- 
                    Відкриті торги
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 - 1
 
Капітальний ремонт території з влаштуванням алей в КНП «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова» на вул. І. Миколайчука, 9 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Місцезнаходження Замовника: вул. І. Миколайчука, 9, м. Львів, 79059. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Мова якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                16 436 278.40
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 82 181.39 UAH
        мін. крок: 0.5% або 82 181.39 UAH
                    Номер:
                    0a9f07db58484170819fd2e61e8710e9
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2022-03-30-000082
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    30.03.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    30.03.2022 18:16 - 21.04.2022 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
30.03.2022		
	№ 104
			
Житомир
Про початок 
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ: 
1.   Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління 
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області 	                                                 Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.03.2022 № 104.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
7. UA-2021-09-23-012244-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
 - Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
 - Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пунктів 8 та 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 1 статті 41 Закону та не враховує вимоги Наказу № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 18.11.2021 № 417, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2022.
 Предметом аналізу були питання: відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель щодо внесення змін до договору.
    Під час моніторингу проаналізовані: тендерна документація Комунального некомерційного підприємства «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова» (далі – Замовник), тендерна пропозиція учасника  ТОВ «ЗАХІД НЕО БУД», тендерна пропозиція переможця ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС», протоколи засідання тендерного комітету від 19.10.2021 та 03.11.2021, повідомлення про намір укласти договір від 03.11.2021, договір про закупівлю від 18.11.2021 № 417. 
              За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що в підпункті 2 пункту 10.13 розділу 10 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 3 тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною 5 статті 41 Закону, а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, при тому що пункт 2 частини 5 статті 41 Закону, стосується можливості зміни істотних умов договору про закупівлю предметом яких є закупівля товарів, а не робіт, що не відповідає вимогам пункту 8 частини 2 статті 22 та частини 1 статті 41 Закону.
          Також, на порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником в підпункті 1.3 пункту 1 розділу 3 тендерної документації до формальних помилок віднесено «відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі тендерної пропозиції», при відсутності вказаної помилки у «Переліку формальних помилок», затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
          Відповідно до підпунктів 6.3 - 6.5 пункту 6 розділу 3 тендерної документації встановлено імперативну умову, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати договірну ціну та розрахунок договірної ціни за статтями витрат відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». 
Пунктом 6.2.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013), визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
          В той же час, згідно пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чітко передбачено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405 (далі - ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013), виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів).
При цьому, відповідно до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, визначено, що при визначені загально виробничих витрат (далі – ЗВВ) у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядні організації визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на:
- заробітну плату працівників апарату управління відокремленими структурними підрозділами будівельної організації та лінійного персоналу, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримати на об'єкті замовлення (показник I блоку ЗВВ);
- покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання (показник III блоку ЗВВ).
Також, пунктом 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, визначено, що у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядник надає визначені розрахунково-аналітичним методом показники ЗВВ по об'єкту замовлення на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.
Таким чином, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) за статтями витрат договірної ціни у відповідності до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, до складу якої зокрема включаються ЗВВ, що розраховані з урахуванням показників I та III блоку ЗВВ, які визначені саме розрахунково-аналітичним методом виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів), та з наданням підтверджуючих розрахунків у відповідності до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, тобто з наданням у складі тендерної пропозиції учасників визначених розрахунково-аналітичним методом показників I та III блоку ЗВВ по об'єкту замовлення, на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.
           Проте, моніторингом установлено, що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» пояснювальної записки до договірної ціни та розрахунків ЗВВ до локальних кошторисів (файл «36_Кошторис та ІБД»), ЗВВ у складі договірної ціни розраховані за усередненими показниками згідно Додатку Б ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі визначених  розрахунково – аналітичним методом  показників ЗВВ виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, а відтак не відповідає умовам підпунктів 6.3 - 6.5 пункту 6 розділу 3  тендерної документації
 Також, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції  учасника ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» відсутній розрахунок показників I та III блоку ЗВВ на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, а відтак не відповідає умовам підпунктів 6.3 - 6.5 пункту 6 розділу 3 тендерної документації.
Крім цього, пунктом 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 визначено, що у складі ціни пропозиції учасника адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітній період (рік).
Проте, проведеним моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» адміністративні витрати у складі договірної ціни (файл «36_Кошторис та ІБД») розраховані відповідно до усереднених показників Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі обґрунтованої величини структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та пункту 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, що не відповідає умовам підпунктів 6.3 - 6.5 пункту 6 розділу 3  тендерної документації.
Слід відмітити,  що відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» розрахунку договірної ціни та зведеного кошторисного розрахунку, встановлено, що у складі договірної ціни враховано кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва за твердої договірної ціни в розмірі більшому, а ніж 1,5 %  (3% в сумі 371 069,00  гривень).
      Разом з тим, відповідно до пункту  6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначено, що у ціні своєї пропозиції підрядник може враховувати кошти на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів, при цьому зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, які зокрема за твердої договірної ціни - як правило, враховуються розмірі не більш ніж 1,5%.
          В той же час, в наданому у складі тендерної пропозиції ПП «ЗАХІДБУД -ПЛЮС» розрахунку коштів на покриття ризиків (файл «36_Кошторис та ІБД») не має жодних обґрунтувань визначення вищевказаної суми коштів у складі договірної ціни, як це передбачено пунктом  6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що ПП «ЗАХІДБУД - ПЛЮС» у складі договірної ціни, враховано кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва за твердої договірної ціни в розмірі більшому, а ніж 1,5 % (в сумі 371 069,00 грн.) без надання у складі пропозиції обгрунтовувальних розрахунків щодо визначення зазначеного розміру коштів, як це передбачено пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чим не дотримано вимоги підпунктів 6.3 - 6.5 пункту 6 розділу 3  тендерної документації,
          Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ПП «ЗАХІДБУД - ПЛЮС», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    07.04.2022 17:12 - 22.04.2022 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    07.04.2022 17:12
                
