-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021-2015 (CPV): 03410000-7 - Деревина (Дров’яна деревина непромислового використання твердих порід)
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Номер:
506eeda65e5045c3878faeb8f14e1a69
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-29-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2021 00:00
Період моніторингу:
29.09.2021 12:00 - 23.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
29.09.2021
№ 558
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 29.09.2021 № 558.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2021-09-06-005495-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо відміни тендера з урахуванням вимог частини 1 статті 32 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Баранівська центральна районна лікарня» Баранівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника від 06.09.2021 року, тендерна пропозиція переможця державного підприємства «БАРАНІВСЬКЕ ЛІСОМИСЛИВСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО» (далі – ДП «Баранівське лісомисливське господарство»), протокол засідання тендерного комітету від 24.09.2021 року № 56, повідомлення про намір укласти договір від 24.09.2021 року.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 17 Закону, встановлено імперативну умову, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Разом з тим, пунктом 20 частини 1 статті 1 Закону визначено, що пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак:
- юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі;
- фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;
- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
- фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин.
В той же час, під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Проведеним аналізом відповідності поданих тендерних пропозицій вимогам законодавства встановлено, що відповідно до інформації, яку розміщено у відкритому єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, доступ до якого є вільним (адреса сайту https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), засновником ДП «Баранівське лісомисливське господарство» та ДП «Попільнянське лісове господарство» є одна й та ж юридична особа - Державне агентство лісових ресурсів України (ідентифікаційний код юридичної особи 37507901).
Враховуючи вищевикладене, учасники процедури закупівлі ДП «Баранівське лісомисливське господарство» та ДП «Попільнянське лісове господарство» є пов’язаними особами в розумінні пункту 20 частини 1 статті 1 Закону.
Таким чином, моніторингом установлено підстави відмови учасникам ДП «Баранівське лісомисливське господарство» та ДП «Попільнянське лісове господарство» в участі у процедурі закупівлі згідно вимог пункту 7 частини 1 статті 17 Закону.
Також, моніторингом установлено, що підпунктом 1.7.3 пункту 1.7 розділу І тендерної документації встановлено імперативну умову «якщо у складі тендерної пропозиції подається документ, що складений на іншій мові, Учасник подає переклад цього документа на українську мову, завірений підписом уповноваженої особи Учасника та власною печаткою. Визначальним є текст, викладений українською мовою».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ДП «Баранівське лісомисливське господарство» містить сертифікат, який складений російською мовою без наданого перекладу, чим не дотримано вимоги підпункту 1.7.3 пункту 1.7 розділу І тендерної документації.
Отже, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП «Баранівське лісомисливське господарство», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а також не відхилив тендерні пропозиції учасників ДП «Баранівське лісомисливське господарство» та ДП «Попільнянське лісове господарство» як такі, щодо яких наявні підстави, встановлені пунктом 7 частини 1 статті 17 цього Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, та/або відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом, замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
04.10.2021 17:41 - 21.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
04.10.2021 17:41
Оскарження висновку в суді
Опис:
Згідно наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби України Е Житомирській області від 29.09.2021 № 558 «Про початок моніторингу закупівель».: 29.09.2021 по 04.10.2021 відповідно до Закону України «Про основні засадг здійснення державного фінансового контролю в Україні» проводився моніторинг закупівлі № UА-2021-09-06-005495-с (далі по тексту – Закупівлі), яка оголошена Комунальним некомерційниіу підприємством «Баранівська центральна районна лікарня» Баранівської міської ради, з підстави виявлення ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі.
Виходячи з інформації, викладеної у висновку та відповідно до частини 10 статті 8 Закону № 922 у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Враховуючи, що Висновок про результати моніторингу закупівлі (далі за текстом - Висновок) UA-2021-09-29-000004; ID 506eeda65e5045c3878faeb8f14ela69) оприлюднено 04.10.2021 року, кінцевий день для оскарження такого припису припадає на 20.10.2021 року. Тобто позовну заяву подано в межах строку оскарження Висновку, передбаченого частиною 10 статті 8 Закону № 922, про що свідчить повідомлення про вручення позовної заяви з описом вкладених документів, копія якої прикладається.
Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації:
21.10.2021 09:03
Дата відкриття провадження:
07.12.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
640/29837/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник у строки та порядку визначеними статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає наступну інформацію, документи, матеріали та відповідні пояснення щодо висновку моніторингу, розпочатого наказом Північного офісу Держаудитслужби України в Житомирській області від 29.09.2021 № 558 «Про початок моніторингу закупівель» з 29.09.2021 по 04.10.2021 відповідно до Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» щодо закупівлі за предметом «ДК 021-2015 (СРУ): 03410000-7 - ДЕРЕВИНА (ДРОВ’ЯНА ДЕРЕВИНА НЕПРОМИСЛОВОГО ВИКОРИСТАННЯ ТВЕРДИХ ПОРІД)», ідентифікатор закупівлі - UA-2021-09-06-005495-c.
