• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ, ДК 021:2015 - 09120000-6 - Газове паливо

Завершена

2 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Номер: d58c348e735d429e8ab625de76d7b75e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-12-01-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.12.2022 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 02.12.2022 10:00 - 24.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 01.12.2022 № 49-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 01.12.2022. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 01.12.2022 № 49-З Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель № 12 UA-2021-09-23-000300-c 23.09.2021 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 225-36-47, tatyanasirotkina23@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації про публічні закупівлі в електронній системі закупівель встановлено порушення пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом: 1. Визнання недійсними умов додаткових угод від 28.12.2021 № 1, 29.12.2021 № 2, 30.12.2021 № 3, 31.12.2021 № 4, 04.01.2022 № 5, 05.01.2022 № 6, 06.01.2022 № 7 та від 30.11.2022 № 13 до договору про закупівлю від 28.12.2021 № 137 в частині збільшення ціни за одиницю товару з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності правочину. 2. Притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22.12.2022. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення інформації в електронній системі закупівель; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік комунального підприємства «Івано-Франківськводоекотехпром» (далі – Замовник) (UA-P-2021-09-23-000566-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом засідання тендерного комітету від 23.09.2021 № 551 (далі – Тендерна документація або ТД); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» (далі – ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП»); тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг від 11.11.2021 № 25425/р-пк; протоколи засідання тендерного комітету від 13.12.2021 № 566 та № 567; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 28.12.2021 № 137 (далі – договір про закупівлю); додаткові угоди від 28.12.2021 № 1, від 29.12.2021 № 2, від 30.12.2021 № 3, від 31.12.2021 № 4, 04.01.2022 № 5, від 05.01.2022 № 6, від 06.01.2022 № 7, від 31.01.2022 № 8, від 28.02.2022 № 9, від 13.05.2022 № 10, від 10.06.2022 № 11, 01.11.2022 № 12 та від 30.11.2022 № 13 до договору про закупівлю; повідомлення про внесення змін до договору від 28.12.2021, 29.12.2021, 30.12.2021, 31.12.2021, 04.01.2022, 05.01.2022, 06.01.2022, 31.01.2022, 28.02.2022, 13.05.2022, 10.06.2022, 01.11.2022 та від 30.11.2022; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення Замовника, розміщені в електронній системі закупівель 07.12.2022 та 19.12.2022. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено, що уповноваженою особою Замовника на порушення пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), після розміщення документів в електронній системі закупівель (річний план закупівлі, тендерна документація, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 13.12.2022 № 566 та № 567 (відхилення тендерної пропозиції/визначення переможця), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю від 23.12.2021 № 137, додаткові угоди від 28.12.2021 № 1 та від 29.12.2021 № 2) накладено удосконалений електронний підпис замість кваліфікованого електронного підпису. Зокрема, відповідно до даних онлайн сервісу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису (https://czo.gov.ua/verify) файл «sign.p7s» є удосконаленим електронним підписом (тип підпису: Удосконалений, тип носія особистого ключа: Незахищений) уповноваженої особи Замовника Бєлоножкіна Наталія Миколаївна Також встановлено, що зміст підстав, визначених в пункті 2, частини 1 додатку 2 ТД не узгоджується з підставами, встановленими пунктами 5, 6 частини першої статті 17 Закону зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» від 03.11.2020 № 954-IX, а саме: замість словосполучення «кримінальне правопорушення», Замовник в тендерній документації застосував термін «злочин». За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що до договору про закупівлю від 28.12.2021 № 137 вносились зміни щодо істотних умов договору. Так, додатковими угодами від 28.12.2021 № 1, 29.12.2021 № 2, 30.12.2021 № 3, 31.12.2021 № 4, 04.01.2022 № 5, 05.01.2022 № 6, 06.01.2022 № 7 у договорі про закупівлю збільшено ціну за одну тисячу метрів кубічних товару - природного газу, а саме: 40 570,00 грн, 44 