-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3
ДК 021:2015:50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3)
Завершена
217 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
4648f3d95d4547cd9079119dd85adf8a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-26-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.11.2021 00:00
Період моніторингу:
26.11.2021 13:38 - 18.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
26.11.2021
№ 679
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 26.11.2021 № 679.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2021-09-01-003630-b Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог пункту абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, повнота відображення закупівлі у річному плані, наявності умов для застосування переговорної процедури, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради (далі – Замовник), обґрунтування застосування переговорної процедури закупівель, протокол засідання тендерного комітету від 01.09.2021 року про необхідність проведення закупівлі, протокол переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2021 року та договір про закупівлю від 13.09.2021 року № 69, пояснення Замовника з копіями документів, що надані через електронну систему закупівель 06.12.2021 та 16.12.2021.
Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
При цьому, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі) повинно містити таку інформацію, а саме: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Разом з тим, Замовник в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівель) зазначив інформацію наступного змісту: «Для подальшої належної експлуатації спеціалізованих автомобілів Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради марки «RENAULT MASTER», які були отримані в 2021 році, необхідно проводити планове технічне (гарантійне сервісне) обслуговування. Виходячи з особливостей експлуатації отриманих автомобілів, які є спеціалізованими, з метою збереження гарантійної підтримки, технічне обслуговування необхідно проводити в офіційній сервісній мережі RENAULT з використанням оригінальних запчастин RENAULT, відповідно до регламенту експлуатації (Сервісної книжки), виключно у офіційного дилера компанії RENAULT, оскільки він перебуває на гарантійному обслуговуванні. Оригінальні запасні частини розробляються спеціально для автомобілів RENAULT і проходять відповідний контроль якості виробника. Також, технічний персонал офіційного сервісу проходить регулярне навчання і має доступ до технічної документації виробника, технологій виконання ремонту і діагностики. Використання оригінальних запасних частин і комплектуючих, а також виконання робіт в офіційній мережі буде задатком якісного обслуговування і відмінного функціонування автомобіля, а також збереження гарантійних зобов’язань. Укладання договору гарантійного технічного обслуговування дозволить зберегти гарантію, що обумовлена гарантійними зобов’язаннями постачальника, а також забезпечить належний рівень технічної справності автомобіля. Крім того, використання автомобіля без проведення необхідного гарантійного обслуговування, призведе до втрати гарантії виробника, що в свою чергу спричинить додаткові фінансові витрати. Також, згідно технічного регламенту, власник авто зобов’язаний для проведення технічного обслуговування, виконання гарантійного ремонту чи інших робіт доставляти автомобіль офіційному дилеру RENAULT в робочий час та за свій рахунок. Будь-які виявлені пошкодження лакофарбового покриття кузова повинні бути своєчасно усунуті/відремонтовані тільки в офіційних дилерів за власний рахунок. Компанія RENAULT має офіційних дилерів по всій території України.
Зважаючи на те, що вищезазначені автомобілі знаходяться та експлуатуються в Житомирській області, для здійснення безперебійного, термінового та належного технічного обслуговування автомобіля «RENAULT MASTER» та з метою раціонального використання часових та фінансових ресурсів, технічне обслуговування доцільно здійснювати за місцем його розташування та використання, а саме в межах Житомирської області.
Офіційним авторизованим дилером компанії «RENAULT» в межах Житомирської області в частині надання послуг з технічного обслуговування вказаних вище автомобілів являється ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПОЛІССЯ МОТОРС ГРУП», яке відповідним чином підготовлене (наявне необхідне обладнання, технічна документація для ремонту та персонал) для автомобілів «RENAULT MASTER».
Зважаючи на вище викладене, Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради має об’єктивні підстави застосувати переговорну процедуру закупівлі послуг з гарантійного технічного обслуговування спеціалізованих автомобілів марки «RENAULT MASTER» відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» :
- у разі потреби здійснити закупівлю робіт, товарів чи послуг, які можуть бути виконані чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків (відсутність конкуренції з технічних причин), може бути застосована переговорна процедура закупівлі, яка для укладання договору з обраним учасником вимагає попередньо проведення з ним переговорів», яка документально не підтверджена Замовником в електронній системі закупівель.
Таким чином, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель), не містить експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим відповідно не підтверджено наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Також, на запити посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, про надання пояснень та підтверджуючих документів застосування переговорної процедури закупівель Замовником надано: договір на придбання автомобілів від 29.12.2020 року № 09/385-12/2020, укладений між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс Запоріжжя» (далі – Договір № 09/385), керівництво з експлуатації автомобіля, протокол про надання пояснення, запрошення до участі у переговорній процедурі закупівель від 01.09.2021 року № 894 та надані документи переможцем на запрошення Замовника.
При цьому, на запитання органу державного фінансового контролю, у пояснені Замовник посилається на вимоги п. 7.2 Договору № 09/385 та на сайт офіційного дилера Renault на території Житомирської області, яким є ТОВ «Полісся Моторс Груп».
Проте, моніторингом оприлюдненого Договору № 09/385, встановлено, що пунктом 7.2 вказаного договору передбачено загальні умови гарантійних зобов’язань на товар в цілому чи його частину (в тому числі на обладнання у його складі), які здійснює постачальник автомобілів Renault, з яким відповідно укладено вказаний договір.
Одночасно, пунктом 7.3 Договору № 09/385 визначено перелік комплектуючих виробів, на які не поширюються гарантійні зобов’язання.
Відповідно до інформації, зазначеної у протоколі переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року, яку оприлюднено Замовником в електронній системі 01.09.2021 року о 15:59 год., та специфікації, яка є додатком до договору від 13.09.2021 року № 69, визначено перелік послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, які відповідають переліку передбаченого пунктом 7.3 Договору № 09/385.
Враховуючи вищевказане, умови встановлені пунктом 7.2 Договору № 09/385 не можуть поширюватись та впливати на застосування переговорної процедури закупівлі додаткових послуг з гарантійного обслуговування автомобіля, які не передбачені вище зазначеним договором.
Таким чином, надані Замовником на запит пояснення та документи не містять експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування вищевказаної переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 2 частини 8 статті 40 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Період усунення порушень:
17.12.2021 14:06 - 05.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
17.12.2021 14:06
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
№ 06/12/2022/пр; № 06/13/2022/пр; № 06/14/2022/пр; № 06/15/2022/пр; № 06/16/2022/пр; № 06/17/2022/пр.
Дата відкриття провадження:
14.02.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/295/1164/22; 3/295/1166/22; 3/295/1188/22; 3/295/1165/22; 3/295/1191/22; 3/295/1189/22.
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
І Н Ф О Р М А Ц І Я
щодо вжитих заходів на виконання вимог зазначених у висновку щодо виявлених порушень за результатами проведення моніторингу проведеної закупівлі
Так, 17.12.2021 управлінням Північного офісу Держаудитслужби в
Житомирській області оприлюднено висновок про результати проведення моніторингу закупівлі № UA-2021-09-01-003630-b: код ДК 021:2015: 50110000 – 9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3)
КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР 24.12.2021 року надано свої заперечення щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Правова позиція підприємства є незмінною в частині відсутності, на наше переконання, достатніх, обґрунтованих та однозначних правових підстав для розірвання договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 укладеного з ТОВ «Полісся Моторс Груп» на підставі ч. 2 ст. 202 Господарського кодексу України з урахуванням вимог зазначених у відповідному висновку управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, у тому числі зважаючи на їх альтернативність.
Строк дії договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 закінчився 31.12.2021, у зв’язку з чим відсутні правові підстави для вжиття заходів визначених ч. 2 ст. 202 Господарського кодексу України.
Дата публікації звіту:
05.01.2022 13:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Не усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Ні
- corruptionCancelled: Ні
Опис:
Порушення не усунуто.
Дата публікації:
10.02.2022 14:22
Запити/Пояснення
Номер:
79d8e48f24f646ce95a9580af384cb86
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.12.2021 14:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2/3» Код ДК 021:2015 (СРV) – 50110000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-09-01-003630-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів по вказаній процедурі закупівель.
Так, аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель передбачено, що вказана процедура проведена відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону встановлено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з випадків, зокрема відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону передбачено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, в пункті 6 обґрунтування застосування переговорної процедури закупівель, прикріпленого в електронну систему закупівель 01.09.2021 о 15:58 год. до повідомлення про намір укласти договір під час застосування вказаної процедури закупівель, зазначено, що документами, які підтверджують наявність умов застосування процедури закупівель є Закон України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, прошу пояснити чому повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-09-01-003630-b не містить посилання на документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону? А також, просимо завантажити в електронну систему закупівель інформацію та документи, що підтверджують настання підстави для проведення переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, зокрема експертні, нормативні, технічні та інші документи.
Крім того, прошу надати зазначені Вами в протоколах засідання тендерного комітету наступні документи: договір придбання автомобілів (в якому передбачено гарантійне обслуговування), регламент експлуатації автомобілів (сервісна книга), запрошення до переговорів на переговорну процедуру закупівель, а також надані переможцем документи та документальне підтвердження відсутності підстав передбачених ст. 17 Закону.