Ознайомившись із результатами моніторингу процедури закупівлі, зазначеними у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (дата публікації: 04.10.2021 року, ID моніторингу: UA-M-2021-09-29-000004; ID 506eeda65e5045c3878faeb8f14e1a69) (далі - Висновок) по предмету закупівлі «ДК 021-2015 (СРУ): 03410000-7 - ДЕРЕВИНА (ДРОВ’ЯНА ДЕРЕВИНА НЕПРОМИСЛОВОГО ВИКОРИСТАННЯ ТВЕРДИХ ПОРІД)» з очікуваною вартістю 400 000 грн., у порядку та у строки, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі», КНП «Баранівська ЦРЛ» надає заперечення на Висновок щодо встановлення порушення замовником законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій (ї) учасника(ів).
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-УІІІ (зі змінами) (далі Закон) 6 вересня 2021 року КНП «Баранівська ЦРЛ» було розпочато процедуру відкритих торгів з предмету закупівлі «ДК 021-2015 (СРУ): 03410000-7 - ДЕРЕВИНА (ДРОВ’ЯНА ДЕРЕВИНА НЕПРОМИСЛОВОГО ВИКОРИСТАННЯ ТВЕРДИХ ПОРІД)» для потреб замовника (оголошення № UA-2021-09-06-005495-c). У вищевказаних торгах тендерну пропозицію подавали два учасника: ДП "БАРАНІВСЬКЕ ЛІСОМИСЛИВСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО" з ціновою пропозицією 398000грн. з ГІДВ та ДП "Попільнянське лісове господарство" з ціновою пропозицією 400000 грн. з ПДВ. Переможцем визначено учасника з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, а саме ДП "БАРАНІВСЬКЕ ЛІСОМИСЛИВСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО".
У зв’язку з цим, тендерний комітет ухвалив прийняти рішення про намір укласти договір з переможцем на закупівлю товару за предметом «ДК 021-2015 (CPV): 03410000-7 - ДЕРЕВИНА (ДРОВ’ЯНА ДЕРЕВИНА НЕПРОМИСЛОВОГО ВИКОРИСТАННЯ ТВЕРДИХ ПОРІД)», на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з 24.09.2021 року.
За результатами проведеної процедури закупівлі КНП «Баранівська ЦРЛ» та ДП "БАРАНІВСЬКЕ ЛІСОМИСЛИВСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО" укладено договір про закупівлю № 198 від 07.10.2021 року.
Звіт про результати процедури закупівлі розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 08.10.2021 року.
Аналіз змісту Висновку вказує на те, що Замовником допущено порушення пункту 7 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» оскільки в розумінні пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники є пов’язаними особами.
Проте, з таким висновком Замовник не може погодитися та вважає, що при проведенні закупівель та укладенні договору ним не було допущено порушень норм чинного тендерного законодавства.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно пункту 7 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 1 Закону пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи; фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно- правових відносин.
Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 1 Закону про публічні закупівлі пов'язана особа — особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак:
- юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі;
- фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;
- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
- фізичні особи — члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
Отже, взаємозв’язок між особами виражається або через здійснення контролю (у тому числі перебування під спільним контролем), або через відносини представництва.
Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Альтернативне визначення пов’язаних осіб та контролю міститься в Законі України «Про захист економічної конкуренції» (далі — Закон про конкуренцію). Відповідно до абзацу 4 статті 1 Закону про конкуренцію пов’язаними особами є юридичні та/або фізичні особи, які спільно або узгоджено здійснюють господарську діяльність, у тому числі спільно або узгоджено чинять вплив на господарську діяльність суб’єкта господарювання.
Пов’язаними є службові (посадові) особи учасника процедури закупівлі, уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової особи). Дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків, є правочином (стаття 202 ЦК України). Правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов’язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє, є представництвом. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства (стаття 237 ЦК України).
Службовими (посадовими) особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом (стаття 18 Кримінального кодексу України).
Однак у Законі про публічні закупівлі йдеться не про будь-яких службових (посадових) осіб, а лише про тих, що наділені представницькими функціями. При цьому йдеться про представництво не лише в публічних закупівлях, а в будь-якій сфері. Представницькі функції можуть підтверджуватися такими документами як довіреність — для будь-якої посадової (службової) особи, статут — для будь-якого члена органів управління, наказ чи витяг з нього, посадова інструкція чи положення про структурний підрозділ — для будь-якої посадової (службової) особи.
