-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт фасадів Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець пл. Ринок, 12 Пустомитівського району Львівської області» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
1 733 173.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 665.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 665.87 UAH
Номер:
c108581f8ab84e1db05a143d51702bc8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-09-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.06.2022 00:00
Період моніторингу:
09.06.2022 12:24 - 06.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.06.2022
№ 9-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.06.2022 № 9-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
15. UA-2021-09-22-011026-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам частини 4 статті 23 Закону, та не враховує вимоги частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 83 та абзацу 3 пункту 103 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності умов укладеного договору законодавству установлено, що умови укладеного договору про закупівлю не відповідають нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, пункту 83 та абзацу 3 пункту 103 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, дотримання вимог постанови № 710, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 23.10.2021 № 23/10-01, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, відповідність умов укладеного договору законодавству.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу культури, молоді, спорту та інформаційної політики виконавчого комітету Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ, протокольне рішення уповноваженої особи від 12.10.2021 № 47 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 12.10.2021 року, договір про закупівлю від 23.10.2021 № 23/10-01 (далі – договір про закупівлю № 23/10-01), додаткова угода від 29.12.2021 № 1, додаткова угода від 27.05.2022 № 2, додаткова угода від 07.06.2022 № 3, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 15.06.2022 року та 23.06.2022 року.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (пункти 49-52 локального кошторису 2-1-1 Додатку 2 до тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («CEREZIT») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Також, відповідно до частини 1 статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Разом з тим, частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацом 3 пункту 103 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668) визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
При цьому відповідно до пунктів 5 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору, яка відповідно до частини 5 статті 41 Закону змінюватись не може.
Однак, моніторингом встановлено, що в підпункті 6.2 пункту 6 договору про закупівлю № 23/10-01 зазначено, що «Гарантійний строк на дані роботи становить 5 років», тобто гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить менше десяти років від дня його прийняття замовником, що не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу 3 пункту 103 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668.
Крім того, в проєкті договору (Додаток 3 до тендерної документації) та договорі про закупівлю № 23/10-01 відсутній план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пункту 83 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника - переможця ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлено, що за надання завідомо недостовірної інформації учасники та їх посадові особи несуть кримінальну відповідальність за підроблення документів відповідно до чинного Кримінального кодексу України, про погодження з даною вимогою учасник повинен надати гарантійний лист.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ надано лист-гарантію від 07.10.2021 року, в якому учасник гарантує, що подана в складі пропозиції інформація є достовірною.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ відсутній гарантійний лист, в якому учасник погоджується, що за надання завідомо недостовірної інформації учасник та його їх посадові особи несуть кримінальну відповідальність за підроблення документів відповідно до чинного Кримінального кодексу України, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено умову, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку, яка повинна містити інформацію про інженерно-технічних працівників та робітників будівельних професій учасника, необхідних для виконання замовлення, а саме:
- для інженерно технічних працівників – посада, спеціальність, досвід роботи;
- для робітників - спеціальність, нормативну потребу по кожній спеціальності, наявність власних та необхідність залучення додатково.
На виконання вищевказаної вимоги учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт та мають необхідні знання та досвід від 07.10.2021 року № 80/23 (далі - довідка № 80/23), з інформацією про ПІБ кваліфікованих працівників, їх посад, загального стажу роботи та досвіду роботи на вказаній посаді.
Однак, у довідці № 80/23 не вказано спеціальності інженерно технічних працівників та робітників, відсутня інформація щодо нормативної потреби по кожній спеціальності та інформація про необхідність залучення робітників додатково, чим не дотримано вимог підпункту 1.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації встановлено умову, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі про наявність аналогічного договору, яка повинна включати інформацію щодо замовників (покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес, та контактних телефонів) предметів закупівель, обсягу (у кількісному або вартісному виразі) та строків виконання.
На виконання вищевказаної вимоги учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору від 07.10.2021 року № 80/20 (далі - довідка № 80/20), в якій відсутня інформація щодо контактних телефонів замовників та строків виконання договорів, чим не дотримано вимоги пункту 3 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до розділу «Документи, які надаються (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем)» Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати погодження в довільній формі з вимогою, що визначена ч. 6 ст. 17 Закону.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ відсутнє погодження з вказаною вимогою, чим не дотримано вимоги розділу «Документи, які надаються (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем)» Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації, встановлено умову, щодо надання у складі тендерних пропозицій фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців довідки/картки про присвоєння ідентифікаційного коду, або у разі відсутності довідки/картки про присвоєння ідентифікаційного коду з релігійних переконань, надання сторінки паспорта з відповідною відміткою або листа-пояснення із зазначенням законодавчих підстав ненадання такого документу, а також надати копію паспорту (1-6 сторінки та місце проживання) у випадку, якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки, або надання паспорту (обидві сторони), якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або інший документ, передбачений статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492-VI (із змінами).
