«Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден)
«Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден) Документи, що надаються учасниками процедури закупівлі у складі їх тендерних пропозицій, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Вірність перекладу цих документів/ справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Визначальним є документ/текст, викладений українською мовою. Розмір забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): 264 000,00 грн. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): відповідно до умов тендерної документації.
Завершена
8 823 552.00UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 88 235.52 UAH
Період моніторингу:09.11.2022 18:46 - 01.12.2022 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:08.11.2022 № 327
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 08 листопада 2022 № 327
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
18 UA-2021-09-28-005509-c
28.09.2021 Одеська філія ДП "АМПУ"
Код ЄДРПОУ: 38728457 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами моніторингу встановлено порушення Замовником вимог п 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, повноти та своєчасності відображення інформації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону №922-VIII, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законом порядку, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922-VIIІ), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі Постанова №710), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону № 922-VIII, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської філія ДП "АМПУ" (далі Замовник) ID: UA-P-2021-09-15-004677-b на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету ОФ ДП «АМПУ» від 28.09.2021 без номера (далі тендерна документація), оголошення про проведення відкритих торгів, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.12.2021, тендерні пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", ТОВ "УКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ПОВОДЖЕННЯ З ВІДХОДАМИ", ТОВ "ПОЛЕКОЗАХИСТ", ТОВ "АЛЬФА ЕКОЛОГІЯ", вимоги про усунення невідповідностей, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 16.12.2021, договір від 31.12.2021 зареєстрований за № 3204-В-ОДТ-21, пояснення замовника, отримане 16.11.2022 через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що ТОВ "ПОЛЕКОЗАХИСТ" надано цінову пропозицію яка найбільш економічно вигідна та є меншою більш ніж на 40 відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників, але обґрунтування аномально низької ціни ТОВ "ПОЛЕКОЗАХИСТ" не надано. Пропозицію учасника ТОВ "ПОЛЕКОЗАХИСТ" відхилено у відповідності з вимогами Закону № 922-VIII, порушень з даного питання не встановлено.
Аналізом інформації в електронній системі закупівель та в засобах масової інформації (Інтернет) Одеська філія ДП "АМПУ" належить до державного сектору економіки. На порушення п. 4¹ Постанови №710 Замовником не розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ" (юридична особа, до якої належить відокремлений підрозділ). Надана в ході моніторингу відповідь замовника на пояснення не спростовує виявлених порушень.
Період усунення порушень:30.11.2022 16:55 - 15.12.2022 00:00
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-09-28-005509-c, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
Просимо надати пояснення (інформацію, документи) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість та надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, що регламентовано нормою пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266).
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту через електронну систему закупівель.
65026, Україна, Одеська область, Одеса, Митна пл. 1
Категорія:
Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Опис:Пояснення на запит Східного офісу Державної аудиторської служби України від 14.11.2022 у межах проведення моніторингу закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден), унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2021-09-28-005509-c
28.09.2021 Замовником – Одеською філією державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Одеського морського порту) в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю послуг «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден) (надалі –Процедура закупівлі), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-09-28-005509-c.
Наказом Державної аудиторської служби від 08.11.2022 № 327 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної Процедури закупівлі.
14.11.2022 об 12:45 в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість повідомляємо наступне.
Адміністрація Одеського морського порту, згідно діючого законодавства, "Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в Одеській філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом ОФ ДП "АМПУ" № 206 /19 від 14.05.2020 р. та Розподільчої відомості на 2021 рік, у відповідності до заявок, виробничих потреб підрозділів ОФ ДП «АМПУ» на 2021 рік та для забезпечення безперебійної роботи підприємства, здійснює закупівлю послуг «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден).
Вважаємо за необхідне зазначити, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було наведено у складі тендернії документації, які було оприлюднено в електронній системі закупівель, а саме у Додатку 2 «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі по проведенню відкритих торгів з публікацією англійською мовою, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-09-28-005509-c.
Що стосується розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості на закупівлю «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» за кодом ДК 021-2015: 90510000-5 (Послуги з видалення відходів з суден), повідомляємо:
Витрати на зазначені послуги передбачені фінансовим планом на 2022 рік. Очікувана вартість розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки №275 від 18.02.2020, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових листів-запитів цінових пропозицій (електронною поштою) потенційним контрагентам. На підставі трьох комерційних пропозицій розрахована середня орієнтовна вартість предмету закупівлі. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає: 8 823 552,00грн. (без ПДВ)/ 10 588 262,40 грн. (з ПДВ).
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Слід зазначити, що зазначена стаття містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Інформація про очікувану вартість предмета закупівлі зазначена у оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також слід зазначити, що за наявною практикою з аналогічних питань в висновках ДАСУ не виявлено порушень, зокрема, по результатам моніторингу наступних закупівель:
1). «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4), унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-07-30-001589-c;
2) «Будівельні роботи та поточний ремонт» за кодом ДК 021-2015: 45000000-7 (Капітальний ремонт залізничної колії № 6 (інв. № 17670) у Миколаївському морському порту за адресою: м. Миколаїв, вул. Заводська, 23) унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-02-26-001393-c;
3) «Інші завершальні будівельні роботи» за кодом ДК 021-2015: 45450000-6 (Послуги з поточного ремонту причалу №1 ЧФ ДП "АМПУ" (інв. №4570) унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-06-18-002891-a;
4) «Послуги з обслуговування водних видів транспорту» за кодом ДК 021-2015: 63720000-2 (Залучення буксирів льодового класу у період льодової кампанії) унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-07-12-004071-c.
5). «Будівельні роботи та поточний ремонт» за кодом ДК 021-2015: 45000000-7 (Капітальний ремонт автомобільних доріг Одеської філії ДП «АМПУ» (5 черга будівництва, інв. № 068555)) унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-08-31-001700-b,
6) «Будівельні роботи та поточний ремонт» за кодом ДК 021-2015: 45000000-7 (Капітальний ремонт автомобільних доріг Одеської філії ДП «АМПУ» (3 черга будівництва, інв. № 068590)) унікальний номер оголошення, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-08-31-003673-с.