• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з організації 4-разового харчуванням пацієнтів КНП «УМПБ» Ужгородської міської ради

Завершена

1 531 539.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 15 315.39 UAH
Номер: 383e4ef45df64abc85baf61a89a24f53
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-10-20-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.10.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 20.10.2021 15:03 - 10.11.2021 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З Ужгород 20.10.2021 № 640 Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 20.10.2021 № 640 Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2021-08-30-000752-b 30.08.2021 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Адреса: Ukraine, Закарпатська, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Закарпатська обл.), +38 (0 99) 555-05-13, kolodiynataliya86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення пунктів 3 та 5 частини першої статті 5, частини восьмої статті 12, частин тринадцятої, шістнадцятої статті 29, абзаців другого, третього пункту 1 та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з ТОВ «Ксемар» від 06.10.2021 № 01/09-2230, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 листопада 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 12.07.2021 № 22 року; тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Ксемар» (далі - ТОВ «Ксемар»); протокол засідання тендерного комітету щодо визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір від 21.09.2021 №30; повідомлення про намір укласти договір від 22.09.2021р; договір від 06.10.2021 № 01/09-2230; пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель 25.10.2021 та 01.11.2021 на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області. Аналізом тендерної документації встановлено, що у пункті 11.9.2 Додатку 3 тендерної документації «Проект договору» передбачено підставу зміни істотних умов договору «Зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі». В той же час предметом закупівлі є послуги, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується Замовниками у разі, якщо предметом закупівель є товари, як установлено пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу першому частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. Також, моніторингом встановлено, що в тендерній документації (додаток 3) містяться посилання на норми Закону, які діяли в редакції до 18.04.2020, що не відповідає нормам Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами від 19.09.2019 №114-IX, які набрали чинності 19.04.2020 та відповідно до якого проводиться процедура закупівлі. В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. В пункті 5.1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника у відповідності до вимог статті 16 Закону визначені кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством (Додаток 2 до тендерної документації), зокрема: - для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вимагається Довідка за встановленою формою (№ з/п, посада (робоча професія), ПІБ, рівень освіти, загальний стаж роботи (років) та досвід роботи на посаді) про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації (наявність мінімум 3-х співробітників Учасника з Професійною освітою: харчові технології та/або кухар), які мають необхідні знання та досвід, для надання послуг та виконання умов договору, зокрема, працівники, які будуть залучені учасником для приготування їжі та працівники, які будуть здійснювати перевезення готової їжі до місця знаходження Замовника; скановані з оригіналу копії особистих медичних книжок працівників, які повинні бути дійсними на дату розкриття тендерної пропозиції; копія документу, що підтверджує наявність трудових відносин учасника з працівниками, які будуть залучені ним для надання послуг та виконання умов договору та копія документу, що підтверджує наявність професійної освіти. Проте, документи, завантажені учасником ТОВ «Ксемар» на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, зазначених у довідці (файл «Дод.2 Про працівників.pdf») подані не в повному обсязі у відповідності до установлених Замовником вимог, зокрема, відсутнє підтвердження наявності професійної освіти Коврової М.Ю. (згідно статті 16 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» від 10.02.1998 №103/98-ВР (зі змінами) - диплом молодшого спеціаліста або диплом кваліфікованого робітника, або документ про освіту встановленого зразка, або свідоцтво про присвоєння або підвищення робітничої кваліфікації, зразок якого затверджується Кабінетом Міністрів України), сканованої з оригіналу копії особистої медичної книжки Берецкі (Єршова) Н.М.. Також, у вищевказаній довідці відсутня інформація про загальний стаж роботи працівників, а зазначено тільки інформацію про досвід роботи. Так, Замовником надано пояснення, з якого слідує, що тендерний комітет отримав від ТОВ «Ксемар» копії підтверджуючих документів після розгляду пропозицій, оскільки, з пояснення ТОВ «Ксемар», при завантаженні документації в систему ProZorro через технічний збій не завантажилися всі документи. Окрім того, в ході здійснення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що ТОВ «Ксемар», як переможцем процедури закупівлі не надано у спосіб, зазначений у розділі ІІ Додатку 2 тендерної документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, а саме: довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не) притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), («була/не була») засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої ( «знято»/ «не знято») або («погашено»/ «не погашено») у встановленому законом порядку; (для юридичних осіб) та довідка(Або електронна), видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не) притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що службова (посадова) особа учасника (зазначити П.