Пояснення та документальне підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
755873a7c28141ada15b564dbaeb857f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.12.2021 15:50
Опис:
Відповідно до п.7.2 договору про закупівлю №09/385-12/2020 від 29.12.2020 укладеного між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс Запоріжжя» згідно якого КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР являється кінцевим набувачем автомобілів марки «Renault MASTER», фургон, типу В, передній привід (VIN - номера –Y8XRMZ20BM0009272. Y8XRMZ20BM0009273. Y8XRMZ20BM0009274. Y8XRMZ20BM0009275, номерні знаки АМ 47-95 ЕХ, АМ 48-12 ЕХ, АМ 48-14 ЕХ, АМ 48-16 ЕХ) слідує, що виконання гарантійних зобов’язань постачальника, технічне і сервісне обслуговування товару (автомобілів) здійснюється Дилером (-ами) на території регіону де знаходиться кінцевий набувач, якому здійснено постановку товару.
Умовою укладення договору є факт того, що ТОВ «Полісся Моторс Груп» являється офіційним дилером Renault на території Житомирської області підтверджено відповідним дилерським договором та інформацією оприлюдненою в мережі Інтернет (посилання https://www.renault.ua/dispatch-renault-services.html).
Послуги із сервісного обслуговування та ремонту нових автомобілів у продовж гарантійного періоду повинні надаватися виключно в офіційній сервісній мережі «Renault» - офіційного дилера Renault на території Житомирської області, яким являється ТОВ «Полісся Моторс Груп» (м. Житомир вул. Незалежності, 170-А), що слідує із змісту п. 7.2 договору про закупівлю №09/385-12/2020 від 29.12.2020 укладеного між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс Запоріжжя», та надає підстави для укладення договору від 13.09.2021 № 69 на підставі п. 2, ч. 2, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом застосування переговорної процедури.
Номер:
02bbce00de3a4b38acca802961b1958f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.12.2021 17:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2/3» Код ДК 021:2015 (СРV) – 50110000-9 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-09-01-003630-b) та відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в додатковому отриманні пояснень та документів по вказаній процедурі закупівель.
Так, аналізом наданих на запит органу державного фінансового контролю інформації та документів, оприлюднених в електронній системі закупівель 06.12.2021 о 15:50 год., встановлено, що пунктом 7.3 договору від 29.12.2020 № 09/385-12/2020 (далі – Договір), укладеного між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс», визначено перелік комплектуючих виробів на які не поширюються гарантійні зобов’язань, що виникають протягом гарантійного строку.
Проте, відповідно до протоколу переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року та додатку 1 «Специфікація» до договору № 69 від 13.09.2021 року, до послуг з ремонту та технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання віднесено заміну комплектуючих виробів і діагностики, які не передбачені пунктом 7.3 Договору, зокрема: комп’ютерна діагностика, діагностика ходової частини, заміна переднього амортизатора, заміна опорної подушки, заміна шарової опори, заміна переднього важеля, заміна підшипника маточини, заміна рульового наконечника, заміна привідного расу з роликами, заміна к-ту ГРМ з насосом охолодження.
Прошу пояснити та надати відповідне документальне підтвердження (у разі наявності), чому здійснено окремо закупівлю на вищевказані послуги та не віднесено їх в число тих послуг на які поширюється дія Договору (в частині виконання гарантійних зобов’язань), які відповідно не потребують додаткових витрат на їх закупівлю.
Пояснення та документальне підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f3fc6b267fdb47359bdfd8f44b96a6f6
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.12.2021 10:07
Опис:
Пояснення до закупівлі №UA-2021-09-01-003630-b: код за ДК 021:2015: 50110000 – 9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3)
Відповідно до п.7.2 договору про закупівлю №09/385-12/2020 від 29.12.2020 укладеного між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс Запоріжжя» згідно якого КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР являється кінцевим набувачем автомобілів марки «Renault MASTER», фургон, типу В, передній привід (VIN - номера –Y8XRMZ20BM0009272. Y8XRMZ20BM0009273. Y8XRMZ20BM0009274. Y8XRMZ20BM0009275, номерні знаки АМ 47-95 ЕХ, АМ 48-12 ЕХ, АМ 48-14 ЕХ, АМ 48-16 ЕХ) слідує, що виконання гарантійних зобов’язань постачальника, технічне і сервісне обслуговування товару (автомобілів) здійснюється Дилером (-ами) на території регіону де знаходиться кінцевий набувач якому здійснено постановку товару.
