-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція котельні по вул. Квітуча, 6-к в м. Полтава з переведенням її роботи в автоматизований режим. Коригування.
Завершена
34 168 322.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 170 842.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 170 842.00 UAH
Номер:
6f5fb66a3f5243dc820843b24fb939c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-31-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.05.2022 00:00
Період моніторингу:
31.05.2022 14:48 - 23.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
31.05.2022 Одеса № 160
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 31.05.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 31.05.2022 № 160
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
6 UA-2021-09-23-011127-b 23.09.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВКП «Котлогаз» встановлено порушення вимог абзацу 2 та 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону, внесення змін до ТД, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасність його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасність його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського обласного комунального виробничого підприємства теплового господарства «Полтаватеплоенерго» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.09.2021 № 18, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.09.2021 № 28-09-21, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Котлогаз» (далі – ТОВ «ВКП «Котлогаз»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих учасником у тендерній пропозиції, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 15.10.2021 в електронній системі закупівель, договір закупівлі від 01.11.2021 № 01-11-21/1 (далі – Договір), пояснення отримані 02.06.2022 та 09.06.2021 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до підпункту 1 пункту 1 частини 1 розділу 1 «Перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям» додатку 2 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально технічної бази, необхідних для виконання умов договору, а саме спеціалізованого автотранспорту, механізмів, інструментів, засобів механізації, виробничих площадок, складських приміщень, офісу та документи, які підтверджують факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо). У випадку, якщо учасник користуватиметься залученими (орендованими) машинами, механізмами, та приміщеннями, Учасник повинен надати копії договорів оренди машин та механізмів, виробничих площадок, складських приміщень.
Учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 24.09.2021 № 1811.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» підтверджуючих документів права власності на транспортні засоби Iveco Daily (1 од.), Opel Vivaro (1 од.), Renault Duster (1 од.), Renault Dokker 67P (4 од.), Ford Transit (1 од.), Volkswagen Amarok (1 од.), Skoda Kodiaq Ambition 2.0 TDI CR/110 KW (1 од.), Mercedes-Benz V 250 (1 од.), Mercedes-Benz GLS 350(1 од.), про які йдеться у довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 24.09.2021 № 1811, Замовник 09.06.2022 надав пояснення, що учасником надано скан-копії свідоцтв про реєстрацію саме спеціалізованого транспорту, де зазначено власника.
Проте довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 24.09.2021 № 1811, надана учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз», містить в тому числі і спеціалізований автотранспорт і інші механізми для виконання учасником робіт за предметом закупівлі, інформація про які зазначена у стовбці «Назва та тип майна, обладнання та техніки».
Таким чином, учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз» не надано підтверджуючих документів права власності на Iveco Daily (1 од.), Opel Vivaro (1 од.), Renault Duster (1 од.), Renault Dokker 67P (4 од.), Ford Transit (1 од.), Volkswagen Amarok (1 од.), Skoda Kodiaq Ambition 2.0 TDI CR/110 KW (1 од.), Mercedes-Benz V 250 (1 од.), Mercedes-Benz GLS 350(1 од.), про які йдеться у довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 24.09.2021 № 1811, чим не дотримано вимоги підпункту 1 пункту 1 частини 1 розділу 1 «Перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям» додатку 2 до ТД.
Враховуючи вищезазначене, учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз» не підтверджено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Крім того, відповідно до частини 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД учасник процедури закупівлі повинен надати гарантійний лист на підтвердження згоди на те, що ціна, запропонована учасником, повинна враховувати всі затрати, пов’язані з предметом закупівлі (сплата податків, обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, умови поставки), відповідно до умов документації.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» гарантійного листа з вищезазначеною інформацією, Замовник 09.06.2022 надав пояснення, що учасник-переможець надав у паперовому вигляді Замовнику оновлену цінову пропозицію та гарантійний лист про те, що в ціні пропозиції включено всі затрати пов’язані з предметом закупівлі.
