-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт тротуарів по вул. Миколи Бобяка в м. Ужгород
Завершена
4 608 233.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 041.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 041.17 UAH
Номер:
bf2505764a39487c8ac0608e91d60a9f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-10-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.05.2022 00:00
Період моніторингу:
10.05.2022 16:43 - 01.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.05.2022 № 5-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о.начальник Ганна ШКЛЯР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 10.05.2022 № 5-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
9.UA-2021-08-30-002983-c від 30.08.2021 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Міжнародна компанія «Трейдінг Експорт», встановлено порушення абзацу 4 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, підстав відхилення пропозиції ТОВ «Агрошляхбуд-М», розгляду тендерної пропозиції ФОП Форгачі Михайла Івановича, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від від 01.11.2021 №21-88/1217442 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту міського господарства Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 30.08.2021 №118-21, повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 22.09.2021, інформація про відхилення тендерної пропозиції згідно протоколу тендерного комітету від 13.10.2021 №143-21, інформація про відхилення тендерної пропозиції згідно протоколу тендерного комітету від 13.10.2021 №144-21, повідомлення про намір укласти договір із фізичною особою-підприємцем Форгачі Михайло Іванович (далі – ФОП Форгачі Михайло Іванович) від 19.10.2021, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Агрошляхбуд-М» (далі – ТОВ «Агрошляхбуд-М»), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнародна компанія «Трейдінг Експорт» (далі – ТОВ «Міжнародна компанія «Трейдінг Експорт»), тендерну пропозицію ФОП Форгачі Михайло Іванович, повідомлення про намір укласти договір від 19.10.2021 року, договір підряду від 01.11.2021 №21-88/1217442, додаткова угода до договору закупівлі від 16.12.2021 №б/н, пояснення Замовника від 13.05.2022, отримане через електронну систему закупівель.
Аналізом питання наявності підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Міжнародна компанія «Трейдінг Експорт» виявлено наступне.
Відповідно до рішення тендерного комітету, оформленого протоколом від 13.10.2021 №144-21, зазначену пропозицію відхилено у зв’язку із зазначенням у ній недостовірної інформації, що є суттєвою (на погляд тендерного комітету Замовника) при визначенні результатів процедури закупівлі, яку Замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону, а саме: учасником надана копія договору про надання послуг спецтехнікою та вантажних перевезень №09/07 від 08.07.2021 (на вимогу пунктів 1, 2 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації), який пунктом 1.1 розділу 1 «Предмет договору» зазначає, окрім іншого: «Виконавець зобов’язується надавати послуги спецтехнікою та вантажних перевезень при виконанні робіт по Україні (в тому числі по Ужгородській області)».
Згідно частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тенденрної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформаціїї та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Проте, Замовником, при розгляді пропозиції ТОВ «Міжнародна компанія «Трейдінг Експорт», на порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону, не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які у вищезазначеному випадку підтверджували відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону (вимога Додатку 2 до тендерної документації Замовника щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази) та не надано учаснику можливість виправити невідповідності.
Таким чином, Замовником, на порушення абзацу 4 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Міжнародна компанія «Трейдінг Експорт».
Період усунення порушень:
23.05.2022 11:21 - 07.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2022 11:21
Оскарження висновку в суді
Опис:
Враховуючи, що результати моніторингу не відповідають вимогам чинного законодавства, а розірвання договору з переможцем торгів ФОП "ФОРГАЧІ МИХАЙЛО ІВАНОВИЧ", який вже почав виконувати роботи на об’єкті призведе до фінансових збитків замовника, ми вимушені оскаржити результати моніторингу у судовому порядку, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Інформацію щодо ухвали про відкриття провадження додамо після отримання інформаціїї.
Дата публікації:
07.06.2022 08:46
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
4088397cba8a4c04ac4f65687f508934
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.05.2022 16:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.05.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт тротуарів по вул. Миколи Бобяка в м. Ужгород» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-08-30-002983-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ee7cb60a0d854634bd056d8e70a23231
Назва:
Відповідь (пояснення Замовника)
Дата опублікування:
13.05.2022 11:59
Опис:
1. Замовником оголошено закупівлю робіт за предметом закупівлі: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Капітальний ремонт тротуарів по вул. Миколи Бобяка в м. Ужгород (UA-2021-08-30-002983-c) відповідно до розробленої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації (Додаток 2), яка отримала позитивний експертний звіт 30.10.2020 року №30/89-10/20/А (Додаток 1).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №275 від 18.02.2020року.
Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі затверджений рішенням ІI сесії VIІІ скликання Ужгородської міської ради 23.02.2021 року №115 «Про зміни до бюджету Ужгородської міської територіальної громади на 2021 рік» (Додаток 4).
2. Відповідно до пункту 4(1) постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (останні зміни набули чинності 23.02.2022) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів слід забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. При цьому, не конкретизовано ні спосіб обґрунтування, ні вимоги щодо форми розміщення. Більш того, зазначена новація не включена до Закону України «Про публічні закупівлі». Однак, з метою максимально можливого виконання зазначеної вище норми, на офіційному веб-сайті Ужгородської міської ради створено розділ щодо оприлюднення інформації про очікувану вартість і технічні та якісні характеристики предметів закупівлі щодо процедур, оголошених у 2021 році управлінням капітального будівництва Ужгородської міської ради. При цьому, очікувана вартість предмета закупівлі визначена згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відбувається виходячи з вимог законодавства України щодо якості аналогічних товарів, робіт або подібних послуг. Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. В листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 «Щодо планування закупівель» вказано, що ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. При цьому в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. Очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також Галузевих виробничих норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. {Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 649 від 07.04.2020} Оскільки предметом даної закупівлі є виконання робіт, відповідно до вимог чинного законодавства України, роботи (капітальний ремонт) здійснюються на підставі проектної документації (робочого проекту).
Оскільки у головного розпорядника коштів – Департаменту міського господарства – відсутній власний веб-сайт, надаємо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначено його очікувану вартість: https://rada-uzhgorod.gov.ua/pub_zakupivli#xj66aid1yt.
ДОДАТКИ:
1.Експертний звіт (позитивний) від 30.10.2020 року №30/89-10/20/А, виданий ТзОВ «Перша приватна експертиза» (файл – «Експертний звіт (позитивний).pdf»).
2. Наказ в.о. директора департаменту міського господарства від 17.11.2020 року №257 «Про затвердження проектно-кошторисної документації на Капітальний ремонт тротуарів по вул. Миколи Бобяка в м. Ужгород (файл – «Наказ (затвердження ПКД.pdf»).
3. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва «Капітальний ремонт тротуарів по вул. Миколи Бобяка в м. Ужгород» (файл – «ЗКР.pdf»).
4. Рішення ІI сесії VIІІ скликання Ужгородської міської ради 23.02.2021 року №115 «Про зміни до бюджету Ужгородської міської територіальної громади на 2021 рік» (файл – «РС_115_26.02.2021.pdf»).
Номер:
9d98474517f44a789fd2d7e238fd5717
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
01.06.2022 14:52
Опис:
Враховуючи, що результати моніторингу не відповідають вимогам чинного законодавства, а розірвання договору з переможцем торгів ФОП "ФОРГАЧІ МИХАЙЛО ІВАНОВИЧ", який вже почав виконувати роботи на об’єкті призведе до фінансових збитків замовника, ми вимушені оскаржити результати моніторингу у судовому порядку, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».