На виконання вищевказаної вимоги учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ надав копію картки про присвоєння ідентифікаційного коду, яка є нечитабельною.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 2 розділу І Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 року №1000/5, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.06.2015 за № 736/27181, зокрема визначено, що копія документа - це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документальної інформації іншого документа і в окремих випадках - деяких його зовнішніх ознак.
Таким чином, копія картки про присвоєння ідентифікаційного коду не містить точного знакового відтворення змісту чи документальної інформації, чим не дотримано вимоги пункту 1 Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Також, у складі тендерної пропозиції учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ надав копію паспорту, а саме копії сторінок 1-5 та 10-11, однак, у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутня копія 6 сторінки паспорта, чим не дотримано вимоги пункту 1 Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 13 пункту 2 розділу 5 тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наданий дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці.
Також, відповідно до пункту 4 Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації, встановлено умову, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, в якій мають зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та вимагається для виконання робіт передбачених в технічному завданні, або скан-копію відповідної ліцензії чи дозволу.
На виконання вищевказаних вимог учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ надав копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, зареєстрованої у територіальному органі Держпраці 21.09.2021 року за номером № 0833/21, яка підтверджує відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо);
- верхолазні роботи та промисловий альпінізм;
- зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я;
- виготовлення та застосування скловати, шлакових, азбесту. Мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів.
Також, у складі тендерної пропозицій учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ надав лист-пояснення про ненадання ліцензії від 07.10.2021 року № 80/19, в якій зазначив, що оскільки предмет даної закупівлі не відноситься до об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, то відповідно для здійснення таких робіт ліцензія не вимагається і тому у складі пропозиції вона не надається.
Разом з тим, Додатком № 2 (Технічне завдання») до тендерної документації, зокрема, пунктами 20 та 69 локального кошторису 2-1-1 Додатку № 2 до тендерної документації, передбачено виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо).
В той же час, відповідно до вимог пункту 6 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 (далі - Порядок № 1107), роботи підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 7 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи А Додатку № 2 цього Порядку, а саме: «Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо)», здійснюється на підставі дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ відсутній дозвіл на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо), чим не дотримано вимоги підпункту 13 пункту 2 розділу 5 тендерної документації та пункту 4 Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Також, пунктом 83 локального кошторису 2-1-1 Додатку № 2 до тендерної документації передбачено виконання робіт з вогнезахисту дерев'яних конструкцій ферм, арок, балок, крокв, мауерлатів, лат під покрівлю, покриттів і настилів по фермах.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7, частини 2 статті 9 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» роботи, що зазначені в пункті 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, а саме: «Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення)» підлягають ліцензуванню.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ відсутня ліцензія на виконання вищевказаних робіт протипожежного призначення, чим не дотримано вимоги підпункту 13 пункту 2 розділу 5 тендерної документації та пункту 4 Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Слід зазначити, що учасник ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ 22.10.2021 року надав лист від 21.10.2021 року № 84/2, в якому зазначив, що планує здійснити закупівлю пиломатеріалів з вогнезахисним обробленням, про що будуть надані відповідні документи, однак, даний лист не спростовує порушення, оскільки його було надано вже після кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП ШНЯК НАЗАРІЙ РОМАНОВИЧ, як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, як таку, що не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
24.06.2022 16:57 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2022 16:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок моніторингу повідомляємо наступне:
З метою усунення виявлених порушень, Замовником прийнято рішення про розірвання Договору №23/10-01 від 23.10.2021 р. На даний час Замовник вживає заходів щодо розірвання договору, зокрема, надіслав до Підрядника письмове повідомлення щодо розірвання договору за взаємною згодою №69 від 30.06.2022 року. Інформація про припинення зобов’язань за договором підряду №23/10-01 від 23.10.2021 р. буде оприлюднена на веб – порталі Уповноваженого органу згідно із вимогами чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
01.07.2022 12:32
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
24.11.2022 14:51
Запити/Пояснення
Номер:
f322a96031a4453ca8bddbc14c6f57ea
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.06.2022 16:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.06.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт фасадів Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець пл. Ринок, 12 Пустомитівського району Львівської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-22-011026-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) до наступного питання.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a8828bb6e2ee480b8081bb07b98d52f9
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
15.06.2022 15:08
Опис:
Надання пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету
«Капітальний ремонт фасадів Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець пл.