Проте учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз» у складі тендерної пропозиції не надано гарантійний лист на підтвердження згоди на те, що ціна, запропонована учасником, повинна враховувати всі затрати, пов’язані з предметом закупівлі (сплата податків, обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, умови поставки), відповідно до умов документації, чим не дотримано вимоги частини 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД.
Відповідно до пункту 8.5 частини 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі» додатку 2 до ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання з додаванням підтверджуючих документів від виробників обладнання.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» інформації про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання з додаванням підтверджуючих документів від виробників обладнання, Замовник 09.06.2022 надав пояснення, що виробником обладнання являється, в тому числі, ТОВ ВКП «Котлогаз», а також надано у складі тендерної пропозиції файл «27 п.3 Додаток 2 Інформація про сервісну організацію.pdf», у якому учасник зазначив, що гарантує безпечну і надійну роботу обладнання та дотримання гарантійний строків.
Так, файл «27 - п3 Додаток 2 Інформація про сервісну організацію .pdf» містить інформацію, що учасник ТОВ ВКП «Котлогаз» працює з видатними компаніями, які гарантують безпечну та надійну роботу від виробника, а також учасник гарантує, що устаткування, поставлені в рамках контракту, будуть новими, невикористаними, новітніми серійними моделями. Однак у файлі не міститься інформація про сервісну організацію, яка буде обслуговувати під час гарантійного періоду обладнання, а також не надано жодних підтверджуючих документів від виробників обладнання.
Таким чином, учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз» у складі тендерної пропозиції не надано інформацію про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання з додаванням підтверджуючих документів від виробників обладнання, чим не дотримано вимоги пункту 8.5 частини 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі» додатку 2 до ТД.
Відповідно до пункту 8.2 частини 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі» додатку 2 до ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію дозволу Держпраці на право виконання робіт підвищеної небезпеки (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 зі змінами від 03.02.2021), в тому числі: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.06.2022 щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» скан-копії дозволу Держпраці на право виконання робіт підвищеної небезпеки (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 зі змінами від 03.02.2021) в тому числі: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання, Замовник 09.06.2022 надав пояснення, що учасником ТОВ ВКП «Котлогаз» надано у складі тендерної пропозиції Дозвіл № 368.19.53 виданий 22.07.2019 та дійсний до 22.07.2024 (файл: 24 - Дозвіл № 368.19.53 виконання роботи підвищеної небезпеки.pdf). У вказаному Дозволі зазначено: виконувати роботи підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників, монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування вантажопідіймальні крани і машини, колиски для підіймання працівників. Також Замовник зазначив, що учасник надав у складі тендерної пропозиції скан-копію Декларації відповідності матеріально технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 28.05.2019, зареєстровану у журналі органу Держпраці 20.06.2019 за № 1260 (файл: 25 - Декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з питань ОП 2019.pdf). В Декларації підтверджено відповідність матеріально технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеннної небезпеки: роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах), зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом.
Отже учасником ТОВ «ВКП «Котлогаз» у складі тендерної пропозиції не надано скан-копію дозволу Держпраці на право виконання робіт підвищеної небезпеки (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 зі змінами від 03.02.2021), а саме: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання, чим не дотримано вимоги пункту 8.2 частини 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі» додатку 2 до ТД.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 та 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» у зв’язку із невідповідністю його таким кваліфікаційним критеріям, установленому статтею 16 Закону, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також у зв’язку із невідповідністю його встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
10.06.2022 21:26 - 30.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2022 21:26
Оскарження висновку в суді
Опис:
№440/5516/22 від 08.07.2022
Дата публікації:
25.07.2022 12:35
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
ee2e4757bec04ea384708e01453c7a90
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
01.06.2022 17:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
f38128cbe11b44f8bdf553fcb682d29e
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
02.06.2022 14:18
Опис:
Отримавши запит про надання інформації у межах моніторингу закупівлі ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи. Реконструкція котельні по вул. Квітуча, 6-к в м. Полтава з переведенням її роботи в автоматизований режим. Коригування. (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-23-011127-b) повідомляємо наступне.
Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), прийнята з метою ефективного використання державних коштів та стосується головних розпорядників бюджетних коштів та суб'єктів господарювання державного сектора економіки.
Так, відповідно до пунктів 18 та 47 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України:
«18) головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень;
…
47) розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету».
Згідно з частиною 2 статті 22 Господарського кодексу України: «Суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів».
Полтавське обласне комунальне виробниче підприємство теплового господарства «Полтаватеплоенерго», надалі - Підприємство, засноване на майні спільної (комунальної) власності територіальних громад сіл, селищ і міст Полтавської області і підпорядковане управлінню майном обласної ради.
Засновник Підприємства – Полтавська обласна рада.
Власник Підприємства – територіальні громади сіл, селищ і міст Полтавської області в особі Полтавської обласної ради.
Підприємство підзвітне та підконтрольне Полтавській обласній раді (розділ 1 Статуту).
В розумінні Бюджетного кодексу України, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго», у випадку виділення коштів з обласного бюджету його засновником, є одержувачем бюджетних коштів.
Так, згідно з пунктом 38 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України: «38) одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету».
Відповідно до пункту 8.1 розділу 8 Статуту: «Підприємство самостійно здійснює свою господарську діяльність на принципах комерційного розрахунку, несе відповідальність за наслідки цієї діяльності перед Засновником.
Враховуючи викладене, Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року
№ 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) не розповсюджується на діяльність, зокрема, і закупівельну, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
Щодо Визначення очікуваної вартості та технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, то слід зазначити, що очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначалась з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293.
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури.
Вказані Правила були обов’язкові для визначення вартості будівництва та реконструкцій об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій (Правила втратили чинність 08.11.2021).
Отже, з метою визначення очікувану вартість робіт з будівництва або реконструкцій, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» замовило проєкт. Після отримання проєкту, Підприємство провело експертизу проєктної документації, що остаточно підтвердило ціну робіт, їх технічні та якісні характеристики.
Щодо надання посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристики предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), то, як зазначалося вище, вказана Постанова не розповсюджується на діяльність, зокрема, і закупівельну, ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго».
Номер:
8d07421363084d92ac407aeb8be1ecec
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
06.06.2022 19:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1) Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «Котлогаз» (далі – ТОВ «ВКП «Котлогаз») вимогам підпункту 1 пункту 1 частини 1 розділу 1 «Перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям» додатку 2 до тендерної документації (далі – ТД), тоді як у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» не надано підтверджуючі документи права власності на автомобілі Iveco Daily (1 од.), Opel Vivaro (1 од.), Renault Duster (1 од.), Renault Dokker 67P (4 од.), Ford Transit (1 од.), Volkswagen Amarok (1 од.), Skoda Kodiaq Ambition 2.0 TDI CR/110 KW (1 од.), Mercedes-Benz V 250 (1 од.), Mercedes-Benz GLS 350(1 од.), про які йдеться у довідці про наявність необхідності обладнання та матеріально-технічної бази від 24.09.2021 № 1811?
2) Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» вимогам підпункту 2.4 пункту 2 частини 2 розділу 1 «Перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям» додатку 2 до ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» не надано звіт форму 1-ДФ за останній звітній період?
При цьому, відповідно до пункту 1 частини ІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 111/26556, розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
3) Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» вимогам частини 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» не надано гарантійний лист на підтвердження згоди на те, що ціна, запропонована учасником, повинна враховувати всі затрати, пов’язані з предметом закупівлі (сплата податків, обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, умови поставки), відповідно до умов документації?
4) Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» вимогам пункту 8.5 частини 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі» додатку 2 до ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» не надано інформацію про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання з додаванням підтверджуючих документів від виробників обладнання?
5) Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» вимогам пункту 8.2 частини 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі» додатку 2 до ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВКП «Котлогаз» не надано скан-копію дозволу Держпраці на право виконання робіт підвищеної небезпеки (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р. зі змінами від 03.02.2021 р.), а саме: вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
564e384435be4fd991b73edf573d79c0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.06.2022 15:40
Опис:
Отримавши запит про надання інформації у межах моніторингу закупівлі ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи. Реконструкція котельні по вул. Квітуча, 6-к в
м. Полтава з переведенням її роботи в автоматизований режим. Коригування. (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-23-011127-b) повідомляємо наступне.
1. Що стосується вимоги п.1 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону», де Замовник зазначив:
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази (складена за формою №1 цього додатку), за підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою.
1) Довідка про наявність обладнання та матеріально технічної бази, необхідних для виконання умов договору, а саме спеціалізованого автотранспорту, механізмів, інструментів, засобів механізації, виробничих площадок, складських приміщень, офісу та документи, які підтверджують факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо).
Варто зазначити наступне.
Насамперед відзначаємо, що вимога надання документів, які підтверджують факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо) стосується саме спеціалізованого автотранспорту та механізмів.
Учасник ТОВ ВКП «Котлогаз», надав у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність необхідного обладнання та метеріально-технічної бази, в якій зазначив, що указана в довідці техніка є власною (файл: 14 - п.1 Форма 1 Додаток 2 - Довідка про обладнання.pdf).
В довідці крім спеціалізованого автотранспорту та механізмів зазначені і автомобілі Iveco Daily (1 од.), Opel Vivaro (1 од.), Renault Duster (1 од.), Renault Dokker 67P (4 од.), Ford Transit (1 од.), Volkswagen Amarok (1 од.), Skoda Kodiaq Ambition 2.0 TDI CR/110 KW (1 од.), Mercedes-Benz V 250 (1 од.), Mercedes-Benz GLS 350(1 од.).
Проте, враховуючи вимоги тендерної документації відносно автомобілів, які не є спеціалізованим транспортом чи механізмом, учаснику не потрібно було підтверджувати факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо) таких автомобілів. А відносно спеціалізованого транспорту вказаного в довідці учасник надав скан-копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів указаних автомобілів, де зазначено власника.
Таким чином, учасником, повною мірою виконано умови тендерної документації та додатку 2 до неї.
2) Щодо вимоги п.п. 2.4 п.2 Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону», де Замовник зазначив:
Для підтвердження інформації щодо наявності працівників, Учасник в складі тендерної пропозиції надає скан копію Звіту форма 1-ДФ, квартальна за останній звітний період поточного року, (якщо закупівля проводиться на початку року, надається 1-ДФ за останній квартал минулого року), із відміткою податкової служби, або із копією квитанції про прийняття електронної звітності.
Варто зазначити наступне.
Починаючи з I кварталу 2021 року роботодавці (страхувальники, податкові агенти) подають об’єднану звітність – Податковий розрахунок, до якого включені звіти з ЄСВ та ПДФО. Форма Розрахунку, а також Порядок його заповнення затверджені наказом Мінфіну від 13.01.15 р. № 4 у редакції наказу Мінфіну від 15.12.20 р. № 773. Додаток 4 (4ДФ) – «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого і сплаченого податку на доходи фізичних осіб і військового збору». Це аналог звіту за формою № 1ДФ. Також заповнюється в розрізі місяців звітного кварталу. Пунктом 1 розділу II Порядку визначено, що Розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
На момент подачі тендерної пропозиції Учасником подано до податкової служби форму Додаток 4ДФ за 2 квартал 2021року. Строк подачі форми 4ДФ за 3 квартал 2021 року до 09.11.2021р.
В оголошенні та тендерній документації зазначено: кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 11.10.2021 р. У тендерній пропозиції ТОВ ВКП «Котлогаз» надав скан-копії Звіту форма 1-ДФ за 2020 рік (файл: 15.2.1 - Податковий розрахунок сум та Квітанція №2.pdf), скан-копії форми Додаток 4ДФ за 1 та 2 квартали 2021року (файл: 15.2.2 - Відомості про суми доходу (рік 2021, квартал 2, місяць 3) та Квітанція №2.pdf), з підтвердженням їх подачі в податкову службу.
