-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування) (45453100-8 – Реставраційні роботи)»
Завершена
9 569 945.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
Номер:
04983542a6c54c00bdd08974e716eb57
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-01-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.06.2022 00:00
Період моніторингу:
02.06.2022 09:51 - 25.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.06.2022 № 157
Київ
Про здійснення моніторингу закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, з метою забезпечення здійснення моніторингу закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів, додається (далі – Перелік).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочаті моніторинги закупівель, зазначені у Переліку, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 01.06.2022 № 157
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
1. UA-2021-08-31-001898-c Національний заповідник "Києво-Печерська лавра" Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування) (45453100-8 – Реставраційні роботи) 9 569 945,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини п'ятої статті 8, частини шістнадцятої та одинадцятої статті 29, частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.08.2021 № 08-10 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ» (далі – Переможець), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття, повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.09.2021 № 09-12, вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 23.09.2021, договір від 04.10.2021 № 3.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
При цьому, згідно із вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі.
Отже, перед здійсненням процедури закупівлі Замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристик.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 03.06.2022 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, а також щодо отримання інформації про посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено зазначену інформацію, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Однак, Замовник на порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель вказані пояснення, інформацію та/або документи, чим не обґрунтував визначення розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість.
Відповідно до вимог пункту 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати інформацію у табличній формі (за формою таблиці №1) про наявність технічно справних власних машин та обладнання, зокрема автомобілів – самоскидів у кількості 3 шт. Для документального підтвердження інформації, наведеної у таблиці № 1, учасник надає скановані копії з оригіналів чи з належним чином завірених (за підписом уповноваженої особи та печаткою – у разі її використання) копій: для орендованого (інші форми договірних відносин) обладнання та машин: договори на право використання, які чинні на момент розкриття тендерної пропозиції та терміном дії не менш ніж до 31.12.2022р., і актів прийому-передачі; для власних машин – свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу;
Переможцем у складі тендерної пропозиції у довідці від 14.09.2021 № 220 зазначено інформацію про наявність двох автомобілів – самоскидів, в той час коли замовник вимагав наявність трьох автомобілів – самоскидів, та не надано документального підтвердження на право користування таким автомобілем. Таким чином, Переможцем не надано інформацію про наявність ще однієї одиниці автомобіля-самоскида разом з документальним підтвердженням права користування автомобілем-самоскидом, чим не виконано вимогу пункту 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог вимогу пункту 1 частини 1 Додатку 1 ТД внести додаткову інформацію про наявність автомобіля - самоскида у кількості одна одиниця та надати довідку в табличній формі у новій редакції разом з документальним підтвердженням права користування таким автомобілем.
Також, згідно з вимогами пункту 3 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники мають надати інформацію, згідно з таблицею № 5, про виконання аналогічних за предметом закупівлі не менше двох договорів, укладених за останні два роки, на виконання робіт з реставрації пам’яток архітектури. Для підтвердження інформації, наведеної у Таблиці № 5, учасники мають надати скановані копії з оригіналів чи з належним чином завірених (за підписом уповноваженої особи та печаткою – у разі її використання) копії аналогічних за предметом закупівлі договорів та актів виконаних робіт та довідок про вартість виконаних робіт, що підтверджують їх повне виконання/часткове виконання.
Переможцем у складі тендерної пропозиції у довідці від 14.09.2021 № 225 зазначено інформацію про виконання аналогічних договорів, один з яких укладений від 07.07.2018 № 240 та надано копію вказаного договору з актами виконаних робіт та довідками про вартість виконаних робіт. Таким чином, Переможцем не надано інформацію разом з документальним її підтвердженням про наявність не менше двох аналогічних за предметом закупівлі договорів, укладених за останні два роки, чим не виконано вимогу пункту 3 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог вимогу пункту 3 частини 1 Додатку 1 ТД надати у довідці інформацію про досвід виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, укладеного за останні два роки з документальним підтвердженням (аналогічний договір, укладений за останні два роки та акти виконаних робіт і довідки про вартість виконаних робіт, що підтверджують повне виконання/часткове виконання цього аналогічного договору).
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
При цьому, у вказаних випадках не має можливості встановити невідповідність в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню у відповідності до підстав, визначених статтею 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин.
Однак, Замовник установив Переможцю вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Крім того, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим у статті 16 Закону, а уклав з ним договір на суму 9 482 297,16 грн з ПДВ.
