-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Сіль технічна
Завершена
2 562 896.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 814.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 814.48 UAH
Номер:
d94ce2a77cf1421d9a73bde9561189f1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-12-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.11.2021 00:00
Період моніторингу:
15.11.2021 10:50 - 07.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
12.11.2021 № 655
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу
Держаудитслужби
12.11.2021 № 655
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
18 UA-2021-09-15-011813-b 15.09.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення частини 11 статті 29, частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19.11.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі та очікуваної вартості, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.09.2021 № 2 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «КОСТАНЗА» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерної пропозиції від 08.10.2021 № 1, вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 08.10.2021, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.10.2021 № 24320-р/пк-пз договір від 04.11.2021 № 193-к, відповіді Замовника на запити органу фінансового контролю від 16.11.2021.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 2 Додатку 2 до ТД Замовником встановлена вимога щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема інформаційної довідки згідно з встановленою формою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виробництва, постачання та відгрузки предмета закупівлі. Обов’язковою умовою є наявність в Учасника вимірювальної техніки, яка повинна бути зазначена в Довідці.
На підтвердження наявності вимірювальної техніки учасник в складі пропозиції надає договір оренди техніки або інший документ, що посвідчує право власності (обліку) вимірювальної техніки. Також, учасником подається копія свідоцтва про повірку вказаної у тендерній пропозиції вимірювальної техніки, дійсного на весь період дії договору про закупівлю.
На виконання вищезазначеної вимоги Переможцем в складі пропозиції надано довідку про наявність матеріально-технічної бази від 27.09.2021 № 4, яка містить інформацію про наявність вимірювальної техніки (пункт 14 – «Ваги стаціонарні електронні ВС»), яка буде залучена на підставі договору від 19.04.2021 № 75/21-3 (укладеного з ТОВ «Завод ЗБВ «Поліськсільбуд») та копію відповідного договору.
Водночас, Переможець в складі пропозиції надав копію сертифікату RU.C.28.001.A № 27852 «Об утверждении типа средств измерений», яким визначено «Допущен к применению в Российской Федерации», чим документально не підтвердив наявність свідоцтва про повірку вказаної у тендерній пропозиції вимірювальної техніки, дійсного на весь період дії договору про закупівлю.
Тобто, Переможцем недотримано вимоги пункту 2 Додатку 2 до ТД.
Поряд з цим, Замовник оприлюднив Переможцю повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей шляхом надання копії свідоцтва про повірку вказаної у тендерній пропозиції вимірювальної техніки, дійсного на весь період дії договору про закупівлю.
При цьому ТОВ «КОСТАНЗА» на виконання вимоги надав нову довідку про наявність матеріально-технічної бази від 06.10.2021 № 4 (про яку не зазначено у вимозі), якою повідомив про залучення іншої вимірювальної техніки, а саме: ваги автомобільні 80ВА-1-2ПМ-18 заводський номер 1351 (пункт 14 довідки). Також, надав свідоцтво про їх повірку, про які не було зазначено у довідці 27.09.2021 № 4, поданій до кінцевого строку подання тендерної пропозиції.
Тобто, Переможцем не виправлено невідповідності в інформації, що подана ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
На порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця у разі якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а уклав з ним договір від 04.11.2021 № 193-к на суму 2 337 888,00 грн.
Вищевказане призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Період усунення порушень:
22.11.2021 12:50 - 07.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.11.2021 12:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Північного офісу Держаудитслужби України від 22.11.2021 року укладена Угода про розірвання Договору про закупівлю № 193-к від 04.11.2021 р. Звіт про виконання договору додається.
Дата публікації звіту:
26.11.2021 14:59
Запити/Пояснення
Номер:
d222cb89630f4dc48b3a50f13fbbe649
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.11.2021 12:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.11.2021 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b75bf8e7a5a441beabb89d4da35d2688
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
16.11.2021 11:32
Опис:
Одним з основних напрямків діяльності КП «Бровари-Благоустрій» є утримання вулиць, доріг та тротуарів м. Бровари. При здійсненні цієї діяльності підприємство дотримується вимог НАКАЗУ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів» № 54 від 14.02.2012 р (далі – НАКАЗ). В зимовий період, для боротьби з ожеледицею, в якості протиожеледного матеріалу, згідно НАКАЗУ комунальним підприємством використовується сіль.
Під час підготовки тендерної документації, до закупівлі UA-2021-09-15-011813-b замовником у пункті 5 Додатку 4 до Тендерної документації (далі – ТД) зазначено, що предмет закупівлі – сіль технічна, повинен відповідати ДСТУ 4246:2003. Даним Державним Стандартом України позначена сіль для промислового переробляння, якою, в тому числі, передбачається обробка доріг та тротуарів під час ожеледиці технологічним транспортом (ДСТУ 3587-97 «АВТОМОБІЛЬНІ ДОГРОГИ, ВУЛИЦІ ТА ЗАЛІЗНІЧНІ ПЕРЕЇЗДИ. Вимоги до експлуатаційного стану»). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які зазначені замовником в Додатку 4 до ТД зазначені замовником на підставі цього стандарту.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена в межах розміру бюджетного призначення, згідно плану використання бюджетних коштів КП «Бровари-Благоустрій» на 2021 рік, затвердженого головним розпорядником – Управлінням будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено за допомогою розрахунку, методом порівняння ринкових цін, шляхом здійснення аналізу наданих Постачальниками комерційних пропозицій, відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 (зі змінами, внесеними наказом від 07.04.2020 № 649).
Для розрахунку очікуваної вартості Солі технічної за запитом замовника було отримано три комерційні пропозиції від різних Постачальників даного товару, станом на 08.09.21 року (пропозиції додаються).
Для розрахунку використовується формула середнього арифметичного значення:
ОВ = V * (Ц1 + … +Цк)/К,
де:
ОВ – очікувана вартість товару;
V – кількість (обсяг) товару, що закуповується;
Ц1, Цк – ціни отримані з відкритих джерел інформації, запит комерційних пропозицій;
К – кількість цін отриманих з відкритих джерел інформації, комерційних пропозицій.
Ціна за одиницю товару, грн/т з ПДВ
ТОВ «СВІТ ПОСТАЧАННЯ» - 1800,00
ПОВ «А-СІЛЬ» - 1920,00
ТОВ «АМІКУМ» - 1884,00
ОВ = 1 372 * (1920,00 + 1884,00 + 1800,00)/3 = 2 562 896,00 грн з ПДВ.
Орієнтуючись на розрахунок очікувана ціна за тонну складає 1 868,00 грн з ПДВ.
Кількісні межі (1372 т) визначені на основі показників використання солі технічної за минулі роки (2020-2021 р), з урахуванням прогнозованого показника використання на 2021-2022 рік, у зв’язку з приєднанням у 2021 році до об’єктів обслуговування комунальним підприємством «Бровари-Благоустрій» сіл Требухів та Княжичі Броварського району.
Одночасно повідомляємо, що у КП «Бровари-Благоустрій» відсутній власний веб-сайт, на якому повинно бути розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі. КП «Бровари-Благоустрій» згідно Постанови КМУ №1266 від 16.12.2020 року, що вносить зміни до Постанови КМУ від 11.10.2016 р. №710, перебуває поза межами переліку категорій замовників, які мають оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки). При цьому, звертаємо увагу, що з 02.08.2021 р. Фінансовим управлінням Броварської міської ради Броварського району Київської області створено проект, який передбачає проведення закупівель КП «Бровари-Благоустрій» за попереднім погодженням, щодо обґрунтування необхідності закупівлі, детальних технічних характеристик предмета закупівлі, переліку робіт чи надання послуг.