Таким чином, учасником, згідно з умовами тендерної документації та додатку 2 до неї, надано необхідні документи, які підтверджують інформацію щодо наявності працівників.
3) У розділі тендерній документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник
зазначив:
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- цінової пропозиції; Додаток 1
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям; Додаток 2 п.1.
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону; Додаток2 п.2
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатку 3 документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції; Додаток 2 п.3
- інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації. Додаток 2 п.3.
У Додатку 2 тендерної документації Замовник детально прописав перелік документів обов’язкових для подання у складі тендерної пропозиції.
Що стосується розділу тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції», де Замовник зазначив:
Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. Ціна, запропонована учасником, повинна враховувати всі затрати, пов’язані з предметом закупівлі (сплата податків, обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, умови поставки), відповідно до умов цієї документації. На підтвердження згоди з умовами цього абзацу, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист.
Варто зазначити наступне.
Учасник-переможець, надав у паперовому вигляді Замовнику оновлену цінову пропозицію та гарантійний лист про те, що в ціні пропозиції включено всі затрати пов’язані з предметом закупівлі, а також оновлену договірну ціну з усіма обов’язковими додатками, які зазначено в Інструкції з підготовки тендерної пропозиції.
4) Щодо п.8.5 п.3 Додатку 2 тендерної документації «Інші документи, які подає Учасник закупівлі, де Замовник зазначив:
8.5. Інформацію про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання з додаванням підтверджуючих документів від виробників обладнання.
Варто зазначити наступне.
Зауважуємо, що тендерною документацією не конкретизовано саме відносно якого обладнання необхідно надавати таку інформацію. Виробником обладнання являється, в тому числі, ТОВ ВКП «Котлогаз». Так, ТОВ ВКП «Котлогаз» надано у складі тендерної пропозиції файл 27 п.3 Додаток 2 Інформація про сервісну організацію.pdf. У вказаному документі Учасник зазначив, що гарантує безпечну і надійну роботу обладнання та дотримання гарантійний строків. Вказане виконує зазначену в даному пункті вимогу тендерної документації в повному обсязі.
5) Що стосується п. 8.2 та п. 8.3. Додатку 2 тендерної документації «Інші документи які подає Учасник закупівлі, де Замовником зазначено:
8.2 Скан-копія дозволу Держпраці на право виконання робіт підвищеної небезпеки (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р. зі змінами від 03.02.2021 р.), а саме:
- Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах;
-Будівництво систем газопостачання природного та зрідженого газу;
- Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
- Вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів;
- Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо);
- Заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання.
8.3. Скан-копія декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на право виконання робіт підвищеної небезпеки, зареєстрованої в Держпраці (Постанова КМУ № 77 від 03.02.2021 р.), а саме:
- Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
Варто зазначити наступне.
Так, у Постанові КМУ № 1107 від 26.10.2011 р. зі змінами від 03.02.2021 р., зазначено:
Установлено, що дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, видані до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року N 207, є дійсними до закінчення строку їх дії згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року N 207.
У Постанові № 77 від 03.02.2021р. № «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» зазначено:
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 р. № 725 “Про затвердження переліку певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства” (Офіційний вісник України, 2010 р., № 65, ст. 2240; 2012 р., № 81, ст. 3267; 2018 р., № 15, ст. 509) і від 26 жовтня 2011 р. № 1107 “Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077; 2016 р., № 16, ст. 644; 2018 р., № 15, ст. 509; 2020 р., № 23, ст. 892) зміни, що додаються.
3. Установити, що декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видані до набрання чинності цією постановою, є чинними до внесення змін до таких декларацій.
Постановою № 330 від 10.04.2019р. внесено зміни в постанову КМУ № 1107 від 26.10.2011р. та затверджено Додатки 2 та 6.
Додаток 2 ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки
1. Технічний огляд, випробування, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
2. Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатках 3 і 7 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
3. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. N 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002 р., N 29, ст. 1357).
4. Вибухові роботи та роботи, пов'язані з використанням енергії вибуху.