До того ж, відповідно до Примітки Додатку 2 до ТД роботи повинні виконуватись з дотриманням ДСТУ, ДБН (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення»), НПАОП, Правил електро- та пожежної безпеки, Охорони праці та інших нормативних документів, що діють на території України. Роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам (в т.ч. ДБН В.2.2-9:2018 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення», ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»), Державним санітарним правилам і нормам та іншим нормативним документам, про що учасником в пропозиції надається гарантійний лист довільної форми.
У складі пропозиції Переможця не надано вказаний гарантійний лист, чим не виконано вимогу Примітки Додатку 2 до ТД.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника
ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ», як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а уклав з ним договір.
Вищевказане призвело до порушення частини одинадцятої статті 29 Закону, відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Період усунення порушень:
24.06.2022 09:43 - 13.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2022 09:43
Оскарження висновку в суді
Опис:
Національний заповідник "Києво-Печерська лавра" звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної аудиторської служби України щодо визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-8-31-001898-с.
Ухвалою від 17 серпня 2022 року № 640/12701/22 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по стправі.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 серпня 2022 року у справі № 640/12701/22 замінено неналежного відповідача у справі на належного Північний офіс Держаудитслужби (04053, м.Київ, вул.Січових Стрільців, 14, код ЄДРПОУ 40479560)
Дата публікації:
08.09.2022 16:50
Дата відкриття провадження:
17.08.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
№ 640/12701/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
53ea11653b2343dc963166870a011854
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2022 08:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.06.2022 00:00
Опис:
У межах здійснення моніторингу процедури закупівлі робіт з реставрації з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві (Коригування) (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), проведеної Національним заповідником «Києво-Печерська лавра» (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-31-001898-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
dd6f911c20be4840af76f3fdd1fc538e
Назва:
Національний заповідник "Києво-Печерська лавра" надає пояснення відносно запиту та висновку Північного офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
09.08.2022 20:06
Опис:
На адресу Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» (далі – Заповідник, Замовник) 04.08.2022 надійшов лист Північного офісу Держаудитслужби від 29.07.2022 № 262613-14/3649-2022 (вх. №342/04-25 від 04.08.2022) щодо надання до 04.08.2022 інформації про уповноважену особу. Проміжну відповідь було надано листом від 04.08.2022 № 04-25/316.
Позаяк, зневідомих причин повідомлення про проведення моніторингу не надходило ні на електронну пошту діючої уповноваженої особи Замовника, ані в особистий кабінет електронного торгового майданчика. Саме із вказаного вище листа Заповіднику стало відомо, що Північним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг процедури закупівлі робіт з реставрації з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві (Коригування) (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), проведеної Національним заповідником «Києво-Печерська лавра», (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-31-001898-c), у зв’язку із чим, надаємо пояснення на запит Держаудитслужби України від 03.06.2022.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі?
Згідно з абзацом третім пункту 4 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. За нормами пункту 5.1.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 кошторисна вартість будівництва, що визначається в складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі.
Науково-проектна документація за проектом «Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний №4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування) затверджена у відповідності до норм Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560, на підставі позитивних експертних звітів: ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА»від 29.11.2013 №00-0535-13/ЦБ та ДП «ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» від 19.08.2019 № 3874/е/18.
Зважаючи на викладене, саме на підставі вказаної науково-проектної документації за проектом ««Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування) замовником обґрунтовано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір витрат та визначено очікувану вартість по закупівліUA-2021-08-31-001898-c у розмірі 9 569 945,00грн. з ПДВ.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів», обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі робіт ««Реставрація з пристосуванням пам’ятки архітектури національного значення «Башта Івана Кушника» (корпус № 88), охоронний № 4/16 Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника по вул. Івана Мазепи, 21 (Лаврська, 9) у місті Києві» (Коригування)(45453100-8 – Реставраційні роботи)», по процедурі відкритих торгів UA-2021-08-31-001898-c,розміщені Замовником на власному веб-сайті kplavra.kyiv.ua за посиланням: https://kplavra.kyiv.ua/ua/node/2269.
Разом з тим, в електронній системі закупівель вже оприлюднено Висновок за результатами моніторингу від 24.06.2022, щодо якого також вважаємо за необхідне надати пояснення.
