-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Бухгалтерські та аудиторські послуги (код 79210000-9 за ДК 021:2015) (Аудит фінансової звітності АТ "Укртранснафта", складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності).
Аудит фінансової звітності АТ "Укртранснафта", складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності.
Завершена
4 498 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 44 980.00 UAH
мін. крок: 1% або 44 980.00 UAH
Номер:
4c8797929eb743ddb9fe356754e885cf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-19-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2022 00:00
Період моніторингу:
19.07.2022 10:30 - 10.08.2022 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
18.07.2022 № 144
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
12 UA-2021-09-02-008044-a 02.09.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або вимоги щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель акціонерного товариства «УКРТРАНСНАФТА» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.09.2021 № 162УО/1, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА»), товариства з обмеженою відповідальністю «БДО» (далі – ТОВ «БДО»), товариства з обмеженою відповідальністю «АУДИТОРСЬКА ФІРМА «ПРАЙСВОТЕРХАУСКУПЕРС (АУДИТ)» (далі – ТОВ «АУДИТОРСЬКА ФІРМА «ПРАЙСВОТЕРХАУСКУПЕРС (АУДИТ)»), товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС» (далі – ТОВ «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС»), вимоги про усунення невідповідностей до 13.10.2021, обґрунтування аномально низької ціни, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.11.2021 № № 162УО/3, договір про надання послуг від 16.12.2021 № 2021/12-01, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 26.07.2022.
Період усунення порушень:
10.08.2022 18:44 - 16.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
10.08.2022 18:44
Запити/Пояснення
Номер:
d5a84b165f024273a930e160c4c7b747
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.07.2022 08:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з аудиту фінансової звітності АТ «Укртранснафта», складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-09-02-008044-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Крім цього, просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо уповноваженої особи, яка прийняла рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій учасників торгів ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна», ТОВ «АУДИТОРСЬКА ФІРМА «ПРАЙСВОТЕРХАУСКУПЕРС (АУДИТ)», ТОВ «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС» та відповідальна за оприлюднення інформації про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5c6a010166234e8ebd23df5b8f003e73
Назва:
Відповідь замовника на електронний запит від 22.07.2022 про надання пояснень.
Дата опублікування:
26.07.2022 08:47
Опис:
*Даний текст дублюється у прикріпленому файлі.
На ваш електронний запит від 22.07.2022 про надання пояснень повідомляємо наступне:
І. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
- Щодо обґрунтування розміру витрат:
Обґрунтування розміру витрат здійснено на основі даних при отриманні комерційних пропозицій та, відповідно, розрахунку очікуваної вартості.
- Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон про бухгалтерський облік) підприємства, що становлять суспільний інтерес, це підприємства - емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до цього Закону належать до великих підприємств. Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
- балансова вартість активів - понад 20 мільйонів євро;
- чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - понад 40 мільйонів євро;
- середня кількість працівників - понад 250 осіб.
Ураховуючи викладене вище, АТ «Укртранснафта» належить до великих підприємств та відповідно підприємств, що становлять суспільний інтерес, більше 50 % акцій (часток) яких належать НАК «Нафтогаз України».
Відповідно до частини другої статті 121 Закону про бухгалтерський облік: підприємства, що становлять суспільний інтерес, публічні акціонерні товариства, суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами.
Відповідно до частини третьої статті 14 Закону про бухгалтерський облік: підприємства, що становлять суспільний інтерес, зобов'язані не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй веб-сторінці (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством.
АТ «Укртранснафта» відповідно до Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» (далі - Закон про РКОТР) є емітентом цінних паперів.
Згідно з частиною 1 статті 126 Закону про РКОТР:
«Регулярна інформація про емітента - це річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на ринках капіталу та організованих товарних ринках, у тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктами 5 та 11 частини 3 статті 126 Закону про РКОТР, встановлено, що річна інформація про емітента повинна містити такі відомості:
- річну фінансову звітність, перевірену суб’єктом аудиторської діяльності. При цьому якщо відповідно до законодавства емітент зобов’язаний складати консолідовану фінансову звітність, річна фінансова звітність повинна містити консолідовану фінансову звітність, перевірену суб’єктом аудиторської діяльності, та окремо власну фінансову звітність, перевірену суб’єктом аудиторської діяльності (пункт 5 частини 3 статті 126 Закону про РКОТР);
11) звіт керівництва (пункт 11 частини 3 статті 126 Закону про РКОТР).
Згідно з частиною 4 статті 126 Закону про РКОТР:
«Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, крім звіту про платежі на користь держави, який підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 червня року, наступного за звітним.
Річна інформація про емітента розміщується на офіційному веб-сайті емітента та є загальнодоступною протягом не менш як 10 років після її розкриття.».
Пунктом 4 статті 127 Закону про РКОТР, встановлено, що річний звіт керівництва повинен містити звіт про корпоративне управління.