Слід зазначити, що послуги із сервісного обслуговування та ремонту нових автомобілів у продовж гарантійного періоду повинні надаватися виключно в офіційній сервісній мережі «Renault» - офіційного дилера Renault на території Житомирської області, яким являється ТОВ «Полісся Моторс Груп» (м. Житомир вул. Незалежності, 170-А), що слідує із змісту п. 7.2 договору про закупівлю №09/385-12/2020 від 29.12.2020 та надає підприємству підстави для проведення закупівель по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» на підставі п. 2, ч. 2, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом застосування переговорної процедури саме із ТОВ «Полісся Моторс Груп.
Факт того, що ТОВ «Полісся Моторс Груп» являється офіційним дилером Renault на території Житомирської області підтверджено відповідним дилерським договором та інформацією оприлюдненою в мережі Інтернет (посилання https://www.renault.ua/dispatch-renault-services.html).
Пунктом 7.2 договору про закупівлю №09/385-12/2020 від 29.12.2020 передбачено, що гарантія надається не менше ніж на 60 (шістдесят) місяців від дати постачання товару або 400 000 км пробігу на двигун та пов’язані агрегати (двигун, трансмісія, електромеханічні елементи, окрім елементів, перелічених в п. 7.3), залежно від того, що настане раніше.
Також загальна гарантія надається не менше ніж на 60 (шістдесят) місяців від дати постачання товару або 250 000 км пробігу на автомобіль, окрім елементів перелічених у пункті 7.3 договору, до яких віднесено: батареї/акумулятори; шини/ балансувальні ваги; гальмівні накладки/ гальмівні колодки; гальмівні диски/ гальмівні барабани, ущільнення; всі фільтри, які замінюються в рамках планового або позапланового технічного обслуговування; скло; ремені безпеки, ребристі ремені, зубчастий ремінь; зчеплення; гідравлічні рідини; охолоджуючі та інші рідини; елементи системи освітлення (лампи, лампа розжарювання/світло діоди); щітки склоочисника; мастильні матеріали та мастила, які використовуються в процесі технічного обслуговування; інші елементи, які підлягають нормальній амортизації та підлягають заміні під час планових заходів із здійснення технічного обслуговування.
Із загального аналізу юридичної конструкції п. 7.3 договору №09/385-12/2020 від 29.12.2020 слідує, що перелік елементів, які підлягають нормальній амортизації та підлягають заміні під час планових заходів із здійснення технічного обслуговування, на які не поширюються гарантійні зобов’язання згідно п. 7.2 вказаного договору, не є вичерпним зважаючи на наявність поняття «інші елементи».
Окрім цього, пункт п. 7.2 вказаного договору також не містить вичерпного (конкретного) переліку елементів на які поширюються гарантійні зобов’язання, оскільки у договорі лише зазначено, що гарантія надається на двигун та пов’язані агрегати (двигун, трансмісія, електромеханічні елементи), однак жодні посилання на чітко визначені деталі чи агрегати не наведено.
У зв’язку з чим з метою забезпечення належної експлуатації та обслуговування транспортних засобів для надання екстреної медичної допомоги пацієнтам у невідкладному стані та недопущення використання автомобілів із технічними несправностями, оскільки це може створити небезпеку для дорожнього руху, медичного персоналу та пацієнтів, підприємством самостійно визначено перелік послуг з ремонту та обслуговування, які включено до специфікації до договору №69 від 13.09.2021 з урахуванням положень п. 7.2 та 7.3 договору №09/385-12/2020 від 29.12.2020, у тому числі і ті про які зазначено у запиті про надання пояснень від 13.12.2021.
При віднесенні відповідних робіт до таких, що мають бути здійснені за гарантійними зобов’язаннями вони будуть проводиться безкоштовно.
У випадку не віднесення робіт до гарантійних і відсутність договірних зобов’язань щодо їх надання може призвести до у складення проведення ремонтних робіт чи технічного обслуговування автомобілів, що призведе до неможливості їх використання за цільовим призначенням, що є неприпустимим.
Номер:
9721ba8a8e4a4fe996b4ba2bf912bcdd
Назва:
Заперечення
Дата опублікування:
24.12.2021 15:39
Опис:
З А П Е Р Е Ч Е Н Н Я
до висновку щодо виявлених порушень
за результатами проведення моніторингу проведеної закупівлі
№ UA-2021-09-01-003630-b: код ДК 021:2015: 50110000 – 9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3
Так, 17.12.2021 управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області оприлюднено висновок про результати проведення моніторингу закупівлі № UA-2021-09-01-003630-b: код ДК 021:2015: 50110000 – 9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Гарантійне технічне обслуговування і/або ремонт автотранспортних засобів Renault Master 2.3).
Із змісту оприлюдненого висновку слідує, що за результатами аналізу питання дотримання КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР (Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель виявлено наступні порушення:
- порушення вимог пункту абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо наявності умов для застосування переговорної процедури;
- порушення вимог 8 частини 6 статті 40 «Про публічні закупівлі» щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель.
Зважаючи на правову мотивацію висновку моніторингу проведеного управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР жодним чином не може з ним погодитись в частині встановлених порушень зважаючи на наступне.
Так, положеннями абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником, як виняток, у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Для реалізації приписів абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» необхідно звернути увагу на два аспекти враховуючи правовий зміст наступних норми, а саме: 1) «відсутності конкуренції з технічних причин», 2) «документальне підтвердження замовником відсутності конкуренції з технічних питань».
Положення Закону України «Про публічні закупівлі» не надано визначення поняття «відсутності конкуренції з технічних причин», а також жодного переліку «технічних причин» при наявності яких можна дійти висновку про відсутність відповідної конкуренції.
Окрім цього, законодавчими та нормативно-правовими актами невизначено будь-який перелік документів, які підтверджують факт відсутності конкуренції з технічних причин враховуючи предмет закупівлі, а також органів, які уповноважені їх видавати.
З огляду на це, вважаємо, що формування таких документів може бути здійснено самим замовником закупівлі, оскільки прямих правових заборон чи обмежень для цього не має.
Враховуючи наведене, вважаємо, що протокол засідання тендерного комітету від 01.09.2021 року про необхідність проведення закупівлі, протокол переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2021 року слід розцінювати, як документи, що підтверджують факт відсутності конкуренції з технічних причин. Вказані документи оприлюднені у електронній системі закупівель.
Відповідно до п.7.2 договору про закупівлю №09/385-12/2020 від 29.12.2020 укладеного між державним підприємством «Медичні закупівлі України» та товариством з обмеженою відповідальністю «Адамант Моторс Запоріжжя» згідно якого КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР являється кінцевим набувачем автомобілів марки «Renault MASTER», фургон, типу В, передній привід (VIN - номера –Y8XRMZ20BM0009272. Y8XRMZ20BM0009273. Y8XRMZ20BM0009274. Y8XRMZ20BM0009275, номерні знаки АМ 47-95 ЕХ, АМ 48-12 ЕХ, АМ 48-14 ЕХ, АМ 48-16 ЕХ) слідує, що виконання гарантійних зобов’язань постачальника, технічне і сервісне обслуговування товару (автомобілів) здійснюється Дилером (-ами) на території регіону де знаходиться кінцевий набувач якому здійснено постановку товару.
Факт того, що ТОВ «Полісся Моторс Груп», з яким КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР укладено договір про закупівлю від 13.09.2021 року № 69, є єдиним офіційним дилером компанії RENAULT на території Житомирської області, висновком управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не спростовано та під сумнів не ставиться.
Повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «Полісся Моторс Груп» під час застосування переговорної процедури закупівель на переконання КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
З урахуванням наведеного КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР не вбачає достатніх та обґрунтованих правових підстав для розірвання договору про закупівлю від 13.09.2021 року № 69 укладеного з ТОВ «Полісся Моторс Груп».
Документи, якими обґрунтована правова позиція КНП «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» ЖОР попередньо у повному обсязі були надані на адресу управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області.
Номер:
902c2ceca697417aa08671d801b66897
Назва:
Роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань
Дата опублікування:
28.12.2021 15:55
Опис:
Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області розглянувши звернення за роз’ясненням щодо висновку Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) встановлено, що вказане звернення не містить запитань до органу державного фінансового контролю за викладеними порушеннями у висновку про результати моніторингу процедури закупівель.
Натомість, Замовником зазначено інформацію про заперечення на порушення встановлені у висновку, в якому передбачено «протокол засідання тендерного комітету від 01.09.2021 року про необхідність проведення закупівлі, протокол переговорів щодо переговорної процедури закупівель від 01.09.2021 року, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2021 року слід розцінювати, як документи, що підтверджують факт відсутності конкуренції з технічних причин».
Проте, вказані документи не можуть застосовуватись для підтвердження застосування переговорної процедури закупівель відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на підставі якого проведено переговорну процедуру закупівлі, оскільки вказані документи не підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин, чим не спростовано Замовником порушення вимог абзацу 4 пункту 2 частини 2 та пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.