1. Так, у Висновку від 24.06.2022 зазначено, що Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель пояснення, інформацію та/або документи, чим не обґрунтував визначення розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість. Однак, як зазначено вище, з невідомих причин повідомлення про проведення моніторингу не надходило ні на електронну пошту діючої уповноваженої особи Замовника, ані в особистий кабінет електронного торгового майданчика. Для з’ясування всіх обставин Замовник звернувся із відповідним листом №04-25/319 від 05.08.2022 року до оператора електронного торгового майданчика Смартендер, на якому зареєстровано електронний кабінет Заповідника. ТОВ «Смарттендер» листом № 641 від 09.08.2022 року підтвердив, що в особистий кабінет та на пошту уповноваженої особи Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» (ЄДРПОУ: 20073260) Федорової Маргарити Олександрівни - UOLAVRA@GMAIL.COM не надходили повідомлення щодо моніторингу закупівель у період з 01.06.2022 року до 05.08.2022 року.
Окрім того, просимо врахувати, що моніторинг проведено у складний для усіх громадян України період, коли більшість родин стикаються із різними труднощами, пов’язаними, в тому числі, із необхідністю вивезення дітей за межі України задля збереження їх життів, фізичного та психологічного здоров’я. Зокрема і уповноважена особа Національного заповідника «Києво-Печерська лавра» – Федорова Маргарита Олександрівна, яка є багатодітною матір’ю, вимушена була шукати тимчасового захисту за межами території України. Не виключено, що десь могли мати місце перебої в роботі електронної системи закупівель чи електронного торгового майданчика, проте ці обставини навряд чи можна ідентифікувати як такі, що обумовлені волею уповноваженої особи, навпаки, вони вказують на опосередкований зв’язок між порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону та військовою агресією російської федерації проти України.
2. У Висновку від 24.06.2022 також зазначено, що встановлено порушення вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, у зв’язку із розміщенням Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, а саме:
- відповідно до вимог пункту 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати інформацію у табличній формі (за формою таблиці № 1) про наявність технічно справних власних машин та обладнання, зокрема автомобілів – самоскидів у кількості 3 шт. Для документального підтвердження інформації, наведеної у таблиці № 1, учасник надає скановані копії з оригіналів чи з належним чином завірених (за підписом уповноваженої особи та печаткою – у разі її використання) копій: для орендованого (інші форми договірних відносин) обладнання та машин: договори на право використання, які чинні на момент розкриття тендерної пропозиції та терміном дії не менш ніж до 31.12.2022р., і актів прийому-передачі; для власних машин – свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; Переможцем у складі тендерної пропозиції у довідці від 14.09.2021 № 220 зазначено інформацію про наявність двох автомобілів – самоскидів, в той час коли замовник вимагав наявність трьох автомобілів – самоскидів, та не надано документального підтвердження на право користування таким автомобілем. Таким чином, Переможцем не надано інформацію про наявність ще однієї одиниці автомобіля-самоскида разом з документальним підтвердженням права користування автомобілем-самоскидом, чим не виконано вимогу пункту 1 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації. Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог вимогу пункту 1 частини 1 Додатку 1 ТД внести додаткову інформацію про наявність автомобіля-самоскида у кількості одна одиниця та надати довідку в табличній формі у новій редакції разом з документальним підтвердженням права користування таким автомобілем.
- згідно з вимогами пункту 3 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники мають надати інформацію, згідно з таблицею № 5, про виконання аналогічних за предметом закупівлі не менше двох договорів, укладених за останні два роки, на виконання робіт з реставрації пам’яток архітектури. Для підтвердження інформації, наведеної у Таблиці № 5, учасники мають надати скановані копії з оригіналів чи з належним чином завірених (за підписом уповноваженої особи та печаткою – у разі її використання) копії аналогічних за предметом закупівлі договорів та актів виконаних робіт та довідок про вартість виконаних робіт, що підтверджують їх повне виконання/часткове виконання. Переможцем у складі тендерної пропозиції у довідці від 14.09.2021 № 225 зазначено інформацію про виконання аналогічних договорів, один з яких укладений від 07.07.2018 № 240 та надано копію вказаного договору з актами виконаних робіт та довідками про вартість виконаних робіт. Таким чином, Переможцем не надано інформацію разом з документальним її підтвердженням про наявність не менше двох аналогічнихза предметом закупівлі договорів, укладених за останні два роки, чим не виконано вимогу пункту 3 частини 1 Додатку 1 до тендерної документації. Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог вимогу пункту 3 частини 1 Додатку 1 ТД надати у довідці інформацію про досвід виконання аналогічного договору за предметом закупівлі, укладеного за останні два роки з документальним підтвердженням (аналогічний договір, укладений за останні два роки та акти виконаних робіт і довідки про вартість виконаних робіт, що підтверджують повне виконання/часткове виконання цього аналогічного договору).