                        Оскарження висновку в суді
                    Опис:
                    В порядку передбаченому ч. 10 ст. 8 Закону України " Про публічні закупівлі" повідомляємо про оскарження висновку моніторингу до суду у встановленому законом порядку. Інформація, щодо номеру провадження по справі та дату його відкриття нами буде отримано в порядку передбаченому чинним законодавством з моменту постановлення відповідної ухвали суду та отримання її нами відповідно до вимог встановлених законодавством
                
                                                                        
                    Дата публікації:
                    22.04.2022 10:33
                
                                                                        
                    Дата відкриття провадження:
                    27.05.2022 00:00
                
                                                                        
                    Номер відкриття провадження:
                    380/3863/22
                
                                                                        
                    Законодавче обгрунтування:
                    Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    Відповідно до ст. 19 Конституції України, абз.2 ст. 2 та ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах проведення Північним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-09-23-012244-b, яка здійснювалася КНП "Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова" (далі – Замовник), надаємо наступні пояснення та аргументовані заперечення.
1.	Щодо складення тендерної документації, дотримання вимог норм п. 8 та 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 1 статті 41 Закону та Наказу № 710.
1.1.	 Висновком моніторингу було констатовано, що в підпункті 2 пункту 10.13 розділу 10 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 3 тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною 5 статті 41 Закону, а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Оскільки  пункт 2 частини 5 статті 41 Закону стосується можливості зміни істотних умов договору про закупівлю предметом якого є купівля товарів, а не робіт, то  на вашу думку, це не відповідає вимогам пункту 8 частини 2 статті 22 та частини 1 статті 41 Закону. Ми з цим не погоджуємося, з наступних причин.
Пункт 8 частини 2 статті 22 Закону встановлює, що у тендерній документації замовник повинен зазначити відомості про проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Отже, для того аби стверджувати про недотримання цієї норми Закону, потрібно, щоб замовник не зазначив в тендерній документації про проект договору та/або про порядок зміни його умов. 
Висновком моніторингу не заперечено той факт, що Замовник у тендерній документації встановив положення, якими надані відомості про проєкт договору та у Додатку №3 до тендерної документації надано відповідний проєкт договору про закупівлю робіт. Пунктом 10.13. проєкту договору встановлено порядок зміни його істотних умов. Аналізуючи випадки можливої зміни істотних умов договору, які викладені у п.10.13. проєкту договору, неважко встановити, що вони повністю повторюють положення ч.5 статті 41 Закону. Тобто, замовник у проєкті договору встановив те саме, що й в Законі.
На підставі вищевказаного, робимо висновок, що замовник у тендерній документації зазначив відомості про проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а отже, - дотримався вимог п.8 частини 2 статті 22 Закону. У даному випадку максимум можна було б дискутувати щодо доцільності чи недоцільності встановлення у проєкті договору всіх пунктів, визначених частиною 5 статті 41 Закону. Проте порушень чи недотримання замовником  вимог Закону у цій частині немає.
1.2.	Висновком моніторингу констатовано, що Замовник в підпункті 1.3 пункту 1 розділу 3 тендерної документації до формальних помилок відніс «відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі тендерної пропозиції», при відсутності вказаної помилки у «Переліку формальних помилок», затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ № 710). Зазначене, на вашу думку, є порушенням вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. Ми з цим не погоджуємося, з наступних причин.
Пункт 19 частини 2 статті 22 Закону встановлює, що у тендерній документації замовник повинен зазначити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Замовник у п.1.3. розділу 3 тендерної документації встановив перелік формальних помилок, який відповідає «Переліку формальних помилок», затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. Прямої заборони передбачати інші приклади формальних помилок, ніж ті, що визначені Наказом №710 – законодавством не встановлено.
Відповідно до п.19 ч.2 статті 22 Закону формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Таким чином, якщо технічно, через спосіб оформлення учасником документів, запитувана  інформація відсутня в одному документі, однак наявна в іншому документі, то це формальна помилка, яка не може призводити до відхилення тендерної пропозиції учасника. Встановлення такої формальної помилки у п.1.3 розділу 3 тендерної документації зумовлено перш за все практичною необхідністю. По-друге, Закон має вищу юридичну силу порівняно з Наказом №710. Тому  допущення формальних помилок, навіть тих, які не передбачені Наказом №710 не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, що визначено безпосередньо законом (звісно, за умови, що такі помилки пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, технічні помилки та описки).
З огляду на вищенаведене, ми вважаємо, що порушення вимог п.19 ч.2 статті 22 Закону – замовник не допустив.
2.	Щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» та визнання його переможцем закупівлі.
Відповідно до підпунктів 6.3 - 6.5 пункту 6 розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати договірну ціну та розрахунок договірної ціни за статтями витрат відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». 