5. Утилізація зброї, звичайних видів боєприпасів та виробів ракетної техніки.
6. Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах.
7. Переробка нафти, вуглеводневих газів і конденсату.
8. Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природним та зрідженим газом.
9. Роботи з вироблення агломерату, коксу, розплавів чорних і кольорових металів, прокату, металевих труб і феросплавів.
10. Буріння, експлуатація та капітальний ремонт свердловин під час геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин.
11. Заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом.
12. Підземні та відкриті гірничі роботи.
13. Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
14. Зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин.
15. Будівництво, ремонт, експлуатація та ліквідація підземних споруд, не пов'язаних з видобутком корисних копалин.
16. Лісосічні роботи, трелювання, транспортування та сплав лісу.
17. Газополум'яні роботи.
18. Роботи із збагачування корисних копалин.
Додаток 6 ПЕРЕЛІК
видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці
1. Радіологічний (дозиметричний) і піротехнічний контроль.
2. Виготовлення та випробування вантажозахоплюючих пристроїв (стропів, траверсів, грейферів, захватів).
3. Експлуатація і ремонт водозбірних споруд.
4. Продавлювання тунельних конструкцій під будинками, спорудами, магістралями і водоймищами, крім земляних робіт, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
5. Роботи із застосуванням піротехнічних виробів.
6. Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.
7. Навчання з питань охорони праці працівників інших суб'єктів господарювання.
8. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах).
9. Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою.
10. Водолазні роботи.
11. Маркшейдерські роботи
12. Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів.
13. Звалювання та розпилювання блоків природного каменю.
14. Роботи верхолазні та скелелазні.
15. Роботи із збереження та переробки зерна.
16. Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти.
17. Експертиза стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єктів господарювання, які виконують роботи та/або експлуатують обладнання підвищеної небезпеки.
18. Зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом.
19. Зварювальні роботи.
Таким чином, ТОВ ВКП «Котлогаз» надало у складі тендерної пропозиції Дозвіл
№ 368.19.53 виданий 22.07.2019р. та дійсний до 22.07.2024р. (файл: 24 - Дозвіл № 368.19.53 виконання роботи підвищеної небезпеки.pdf). У вказаному Дозволі зазначено: виконувати роботи підвищеної небезпеки:
- Роботи, що виконуються за допомогою механічних підіймачів та будівельних підйомників.
- Монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування вантажопідіймальні крани і машини, колиски для підіймання працівників.
Також, Учасник надав у складі тендерної пропозиції скан-копію Декларації відповідності матеріально технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 28.05.2019р., зареєстровану у журналі органу Держпраці 20.06.2019 за № 1260 (файл: 25 - Декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з питань ОП 2019.pdf).
В Декларації п.1 Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах), п.6 Зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом.
Вказані документи дійсні на момент подання тендерної пропозиції.
Крім того, варто зауважити, що протягом дії Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р., як зазначалося вище, вносилися зміни, якими змінювалися переліки та назви робіт підвищеної небезпеки, однак передбачено, що вже видані Дозволи та декларації дійсні до закінчення строку їх дії.
Таким чином, учасником, згідно з умовами тендерної документації та додатку 2 до неї, надано необхідні документи.
Крім цього, при розгляді тендерної пропозиції ТОВ ВКП «Котлогаз» Замовником було враховано факт, що тендерна пропозиція Учасника є найбільш економічно вигідною, та дешевшою більш ніж на 1,3 млн. гривень від наступної пропозиції.
Номер:
f6bb73f907fb49898372503af3ffc3aa
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
17.06.2022 12:49
Опис:
Надаємо аргументовані заперечення до висновку. Факти викладені у Висновку не можуть тягнути за собою наслідки у вигляді відхилення тендерної пропозиції з огляду на наступне.
Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ВПК «Котлогаз» кваліфікаційним критеріям замовника (наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій)
Тендерною документацією, зокрема п. 1 Додатку 2 передбачено надання учасниками Довідки про наявність необхідного обладнання та матеріально - технічної бази (складена за формою №1 цього додатку). При цьому, Довідка про наявність обладнання та матеріально технічної бази, необхідних для виконання умов договору, а саме спеціалізованого автотранспорту, механізмів, інструментів, засобів механізації, виробничих площадок, складських приміщень, офісу та документи, які підтверджують факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо).