Ринок, 12 Пустомитівського району Львівської області» (інформацію оприлюднено в
електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-22-011026-b)
На Ваш запит повідомляємо, що обґрунтування технічних та якісних характеристик
предмета закупівлі, розмір витрат та очікувана вартість предмета закупівлі визначалися на
підставі розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації за робочим
проектом «Капітальний ремонт фасадів Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець
пл. Ринок, 12 Пустомитівського району Львівської області», за результатами розгляду якої
отримано позитивний експертний звіт Філії ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» у
Львівській області від 15 липня 2020 року №14-0806-20. Технічні та якісні характеристики
предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог
чинного законодавства України. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі
визначені технічним завданням (додаток 2 до тендерної документації). Розмір витрат та
очікувана вартість предмета закупівлі визначені відповідно до пункту четвертого розділу
ІІІ Примірної методики, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та
сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013
"Правила визначення вартості будівництва", прийнятого наказом Міністерства регіонального
розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293,
а саме – на підставі кошторисної частини вищезазначеної проектної документації (зведеного
кошторисного розрахунку вартості об`єкта будівництва «Капітальний ремонт фасадів
Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець пл. Ринок, 12 Пустомитівського району
Львівської області»). За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає: 1
733 173,20 грн. з ПДВ.
Номер:
a8eb532bb73045db87c1d2bfa45d0350
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.06.2022 17:37
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету «Капітальний ремонт фасадів Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець пл. Ринок, 12 Пустомитівського району Львівської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-22-011026-b) та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання.
Відповідно до пункту 4 частини 5 статті 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, поясніть законодавчі підстави укладання до договору від 23.10.2021 № 23/10-01 додаткових угод № 1 від 29.12.2021 та № 2 від 27.05.2022 на продовження строку дії договору, з наданням документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b8efdfcb2cac42f090872fb3c9c37de1
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
23.06.2022 14:34
Опис:
Надання пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Капітальний ремонт фасадів Щирецької дитячої музичної школи в смт. Щирець пл. Ринок, 12 Пустомитівського району Львівської області» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-22-011026-b)
На Ваш запит повідомляємо наступне:
1. Щодо документального підтвердження продовження терміну виконання робіт, що передбачено додатковою угодою №1 від 29.12.2021 року. У зв’язку із обставинами непереборної сили, зокрема погодними умовами, які не дозволяли проводити будівельні та зовнішні оздоблювальні роботи, задля дотримання технології виконання будівельних робіт, замовником було прийнято рішення про продовження терміну виконання робіт до 01.06.2022 року. Вказаний термін є цілком достатнім, оскільки охоплював весняно-літній період та погодні умови якого сприяли б якісному виконанню робіт. Вказані обставини підтверджуються листом-зверненням підрядника ФОП Шняк Н.Р., Протоколами засідання робочої групи з питань реалізації проєкту за участі: ФОП Шняк Н.Р. (підрядник); ТОВ «АРХБУДІНВЕСТЛЬВІВ» (авторський нагляд); ФОП Шимків А.В.(технічний нагляд) та представниками замовника.
2. Щодо документального підтвердження продовження терміну виконання робіт, що передбачено додатковою угодою №2 від 27.05.2022 року. У зв’язку з введенням в дію правового режиму воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 року, що підтверджується Указом Президента України №64/2022 та повідомленням Торгово-промислової палати України №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 року.
Торгово-промислова палата України підтвердила, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року і до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб’єктів господарської діяльності або фізичних осіб по договору, окремим податковим чи іншим зобов’язанням (обов’язком), виконання якого (яких) настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих, чи інших нормативних актів і виконання яких (якого) стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Частиною другою статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати України» визначено, що Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
Таким чином, вторгнення російської федерації в Україну, військові дії на території України та запровадження військового стану є форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили), які унеможливлюють виконувати (своєчасно та належно) підрядником своїх зобов’язання, строк виконання яких настав.
Зважаючи на викладене вище, існувала неможливість вчасного виконання зобов’язань, у вказані договором та додатковою угодою №1 строки, у зв’язку з настанням обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею Сторін.