-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання в гарантійний період експлуатації Автомобілів Great Wall Wingle 7
Завершена
990 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
48924e04493147c3a17d459f1e29e434
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-12-19-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.12.2022 00:00
Період моніторингу:
19.12.2022 15:34 - 10.01.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.12.2022 № 67
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 116,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 19.12.2022 № 67
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
17 UA-2021-09-02-002420-a 02.09.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Рівненській області Віктор Григорук
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Крім того, встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Крім того, встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі, дотримання вимоги пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Публічного акціонерного товариства "Черкасиобленерго" (далі – Замовник) на 2021 рік за номером UA-P-2021-09-02-002420-a; Повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) за номером ID: UA-2021-09-02-002420-a; Договір від 28.09.2021 № 1071-03/18-21, пояснення замовника оприлюднене в електронній системі закупівель від 27.12.2022.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області оприлюднено запит від 19.12.2022 про надання інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікуваної вартості.
Відповідно частини п’ятої статті 8 Закону, замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
При цьому, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, Замовником надано інформацію (пояснення) у визначені законодавством строки не, чим порушено частину п’яту статтю 8 Закону.
Замовником в поясненні наданому 27.12.2022 на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області вказано, що Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті.
Отже, Замовником не дотримано вимоги пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Період усунення порушень:
28.12.2022 16:28 - 12.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.12.2022 16:28
Запити/Пояснення
Номер:
22eb0c18fba9491cb808993d360b4877
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.12.2022 15:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання в гарантійний період експлуатації Автомобілів Great Wall Wingle 7» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-09-02-002420-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
4b2bbfad30154d84ba6750d5986f83ca
Назва:
Щодо надання інформації
Дата опублікування:
27.12.2022 17:36
Опис:
У відповідь на запит замовнику на пояснення від Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області (далі - орган державного фінансового контролю), яке оприлюднене в електронній системі закупівель 19.12.2022 р. (о 14:58 год.), у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання в гарантійний період експлуатації Автомобілів Great Wall Wingle 7» та виконання вимог частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" (далі- Замовник) надає пояснення:
Щодо визначення очікуваної вартості по даній закупівлі.
Процедуру закупівлі оголошено відповідно до наявної потреби в предметі закупівлі.
На виконання вимог інвестиційної програми на 2022 рік Замовником було проведено процедуру закупівлі (відкриті торги) №UA-2021-03-01-001720-c.
Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі були зазначені виходячи з потреби замовника з урахуванням технічних та якісних характеристик закуплених Автомобілів.
В розділі ІХ укладеного договору купівлі – продажу Автомобілів, Постачальник встановлює гарантійні зобов’язання: для даного автомобіля строк становить 60 місяців (починаючи з моменту передачі автомобіля Покупцеві), або 100 000 км пробігу, залежно від того, яка подія наступить раніше. п. 9.5. договіру № 510-01/10-21 від 06.05.2021р. передбачено, що для визнання гарантійних зобов'язань Продавця по дефектам, виявлених протягом гарантійного періоду, Покупцеві необхідно виконувати наступні умови:
• Протягом гарантійного періоду транспортний засіб повинен регулярно (в строки, зазначені в Сервісній книжці) проходити сервісне (технічне) обслуговування винятково на спеціалізованих станціях технічного обслуговування. Винятково на спеціалізованих сервісних станціях на автомобіль може встановлюватися додаткове обладнання, передбачене заводом-виробником. Роботи по сервісному (технічному) обслуговуванню проводяться за попередньою домовленістю (дзвінку) із СТО;
• Сервісне (технічне) обслуговування в гарантійний період експлуатації буде здійснюватися на спеціалізованій станції обслуговування ТОВ “БОГДАН-АВТО ЧЕРКАСИ” (найменування згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) за адресою: м. Черкаси, ВУЛИЦЯ СУМГАЇТСЬКА, будинок 8.
• Покупець зобов'язаний протягом гарантійного періоду забезпечити схоронність пломб на приводі спідометрового обладнання автомобіля, якщо такі встановлені.
Дані умови передбачені договором на виконання вимог Постанови Кабінету міністрів України від 11 листопада 2009 р. № 1200 «Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери», якою затверджений Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери (далі - Порядок). А саме, п. 27 Порядку передбачено, що під час продажу транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, суб’єкти господарювання зобов’язані своєчасно надати споживачеві необхідну доступну, достовірну інформацію про товар, яка міститься в експлуатаційній документації, сервісній книжці (гарантійному талоні), договорі купівлі-продажу, а саме про: гарантійні зобов’язання виробника (продавця); найменування та адресу виробника (дистриб’ютора, уповноваженого дилера, продавця) і суб’єкта господарювання, який виконує його функції, пов’язані з прийняттям претензій від покупця, а також проводить гарантійний ремонт та після продажне обслуговування транспортного засобу та його складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Відповідно до п. 35 Порядку виробник (продавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Водночас у п. 36 Порядку зазначено, що гарантійний строк зазначається у паспорті на продукцію, сервісній книжці (гарантійному талоні) чи іншому документі, що додається до товару, та обчислюється з дня продажу транспортного засобу або його складової частини, що має ідентифікаційний номер. Гарантійні зобов’язання виконуються представником виробника, імпортером, продавцем згідно з договором. Задля збереження гарантії, що обумовлена гарантійними зобов’язаннями постачальника згідно договору про закупівлю № 510-01/10-21 від 06.05.2021р., та забезпечення Замовника додатковим обсягом послуг, замовнику необхідно заключити договір на виконання періодичних робіт по технічному обслуговуванню техніки, усунення недоліків, технічне обслуговування та ремонт техніки поза межами гарантійного обслуговування Автомобілів із ТОВ “БОГДАН-АВТО ЧЕРКАСИ”.
