• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3

ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3)

Завершена

217 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 4648f3d95d4547cd9079119dd85adf8a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-26-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.11.2021 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 26.11.2021 13:38 - 18.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 26.11.2021 № 679 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу, В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.11.2021 № 679. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2021-09-01-003630-b Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: Ukraine, Житомирська, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Житомирська обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог пункту абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, повнота відображення закупівлі у річному плані, наявності умов для застосування переговорної процедури, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради (далі – Замовник), обґрунтування застосування переговорної процедури закупівель, протокол засідання тендерного комітету від 01.09.2021 року про необхідність проведення закупівлі, протокол переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2021 року та договір про закупівлю від 13.09.2021 року № 69, пояснення Замовника з копіями документів, що надані через електронну систему закупівель 06.12.2021 та 16.12.2021. Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. При цьому, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі) повинно містити таку інформацію, а саме: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Разом з тим, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівель) зазначив інформацію наступного змісту: «Для подальшої належної експлуатації спеціалізованих автомобілів Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради марки «RENAULT MASTER», які були отримані в 2021 році, необхідно проводити планове технічне (гарантійне сервісне) обслуговування. Виходячи з особливостей експлуатації отриманих автомобілів, які є спеціалізованими, з метою збереження гарантійної підтримки, технічне обслуговування необхідно проводити в офіційній сервісній мережі RENAULT з використанням оригінальних запчастин RENAULT, відповідно до регламенту експлуатації (Сервісної книжки), виключно у офіційного дилера компанії RENAULT, оскільки він перебуває на гарантійному обслуговуванні. Оригінальні запасні частини розробляються спеціально для автомобілів RENAULT і проходять відповідний контроль якості виробника. Також, технічний персонал офіційного сервісу проходить регулярне навчання і має доступ до технічної документації виробника, технологій виконання ремонту і діагностики. Використання оригінальних запасних частин і комплектуючих, а також виконання робіт в офіційній мережі буде задатком якісного обслуговування і відмінного функціонування автомобіля, а також збереження гарантійних зобов’язань. Укладання договору гарантійного технічного обслуговування дозволить зберегти гарантію, що обумовлена гарантійними зобов’язаннями постачальника, а також забезпечить належний рівень технічної справності автомобіля. Крім того, використання автомобіля без проведення необхідного гарантійного обслуговування, призведе до втрати гарантії виробника, що в свою чергу спричинить додаткові фінансові витрати. Також, згідно технічного регламенту, власник авто зобов’язаний для проведення технічного обслуговування, виконання гарантійного ремонту чи інших робіт доставляти автомобіль офіційному дилеру RENAULT в робочий час та за свій рахунок. Будь-які виявлені пошкодження лакофарбового покриття кузова повинні бути своєчасно усунуті/відремонтовані тільки в офіційних дилерів за власний рахунок. Компанія RENAULT має офіційних дилерів по всій території України. Зважаючи на те, що вищезазначені автомобілі знаходяться та експлуатуються в Житомирській області, для здійснення безперебійного, термінового та належного технічного обслуговування автомобіля «RENAULT MASTER» та з метою раціонального використання часових та фінансових ресурсів, технічне обслуговування доцільно здійснювати за місцем його розташування та використання, а саме в межах Житомирської області. Офіційним авторизованим дилером компанії «RENAULT» в межах Житомирської області в частині надання послуг з технічного обслуговування вказаних вище автомобілів являється ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОЛІССЯ МОТОРС ГРУП», яке відповідним чином підготовлене (наявне необхідне обладнання, технічна документація для ремонту та персонал) для автомобілів «RENAULT MASTER». Зважаючи на вище викладене, Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради має об’єктивні підстави застосувати переговорну процедуру закупівлі послуг з гарантійного технічного обслуговування спеціалізованих автомобілів марки «RENAULT MASTER» відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» : - у разі потреби здійснити закупівлю робіт, товарів чи послуг, які можуть бути виконані чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків (відсутність конкуренції з технічних причин), може бути застосована переговорна процедура закупівлі, яка для укладання договору з обраним учасником вимагає попередньо проведення з ним переговорів», яка документально не підтверджена Замовником в електронній системі закупівель. Таким чином, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель), не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим відповідно не підтверджено наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Також, на запити посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, про надання пояснень та підтверджуючих документів застосування переговорної процедури закупівель Замовником надано: договір на придбання автомобілів від 29.12.2020 року № 09/385-12/2020, укладений між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс Запоріжжя» (далі – Договір № 09/385), керівництво з експлуатації автомобіля, протокол про надання пояснення, запрошення до участі у переговорній процедурі закупівель від 01.09.2021 року № 894 та надані документи переможцем на запрошення Замовника. При цьому, на запитання органу державного фінансового контролю, у пояснені Замовник посилається на вимоги п. 7.2 Договору № 09/385 та на сайт офіційного дилера Renault на території Житомирської області, яким є ТОВ «Полісся Моторс Груп». Проте, моніторингом оприлюдненого Договору № 09/385, встановлено, що пунктом 7.2 вказаного договору передбачено загальні умови гарантійних зобов’язань на товар в цілому чи його частину (в тому числі на обладнання у його складі), які здійснює постачальник автомобілів Renault, з яким відповідно укладено вказаний договір. Одночасно, пунктом 7.3 Договору № 09/385 визначено перелік комплектуючих виробів, на які не поширюються гарантійні зобов’язання. Відповідно до інформації, зазначеної у протоколі переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року, яку оприлюднено Замовником в електронній системі 01.09.2021 року о 15:59 год., та специфікації, яка є додатком до договору від 13.09.2021 року № 69, визначено перелік послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, які відповідають переліку передбаченого пунктом 7.3 Договору № 09/385. Враховуючи вищевказане, умови встановлені пунктом 7.2 Договору № 09/385 не можуть поширюватись та впливати на застосування переговорної процедури закупівлі додаткових послуг з гарантійного обслуговування автомобіля, які не передбачені вище зазначеним договором. Таким чином, надані Замовником на запит пояснення та документи не містять експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування вищевказаної переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 2 частини 8 статті 40 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень: 17.12.2021 14:06 - 05.01.2022 00:00
Дата публікації висновку: 17.12.2021 14:06