У висновку моніторингу були вказані зауваження до розрахунків за статтями витрат договірної ціни, які надав ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС»,  зокрема: розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та розрахунку коштів на покриття ризиків учасників будівництва. 
Ми із такими зауваженнями не погоджуємось, тому надаємо пояснення щодо кожного розрахунку.
2.1.	Щодо розрахунку загально-виробничих та адміністративних витрат.
Так, відповідно до пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013  передбачено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405 (далі - ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013), виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів). 
Пунктом 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, визначено, що при визначені загально виробничих витрат (далі – ЗВВ) у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядні організації визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: - заробітну плату працівників апарату управління відокремленими структурними підрозділами будівельної організації та лінійного персоналу, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримати на об'єкті замовлення (показник I блоку ЗВВ); - покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання (показник III блоку ЗВВ). 
При цьому, просимо врахувати наступне. Розмір заробітної плати має відповідати рекомендованій Мінрегіонбудом. Ціна, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально- технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт по об`єкту замовлення та поточних цін на них.
Розрахунок загальновиробничих витрат повинен враховувати наявність/відсутність зареєстрованих відокремлених підрозділів будівельної організації. У випадку відсутності зареєстрованих відокремлених підрозділів та не застосування понижуючих коефіцієнтів має бути наданий розрахунок загальновиробничих витрат згідно встановленої Мінрегіоном форми, який підтверджує  рівень загальновиробничих витрат у визначених Мінрегіоном розмірах. Таким чином, використання усереднених показників згідно пояснення відповідає Законодавству та не являється підставою для відхилення тендерної пропозиції. 
Також, пунктом 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, визначено, що у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядник надає визначені розрахунково-аналітичним методом показники ЗВВ по об'єкту замовлення на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт.  Тобто підрядник має надати визначені розрахунково-аналітичним методом показники ЗВВ, які розраховані до відповідних показників бухгалтерського обліку, проте обов’язок надання цих бухгалтерських розрахунків не передбачений ні п. 4.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 ні тендерною документацією.
2.2.	Щодо  розрахунку коштів на покриття ризиків учасників будівництва.
Відповідно до пункту 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 визначено, що у ціні своєї пропозиції підрядник може враховувати кошти на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів, при цьому зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів, які зокрема за твердої договірної ціни - як правило, враховуються розмірі не більш ніж 1,5%.
У складі тендерної пропозиції ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС» наявних розрахунок коштів на покриття ризику всіх участників будівництва. Розрахунок був проведений від підсумку глав 1-12 ЗКР, графа 8. Таким чином, вважати розрахунок необгрунтованим у замовника не було підстав.
Крім того, у п 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 встановлено, що кошти на покриття ризиків учасників будівництва як правило, враховуються розмірі не більш ніж 1,5%. Термін «як правило» відповідно до тлумачення словника української мови означає «здебільшого, у переважній більшості випадків», а тому у ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 немає заборони враховувати кошти на покриття ризиків у розмірі більшому, ніж 1,5%.
У випадку невикористання коштів на покриття ризиків – їх не перераховують підряднику та такі кошти залишаються у відповідному бюджеті.
Таким чином, ми не вбачаємо порушення в цій частині.
3.	Щодо вимоги розірвати договір, який був укладений за результатом проведення закупівлі.
В результаті проведеної закупівлі UA-2021-09-23-012244-b Замовник уклав договір № 417 від 18.11.2021 із ПП «ЗАХІДБУД-ПЛЮС». Договір виконується і підстав для його розірвання наразі немає - ні законних, ні передбачених умовами договору. 
Більше того, вимога розірвати контракт на підставі висновку моніторингу є неправомірною. Це неодноразово було встановлено судами. Наведемо, як приклад постанову Верховного Суду від 21.01.2021 № 120/1297/20-а. У цій справі Верховний Суд  постановив, що «Усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків в оформленні ТД у запропонований в оскаржуваному висновку спосіб, а саме: шляхом розірвання договору поставки, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи - Товариства, та матиме негативні наслідки для репутації позивача (замовника), що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками».
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАСУ).
Суд у справі № 420/1392/20 вказав, що: «З огляду на практику ЄСПЛ оскаржуваний висновок не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору».
Отже, на підставі вищенаведеного, замовник не може розірвати договір № 417 від 18.11.2021,  тому що для цього немає  жодних законних підстав. 
Також, повідомляємо що Згідно ухвали 7 сесії 8 скликання Львівської міської ради від 25.11.2021 №1694 припинено юридичну особу – Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова» та створено Комунальне некомерційне підприємство "Львівське територіальне медичне об’єднання "Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги».
Оскільки ми, не погоджуємося із Висновком моніторингу, то змушені будемо оскаржити його до суду відповідно до ч.10 статті 8 Закону.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    14.04.2022 13:40
                
