-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція приміщень Комунальної установи Сумської обласної ради - Сумський обласний центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю - блок № 5 за адресою: проспект Лушпи Михайла, буд.№ 16 в м. Суми. Коригування
Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська
Завершена
2 766 502.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 832.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 832.51 UAH
Номер:
9b44548663eb4ab7a607593c1435d9e7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-15-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.06.2022 00:00
Період моніторингу:
15.06.2022 11:14 - 09.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.06.2022 № 166
Київ
Про здійснення моніторингу закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (далі – Перелік).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 14.06.2022 № 166
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
8. UA-2021-09-28-011634-b Орган державної влади "Департамент капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації" Реконструкція приміщень Комунальної установи Сумської обласної ради - Сумський обласний центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю - блок № 5 за адресою: проспект Лушпи Михайла, буд.№ 16 в м. Суми. Коригування 2 766 502,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення вимог частини 5 статті 8, частини 11 статті 29, пункту 1 частини 1 статті 31 та пункту 4 частини 5 статті 41 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922- VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.09.2021 № 32 (зі змінами, затвердженими протоколом від 04.10.2021 № 35) (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «Будівельна фірма «Елітбуд» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів від 22.10.2021 № 47, повідомлення про намір укласти договір від 22.10.2021, договір від 03.11.2021 № 39, додаткову угоду від 21.12.2021 № 1.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону № № 922-VIII протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 16.06.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Однак, Замовник на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII не надав через електронну систему закупівель зазначені пояснення, інформацію та/або документи, чим не обґрунтував визначення розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, зокрема, тендерної пропозиції Переможця встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 Розділу 5 ТД, Замовник висуває вимогу, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати виданий Уповноваженим органом, зокрема: Сертифікат системи управління якістю на відповідність учасника вимогам ISO 9001:2015. Проте, Переможець не надав у складі своєї тендерної пропозиції зазначений вище документ, чим не виконав вищевказану вимогу.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Вищезазначене призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII, відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/ пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що додатковою угодою від 21.12.2021 № 1 було продовжено строк виконання до 01 березня 2022 року та строк дії договору до 31.12.2022 року.
Відповідно до пункту 4 частини 5 статі 41 Закону № 922-VIII істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Зважаючи на викладене, Північний офіс Держаудитслужби 01.07.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, щодо документально підтверджених об’єктивних обставин, за яких було продовжено строк виконання робіт та строк дії договору від 03.11.2021 № 39.
Однак, Замовник не надав через електронну систему закупівель зазначені пояснення, інформацію та/або документи, чим документально не обґрунтував внесення змін до істотних умов договору, порушивши пункт 4 частини 5 статті 41 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
07.07.2022 13:53 - 22.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
07.07.2022 13:53
Оскарження висновку в суді
Опис:
1
Дата публікації:
19.07.2022 11:42
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2021-09-28-011634-b від 07.07.2022 Управління Північного офісу Держаудитслужби, замовником за якою є Департамент капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації по об’єкту: «Реконструкція приміщень Комунальної установи Сумської обласної ради - Сумський обласний центр комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю - блок № 5 за адресою: проспект Лушпи Михайла, буд.№ 16 в м. Суми. Коригування».
Дата публікації звіту:
14.07.2022 14:22
Запити/Пояснення
Номер:
bc4949f81e5644c7b4a7cf5c5dce1b77
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
16.06.2022 11:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2022 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4a4701bf1c0d467e863621a20650eb6d
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
01.07.2022 18:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.07.2022 00:00
Опис:
За яких документально підтверджених об’єктивних обставин, було продовжено строк виконання робіт та строк дії Договору від 03.11.2021 № 39?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.