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
В той же час, частиною 9 ст. 26 Закону визначено, що Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Отже, із системного аналізу вказаних норм Закону вбачається, що щоб учасник мав можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, замовник повинен виявити такі невідповідності. При цьому законодавець розмежовує документи та/або інформацію,ПОДАНІучасником, й інформацію та/або документи, подання яких є ВИМОГОЮтендерної документації.
За таких умов Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав замовник у тендерній документації.
При цьому, відсутність документа, надання якого є вимогою тендерною документацією, є невідповідністю інформації, що вимагалась тендерною документацією, аналогічна правова позиція застосовується Антимонопольним комітетом України, а подекуди і Держаудитслужбою.
Зокрема, Висновок моніторингу Держадитслужби від 23.07.2020 № UA-M-2020-07-23-000028, оголошення № UA-2020-06-23-006894-a, яким визнано неправомірними дії замовника в частині відхилення учасника та ненадання останньому шансу на перемогу шляхом дозавантаження документа, який був відсутній у складі тендерної пропозиції. У вказаному висновку прямо зазначено: «Замовник не виявивши невідповідність в наведених вище документах, наданих ТДВ «Облдоррембуд» на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, визначеному статтею 16 Закону, та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону.»
Слід також зазначити, що саме таке тлумачення норм Закону дає можливість усунути дискримінацію учасників, покращити ефективність проведення тендерів, а також зменшити кількість скарг на необґрунтовані та дискримінаційні дії замовників.
Більше того, з самого Висновку Держаудитслужби від 24.06.2022 вбачається, що Учасником були подані документи щодо встановлених тендерною документацією кваліфікаційних критеріїв, однак у вказаних випадках не має можливості встановити невідповідність в інформації та документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією. Однак дане твердження спростовується повідомленням Замовника з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, де чітко вказано, в чому полягають невідповідності та спосіб їх усунення. В іншому випадку нормучастини шістнадцятої статті 29 Закону можна вважати «мертвою».
3. Також у Висновку від 24.06.22 зазначено про порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Зокрема, у Висновку вказано: «..відповідно до Примітки Додатку 2 до ТД роботи повинні виконуватись з дотриманням ДСТУ, ДБН (в т.ч. ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва» та ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення»), НПАОП, Правил електро- та пожежної безпеки, Охорони праці та інших нормативних документів, що діють на території України. Роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам (в т.ч. ДБН В.2.2-9:2018 «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення», ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»), Державним санітарним правилам і нормам та іншим нормативним документам, про що учасником в пропозиції надається гарантійний лист довільної форми.
У складі пропозиції Переможця не надано вказаний гарантійний лист, чим не виконано вимогу Примітки Додатку 2 до ТД. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СПЕЦІАЛЬНА НАУКОВО-РЕСТАВРАЦІЙНА ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА МАЙСТЕРНЯ «УКРАЇНА-РЕСТАВРАЦІЯ», як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а уклав з ним договір.»
Однак, серед документів, доданих до комерційної пропозиції в електронній системі закупівель, наявний файл «гарантійні листи.pdf» на третьому аркуші якого, зокрема міститься гарантійний лист від 14.09.2021 № 224 в довільній формі щодо неухильного дотримання діючих нормативних документів щодо охорони праці та промислової безпеки.
Додатки:
1. Копія експертного звіту ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» від 29.11.2013 № 00-0535-13/ЦБ;
2. Копія експертного звіту ДП «ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ТА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ «НДІПРОЕКТРЕКОНСТРУКЦІЯ» від 19.08.2019 № 3874/е/18;
3. Копія титульного листа науково-проектної документації за проектом;
4. Копія листа-погодження Міністерства культури України від 24.07.12 № 22-2022/42;
5. Копія зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва;
6. Скан-копія гарантійних листів, в т.ч. гарантійного листа № 224 від 14.09.2021;
7. Електроннний лист ТОВ «Смарттендер» № 641 від 09.08.2022 року та Протокол створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису.