• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування) (45453100-8 – Реставраційні роботи)»

Завершена

9 569 945.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
Номер: 04983542a6c54c00bdd08974e716eb57
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-01-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.06.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 02.06.2022 09:51 - 25.06.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 01.06.2022 № 157 Київ Про здійснення моніторингу закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів, додається (далі – Перелік). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 01.06.2022 № 157 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу 1. UA-2021-08-31-001898-c Національний заповідник "Києво-Печерська лавра" Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування) (45453100-8 – Реставраційні роботи) 9 569 945,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 683-92-90, vita13131313@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини п'ятої статті 8, частини шістнадцятої та одинадцятої статті 29, частини першої статті 31 Закону. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.08.2021 № 08-10 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ» (далі – Переможець), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття, повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.09.2021 № 09-12, вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 23.09.2021, договір від 04.10.2021 № 3. Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. При цьому, згідно із вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Отже, перед здійсненням процедури закупівлі Замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристик. Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 03.06.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Однак, Замовник на порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель вказані пояснення, інформацію та/або документи, чим не обґрунтував визначення розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість. Відповідно до вимог пункту 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати інформацію у табличній формі (за формою таблиці №1) про наявність технічно справних власних машин та обладнання, зокрема автомобілів – самоскидів у кількості 3 шт. Для документального підтвердження інформації, наведеної у таблиці № 1, учасник надає скановані копії з оригіналів чи з належним чином завірених (за підписом уповноваженої особи та печаткою – у разі її використання) копій: для орендованого (інші форми договірних відносин) обладнання та машин: договори на право використання, які чинні на момент розкриття тендерної пропозиції та терміном дії не менш ніж до 31.12.2022р., і актів прийому-передачі; для власних машин – свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; Переможцем у складі тендерної пропозиції у довідці від 14.09.2021 № 220 зазначено інформацію про наявність двох автомобілів – самоскидів, в той час коли замовник вимагав наявність трьох автомобілів – самоскидів, та не надано документального підтвердження на право користування таким автомобілем. Таким чином, Переможцем не надано інформацію про наявність ще однієї одиниці автомобіля-самоскида разом з документальним підтвердженням права користування автомобілем-самоскидом, чим не виконано вимогу пункту 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації. Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог вимогу пункту 1 частини 1 Додатку 1 ТД внести додаткову інформацію про наявність автомобіля - самоскида у кількості одна одиниця та надати довідку в табличній формі у новій редакції разом з документальним підтвердженням права користування таким автомобілем. Також, згідно з вимогами пункту 3 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники мають надати інформацію, згідно з таблицею № 5, про виконання аналогічних за предметом закупівлі не менше двох договорів, укладених за останні два роки, на виконання робіт з реставрації пам’яток архітектури. Для підтвердження інформації, наведеної у Таблиці № 5, учасники мають надати скановані копії з оригіналів чи з належним чином завірених (за підписом уповноваженої особи та печаткою – у разі її використання) копії аналогічних за предметом закупівлі договорів та актів виконаних робіт та довідок про вартість виконаних робіт, що підтверджують їх повне виконання/часткове виконання. Переможцем у складі тендерної пропозиції у довідці від 14.09.2021 № 225 зазначено інформацію про виконання аналогічних договорів, один з яких укладений від 07.07.2018 № 240 та надано копію вказаного договору з актами виконаних робіт та довідками про вартість виконаних робіт. Таким чином, Переможцем не надано інформацію разом з документальним її підтвердженням про наявність не менше двох аналогічних за предметом закупівлі договорів, укладених за останні два роки, чим не виконано вимогу пункту 3 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації. Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог вимогу пункту 3 частини 1 Додатку 1 ТД надати у довідці інформацію про досвід виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, укладеного за останні два роки з документальним підтвердженням (аналогічний договір, укладений за останні два роки та акти виконаних робіт і довідки про вартість виконаних робіт, що підтверджують повне виконання/часткове виконання цього аналогічного договору). Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій. При цьому, у вказаних випадках не має можливості встановити невідповідність в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню у відповідності до підстав, визначених статтею 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин. Однак, Замовник установив Переможцю вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону. Крім того, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим у статті 16 Закону, а уклав з ним договір на суму 9 482 297,16 грн з ПДВ. До того ж, відповідно до Примітки Додатку 2 до ТД роботи повинні виконуватись з дотриманням ДСТУ, ДБН (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення»), НПАОП, Правил електро- та пожежної безпеки, Охорони праці та інших нормативних документів, що діють на території України. Роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам (в т.ч. ДБН В.2.2-9:2018 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення», ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»), Державним санітарним правилам і нормам та іншим нормативним документам, про що учасником в пропозиції надається гарантійний лист довільної форми. У складі пропозиції Переможця не надано вказаний гарантійний лист, чим не виконано вимогу Примітки Додатку 2 до ТД. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ», як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а уклав з ним договір. Вищевказане призвело до порушення частини одинадцятої статті 29 Закону, відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Період усунення порушень: 24.06.2022 09:43 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку: 24.06.2022 09:43

Оскарження висновку в суді

Опис: Національний заповідник "Києво-Печерська лавра" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної аудиторської служби України щодо визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-8-31-001898-с. Ухвалою від 17 серпня 2022 року № 640/12701/22 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по стправі. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2022 року у справі № 640/12701/22 замінено неналежного відповідача у справі на належного Північний офіс Держаудитслужби (04053, м.Київ, вул.Січових Стрільців, 14, код ЄДРПОУ 40479560)
Дата публікації: 08.09.2022 16:50
Дата відкриття провадження: 17.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження: № 640/12701/22

Запити/Пояснення