• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з друку разових квитків для проїзду в електротранспорті

більш детально викладено в тендерній документації. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Виключення: 1. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, в тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимогі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу). При цьому, проектна, технічна документація (технічні специфікації, сертифікати, паспорти якості тощо, та/або скріншоти сторінок з офіційних сайтів, та/або сканкопії публікацій друкованих видань або письмових підтверджень), документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також установчі та правовстановлюючі документи, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Розмір забезпечення тендерних пропозицій: 65 500,00 грн. (шістдесят п’ять тисяч п’ятсот гривень 00 копійок). Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» і Закону (далі - Вимоги), а саме: Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку 1 до цієї Тендерній документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно. 1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками (далі - гарант). 2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5). 3. Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії. 4. У реквізитах гарантії: 1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: - повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія**; - код банку (у разі наявності); - адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування; - адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; - SWIFT-адреса гаранта; 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація: - повне найменування - для юридичної особи; - прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) - для фізичної особи; - ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія - для принципала юридичної особи – резидента**; - реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала фізичної особи - резидента (у разі наявності); - серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта); - адреса місцезнаходження; 3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація: - повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія**; - адреса місцезнаходження; 4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти - словами; 5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34; 6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності; 7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане; 8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайта інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»; 9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються: - дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація; - назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі; 10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях; 5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: - вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 Форми; - вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; - можливості часткової сплати суми гарантії. (*даний пункт виконується у випадку встановлення вимоги щодо надання гарантії на паперовому носії). 6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності)*. 7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. 8. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії. *даний пункт виконується у випадку встановлення вимоги щодо надання гарантії на паперовому носії. ** Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: юридична особа, яка здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Під терміном «категорія принципала» мається на увазі організаційно-правова форма юридичної особи. Якщо учасник процедури закупівлі не є юридичною особою, то категорія принципала не зазначається. Під терміном «категорія гаранта» мається на увазі різновид фінансової установи, що видала гарантію, а саме: банк. 9. Назва Замовника: Комунальне підприємство «Одесміськелектротранс» Місцезнаходження Замовника: 65007, м. Одеса, вул. Водопровідна,1 Код ЄДРПОУ: 03328497 10. Банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим покриттям. На підтвердження наявності грошового покриття надається довідка з банку-гаранта про залишок коштів на рахунку принципала для грошового забезпечення (покриття) гарантії або на інших відповідних рахунках банку – гаранта.

Завершена

2 184 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 840.00 UAH
Номер: 4882d32f463643489a442f7531f4d024
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-02-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.11.2022 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 02.11.2022 17:20 - 24.11.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 01.11.2022 № 317 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 01.11.2022 № 317 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 26 UA-2021-09-14-004950-c 14.09.2021 КП "Одесміськелектротранс" Код ЄДРПОУ: 03328497 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olgavet3012@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922. За результатами аналізу умов договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 на відповідність умовам тендерної пропозиції переможця та тендерної документації встановлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрспецполіграфія», - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон № 922), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Одесміськелектротранс» (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника закупівлі Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрспецполіграфія» (далі – ТОВ «Укрспецполіграфія»), протоколи засідання тендерного комітету від 11.09.2021 №№ 3,4, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 11.10.2021, договір про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259. Наслідком моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до умов тендерної документації, переможець торгів надає не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 встановлено наступне. Пунктом 12.6 проекту договору, що є Додатком 3 до тендерної документації визначено, що «Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після повного та своєчасного виконання Виконавцем цього договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, у випадках, передбачених пунктами 17, 18 статті 14 Закону «Про публічні закупівлі», а також згідно з умовами, зазначеними у договорі, але не пізніше ніж протягом трьох банківських днів з дня настання зазначених обставин». На зазначене вище слід зауважити, що приписи частини 17 та 18 статті 14 Закону №922 стосуються підстав щодо відміни спрощеної закупівлі. Проте відповідно до даних електронної системи закупівлі Замовником при закупівлі послуг з друку разових квитків для проїзду в електротранспорті проведено за процедурою відкритих торгів. Слід зауважити, що умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю за результатами процедури закупівлі регламентовані пунктами 1,2,3,4 частини другої статті 27 Закону №922. Отже, відображення у тендерній документації вимоги щодо умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю не відповідає нормі абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником з переможцем торгів ТОВ «Укрспецполіграфія» укладено договір від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259, предметом закупівлі якого є послуги з друку разових квитків для проїзду в електротранспорті на суму 1 680 000,00 гривень. Моніторингом відповідності умов укладеного договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ «Укрспецполіграфія», в документах якої міститься проект договору (документ від 05.10.2021 № 50/06) та проекту Договору, що є Додатком 3 до тендерної документації встановлено, умови укладеного договору від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 стосовно повернення забезпечення виконання договору не відповідають умовам пункту 12.6 проекту договору, який міститься в тендерній документації та в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника. Вищезазначене є недотриманням норми частини шостої статті 33, а також умов пункту 2.2 розділу VI тендерної документації, у якій визначено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до частини першої статті 43 Закону Договір від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 є нікчемним, оскільки він укладений з порушенням вимоги частини четвертої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 15.11.2022 19:44 - 30.11.2022 00:00
Дата публікації висновку: 15.11.2022 19:44

