Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону.
За результатами моніторингу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 22 статті 1 Закону та вимог пункту 3 розділу І Порядку, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Поряку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708.
За результатами моніторингу питань правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 травня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВП «Рівненська АЕС» ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену заступником генерального директора з забезпечення виробництва–заступником голови комітету ВП «Рівненська АЕС» ДП «НАЕК «Енергоатом» від 12.10.2021 року (зі змінами), вимоги про усунення порушення та відповіді на них, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АТОМРЕМОНТ» та VÚEZ, a.s., вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції VÚEZ, a.s., протокол розгляду тендерних пропозицій від 05.11.2021 року, витяг із протоколу № 85 від 12.11.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 12.11.2021 року, договір на закупівлю послуг від 02.12.2021 № 48-122-01-21-11490, відповідь Замовника від 27.04.2022 року на запит про надання пояснень.
Моніторингом питання відображення закупівлі у річному плані Замовника встановлено, що відповідно до річного плану закупівель на 2021 рік за номером UA-P-2021-08-10-002752-b, опублікованого на вебпорталі Уповноваженого органу 10.08.2021 року, передбачено проведення процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою «Надання послуг з підвищення щільності герметичного облицювання системи герметичного огородження (СГО) енергоблока № 2 ВП РАЕС» очікуваною вартістю 86 238 000,00 гривень, що є відмінним від очікуваної вартості зазначеної в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-09-14-012145-b, яка становить 71 865 000,00 гривень (без ПДВ).
Згідно норм викладених в частині першій статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Проте на порушення вимог частини першої статті 4 Закону очікувана вартість закупівлі за номером UA-2021-09-14-012145-b, зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, не відповідає очікуваній вартості, яка зазначена у річному плані за номером UA-P-2021-08-10-002752-b.
Моніторингом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що відповідно до вимог частини 22 статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Поряку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 затверджено порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок). Вимогами пункту 3 Порядку визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
На виконання зазначених вимог Замовник у річному плані закупівель та оголошенні про проведення відкритих торгів визначив код предмета закупівлі «ДК021-2015: 71620000-0 – Аналітичні послуги» національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 2312.2015 № 1749.
Разом з тим встановлено, що пункт 5.3.2. «Заходи з підвищення щільності» Додатку 2 до тендерної документації передбачає, у тому числі, надання послуг з ущільнення гермооблицювання, ущільнення порожнин СГО та виконання послуг у важкодоступних місцях. Надання зазначених послуг відноситься до коду ДК021-2015: 71631430-3 – Послуги з випробувань на герметичність.
Отже визначений Замовником предмет закупівлі за показником четвертої цифри коду «ДК021-2015: 71620000-0 – Аналітичні послуги» не відповідає послугам передбаченим технічною специфікацією до предмета закупівлі.
Таким чином Замовником порушено вимоги частини 22 статті 1 Закону та пункту 3 розділу І Порядку.
Період усунення порушень:
04.05.2022 21:15 - 20.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.05.2022 21:15
Опис звіту:
У відповідь на зобов'язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, повідомляємо, що на ВП "Рівненська АЕС" ДП НАЕК "Енергоатом" здійснені заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Працівник підрозділу, який відповідальний за виявлене у результаті моніторингу процедури закупівлі UA-2021-09-14-012145-b порушення, отримав фінансове стягнення у вигляді часткового депреміювання.
Дата публікації звіту:
06.05.2022 12:33