-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція дороги по вул. В.Стуса в с. Ралівка Самбірського району Львівської області (Код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)
Завершена
2 360 013.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 800.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 800.07 UAH
Номер:
424613d1ce8f4266a6ec4950f8502f42
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-05-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.09.2022 00:00
Період моніторингу:
05.09.2022 13:04 - 27.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.09.2022 № 23-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 03 червня 2022 року № 003100-18/3932-2022,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
05.09.2022 № 23-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-09-21-011421-b, 21.09.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4¹ Постанова № 710 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, оприлюднення в електронній системі закупівель додатку з обсягами робіт, які передбачені договором до виконання, тощо) та надалі не допускати такі порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Ралівської сільської ради Самбірського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 21.09.2021 року б/н (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Комаровського Володимира Романовича (далі – ФОП Комаровський В.Р.); протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету від 12.10.2021 № 67/1; пояснення Замовника, отримане 14.09.2022 в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем відкритих торгів ФОП Комаровський В.Р. відповідно до частини шостої статті 17 Закону та вимог тендерної документації; договір від 25.10.2021 № 167; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю та пояснення Замовника встановлено, що ним не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2021-09-21-011421-b, чим порушено вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Крім того, проведеним аналізом встановлено, що оголошення про закупівлю не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено, що між Замовником та ФОП Комаровський В.Р. укладено договір про закупівлю від 25.10.2021 № 167 на суму 2 360 013,60 гривень.
Згідно з пунктом 1.2 розділу 1 цього договору Підрядник повинен виконати передбачені Договором роботи, якість яких відповідає умовам ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», державних стандартів, будівельних норм і правил, інших нормативних документів, проектно-кошторисної документації та Договору.
Проте, договір від 25.10.2021 № 167 та додатки до нього не містять обсягів робіт.
Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 ДСТУ Б Д 1.1-1:2013 до будівництва відносяться, зокрема реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Статтею 318 Господарського кодексу України передбачено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об’єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов’язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об’єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об’єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.
Відповідно до пункту 7 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668, зі змінами (далі – Загальні умови), умови договору підряду, що укладається за результатами проведених торгів (тендеру), повинні відповідати тендерній документації замовника та акцептованій тендерній пропозиції підрядника. Відповідно до пункту 15 Загальних умов у договорі підряду сторони зобов’язані визначити найменування об’єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об’єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
Типовий договір підряду в капітальному будівництві, затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 27.10.2005 № 3 (далі – Типовий договір підряду), та відповідно до пункту 3 Типового договору підряду склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання підряднику, визначені проектною документацією, яка є невід'ємною частиною договору.
Частиною першою статті 844 Цивільного кодексу України визначено, якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.
Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Статтею 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди. Також, за нормою статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Відповідно до вимог частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Враховуючи викладене вище, договір від 25.10.2021 № 167 укладений не у відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, зокрема не містить обсягів робіт, чим порушено вимоги частини першої статті 41 Закону та не дотримано принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 цього Закону.
Період усунення порушень:
19.09.2022 11:05 - 04.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2022 11:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підставі результатів моніторингу процедури закупівлі, враховуючи висновок моніторингу щодо порушення( порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, Ралівською сільською радою усунуто порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, а саме на сайті Ралівської сільської ради розміщено оголошення про проведену закупівлю, що підтверджується посиланням на сторінку https://ralivska-gromada.gov.ua/2021-12-12-06-16-12-2021// .
Також укладено додаткову угоду до договору №176 від 25 жовтня 2021року шляхом доповнення його додатком №3 -зведений кошторисний розрахунок, який є невід’ємною частиною договору та буде розміщений в системі Prozorro.
Зауваження прийняті до уваги і будуть враховані в майбутньому при проведені аналогічної процедури закупівлі.
Дата публікації звіту:
26.09.2022 16:41
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення щодо врахування в роботі та недопущення в подальшому, виявлених порушень.
Дата публікації:
03.10.2022 14:54
Запити/Пояснення
Номер:
6f1767a00da54504a6b56b79fe7ab098
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.09.2022 10:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-09-21-011421-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель ID: UA-2021-09-21-011421-b відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
- з яких підстав оголошення про закупівлю не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій?
- чому договір від 25.10.2021 № 167 укладений не у відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, що суперечить вимогам частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема договір не містить істотної умови - обсяги робіт, передбачені проектно-кошторисною документацією?
- з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ФОП Комаровський Володимир Романович (далі – ФОП Комаровський В.Р.) якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, зокрема на підтвердження наявності автомобільної техніки, зазначеної у пунктах 5 та 6 Інформаційної довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, залученої на підставі договору про надання послуг, ним надано договір про надання транспортних послуг укладений з ТОВ «ТЕХВЕЙ», проте, відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини власником цих транспортних засобів є Бойко Ю.І., чим не виконано умови пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації?
