• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт харчоблоку з їдальнею Опорного закладу Верхньосироватської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи) відділ освіти, культури, молоді та спорту Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області

Торги відмінено

4 610 848.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 054.24 UAH
Номер: ef9d0b9603004cf5bfe19665e26a586b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-10-18-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.10.2021 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 18.10.2021 15:38 - 08.11.2021 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.10.2021 № 445 Харків Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно- східного офісу Держаудитслужби в Сумській області Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 18.10.2021 №445 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2021-09-02-008030-a 02.09.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 99) 301-99-91, polinasinko@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 17, пунктів 2 та 14 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону при розгляді тендерної пропозиції ПП «Гольфстрім». За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни торгів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 жовтня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.09.2021 (протокол № 89), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 24.09.2021, тендерні пропозиції науково-виробничого приватного підприємства «Сумиполітехсервіс», приватного підприємства «Гольфстрім» (далі – ПП «Гольфстрім»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.09.2021 № 105, від 04.10.2021 № 108, повідомлення про намір укласти договір від 04.10.2021 року. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 4 додатку 1 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками торгів довідки, складеної у довільній формі (підписаної, датованої та завіреної печаткою у разі використання), щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та що учасник та/або виробник запропонованого учасником товару не підпадає під дію пункту 2 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21.06.18 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України від 21.06.2018 № 176/2018, що фактично є вимогою підтвердити відсутність підстави, визначеної пунктом 11 частини першої статті 17 Закону, чим порушив частину п’яту статті 17 та пункт 2 частини другої статті 22 Закону, якими визначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, оскільки інформація стосовно того, що учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», перевіряється безпосередньо замовниками шляхом опрацювання рішень Ради національної безпеки та оборони, які є наявними у публічному доступі. Також, на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що підпунктом 1.4 пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника встановлено вимогу, зокрема, що з метою подання тендерних пропозицій документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом накладення на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису уповноваженого на підписання документів тендерної пропозиції представника учасника. Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція ПП «Гольфстрім» містить накладений електронний підпис Тимчука Сергія Олександровича (директора), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», тип носія особистого ключа «незахищений», тобто накладений електронний підпис Тимчука Сергія Олександровича не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам підпункту 1.4. пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника. Крім того, моніторингом установлено, що учасник ПП «Гольфстрім» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим згідно статті 16 Закону, а саме. Замовник у пункті 2 додатку 3 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» встановив вимогу щодо надання довідки у довільній формі, яка повинна містити відомості про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору) за останні 3 роки, а саме: найменування предмету закупівлі; відомості про обсяг виконаного замовлення (тис. грн). Сума виконаного замовлення має бути не менше ніж половина суми від суми закупівлі, визначеної цією тендерною документацією; термін виконання замовлення (початок, закінчення (рік, місяць)), замовник послуг (робіт) (найменування, місцезнаходження, телефон), які є об’єктом торгів, за останні 3 роки. У примітці до пункту 2 додатку 3 до тендерної документації Замовник зазначив, що під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт до предмету закупівлі, що були укладені та виконані за останні 3 роки, із вартістю не менше ніж 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Учасником торгів ПП «Гольфстрім» у складі тендерної пропозиції надано Довідку про досвід виконання аналогічних видів робіт від 14.09.2021 № 14-07, яка містить інформацію про виконання двох договорів: договору від 11.09.2017 № 165/17, термін виконання робіт за яким – вересень 2017 – липень 2018 року; договору від 16.07.2020 № 71/20, термін виконання робіт за яким – серпень 2020 – вересень 2021 року. При цьому, договір від 11.09.2017 № 165/17 не відповідає вимогам, зазначеним Замовником у примітці до пункту 2 додатку 3 тендерної документації, оскільки він укладений у 2017 році. Договір від 16.07.2020 № 71/20 на суму 34 471 500,00 грн згідно наданих актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в), довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3) та відгуку від 16.09.2021 № 935/09.04 не є виконаним у повному обсязі (сума виконання становить 30 446 541,60 грн), що не відповідає вимогам, зазначеним Замовником у примітці до пункту 2 додатку 3 тендерної документації. Відповідно до пункту 3 додатку 3 тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник процедури закупівлі повинен надати довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт, у формі таблиці та накази про призначення або інші документи, що підтверджують наявність працівників, на кожну особу, зазначену в таблиці. Учасником торгів ПП «Гольфстрім» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 14.09.2021 № 14-08, у пунктах 29-32 якої зазначено про залучення відповідно до договору електромонтерів з ремонту та монтажу кабельних ліній та монтажників системи вентиляції, кондиціювання повітря, пневмотранспорту та аспірації. Проте, у складі тендерної пропозиції ПП «Гольфстрім» не надано договорів, відповідно до яких залучаються ці працівники, інших документів, що підтверджують їх наявність, у складі тендерної пропозиції також не надано, що не відповідає вимогам пункту 3 додатку 3 до тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Гольфстрім» через його невідповідність кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, невідповідність встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та визначив його переможцем торгів.
Період усунення порушень: 20.10.2021 14:46 - 03.11.2021 23:00
Дата публікації висновку: 20.10.2021 14:46

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: .
Дата публікації: 08.11.2021 08:25