Отже, так як дані послуги можуть бути виконані, чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, а саме ТОВ “БОГДАН-АВТО ЧЕРКАСИ”, у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин. То Замовник звернувся до ТОВ “БОГДАН-АВТО ЧЕРКАСИ” із Запрошення до участі у переговорній процедурі закупівлі №7917/06-02-01 від 27.08.2021 р. Для визначення очікуваної вартості процедури закупівлі та здійснення обґрунтування розміру витрат згідно характеристик автомобілів Учасником було розроблено Калькуляцію вартості послуг на основі Регламенту періодичного технічного обслуговування автомобілів, яку було надано Замовнику (калькуляція та витяг із сервісної книжки додається). Також Замовником було опрацьовано потребу минулих років та вивчено відповідний ринок послуг виходячи із рекомендацій ПРИМІРНОЇ МЕТОДИКИ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. На основі наданих документів та вивченої інформації , Замовником було прийнято рішення (Протокол № 30-08-21 від 30.08.2021 року) про визначення та затвердження очікуваної вартості предмета закупівлі та організацію процедури закупівлі, (протокол додається). Між сторонами були проведені переговори 01.09.2021 р., (протокол переговорів додається).
Щодо забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті.
Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує Замовника розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на своєму офіційному веб-сайті. Відповідно до частини 4 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 (надалі мовою оригіналу).
«4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів:
1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;
2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів;
3) Конституційному Суду України, Верховному Суду, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про судоустрій і статус суддів” та процесуального законодавства;
{Підпункт 3 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 52 від 29.01.2020}
4) Рахунковій палаті - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 98 Конституції України та Закону України “Про Рахункову палату”;
5) Апарату Ради національної безпеки і оборони України - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 107 Конституції України та Закону України “Про Раду національної безпеки і оборони України”;
6) Центральній виборчій комісії - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Центральну виборчу комісію”;
7) Національному антикорупційному бюро - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”.
4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.»
Підсумовуючи вище зазначене, дана норма є рекомендаційною, проте Замовником будуть враховані рекомендації Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р та розроблені відповідні заходи.
Також, згідно ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно:
1) за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників;
{Пункт 1 частини другої статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1698-VII від 14.10.2014, № 1800-VIII від 21.12.2016, № 2621-VIII від 22.11.2018, № 1081-IX від 15.12.2020}
2) за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, - уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників;
3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Згідно п. 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету.
Згідно ч. 2 ст. 22 Господарського кодексу України, суб'єктами господарювання державного сектора економіки є суб'єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів.
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" відсутній у Реєстрі (перелік) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) станом на 01.10.2022, реєстр додається. Частка держави у статутному капіталі ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО" становить 46,000038 %, інформаційна довідка додається.
А тому, Замовник вважає, що на нього не поширюється дія п. 4-1 Постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 р
З аналогічного питання ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ проводила моніторинг (посилання – UA-M-2021-08-05-000011) та встановила ідентичну вимогу (далі мовою оригіналу): «Запит про надання пояснень
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
В свою чергу Замовник надав пояснення, та порушення не було встановлене.
Сподіваємось, що міжрегіональні територіальні органи державного фінансового контролю мають єдиний підхід до кваліфікацій правопорушень та беруть до уваги результатами проведення моніторингу закупівель, а також узагальнюють та приймають ідентичні рішення (висновки) з ідентичних питання моніторингу.
Крім того, звертаємо Вашу увагу що не виконання рекомендацій Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не підпадає під відповідальність передбачену нормою статті 164-14 КуПАП, по тексту якої чітко визначено перелік правопорушення у сфері публічних закупівель. А також, згідно із визначення поняття «адміністративне правопорушення» та його ознак, складу, дані дії Замовника під час вивчення ринку, характеристик предмету закупівлі, мету використання, а також розрахунку очікуваної вартості – не кваліфікується як таке правопорушення, Замовник діяв в межах та спосіб визначений, чинним законодавством України у сфері публічних закупівель на момент проведення процедури закупівлі даних послуг.
Додатки:
1) Договір № 510-01/10-21 від 06.05.2021 р
2) Запрошення до участі у переговорній процедурі закупівлі №7917/06-02-01 від 27.08.2021 р.;
3) Протокол переговорів № 01-09-2021 від 01.09.2021 р.;
4) Калькуляція вартості послуг № від 26.08.2021 р.;
5) Протокол № 30-08-21 від 30.08.2021 р.;
6) Витяг із сервісної книжки;
7) Інформаійна довідка;
8) Perelik_SG_01_10_2022_N_Sait.