-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівельні роботи за проєктом: «Капітальний ремонт Свободянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Берегівської районної ради Закарпатської області»
Будівельні роботи за проєктом: «Капітальний ремонт Свободянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Берегівської районної ради Закарпатської області» відповідно до вимог тендерної та проектної документації
Завершена
18 030 159.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 90 150.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 90 150.80 UAH
Номер:
8adb178e680f4121bfcf84e5ce03b79d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-29-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.11.2021 00:00
Період моніторингу:
29.11.2021 14:17 - 21.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
Ужгород
29.11.2021 № 745
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 29.11.2021 № 745
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2021-09-02-011799-a 02.09.2021 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункта 14 частини другої та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини десятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині надання інформації на вимоги учасників встановлено порушення частини четвертої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» від 23.11.2021 № 100, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації (з урахуванням змін) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Батівської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття; тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02 та 07 вересня 2021; тендерні пропозиції приватних підприємств «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» (далі – ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М»), «ЮГ І К КОНТАКТ» (далі – ПП «ЮГ І К КОНТАКТ»); та товариств з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МВ ГРУП» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МВ ГРУП»), «КАРПАТ-ГРУП» (далі – ТОВ «КАРПАТ-ГРУП»); рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 27.09.2021 № 3; рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника - ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М» від 04.10.2021 №4; рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МВ ГРУП» від 08.10.2021 №5; рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 15.10.2021 №6; рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ «КАРПАТ-ГРУП» від 26.10.2021 №7; рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 02.11.2021 №8; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 09.11.2011; рішення уповноваженої особи про намір укласти договір ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» від 11.11.2021 №10; повідомлення про намір укласти договір від 11.11.2021; договір від 23.11.2021 №100.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником в тендерній документації в порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації (пункт 4.1 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції») не визначено кінцевий строк для подання тендерних пропозицій, який відповідно до зазначеної норми Закону визначається Замовником самостійно та відображається у тендерній документації, згідно якої учасники подають свої пропозиції. Натомість, в тендерній документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерної пропозиції визначається електронною системою закупівель, що суперечить частині третій статті 21 Закону, оскільки електронною системою закупівель автоматично визначаються дата і час розкриття тендерних пропозицій, дата і час проведення електронного аукціону, а не кінцевий строк подання тендерної пропозиції та має відношення тільки до оголошення про проведення процедури відкритих торгів. Відповідно, Замовник при складанні та затвердженні тендерної документації повинен дотримуватися статті 22 Закону.
За результатами проведеного моніторингу встановлено, що 15.10.2021 та 02.11.2021 Уповноваженою особою було прийнято рішення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій (рішення № 6 від 15.10.2021 та рішення № 8 від 02.11.2021), відповідно до частини десятої статті 29 Закону, у разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Проте, в порушення норм частини десятої статті 29 Закону, рішення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій оприлюдено Уповноваженою особою 21 жовтня 2021 та 06 листопада 2021 року.
Відповідно до частини четвертої статті 33 Закону встановлено, що учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Однак, в ході проведення моніторингу з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині надання інформації на вимоги учасників встановлено, що 15.11.2021 року ПП «СПЕЦБУДСЕРВІС-М», якого було відхилено рішенням уповноваженої особи від 04.10.2021 №4 звернувся за роз’ясненням щодо неправомірного обрання переможця ПП «ЮГ І К КОНТАКТ, проте Замовником на порушення частини четвертої статті 33 Закону не надано відповіді на вимогу зазначеного учасника.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій згідно наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації установлено, що учасником ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності матеріально-технічної бази у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника, а саме: пунктом 3.5 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, визначено, що наявність в учасника процедури закупівлі необхідного обладнання та матеріально- технічної бази підтверджується довідкою у формі таблиці (пункт 1). Учасники включають до таблиці машини, механізми та техніку, які будуть застосовані для виконання робіт за предметом закупівлі та вказані учасником у відповідних розрахунках в складі кошторисної документації. Учасник повинен підтвердити наведену інформацію в таблиці щодо власності (або оренди) наступними сканованими копіями можливих документів: свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів тощо. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації - інший документ, що посвідчує право власності (обліку). У разі оренди/лізингу/надання послуг тощо, машин, механізмів та техніки, учасники в складі тендерної пропозиції надають копії чинних договорів оренди/лізингу/надання послуг тощо, на кожну одиницю, вказану учасником в таблиці. Також надаються скановані копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів тощо. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації. - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
На виконання даної вимоги ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» надав довідку про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 17.09.2021 року №65/09, в якій вказав автомобіль вантажний самоскид марки ЗІЛ ММЗ 4502 та екскаватор однокошовий дизельний на пневмоколісному ходу марки JCB 3CX, які орендуються на підставі договору оренди від 01.09.2021 №09-22 та реєстраційні документи.
