-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект виробів кріпильних для клеєболтових ізолюючих високоміцних стиків (Гайка КС, Шайба КС, Болт 1КСх140 (або 2КСх150)) (Код ДК 021:2015 - 44530000-4 Кріпильні деталі )
Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону: 22.10.2021 10-00
Завершена
9 604 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 024.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 024.00 UAH
Номер:
6245bc7eba9545fc8984219a1f94cbf2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-10-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.12.2021 00:00
Період моніторингу:
10.12.2021 14:01 - 05.01.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.12.2021 № 785
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.12.2021 № 785.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-09-15-006225-c, 15.09.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/14939-2021 від 25.11.2021.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 та пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення вимог частини другої статті 24 Закону.
Крім того, встановлено порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів у випадках, визначених Законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 та вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю, вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, вимог частини другої статті 24 Закону при опублікуванні змін до тендерної документації та частини п'ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-09-15-003102-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «МС ТРЕЙД Україна» та ТОВ «ОВМ ФІНАНС», протокол засідання тендерного комітету від 03.11.2021 №567; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені звернення про надання Замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації від 23.09.2021, 05.10.2021, 06.10.2021 та оприлюднені Замовником відповіді; оприлюднені переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір від 16.11.2021 № ЦБРК-21-180; додаткову угоду № 1 до договору; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерну документацію, договір тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок, який відповідає переліку таких помилок, наведеному у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником 06.10.2021 та 13.10.2021 опубліковано нові редакції тендерної документації.
Разом із новими редакціями тендерної документації опубліковано файл «перелік змін до комплект кріпильних виробів від 05.10.doc» у якому наведено перелік змін до тендерної документації (додаток 1) та «Перелік ЗМІН до ТД на комплект виробів кріпильних від 13.10.2021.docx», у якому наведено перелік підпунктів, пунктів, розділів та додатків до тендерної документації, до яких внесено зміни (підпункт 1.1 розділу 4, додаток А, додаток 1) та викладено в новій редакції.
Проте, переліки самих змін, що внесені до тендерної документації, в тому числі до Додатків, в електронній системі закупівель не опубліковано, чим порушено вимоги частини другої статті 24 Закону.
Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу 10.12.2021 через електронну систему закупівель надано запит Замовнику про надання пояснення щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення його очікуваної вартості та посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщена дана інформація.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, Замовником відповідні пояснення надано 17.12.2021 (на 5 робочий день), чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 (далі - постанова КМУ №710) Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів постановлено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Проте, Замовником (як суб’єктом господарювання державного сектору економіки) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності), чим порушено вимогу пункту 4-1 постанови КМУ №710.
Період усунення порушень:
17.12.2021 15:45 - 05.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.12.2021 15:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про надання інформації
Філією «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця» (далі – Філія) розглянуто висновок Західного офісу держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі оприлюдненого на електронному майданчику уповноваженого органу 17.12.2021 (далі – Висновок) стосовно оголошеної Філією закупівлі за Код ДК 021:2015 - 44530000-4 Кріпильні деталі (Комплект виробів кріпильних для клеєболтових ізолюючих високоміцних стиків (Гайка КС, Шайба КС, Болт 1КСх140 (або 2КСх150))) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-15-006225-c, за результатами розгляду повідомляємо наступне.
1. Щодо порушень вимог розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 постанови КМУ №710 та пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. В інформації, яка надана на відповідь поставлених питань, Замовник зазначив, що дана вимога не розповсюджуються на закупівлі акціонерного товариства, які здійснюються за рахунок власних коштів (отриманих у результаті комерційної господарської діяльності). Окрім того Замовник відобразив, шляхом розміщення, окремим файлом на веб-порталі уповноваженого органу обґрунтування технічних та якісних характеристик (файл обґрунтування комплект виробів кріпильних) одночасно з виходом оголошення проведення процедури закупівлі 15.09.2021 р. Окремо зауважуємо, відповідно до частини 2 статті 22 БКУ зазначені розпорядники бюджетних коштів та відповідно до п. 41 постанови КМУ №710 замовник відсутній в «Єдиному реєстрі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів».