Слід наголосити, що вимога надання документів, які підтверджують факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо) стосується лише спеціалізованого автотранспорту та механізмів, що і було виконано Товариством у вигляді надання довідки з переліком спеціалізованого транспорту та копій документів, що підтверджують факт володіння.
Норми статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» свідчать, що транспортний засіб спеціалізованого призначення - транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів та має спеціальне обладнання.
ТОВ ВКП «Котлогаз» (далі – Товариство), у складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність необхідного обладнання та метеріально-технічної бази від 24.09.2021 № 1811, в якій крім спеціалізованого автотранспорту та механізмів відображено й інші автомобілі, які з огляду на вищевказане визначення не являються спеціалізованим автотранспортом – Iveco Daily (1 од.), Opel Vivaro (1 од.), Renault Duster (1 од.), Renault Dokker 67P (4 од.), Ford Transit (1 од.), Volkswagen Amarok (1 од.), Skoda Kodiaq Ambition 2.0 TDI CR/110 KW (1 од.), Mercedes-Benz V 250 (1 од.), Mercedes-Benz GLS 350(1 од.).
Таким чином, вимога щодо необхідності надання документів, які підтверджують факт володіння чи користування (технічні паспорти, тощо) не відноситься до зазначених автомобілів. Враховуючи зазначене, ТОВ ВКП «Котлогаз» тендерна пропозиція не суперечить вимогам тендерної документації замовника та відповідно не може бути підставою для відхилення.
Щодо ненадання в складі тендерної пропозиції ТОВ «ВПК «Котлогаз» гарантійного листа відносно ціни тендерної пропозиції
Тендерною документацією замовника (п. 1 розділу «Оцінка тендерної пропозиції») передбачено, що ціна, запропонована учасником, повинна враховувати всі затрати, пов’язані з предметом закупівлі (сплата податків, обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, умови поставки), відповідно до умов документації. На підтвердження згоди з зазначеним, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист.
Разом з цим, тендерною документацією замовника (стор. 20) передбачено, що поданням своїх тендерних пропозицій учасник повністю погоджується з умовами викладеними в тендерній документації.
Вказане свідчить, що фактом подання тендерної пропозиції ТОВ «ВПК «Котлогаз» повністю погоджується з умовами викладеними в тендерній документації, в тому числі і з тим, що ціна, запропонована учасником, повинна враховувати всі затрати, пов’язані з предметом закупівлі (сплата податків, обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, умови поставки), відповідно до умов документації.
Крім цього, разом з оновленою ціновою пропозицією та іншими документами Товариством, додатково було надано вказаний гарантійний лист Замовнику у паперовому вигляді.
Враховуючи вимоги тендерної документації та документи подані Товариством, відсутність описаного вище листа не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Відносно відсутності в тендерній пропозиції Товариства інформації про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання
Тендерною документацією (п. 8.5 ч. 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі») передбачено, що учасники повинні надати інформацію про сервісну організацію для обслуговування під час гарантійного періоду обладнання з додаванням підтверджуючих документів від виробників обладнання. При цьому, тендерною документацією не конкретизовано саме відносно якого обладнання необхідно надавати таку інформацію.
Виробником обладнання являється, в тому числі, ТОВ ВКП «Котлогаз». Інформація про те, що Товариство здійснює сервісне обслуговування свідчать наступні документи:
- Статут ТОВ ВКП «Котлогаз», затверджений Загальними зборами учасників Товариства Протоколом від 29.11.2018 № 5 вказує, що одним з видів діяльності підприємства є сервісне обслуговування та ремонт технологічного обладнання;
- Лист «Інформація про сервісну організацію» від 24.09.2021 № 1822 свідчить, що Товариство гарантує безпечну і надійну роботу обладнання та дотримання гарантійний строків, а також зазначено строки гарантії на устаткування;
- файл 15.3 – Додаток 1 Структурна схема підприємства ТОВ ВКП «Котлогаз».pdf, що свідчить про наявність в Товаристві Відділу з електромонтажу, наладки та сервісу.