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: № 06/12/2022/пр; № 06/13/2022/пр; № 06/14/2022/пр; № 06/15/2022/пр; № 06/16/2022/пр; № 06/17/2022/пр.
Дата відкриття провадження: 14.02.2022 00:00
Номер відкриття провадження : 3/295/1164/22; 3/295/1166/22; 3/295/1188/22; 3/295/1165/22; 3/295/1191/22; 3/295/1189/22.

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: І Н Ф О Р М А Ц І Я щодо вжитих заходів на виконання вимог зазначених у висновку щодо виявлених порушень за результатами проведення моніторингу проведеної закупівлі Так, 17.12.2021 управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області оприлюднено висновок про результати проведення моніторингу закупівлі № UA-2021-09-01-003630-b: код ДК 021:2015: 50110000 – 9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3) КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР 24.12.2021 року надано свої заперечення щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Правова позиція підприємства є незмінною в частині відсутності, на наше переконання, достатніх, обґрунтованих та однозначних правових підстав для розірвання договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 укладеного з ТОВ «Полісся Моторс Груп» на підставі ч. 2 ст. 202 Господарського кодексу України з урахуванням вимог зазначених у відповідному висновку управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, у тому числі зважаючи на їх альтернативність. Строк дії договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 закінчився 31.12.2021, у зв’язку з чим відсутні правові підстави для вжиття заходів визначених ч. 2 ст. 202 Господарського кодексу України.
Дата публікації звіту: 05.01.2022 13:47

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Не усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Ні
  • corruptionCancelled: Ні
Опис: Порушення не усунуто.
Дата публікації: 10.02.2022 14:22

Запити/Пояснення