Водночас обладнання та матеріально-технічна база, вказані в підсумковій відомості ресурсів ПП «ЮГ І К КОНТАКТ», як необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі, зокрема: автогідропідіймачі, висота підйому 12 м; автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т; агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А; апарати для стикового зварювання поліетиленових труб діаметром до 315 мм, потужність 3,7 кВт (працює від пересувної електростанції); бетонозмішувачі примусової дії пересувні, місткість 250 л; електростанції пересувні, потужність 2 кВт; електростанції пересувні, потужність 4 кВт; компресори пересувні з двигуном внутрішнього згорання, тиск до 686кПа (ат), продуктивність 2,2 м3/хв.; кран переносний, вантажопідйомність 1 т; крани баштові, вантажопідйомність 5 т; крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т; крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 6,3 т; машини бурильно-кранові на автомобілі, глибина буріння 3,5 м; машини свердлильні електричні; молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій; навантажувачі одноковшові, вантажопідйомність 2 т; навантажувачі одноковшові універсальні, фронтальні, пневмоколісні, вантажопідйомність 2т; підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т; підіймачі гідравлічні, висота підйому 8 м; підіймачі щоглові будівельні вантажопідйомність 0,5 т; розчинозмішувачі пересувні, місткість 150л; установка для зварювання ручного дугового (постійного струму); установки для гідравлічних випробувань трубопроводів,тиск нагнітання: низький 0,1 МПа (1 кгс/см2), високий 10МПа (100 кгс/см2); бадді, місткість 2 м3; вібратори для усіх видів будівництва, крім гідротехнічного; вібратори поверхневі; дрилі електричні; котел електричний бітумний, місткість 1 м3; котли бітумні пересувні, місткість 400 л; лебідки електричні, тягове зусилля до 5,79 кН(0,59т); машини паркетно-стругальні; машини шліфувальні електричні; машини шліфувальні кутові; насос гідравлічний ручний; пістолет монтажний; перфоратор електромагнітний; перфоратор пневматичний; перфоратори електричні; пилка дискова електрична; пилосос промисловий; рубанки електричні; станок для різання керамічної плитки; фарборозпилювачі ручні; шуруповерти та інше (файл частина 1 файл 4 Технічні вимоги.rar), всупереч вищеописаним вимогам пункту 3.5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника не зазначені в довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, а також відсутнє документальне підтвердження щодо права власності, оренди, лізингу тощо. Окрім того, у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника не подано скановані копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів тощо, якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
Враховуючи зазначене, учасником ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника (пункт 3.5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»).
Таким чином, Замовником в порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено учасника ПП «ЮГ І К КОНТАКТ», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, а визначено переможцем торгів та за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері закупівель, укладено з ПП «ЮГ І К КОНТАКТ» договір будівельного підряду по об’єкту «Капітальний ремонт Свободянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Берегівської районної ради Закарпатської області» від 23.11.2021 №100 на загальну суму 17 890 000,00 гривень.
Вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону, а саме - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
14.12.2021 16:08 - 30.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
14.12.2021 16:08
Оскарження висновку в суді
Опис:
у Зв'язку з незгодою прийнятим за результатами моніторингу публічної закупівлі рішенням, замовником оскаржено до суду Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-09-02-01179
Дата публікації:
31.12.2021 14:04
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]