2. Щодо порушень вимоги тендерної документації пункту 19 частини другої статті 22 Закону. Замовник зазначив вичерпний перелік помилок відповідно Наказу Мінекономіки «Про затвердження Переліку формальних помилок», чим виконав норму Закону.
3. Щодо порушень вимог частини другої статті 24 Закону. Замовник відобразив в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації зміни та оприлюднив перелік змін окремими файл «перелік змін до комплект кріпильних виробів від 05.10.2021 р.» та «перелік змін до ТД на комплект виробів кріпильних від 13.10.2021», чим виконав норму Закону.
4. Щодо порушені вимог частини п'ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації. Повідомляємо, що вже вжиті заходи унеможливлять в подальшому подібні порушення філією з несвоєчасного подання інформації відповідно до Закону.
Одночасно Філією уважно проаналізовано отриманий висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі і як наслідок у відповідності до пункту 3 розділу ІІ «Констатуючої частини» проведено роботу щодо недопущення в подальшому зазначених зауважень. Проведенна роз’яснювальна робота та навчання.
Голова тендерного комітету філії
«Центр з будівництва та ремонту колії»
АТ «Укрзалізниця» В.В.Озюменко
Дата публікації звіту:
24.12.2021 09:45
Запити/Пояснення
Номер:
707e139d230843b486fa777dd84d7026
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.12.2021 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.12.2021 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID UA-2021-09-15-006225-c, яка проводилась Філією «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця» (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, просимо надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
c4579f00de7340338b561c2b677d2fdc
Назва:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Дата опублікування:
17.12.2021 12:26
Опис:
Відповідь до наданих питань
Тендерним комітетом філії «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця» розглянуто запити Державної аудиторської служби про надання пояснень процедури закупівлі: Комплект виробів кріпильних для клеєболтових ізолюючих високоміцних стиків (Гайка КС, Шайба КС, Болт 1КСх140 (або 2КСх150)) (Код ДК 021:2015 - 44530000-4 Кріпильні деталі) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-15-006225-c повідомляється наступне.
В повідомленні про прийняття рішення про початок моніторингу зазначених процедур закупівель заначено підставу моніторингу як виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Органом державного фінансового контролю встановлена потреба в отриманні пояснень з наступних питань:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Правову основу зазначеного запиту покладено припис пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі – Постанова), яким вказану Постанову доповнено згідно з Постановою КМ №1266 від 16.12.2020.
У зв’язку з наведеним тендерний комітет філії вважає за необхідне зазначити, що не вбачає правових підстав поширення дії вказаної норми на закупівлю:
Комплект виробів кріпильних для клеєболтових ізолюючих високоміцних стиків (Гайка КС, Шайба КС, Болт 1КСх140 (або 2КСх150)) (Код ДК 021:2015 - 44530000-4 Кріпильні деталі) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-15-006225-c оскільки закупівлі здійснюється за рахунок власних коштів акціонерного товариства, без залучення коштів державного бюджету, призначених АТ «Укрзалізниця» на 2021 рік.
Підтвердженням того висновку, що вимоги пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не розповсюджуються на закупівлі акціонерного товариства, які здійснюються за рахунок власних коштів (отриманих у результаті комерційної господарської діяльності) є наступне.
1. Одночасно із введенням у дію пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 було доповнено Додаток до вказаної Постанови. Назва вказаного Додатку розкриває предмет регулювання Постанови: «Заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету». Додаток Постанови доповнено пунктом 26, який передбачає: «Забезпечення прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі» та кореспондує з пунктом 41 Постанови.
2. Пункт 41 Постанови передбачає забезпечення обґрунтування: 1) технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, 2) розміру бюджетного призначення, 3) очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення зазначених обґрунтувань на веб-сайті.
Визначений у пункті 41 Постанови перелік слід розглядати виключно у наведеній нормою формі, тобто у сукупності вказаних документів/інформації.
Сукупність вказаних документів/інформації вказує на те, що правова норма може застосовуватися виключно до процедури із використанням бюджетних коштів, на це вказує така ознака, як необхідність обґрунтування «бюджетного призначення».
В свою чергу використання під час відповідної закупівлі власних коштів акціонерним товариством унеможливлює обґрунтування «бюджетного призначення» та, відповідно, виключає розповсюдження Пункту 41 Постанови на таку закупівлю.