                        
                    Номер:
                    c1a3e58ef96b41228d9abcd7cebba5d3
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2022-02-16-000104
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    16.02.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    16.02.2022 16:47 - 12.03.2022 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення не виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
16.02.2022		
	№ 75
			
Житомир
Про початок 
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ: 
1.   Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління 
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області 	                                                 Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.02.2022 № 75.
Витяг з переліку процедур закупівель 
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
10. UA-2021-09-23-012244-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Не виявлені
                
                                                                        
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, дотримання вимог постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 29 березня 2022 року.
 Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації  відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів.
 Слід відмітити, що враховуючи Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в України» та наказ Державної аудиторської служби України від 24 лютого 2022 року № 34, Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області з 24.02.2022 року по 24.03.2022 року тимчасово припинялось здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства "Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова" (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, пояснення Замовника, надане через електронну систему закупівель 21.02.2022 року.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    30.03.2022 16:16 - 05.04.2022 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    30.03.2022 16:16
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    a46d6c8d66914fcab6dd1933b34f308e
                
                                                                        
                    Назва:
                    запит про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    17.02.2022 12:14
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    23.02.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Капітальний ремонт території з влаштуванням алей в КНП «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова» на вул. І. Миколайчука, 9 (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-23-012244-b) та частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року            № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
                
                        
                    Номер:
                    3162ca57525f4000af037664f1ce7f9c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Пояснення щодо запиту
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    21.02.2022 16:25
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: «Капітальний ремонт території з влаштуванням алей в КНП «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова» на вул. І. Миколайчука, 9 (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», розміру витрат і очікуваної вартості здійснено згідно наступних документів: 
- проектно-кошторисної документації, розробленої проектною організацією (ТзОВ "Макро-Будомат" ЄДРПОУ – 33805691), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (Зведений кошторисний розрахунок Додається);
- експертного звіту, отриманого за результатом розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом (Експертний звіт Додається); 
Згідно Постанови КМУ від 11.10.2016 №710 передбачено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Згідно цієї вимоги надаємо посилання на веб-сайт Львівської міської ради https://city-adm.l  viv.ua/lmr/plany-zakupivel та власний веб-сайт https://www.emergency-hospital.lviv.ua/about/kontakty-3.
      Також додаємо скановану копію зведеного кошторисного розрахунку та експертного звіту.
                
                        
                    Номер:
                    5d89461b56224c62a757b801d8b85498
                
                                                                        
                    Назва:
                    Повідомлення про припинення проведення монітрингів процедур закупівель
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    24.02.2022 16:27
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    02.03.2022 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Враховуючи Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в України" та наказ Державної аудиторської служби України від 24 лютого 2022 року № 34, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області з 24.02.2022 року припиняє проведення моніторингів процедур закупівель розпочатих відповідно до статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" та наказу № 75 від 16.02.2022 "Про початок моніторингу процедур закупівель", на період дії воєнного стану.