Оскарження висновку в суді

Опис: Подана позовна заява 24.11.2022 року через електронний суд Провадження №П/420/18090/22 від 28.11.2022
Дата публікації: 02.12.2022 15:28
Дата відкриття провадження: 28.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: П/420/18090/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку 15 листопада 2022 року Комунальне підприємство «Одесміськелектротранс» (надалі – Замовник) отримало через електронну систему закупівель Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-09-14-004950-c (надалі – Висновок). У Висновку встановлено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922 (надалі по тексту – Закон №922), тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а за результатами аналізу умов договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 на відповідність умовам тендерної пропозиції переможця та тендерної документації встановлено порушення вимог частини шостої статті 33, частини четвертої статті 41 Закону. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України від 26.01.1993 №2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відповідно до абзацу 2 п. ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Ознайомившись із змістом Висновку Замовник не погоджується з результатами викладеними у ньому та вважає його необґрунтованим, таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства, тому надає аргументовані заперечення до нього У відповідності до констатуючої частини Висновку, встановлено, що пунктом 12.6 проекту договору, що є Додатком 3 до тендерної документації визначено, що «Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після повного та своєчасного виконання Виконавцем цього договору, а також у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними, у випадках, передбачених пунктами 17, 18 статті 14 Закону «Про публічні закупівлі», а також згідно з умовами, зазначеними у договорі, але не пізніше ніж протягом трьох банківських днів з дня настання зазначених обставин», що відповідно до приписів частини 17 та 18 статті 14 Закону №922 стосуються підстав щодо відміни спрощеної закупівлі. Проте відповідно до даних електронної системи закупівлі Замовником при закупівлі послуг з друку разових квитків для проїзду в електротранспорті проведено за процедурою відкритих торгів. При цьому, умови повернення забезпечення виконання договору про закупівлю за результатами процедури закупівлі регламентовані пунктами 1,2,3,4 частини другої статті 27 Закону №922. Отже, відображення у тендерній документації вимоги щодо умов повернення забезпечення виконання договору про закупівлю не відповідає нормі абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником з переможцем торгів ТОВ «Укрспецполіграфія» укладено договір від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259, предметом закупівлі якого є послуги з друку разових квитків для проїзду в електротранспорті на суму 1 680 000,00 гривень. Моніторингом відповідності умов укладеного договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 умовам тендерної пропозиції переможця ТОВ «Укрспецполіграфія», в документах якої міститься проект договору (документ від 05.10.2021 № 50/06) та проекту Договору, що є Додатком 3 до тендерної документації встановлено, умови укладеного договору від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 стосовно повернення забезпечення виконання договору не відповідають умовам пункту 12.6 проекту договору, який міститься в тендерній документації та в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника. Вищезазначене є недотриманням норми частини шостої статті 33, а також умов пункту 2.2 розділу VI тендерної документації, у якій визначено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У зв’язку з чим, Замовника зобов’язали здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Повідомляємо про неможливість усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259, з наступних причин. Щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця Відповідно до п. 32) ч. 1 ст. 1 Закону №922, тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Частиною 2 ст. 22 Закону №922 зазначаються відомості, які Замовник вказує у тендерній документації серед них проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. У Тендерну документацію Замовника за процедурою закупівлі відкриті торги «Послуги з друку разових квитків для проїзду в електротранспорті» за кодом ДК 021:2015: 79820000-8 - Послуги, пов’язані з друком (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-14-004950-c) (надалі за текстом – Закупівля) включено проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов (Додаток №3 до Тендерної документації), згідно з умовами ч.3 «Проект договору про закупівлю» розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 3 до цієї тендерної документації. Учасник в складі тендерної пропозиції завантажує заповнений проект договору (в проекті договору не заповнюється п.4.1., 13.1., 13.2., стовпчики 7, 8, 9 Додатку 1 (Специфікація) проекту договору Додатку 3 тендерної документації [тобто дані щодо ціни, вартості договору та дані забезпечення виконання договору]), в якому у п 12.6 розділу 12 проекту договору допущена формальна помилка (описка) з посиланням на статті Закону №922, що стосуються відміни спрощеної закупівлі. Під час проведення процедури Закупівлі ні Замовник, ні Учасники вчасно не виявили формальної помилки (описки), тому Замовник не вчинив