-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 30230000-7 – «Комп’ютерне обладнання» (персональний комп’ютер форм фактор моноблок, персональний комп’ютер форм фактор ноутбук)
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 850.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 850.00 UAH
Номер:
8dbac4bbd3114fc9bcab448f66b0ba4d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-13-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2021 00:00
Період моніторингу:
13.10.2021 14:41 - 05.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
13.10.2021 №628
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о.начальника Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 13.10.2021 №628
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2021-09-07-005765-b 07.09.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу контролю
у сфері закупівель Ігор ГАМУЛЯК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до тендерної документації встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Плоткін В.І. встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відхилення тендерної пропозиції ФОП Величко С.М., своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 03 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Івано-Франківської обласної ради «Централізована закупівельна організація Івано-Франківської обласної ради» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.09.2021 №63-2021 (зі змінами) (далі – ТД), тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Плоткін Владислав Ігорович (далі – ФОП Плоткін В.І.) та фізичної особи-підприємця Величко Сергій Михайлович (далі – ФОП Величко С.М.) (Лот 1), протокольні рішення уповноваженої особи з закупівель від 30.09.2021 № 90-2021 та від 07.10.2021 № 93-2021 (Лот 1), повідомлення про намір укласти договір (Лот 1), укладений договір про закупівлю товарів за державні кошти від 27.10.2021 №27-10 (Лот 1).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу в окремому документі перелік змін до ТД, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Також, на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону, Додаток 3 ТД Замовника не відповідає частині 6 статті 17 Закону в частині наявності в ТД вимоги про надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону.
Крім того, частиною другою Розділу 3 ТД Замовника передбачено, що грошова гарантія повинна бути підтверджена оригіналом довідки виданої банком-гарантом не пізніше дати видачі гарантії (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту, а також надати копію платіжного доручення та виписку завірену банком, яка свідчить про сплату грошового забезпечення гарантії. Однак, учасником ФОП Плоткін В.І. в складі тендерної пропозиції не надано зазначені документи до банківської гарантії.
Всупереч вищезазначеному, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Плоткін В.І., оскільки забезпечення тендерної пропозиції, яке надано ним у складі його тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
03.11.2021 11:11 - 18.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
03.11.2021 11:11
Запити/Пояснення
Номер:
d776e6912afd46f2a57bbc3c18490483
Назва:
неможливість вжиття заходів щодо усунення порушення, шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України
Дата опублікування:
09.11.2021 14:29
Опис:
1. пункт 3 частини першої статті 10 Закону:
зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;
Замовником була допущена технічна помилка при оприлюдненні Тендерної документації (не змінений ідентифікатор плану), що було виправлено протягом 22 хвилин, підчас перевірки оприлюднення закупівлі на порталі Prozorro. Дана технічна помилка не призвела до зміни вимог тендерної документації і не потребувала роз’яснень та не змінила кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
З метою виконання зобов'язання щодо усунення порушень (порушення) у сфері публічних закупівель, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень будуть враховані та не будуть допущені у подальшому.
2. Замовником була допущена формальна помилка при складанні Тендерної
документації в частині наявності вимоги згідно частини 6 статті 17 Закону про надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 Закону.
Переможцем процедури закупівлі було надано документи у відповідності до частини 6 статті 17 Закону, документи надані шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
З метою виконання зобов'язання щодо усунення порушень (порушення) у сфері публічних закупівель, а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень будуть враховані (внесено виправлення в тендерну документацію) та не будуть допущені у подальшому.
3. Учасником ФОП Плоткін В.І. в складі тендерної пропозиції не надано документи
до банківської гарантії: грошова гарантія повинна бути підтверджена оригіналом довідки виданої банком гарантом не пізніше дати видачі гарантії (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту, а також надати копію платіжного доручення та виписку завірену банком, яка свідчить про сплату грошового забезпечення гарантії.
В ході розгляду тендерної пропозиції, замовником було прийняте рішення визнати переможцем ФОП Плоткін В.І., так як розглянувши, що наявність даних документів не впливає на умови виконання договору, а саме не має жодного юридичного важеля, який впливає на забезпечення виконання умов даної Гарантії, при настанні випадків:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання;
- не підписання Учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю товарів за державні кошти;
- ненадання переможцем у строк, визначений в частині шостій статті 17 Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
- ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору після оприлюднення наміру укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Крім цього повідомляю, що повідомлення про намір укласти договір по закупівлі ЛОТ №1 ДК 021:2015 – 30230000-7 – «Комп’ютерне обладнання» (персональний комп’ютер форм фактор моноблок) було оприлюднено в електронній системі закупівель 07.10.2021 р. о 10:07 годині.
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі - 13 жовтня 2021р. о 14:41годині.
Договір з переможцем було укладено 27.10.2021 року, в останній день відведеного строку у відповідності до часини 6 статті 33. Опубліковано договір в електронній системі закупівель 28.10. 2021р. о 14:19 годині.
Висновок про результати моніторингу закупівлі опубліковано в електронній системі закупівель 03 листопада 2021р.
Окрім цього повідомляємо, про неможливість вжиття заходів щодо усунення порушення, шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та в зв’язку з тим що договір про закупівлю було укладено 27.10.2021 року і оприлюднено 28.08.2021 року о 14:19 годині, так як це призведе до зриву поставки товару, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим.
Звертаючи увагу на Рішення Конституційного Суду України від 25.01.2012 р. № 3 - рп/2012 (справа № 1-11/2012) де зазначено, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який, серед іншого, означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України).
Норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю.