-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Шкільні меблі
Завершена
223 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
619a8763f6224c55ac449e0cd9ad5ae6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-15-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.09.2021 00:00
Період моніторингу:
15.09.2021 11:51 - 07.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
15.09.2021 №569
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області Ганна ШКЛЯР
Додаток
до наказу
Західного офісу
Держаудитслужби
від 15.09.2021 №569
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2021-09-01-000127-c від 01.09.2021 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення частини сьомої статті 40 Закону.
На порушення частини п’ятої статті 8 Закону не надано пояснення (інформації) на запит Держаудитслужби.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідності вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
На день завершення моніторингу закупівлі Замовником оприлюднено 20.09.2021 звіт про виконання договору від 07.09.2021 за №265 укладеного за результатами торгів .
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Микулинецької селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-09-01-000242-b), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір постачання від 07.09.2021 №265, додаткову угоду від 09.09.2021 за №1, звіт про виконання договору від 20.09.2021.
Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Аналізом встановлено, що повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури оприлюднено Замовником 01.09.2021 року.
За результатами закупівлі Замовником укладено з фізичною особою-підприємцем Ханас Олександрою Йосипівною договір постачання від 07.09.2021 за №265, тобто на 6 день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Отже, договір постачання від 07.09.2021 за №265, укладено з порушенням частини сьомої статті 40 Закону.
При цьому необхідно зазначити, що згідно частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням строків, передбачених частиною сьомою статті 40 цього Закону.
Окрім цього, Замовником на порушення частини п’ятої статті 8 Закону не надано пояснення (інформації) на запит Держаудитслужби від 16.09.2021
Період усунення порушень:
23.09.2021 15:34 - 08.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2021 15:34
Оскарження висновку в суді
Опис:
500/6342/21 від 01.10.2021
Дата публікації:
01.10.2021 15:49
Дата відкриття провадження:
01.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
П/500/7142/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управлінню Західного офісу Держаудитслужби
в Тернопільській області
Про надання роз`яснення змісту висновку та його зобов`язань,
визначених у висновку від 23.09.2021 року, щодо проведення
моніторигу закупівлі UA-P-2021-09-01-000242-b проведеної відділом
освіти, культури, молоді, спорту та туризму Микулинецької селищної
ради , ЄДРПОУ 43717193 (Замовник) за предметом закупівлі ДК 021:2015:
39160000-1 - Шкільні меблі, на суму 223440 грн.
Відповідно до ч.ч.6-7 ст.8 Закону№922 –VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. У висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі.
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі.
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та його очікувана вартість.
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено зобов`язання, щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552 (далі Наказ №552). У розділі III Порядку заповнення констатуючої частини форми висновку визначено, що у пункті 2 заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися. У разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч п.3 Наказу №552 у висновку не зазначено зобов`язання замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також конкретні зобов`язання щодо їх усунення.
Управлінню Західного офісу Держаудитслужби
в Тернопільській області
Аргументовані заперечення до висновку 23.09.2021 року,
щодо проведення моніторигу закупівлі UA-P-2021-09-01-000242-b
проведеної відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму
Микулинецької селищної ради , ЄДРПОУ 43717193 (Замовник) за
предметом закупівлі ДК 021:2015:39160000-1 - Шкільні меблі
на суму 223440 грн.
Висновок про результати моніторингу закупівлі, є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для Замовника. Аналіз приписів Закону №922–VIII та розділу ІІІ Наказу Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552 свідчить, що з метою виконання вимоги, щодо обґрунтованості Висновку, Держаудитслужбі не достатньо вказати у його змісті на факт відповідного правопорушення. Дежаудитслужба зобов`язана навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, із зазначенням: структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб`єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. При зазначенні структурної одиниці закону зазначається тільки її заголовок (крім законів про внесення змін); найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого в цьому Висновку зроблено не було.
Замовник звертає увагу що, у Висновку неконкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник та не визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог Закону в частині змісту висновку, як акту індивідуальної дії.
Як вбачається зі змісту Висновку, Держаудитслужбою не зобов`язано позивача здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та протягом п`яти робочих днів з дня здійснити оприлюднення, через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчить про вжиті заходи, не конкретизовано яких саме заходів повинен вжити Замовник, які саме дії та на підставі яких положень закону повинні бути здійснені заходи для усунення виявлених порушень, які документи повинні бути оприлюднені про вжиті заходи, з огляду й на те, що 20.09.2021 Договір від 07.09.2021 №256, виконано повністю про що також було відомо Держаудитслужбі.
Зобов`язання Висновку контролюючого органу не містить конкретних заходів до виконання, тобто є неконкретизованим, в цій частині висновку не встановлено спосіб його виконання; не містить визначення переліку дій, які саме дії необхідно вчинити Замовнику, які заходи слід вжити задля усунення порушень, а також таке формулювання Висновку виключає можливість відстежити виконання визначеного зобов`язання. З огляду на зазначене, Замовник вважає, що висновок від 23.09.2021 як акт індивідуальної дії, окрім іншого, не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості і підлягає скасуванню
Дата публікації звіту:
27.09.2021 14:03
Запити/Пояснення
Номер:
54883c01b4b349498222324b3ce6c0af
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.09.2021 13:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Шкільні меблі», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-09-01-000127-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до частини третьої статті 40 Закону Замовник під час проведення переговорів вимагає від учасника надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.
На підтвердження цієї вимоги надайте інформацію з документальним підтвердженням (протоколи переговорів, листи, запрошення на переговори, тощо), про встановлені вимоги до учасника ФОП Ханас Олександри Йосипівни (далі-ФОП Ханас О.Й.), зокрема, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація, кваліфікаційні критерії, вимоги про відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.
Окрім цього, прошу надати :
- копію поданої пропозиції (усіх сторінок) учасника ФОП Ханас О.Й., в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання, в якому Замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування вищевказаної переговорної процедури закупівель;
- копію протоколу засідання тендерного комітету (Уповноваженої особи) щодо прийняття рішення про проведення переговорної процедури закупівель.
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7c87967c209a486db36a02b04eedcc8b
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
28.09.2021 09:10
Опис:
Про надання роз`яснення змісту висновку та його зобов`язань,
визначених у висновку від 23.09.2021 року, щодо проведення
моніторигу закупівлі UA-P-2021-09-01-000242-b проведеної відділом
освіти, культури, молоді, спорту та туризму Микулинецької селищної
ради , ЄДРПОУ 43717193 (Замовник) за предметом закупівлі ДК 021:2015:
39160000-1 - Шкільні меблі, на суму 223440 грн.
Відповідно до ч.ч.6-7 ст.8 Закону№922 –VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. У висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі.
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі.
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та його очікувана вартість.
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
ВИМОГА:Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч Закону у висновку не зазначено зобов`язання, щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552 (далі Наказ №552). У розділі III Порядку заповнення констатуючої частини форми висновку визначено, що у пункті 2 заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися. У разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Прошу роз’яснити та обґрунтувати чому, всупереч п.3 Наказу №552 у висновку не зазначено зобов`язання замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також конкретні зобов`язання щодо їх усунення.