610,00 грн, 49 050,00 грн, 52 160,00 грн, 57 350,00 грн, 63 060,00 грн, та 69 340,00 грн (з ПДВ) відповідно до додаткових угод, тобто в середньому на 9,1% (при кожному збільшенні ціни). Згідно оприлюднених додаткових угод зазначені зміни вносились на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та інформації, наданої постачальником ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП», опублікованої на офіційному сайті Української енергетичної біржі про середньозважені ціни на природний газ. Слід зазначити, що у довідках, на які посилається ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП», лише зафіксовано середньозважену ціну газу, яка склалась на європейських хабах на певні дати. При цьому, у довідках відсутня інформація щодо коливання ціни від дати укладання договору про закупівлю до дати внесення змін до договору. Більш того, середньозважені ціни на природний газ зафіксовані у довідках на дату раніш, ніж укладений договір, зокрема: - при укладанні додаткової угоди від 28.12.2021 № 1 - вказано ціну на газ станом на 09.12.2021 (42 196,05 грн/1000куб.м з ПДВ); - при укладанні додаткової угоди від 29.12.2021 № 2 - вказано ціну на газ станом на 14.12.2021 (46 722,14 грн/1000куб.м з ПДВ); - при укладанні додаткової угоди від 30.12.2021 № 3 - вказано ціну на газ станом на 15.12.2021 (51 472,33 грн/1000куб.м з ПДВ); - при укладанні додаткової угоди від 31.12.2021 № 4 - вказано ціну на газ станом на 18.12.2021 (становила 54 756,74 грн/1000куб.м з ПДВ); - при укладанні додаткової угоди від 04.01.2022 № 5 - вказано ціну на газ станом на 21.12.2021 (60 266,56 грн/1000куб.м з ПДВ); - при укладанні додаткової угоди від 05.01.2022 № 6 - вказано ціну на газ станом на 22.12.2021 (73 907,29 грн/1000куб.м з ПДВ); - при укладанні додаткової угоди від 06.01.2022 № 7 - вказано ціну на газ станом на 28.12.2021 – (87 593,12 грн/1000куб.м з ПДВ). Необхідно зазначити, що умовами договору про закупівлю не визначається окремий порядок зміни ціни. Крім того, у пункті 2.3 договору про закупівлю зазначено, що «наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою органу, уповноваженого на надання такої інформації. Зміна ціни в бік збільшення за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни природного газу на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення ціни договору, допускається не раніше, ніж через місяць від дати початку постачання товару за цим договором». Разом з тим, в поясненнях, наданих 19.12.2022 через електронну систему закупівель, Замовник повідомив, що «ціна на газ була підвищена згідно з реальним зростанням ціни на газ на європейських хабах та реальних змінах відпускних цін газопостачальними організаціями на ринку України». Тобто, в поясненнях, наданих 19.12.2022 через електронну систему закупівель, Замовником на підтвердження коливання ціни згідно вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та умов пункту 2.3 договору про закупівлю не надано підтверджуючих документів від уповноваженого на надання такої інформації органу. Отже, у Замовника відсутнє документальне підтвердження, що збільшення ціни за одиницю товару згідно з додатковими угодами від 28.12.2021 № 1, 29.12.2021 № 2, 30.12.2021 № 3, 31.12.2021 № 4, 04.01.2022 № 5, 05.01.2022 № 6 та від 06.01.2022 № 7 до договору про закупівлю відбулось пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку. Слід зауважити, що вищезазначені додаткові угоди від 28.12.2021 № 1, 29.12.2021 № 2, 30.12.2021 № 3, 31.12.2021 № 4, 04.01.2022 № 5, 05.01.2022 № 6 та від 06.01.2022 № 7 до договору про закупівлю були укладені раніше ніж через місяць від дати початку постачання товару за цим договором, що суперечить вимогам абзацу другому пункту 2.3 договору про закупівлю від 28.12.2021 № 137. Крім того, встановлено, що додатковою угодою від 30.11.2022 № 13 до договору про закупівлю на період з 01.12.2022 по 31.12.2022 встановлено ціну на природний газ 55 363,90 грн, що перевищує ціну на товар, встановлену в укладеному договорі про закупівлю від 28.12.2021 № 137 (в редакції до внесення змін додатковими угодами, ціна якого складала 36 900 грн/1000м.куб), на суму 18 463,90 грн, або на 50 відсотків. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткові угоди від 28.12.2021 № 1, 29.12.2021 № 2, 30.12.2021 № 3, 31.12.2021 № 4, 04.01.2022 № 5, 05.01.2022 № 6, 06.01.2022 № 7 та від 30.11.2022 № 13 до договору про закупівлю за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару.
Період усунення порушень: 23.12.2022 09:59 - 07.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.12.2022 09:59

Запити/Пояснення