дій для своєчасного її виправлення шляхом внесення змін до Тендерної документації. Дана формальна помилка (описка) не впливає на результати Закупівлі. При розгляді тендерної пропозиції переможця - ТОВ «Укрспецполіграфія» Замовник звернув увагу на допущення формальної помилки (описки), що не впливають на зміст тендерної пропозиції. Частиною 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачений опис та приклади формальних несуттєвих помилок згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних несуттєвих помилок не є вичерпним. Тому, згідно протоколу №_3 від 11.10.2021 р. засідання тендерного комітету комунального підприємства «Одесміськелектротранс» щодо розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Укрспецполіграфія» визнано переможцем Закупівлі, оскільки за результатами розгляду його пропозиція відповідає тендерній документації. Також, звертаємо увагу, у Висновку вказано, що за результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрспецполіграфія», - порушень не встановлено.   Щодо правових підстав укладення договору про закупівлю На підставі рішення Замовника про повідомлення про намір укласти договір відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону №922 Переможець Закупівлі - ТОВ «Укрспецполіграфія» надав усі необхідні документи, у тому числі банківську гарантію на забезпечення виконання умов договору, оформлену належним чином відповідно до чинного законодавства та умов оголошення Закупівлі (відкриті торги). Відповідно до ч. 4 «Умови договору про закупівлю» розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом №922. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю послуги) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. У випадку перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі, переможець до укладення договору про закупівлю надає Замовнику відповідний перерахунок. Тобто, господарські договори укладають за правилами, установленими Цивільним кодексом України з огляду на особливості, передбачені ГК України, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів (частина 7 статті 179 ГК України). При цьому законодавство нерідко містить умови, що є обов’язковими при укладенні договорів певного виду. Зміст договору про закупівлю визначають на основі типових та примірних договорів у разі їх затвердження або договору приєднання в разі його застосування постачальником, а за їх відсутності — на розсуд замовника та зважаючи на пропозиції учасників. Відповідно до частини 2 статті 180 ГК України та частини 1 статті 638 ЦК України договір вважають укладеним, якщо між сторонами в передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо всіх його істотних умов. Відповідно до вимог ст.27 Закону №922, Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Це означає, що забезпечення виконання договору про закупівлю не являється істотною умовою договору про закупівлю, а є лиш умовою для його укладення. Також, зауважуємо, що вимоги ч. 4 ст. 41 Закону №922, а саме: в укладеному договорі про закупівлю умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі, За змістом ч. 4 ст. 41 Закону №922, умови майбутнього договору прив’язані до змісту тендерної пропозиції, а не тендерної документації.   Щодо недійсності/нікчемності договору про закупівлю Відповідно до ст. 43 Закону №922, договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону №922. Відповідно до частини 1 статті 215 ЦК України (далі — Кодекс) підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1–3, 5 статті 203 цього Кодексу, а саме:  Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.  Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.  Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі.  Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Відповідно до частини 2 статті 215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Враховуючи вищевикладене, договір про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 укладений із переможцем - ТОВ «Укрспецполіграфія» не підпадає під ознаки недійсного (нікчемного) правочину. Висновок. Усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків, у запропонований органом фінансового контролю спосіб, а саме, усунення виявлених порушень шляхом застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259, є неможливим та призведе до порушення прав та інтересів третьої особи – учасника (переможця процедури закупівлі), та матиме негативні наслідки для замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. При прийнятті рішення Замовник враховує принцип пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та співмірність між виявленими порушеннями та засобами його усунення. Замовник враховує і те, що виявлені під час моніторингу недоліки, не призвели до зміни ціни у процедурі закупівлі, та не завдали шкоди іншим учасникам відповідної процедури, які не оскаржували рішення замовника про визначення учасника переможцем процедури закупівлі. Окрім вище зазначеного, Замовник наголошує на тому, що підстави для визнання недійсності/нікчемності договору про закупівлю від 29.10.2021 № Т-ВМТЗ-П/2021/259 відсутні. Таким чином, оскільки Висновок не замінює собою судового рішення, та у відповідності до законодавства не є підставою для визнання недійсності/нікчемності договору про закупівлю, Замовник позбавлений можливості виконати вимоги органу державного фінансового контролю, що викладені у висновку.
Дата публікації звіту: 21.11.2022 15:17