• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

УПГГК 21Т-292: 38430000-8-Детектори та аналізатори (Спектрометр визначення вмісту сірки у нафті методом хвиледисперсійної рентгенівської флуоресценції)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до документації.

Завершена

2 811 558.63 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 57 000.00 UAH
Номер: f691722107884c55a01d14581e0d184a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-22-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.11.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 22.11.2022 13:37 - 14.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.11.2022 № 345 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2022 № 345. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-09-30-008924-b, 30.09.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини третьої статті 10 Закону внаслідок не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації, визначеної пунктами 1, 3, 5, 7 частини другої статті 21 Закону, англійською мовою. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 16 та 19 частини другої статті 22 Закону. Крім цього, за результатами аналізу питання надання учасником-переможцем забезпечення виконання договору та його стягнення Замовником встановлено не виконання ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» умов Договору №77/11-22 в частині строків поставки товару та інших договірних зобов’язань, внаслідок чого надане вказаним товариством забезпечення виконання договору (банківська гарантія) підлягає стягненню відповідно до частини четвертої статті 27 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а також враховуючи відсутність механізму усунення виявлених порушень на етапі укладання та виконання договору, Західний офіс Держаудитслужби, зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог у подальшому порушень вимог частини третьої статті 10 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, вимог пунктів 16 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Крім цього, забезпечити стягнення відповідно до статті 27 Закону на рахунок Замовника коштів банківської гарантії, наданої ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» як забезпечення виконання договору про закупівлю, у зв’язку з невиконанням умов Договору №77/11-22 в частині строків поставки товару. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 грудня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання учасником-переможцем забезпечення виконання договору та його стягнення Замовником. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель АТ «Укргазвидобування» в особі філії «Управління з переробки газу та газового конденсату» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-09-16-007062-b); оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «СОК ТРЕЙД» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерні пропозиції ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» та ТОВ «БПК Газінвестпроект»; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол уповноваженої особи №УПГГК 21Т-292; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір про закупівлю від 12.03.2022 №77/11-22 (далі – Договір №77/11-22); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Згідно з нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації Замовником закупівлю UA-2021-09-30-008924-b оголошено як відкриті торги з публікацією англійською мовою. Так, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро, для робіт – 5 150 тисячам євро. Одночасно, у частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів. Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом. З врахуванням наведеного, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою. Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): місцезнаходження Замовника, місце поставки товару, строк поставки товару, умови оплати. Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, Замовником теж не оприлюднено. Зазначене призвело до порушення частини третьої статті 10 Закону внаслідок неоприлюднення в оголошенні про проведення відкритих торгів англійською мовою обов’язкової інформації, визначеної пунктами 1, 3, 5, 7 частини другої статті 21 Закону, англійською мовою. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Моніторингом встановлено, що в частині 3 розділу V тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок, що відповідає переліку формальних помилок, який затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710. Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Крім цього, згідно з вимогами пункту 16 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). За нормою частини першої та четвертої статті 27 Закону замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у тендерній документації (частина 6 розділу VI) визначено вимогу щодо надання переможцем тендеру забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії/стендбай акредитиву у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю, а також зазначено умову повернення забезпечення виконання договору про закупівлю. Проте, на порушення вимог пункту 16 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить умов неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю. Переможцем ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» надано банківську гарантію №305-21Г від 17.01.2022, видану АТ «РВС БАНК» (файл. БГ 305.zip) у розмірі 5% від загальної вартості укладеного Договору №77/11-22 (2 777 772,00 грн), що становить в сумі 138 888,60 гривень. Відповідно до п.1.2. укладеного Замовником з ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» Договору №77/11-22 строк поставки товару визначається графіком поставки товару, який є Додатком до Договору та є його невід’ємною частиною. Зокрема, відповідно до Додатку №9 (Графіку поставки товару) до Договору №77/11-22, строк поставки товару - протягом 200 календарних днів з дати укладання договору, граничний термін поставки 20.07.2022, постачальник зобов’язаний здійснити супроводжувальні послуги товару не пізніше 31.08.2022 та постачальник зобов’язаний провести навчання працівників Покупця не пізніше 31.08.2022. В опублікованому на запит Західного офісу Держаудитслужби про надання інформації та підтверджуючих документів щодо обсягів отриманого та оплаченого товару за Договором №77/11-22 поясненні Замовником повідомлено, що станом на дату формування відповіді постачальником не виконано договірні зобов’язання, а саме - не здійснено постачання товару та не надано послуг, незважаючи на закінчення терміну його дії, покупцем не здійснювалося платежів в рамках даного договору, договір не був розірваним. Таким чином, ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» не виконано договірних зобов’язань за Договором №77/11-22 відповідно до умов цього договору. За умовами банківської гарантії №305-21Г від 17.01.2022, наданої ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» як забезпечення виконання договору, Гарант (АТ «РВС БАНК») безвідклично та безумовно та без заперечень зобов'язується виплатити Бенефіціару (Замовник) на вимогу будь-яку вказану в вимозі Бенефіціара суму, що не перевищує 138 888,60 грн, не пізніше 5 робочих днів з дати отримання вимоги Бенефіціара, що містить вказівку на те, в чому полягає порушення Принципалом (ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ») зобов'язань, в забезпечення якого видана ця гарантія, та без необхідності подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов, надання додаткових обґрунтувань. Ця гарантія діє до 31.12.2022 включно. З врахуванням не виконання ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» своїх зобов’язань за Договором №77/11-22 щодо строків поставки товару, які зазначені у графіку поставки товару (Додаток №9 до договору) та невиконання інших договірних зобов’язань, які зазначені у даному договорі, кошти (банківської гарантії №305-21Г від 17.01.2022) підлягають стягненню на рахунок Замовника відповідно до частини четвертої статті 27 Закону.
Період усунення порушень: 12.12.2022 16:44 - 27.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 12.12.2022 16:44

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником здійснено заходи щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 3 частини шостої статті 40 Закону № 922-VIII Закону шляхом проведення роз’яснювальної роботи та економічних навчань серед співробітників, що займались заповненням документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, вимог пунктів 16 та 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Також повідомляю про стягнення на рахунок Замовника коштів банківської гарантії, наданої ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» як забезпечення виконання договору про закупівлю, у зв’язку з невиконанням умов Договору №77/11-22 в частині строків поставки товару (підтверджуючі документи додаються).
Дата публікації звіту: 16.12.2022 12:04

Запити/Пояснення