Учасники процедури закупівлі вважатимуться пов’язаними через своїх представників, якщо:
учасники мають спільних представників або представники є членами сім’ї;
представник одного учасника є одночасно найманим працівником, засновником, учасником, бенефіціаром (контролером) іншого учасника (або ці особи є членами сім’ї).
Аналіз документів наданих учасниками Замовнику вказує на те, що:
- учасники процедури не мають спільних представників та їх представники не є членами сім’ї;
- не пов’язані через своїх представників, оскільки представник кожного учасника представляє конкретного учасника - юридичну особу і сам та юридична особа, яку він представляє не є засновником, учасником, бенефіціаром (контролером) іншого учасника.
Під здійсненням контролю Закон про публічні закупівлі розуміє можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі.
Закон про публічні закупівлі не роз’яснює, що таке «вирішальний вплив». Нормативне визначення терміна «вирішальний вплив», що застосований у Законі про конкуренцію, міститься в розділі IV Положення про порядок подання та розгляду заяв про попереднє отримання дозволу Антимонопольного комітету України на концентрацію суб’єктів господарювання, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.02.2002 № 33-р (у редакції розпорядження від 21.06.2016 № 14-рп), зареєстрованого в Мін’юсті 21.03.2002 за № 284/6572 (далі — Положення про концентрацію). Окрім того, визначення зазначеного терміна (також для цілей конкурентного законодавства) є в абзаці 5 пункту 2 та пункті 3 Методики визначення відносин контролю, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 24.12.2002 № 397-р (далі — Методика № 397-р). Однак, на відміну від Положення про концентрацію, Методика № 397-р не є нормативно-правовим актом, оскільки не пройшла державну реєстрацію в Мін’юсті. Антимонопольний комітет України листом від 15.12.2017 № 100-29/02-13709 повідомив, що вважає Методику № 397-р «внутрішнім розпорядженням Комітету», що не підлягає відповідній реєстрації і є чинною на сьогоднішній день.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що норми Положення про концентрацію у сфері публічних закупівель можуть бути застосовані за аналогією, а положення Методики № 397-р - ні.
Згідно з пунктом 1 розділу IV Положення про концентрацію, вирішальний вплив однієї особи на господарську діяльність іншої особи - це можливості прийняття нею рішень стосовно визначення господарської діяльності іншої особи, зокрема рішень щодо:
1) встановлення загальних умов обороту товарів на ринку (ціни, асортименту товарів, обсягів попиту та пропозиції, обсягів реалізації товарів чи їх придбання, інших умов придбання або реалізації товарів);
2) визначення обсягів виробництва, ринків товарів, напрямів техніко-технологічного розвитку, інвестицій;
3) визначення джерел постачання, кола продавців, покупців або споживачів;
4) укладення угод, умов прийняття іншими суб’єктами господарювання додаткових зобов’язань;
5) можливості однієї особи не допускати прийняття іншою особою, що здійснює господарську діяльність, рішень, зазначених у підпунктах 1-4 цього пункту.
Як слідує із зазначених вище норм, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника за наявності таких умов:
- учасник процедури закупівлі є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або
- учасник процедури закупівлі є пов’язаною особою з уповноваженою особою (особами) замовника.
- з керівником замовника.
Однак, як вбачається із зазначеного вище пов’язаність встановлюється на підставі прямих та опосередкованих відносин контролю з можливістю здійснення вирішального впливу, родинних зв’язків, наявності повноважень здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин та членства в тендерному комітеті замовника.
Отже, на підставі вищенаведеного та враховуючи відсутність наявних ознак пов’язаності осіб вважаємо, що ДП «Баранівське ЛМГ» та ДП «Попільнянське ЛГ» не є пов’язаними між собою особами не зважаючи на те, що мають єдиного засновника - центральний орган виконавчої влади - юридичну особу «Державне агентство лісових ресурсів України (код ЄДРПОУ 37507901)», діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів та яке реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства України.
Що ж до наявності у тендерній пропозиції переможця закупівлі документу викладеного російською мовою, то тендерною документацією замовника, а саме підпунктами 1.7.1 та 1.7.2 пункту 1.7 розділу І встановлене наступне «1.7.1. Документи тендерної пропозиції, які підготовлені безпосередньо Учасником відповідно до вимог тендерної документації, повинні бути складені УКРАЇНСЬКОЮ мовою. 1.7.2. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською або російською мовами.», тобто тендерною документацією не заборонено подання документів, підготовлених не безпосередньо учасником, а виданих компетентними органами, а саме Міжнародним агентством сертифікації лісів, російською мовою. Враховуючи зазначене, замовник не мав жодних підстав для відхилення тендерної пропозиції такого учасника.
Дата публікації звіту:
11.10.2021 20:07