Слід зазначити, що за умови розповсюдження обумовленої норми, як на процедуру використання бюджетних коштів, так і на процедуру використання власних коштів товариством державного сектору економіки, її зміст мав би викладатися у спосіб пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі»: «розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі».
Саме сполучник «або» у приведеній для прикладу нормі Закону вказує, що вона (норма) застосовується як до закупівлі із використанням бюджетних коштів так і до закупівлі із використанням власних коштів відповідним замовником. Відсутність сполучника «або» є суттєвим та тлумачиться тендерним комітетом філії однозначно: Пункт 41 Постанови стосується виключно процедури закупівлі із використанням бюджетних коштів.
3. Висновок тендерного комітету філії щодо того, що Пункт 41 Постанови стосується виключно процедури закупівлі із використанням бюджетних коштів власне підтверджується і Міністерством фінансів України на офіційному сайті:
https://mof.gov.ua/uk/news/kabmin_priiniav_rishennia_pro_zmini_do_poriadku_provedennia_perevirok_zakupivel-2603
Так, Міністерством фінансів України 16.12.2020 було зазначено:
«Сьогодні на засіданні Уряду прийнято рішення щодо внесення змін до Порядку проведення перевірок закупівель*, підготовлених Мінфіном та Державною аудиторською службою. Постановою унормовуються підстави для здійснення перевірки закупівель органами державного фінансового контролю, а також забезпечується приведення їх у відповідність до норм Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель».
Прийнятим рішенням врегульовано питання отримання інформації органами державного фінансового контролю для складання протоколів про адміністративні правопорушення у разі встановлення під час перевірок закупівель порушень законодавства, що передбачають адміністративну відповідальність.
Окрім того постановою прийнято норму, яка забезпечить прозорість та обґрунтованість формування очікуваної вартості предмету закупівель/розміру бюджетного призначення. Мета прийняття такої норми – підвищення достовірності бюджетного планування, його зв’язку з плануванням публічних закупівель, обґрунтованості під час визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також потреби у бюджетних ресурсах на закупівлю».
* постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710».
Крім того додатково просимо звернути увагу на наступне.
У якості підстави проведення моніторингу процедури закупівлі:
Комплект виробів кріпильних для клеєболтових ізолюючих високоміцних стиків (Гайка КС, Шайба КС, Болт 1КСх140 (або 2КСх150)) (Код ДК 021:2015 - 44530000-4 Кріпильні деталі) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-15-006225-c Держаудитслужбою зазначено: «виявлені порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель». Зазначена підстава передбачена Законом України «Про публічні закупівлі» у пункті 4 частини 2 статті 8 Закону та кореспондує з пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: електронна система закупівель – інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Слід зазначити, що наведені веб-портали не є веб-сайтами замовника, а до складу документів, які мають оприлюднюватися відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» «Оприлюднення інформації про закупівлю» не належать обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості. Такі документи/вимоги/інформація у Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні, чим створено конфлікт між нормами різних за статусом нормативно-правових актів: Закону та Постанови КМУ. Подібні правові колізії вирішуються тлумаченням правовідносин на користь вищого за статусом нормативно-правового акта (Закону).
Необхідно зазначити, що відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.
До загальних умов здійснення закупівлі, визначених статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю:
оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;
оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж;
оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір;
2) оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій;
3) зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;
4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення;
5) оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди;
6) протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження;
7) протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження;
8) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
9) інформацію про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;
10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;
12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання;
13) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.
В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», може оприлюднюватися інша інформація.
Замовник разом з оприлюднення оголошення оприлюднено обґрунтування окремим файлом.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена із застосуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 методом порівняння ринкових цін на підставі отриманих комерційних пропозицій.
Хочемо, зазначити, що необхідні документи замовника на процедуру закупівель: Комплект виробів кріпильних для клеєболтових ізолюючих високоміцних стиків (Гайка КС, Шайба КС, Болт 1КСх140 (або 2КСх150)) (Код ДК 021:2015 - 44530000-4 Кріпильні деталі) були складені та оприлюдненні у порядку та у строки до Закону.