- з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ФОП Комаровський В.Р., якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі, зокрема проект календарного графіка виконання робіт складений не у відповідності до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Міністерством регіонального будівництва України від 13.01.2009 № 2, чим порушено умови підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
7ed8b4931402493d8d99d55b1f5cb13b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.09.2022 10:26
Опис:
Відповідно до запиту про надання пояснення повідомляємо наступне:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі? - чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель ID: UA-2021-09-21-011421-b відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
Обгрунтування здійснено на підставі затвердженого Рішення сесії Ралівської сільської ради № 7 від 10 вересня 2021 року «Про внесення змін до сільського бюджету Ралівської сільської ради Самбірського району Львівської області на 2021 рік» додаток 6, кошторисної документації та проведеної експертизи.
2) з яких підстав оголошення про закупівлю не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій?
Дане зауваження не відповідає дійсності, оскільки оголошення містить вказівку на забезпечення у розмірі 10 000,00 грн., а також, Замовником оприлюднено окремий файл: «Оголошення» в якому чітко зазначено: «Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії у розмірі 10 000 грн». Також умови до забезпечення містяться і в тендерній документації.
3) чому договір від 25.10.2021 № 167 укладений не у відповідності до норм Цивільного та Господарського кодексів України, що суперечить вимогам частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема договір не містить істотної умови - обсяги робіт, передбачені проектно-кошторисною документацією?
Дане зауваження не відповідає дійсності, оскільки відповідно до частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Також частиною 3 статті 180 Господарського кодексу України зазначено: При укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. У частині 4 цієї самої статті зазначено: умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їхньої якості. В даному конкретному випадку Замовником укладено договір на виконання робіт.
Відповідно до п. 1.2. укладеного договору: «Підрядник повинен виконати передбачені Договором роботи, якість яких відповідає умовам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», державних стандартів, будівельних норм і правил, інших нормативних документів, проєктно-кошторисної документації і Договору». Замовник просить взяти до уваги те, що пунктом 1.3. договору передбачено наступне: «Підписання цього договору сторонами свідчить про те, що Замовник надав Підряднику усю необхідну документацію, відповідно до якої Підрядник зобов’язується виконати роботи.» Таким чином, вважаємо, що Замовник виконав усі вказівки чинного законодавства, а договір, який було укладено відповідає всім вимогам та нормам згідно Закону.
Також додатково слід зазначити, що укладений договір містить обсяг робіт – це робота з реконструкції, обсяг та перелік яких визначається кошторисною документацією, яка, як було зазначено вище, була передана підряднику. Відтак, повідомляємо, що обсяг – робота, вона не вимірюється в кількісному виразі, адже не може бути 3 роботи чи 5 робіт, оскільки робота поняття суб’єктивне, яке не вимірюється еквівалентно. Вид робіт – це реконструкція, що чітко вказано у предметі договору п. 1.1. Розділу 1.
4) з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ФОП Комаровський Володимир Романович (далі – ФОП Комаровський В.Р.) якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, зокрема на підтвердження наявності автомобільної техніки, зазначеної у пунктах 5 та 6 Інформаційної довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, залученої на підставі договору про надання послуг, ним надано договір про надання транспортних послуг укладений з ТОВ «ТЕХВЕЙ», проте, відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини власником цих транспортних засобів є Бойко Ю.І., чим не виконано умови пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації?
Замовник не погоджується з зауваженням держаудитслужби, оскільки тендерна документація не містила жодної вказівки на те, що техніка, яка передається повинна належати виключно на праві власності суб’єкту. Відтак, Закон не забороняє здійснювати договірні відносини на умовах договору суборенди, а також використовувати орендовану техніку шляхом надання послуг третім особам. Замовника абсолютно не цікавить законність використання техніки ТОВ «ТЕХВЕЙ» та яким чином вона була передана останньому. Факт наявності договірних відносин між ТОВ «ТЕХВЕЙ» та ФОП Комаровським повною мірою юридично підтверджує правомірність використання техніки.
Наголосимо, що тендерною документацією не передбачалось вимог підтвердження права первинного володіння технікою, як не вимагалося надавати жодних документів для цього. Замовник припускає, що між ТОВ «ТЕХВЕЙ» та власником Бойко Ю.І. існують договірні зобов’язання (наприклад договір оренди), який жодним чином не стосується предмету даної закупівлі, а також не має відношення до вимог тендерної документації, адже це абсолютно не вимагалося документацією.
5) з яких підстав не відхилена тендерна пропозиція ФОП Комаровський В.Р., якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі, зокрема проект календарного графіка виконання робіт складений не у відповідності до «Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві», затверджених наказом Міністерством регіонального будівництва України від 13.01.2009 № 2, чим порушено умови підпункту 6.4 пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації?
Замовник не вважає дане «порушення» порушенням як таким, оскільки наведений нормативно-правовий акт містить виключно рекомендаційний характер, на що неодноразово звертав увагу АМКУ. Відтак, Учасники можуть брати до уваги або не брати до уваги форму, яка затверджена у наведеному Наказі. Більше того, Учасником подано календарний графік, який відображає необхідні відомості. Відтак, Замовник не вважає, що Учасником не виконано зазначену вимогу, адже проєкт календарного графіку міститься у складі тендерної пропозиції.