Відповідно до частини третьої статті 127 Закону про РКОТР:
«Емітент зобов’язаний залучати суб’єкта аудиторської діяльності, який повинен висловити свою думку щодо інформації, зазначеної в пунктах 5-9 цієї частини, а також перевірити інформацію, зазначену в пунктах 1-4 цієї частини. Така інформація включається до складу звіту про корпоративне управління емітента. Вимоги цього абзацу не застосовуються до приватних акціонерних товариств, крім тих, які є підприємствами, що становлять суспільний інтерес.».
Беручи до уваги вищезазначене, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на основі Міжнародних стандартів аудиту, Міжнародних стандартів фінансової звітності, положень Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та вимог до аудиторського звіту, що подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
- Щодо очікуваної вартості:
Очікувану вартість визначено на підставі аналізу ринку, отриманих комерційних пропозицій та відповідно до п. 4.2.2. «Інструкції з визначення очікуваної вартості товарів, робіт і послуг в АТ «Укртранснафта», яка є Додатком 1 до «Регламенту взаємодії функціональних підрозділів АТ «Укртранснафта» під час закупівлі товарів, робіт та послуг», затвердженого наказом Товариства від 03.03.2021 №87, згідно з рішенням головного акціонера АТ «Укртранснафта» - НАК «Нафтогаз України» (витяг з Протоколу №81 засідання правління акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» від 27.02.2020р.).
ІІ. Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Повідомляємо, що постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі — постанова № 710) визначено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. У пункті 41 постанови № 710 наведено перелік замовників, яким необхідно оприлюднювати обґрунтування до предмета закупівлі. Відповідно до пункту 41 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
• обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
• оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі).
І. Головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня)
Відповідно до статті 1 Бюджетного кодексу України (далі — БКУ):
• головні розпорядники бюджетних коштів — бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень;
• розпорядник бюджетних коштів — бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Відповідно до частини 2 статті 22 БКУ Головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно:
1. за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, — установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників;
2. за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, — уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників; 3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, — місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Єдиний реєстр розпорядників бюджетних коштів доступний на офіційній вебсторінці Казначейства в розділі «Казначейство інформує» — «Єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів» або за інтернет-посиланням https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv
Крім цього, інформацію про розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в розрізі областей України, їх підпорядкування та іншу інформацію можна знайти на офіційному сайті Державного вебпорталу бюджету для громадян у розділі «Розпорядники» або за інтернет-посиланням https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic .
ІІ. Суб’єкти господарювання державного сектору економіки
Відповідно до частини 2 статті 22 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання державного сектору економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів.
Реєстр (перелік) суб’єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об’єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) можна знайти на офіційному вебсайті Фонду державного майна України у розділі «Єдиний реєстр об’єктів державної власності» — «Суб’єкти господарювання» або за інтернет-посиланням http://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.html .
Висновок:
Враховуючи викладену вище інформацію, зокрема:
опису «цільової аудиторії» у абзаці першому даного Пояснення з преамбули Постанови № 710, розділах І та ІІ даного Пояснення та наступні об’єктивні обставини:
- АТ Укртранснафта не належить до розпорядників (перелік яких визначено згідно з Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів) та суб’єктів господарювання державного сектору (згідно з реєстром, розміщеним на сайті Фонду державного майна України).
- інформації про АТ Укртранснафта немає у переліку пункту 41 постанови № 710;
- АТ Укртранснафта не входить у «Єдиний реєстр розпорядників та одержувачів бюджетних коштів» https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv ;
- АТ Укртранснафта не входить у Реєстр (перелік) суб’єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об’єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) цей Реєстр можна знайти на офіційному вебсайті Фонду державного майна України, за посиланням : http://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-stateproperty-Subiekti-gospodaruvannya.htm ,
доходимо до висновку, що дія Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не розповсюджується на АТ Укртранснафта в т.ч. не рзповсюджується на АТ Укртранснафта і вимога щодо забезпечення:
а) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
б) оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Враховуючи надані вище Пояснення, обов’язкове забезпечення Товариством документів та дій по оприлюдненню (перелічені вище в пункті а) та б) цього Пояснення) чинним Законодавством для Товариства - не передбачено.
Таким чином відсутні законодавчі підстави для обов’язкової наявності самого розміщення та можливості надання Товариством посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Враховуючи надані вище пояснення, вимога щодо надання Товариством на Запит Держаудитслужби посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, обґрунтовано не може бути виконана Товариством.
ІІІ. Крім цього, просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо уповноваженої особи, яка прийняла рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій учасників торгів ТОВ «БЕЙКЕР ТІЛЛІ Україна», ТОВ «АУДИТОРСЬКА ФІРМА «ПРАЙСВОТЕРХАУСКУПЕРС (АУДИТ)», ТОВ «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС» та відповідальна за оприлюднення інформації про закупівлю.
Уповноваженою особою та відповідальною за оприлюднення інформації про закупівлю у процедурі закупівлі бухгалтерських та аудиторських послуг (код 79210000-9 за ДК 021:2015) (Аудит фінансової звітності АТ "Укртранснафта", складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності) визначено Фединець Б.І.
На підтвердження її повноважень надаємо скан-копію наказу «Про призначення уповноважених осіб з проведення публічних закупівель Товариства» від 31.03.2021 року
№ 128.