Вказані документи подано в складі тендерної пропозиції Товариства та повністю підтверджують вимоги тендерної документації Замовника.
Крім цього, на сайті Товариства (http://www.kotlogaz.com.ua/proizvodstvo), у відкритому доступі, міститься інформація, що в післягарантійний період Товариство забезпечує повне сервісне обслуговування виготовленого та вмонтованого обладнання. Враховуючи вищевказане, Замовник був достатньо проінформований про сервісну організацію для обслуговування обладнання під час гарантійного періоду, а тому Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції Товариства з зазначеної у Висновку підстави.
Щодо відсутності скан-копії дозволу Держпраці на право виконання окремих робіт підвищеної небезпеки
Тендерною документацією (пп. 8.2 та 8.3 ч. 8 розділу «Інші документи які подає Учасник закупівлі») передбачено, що учасники повинні надати скан-копії дозволу Держпраці на право виконання робіт підвищеної небезпеки, в тому числі вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів та заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання.
В складі тендерної пропозиції надано файл Декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з питань ОП 2019.PDF, в якому міститься Декларація відповідності МТБ вимогам законодавства з питань ОП в тому числі на зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом.
При цьому, відмічаємо, що фактично Товариством при виконанні робіт з реконструкції не виконуються роботи із заповнення, зливу і ремонту балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, а також вантажно-розвантажувальні роботи, за допомогою машин та механізмів, що потребують дозволу. З огляду на те, що Товариство не планувало виконувати зазначені роботи в межах виконання робіт з реконструкції дозволи на зазначені види робіт не надавалися.
Замовник не погоджується із суттю викладених у Висновку фактів. З урахуванням зазначеного вище, керуючись умовами тендерної документації у Замовника немає підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Необхідно зазначити, що при розгляді тендерних пропозицій Замовник керувався насамперед принципом максимальної економії та ефективності. Тендерна пропозиція Товариства була найбільш економічно вигідною, а її вартість була на понад 1,3 млн. грн дешевшою від наступного учасника, а тому визначення Товариства переможцем процедури закупівлі та укладення з ним договору про закупівлю не призвело ні до втрат, ні до неефективного використання коштів та не мало негативного впливу.
З урахуванням правової позиції викладеної в постанові Верховного Суду від 10 грудня 2019 року в справі № 160/9513/18, постанові Верховного Суду від 05.03.2020 року по справі № 640/467/19 та у Рішенні Рівненського окружного адміністративного суду від 18.02.2022 № 103419106 інформуємо про наступне.
Чинним законодавством не передбачено такої підстави для припинення договору, як вимога органів державного фінансового контролю про вчинення таких дій, таке зобов’язання Замовника порушує загальні принципи укладення та припинення (розірвання) договорів передбачених Цивільним Кодексом України та Господарським Кодексом України.
Відносно зобов’язання в частині застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору слід зазначити наступне.
Статтею 43 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено перелік підстав, за наявності яких договір про закупівлю є нікчемним. Враховуючи зазначену норму, порушення, які на думку перевіряючих мають місце не є підставою нікчемності договору укладеного за результатами процедури закупівлі.
Відповідно до положень ст. 215 Цивільного Кодексу України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, правочин може бути визнаний недійсним лише в судовому порядку.
Крім того, ст. 204 ЦК України закріплює презумпцію правомірності правочину. Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов'язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили.
Аналіз норм законодавства, вказує, що, право органів державного фінансового контролю - вимагати припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору не передбачено жодним нормативно-правовим актом.
Таким чином, виконання Замовником зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які ніби то мають місце, шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору є неможливим, оскільки, як зазначено вище по тексту, нами спростовані факти, які зазначені у Висновку, а зобов’язання взагалі суперечать чинному законодавству.