І.Б.) процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, (зазначити «не було»/«було») притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Так, Замовником надано пояснення, з якого слідує, що тендерний комітет отримав від ТОВ «КСЕМАР» оригінали довідки департаменту інформатизації міністерства внутрішніх справ України серія ААА №1165373 і про те що посадова особа - директор Лісова Ольга Віталіївна Товариства з обмеженою відповідальністю «КСЕМАР», яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь- якими формами торгівлі людьми і додало довідку департаменту інформатизації міністерства внутрішніх справ України міністерства внутрішніх справ України серія ААА №1165374 та довідку для виконання певних процесуальних дій, а саме оформлення участі в процедурі державних закупівель, не деталізуючи по статях, оскільки, з пояснення Учасника, при завантаженні документації в систему ProZorro через технічний збій не завантажилися всі документи.. Проте, частиною восьмою статті 12 Закону установлено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель, а згідно з частиною тринадцятою статті 29 Закону - Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції. Разом з тим, відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок 1082) - розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником/органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю. При цьому, пунктом 6 Порядку 1082 установлено, що у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал) чи в електронній системі закупівель, замовник/ЦЗО/учасник/постачальник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а орган оскарження та органи державного фінансового контролю - від адміністратора. У разі потреби замовник/ЦЗО/учасник/постачальник / орган оскарження / органи державного фінансового контролю здійснюють свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом. Слід зауважити, що порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій регулюється статтею 29 Закону, при цьому частиною шістнадцятою цієї статті Замовника зобов’язано направляти учасникам повідомлення про усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією на підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та/або на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. При цьому, частиною дев’ятою статті 26 Закону, учаснику процедури закупівлі надано право на виправлення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Тож, Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. Всупереч вищезазначеного, Замовником в порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених у поданих учасником ТОВ «Ксемар» документах, які стосуються на підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, чим не надано право учаснику на їх усунення протягом 24 годин. Поряд з цим, в порушення частини восьмої статті 12 та частини тринадцятої статті 29 Закону, Замовником прийнято до уваги та розгляду додаткові документи учасника ТОВ «Ксемар», що надані поза межами електронної системи закупівель після кінцевого терміну подання тендерних пропозицій та розгляду пропозицій, які без відповідної вимоги Замовника щодо усунення невідповідностей не є складовими тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону і не можуть бути враховані Замовником під час розгляду тендерної пропозиції, а також не вважаються документами, поданими переможцем закупівлі. Також, під час аналізу документів, поданих учасником ТОВ «Ксемар» на підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій встановлено, що всупереч вимог тендерної документації (пункт 1.7 таблиці 1 додатку 2) у складі тендерної пропозиції ним не надано договір із спеціалізованим підприємством на проведення: дератизації, дезінфекції та дезінсекції приміщення, де здійснюється приготування їжі, а також акт/довідку про дератизацію, дезінфекцію, дезінсекцію приміщення, а надано тільки довідку про те, що учасник дотримується чинних санітарних норм та правил і здійснює дезінсекцію та дератизацію регулярно, при цьому контроль за санітарним станом покладений на персонал підприємства. Згідно статті 33 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 № 1645-III (зі змінами) дезінфекційні заходи поділяються на такі види: профілактичні дезінфекційні заходи, поточні дезінфекційні заходи та заключні дезінфекційні заходи. Порядок проведення профілактичних, поточних і заключних дезінфекційних заходів встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я з урахуванням особливостей збудників інфекційних хвороб, факторів передачі інфекції тощо. Профілактичні дезінфекційні заходи проводяться органами державної санітарно-епідеміологічної служби, а також суб'єктами підприємницької діяльності на підставі відповідних договорів з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами не рідше двох разів на рік. Поточні дезінфекційні заходи систематично проводяться, зокрема, працівниками відповідних підприємств, установ, організацій у закладах охорони здоров'я, на об'єктах громадського харчування та на підприємствах харчової промисловості, у приміщеннях масового перебування людей (підприємства побутового обслуговування населення, навчальні та культурно-освітні заклади тощо), по декілька разів на день залежно від епідемічної ситуації. Заключні дезінфекційні заходи проводяться органами державної санітарно-епідеміологічної служби в осередку інфекційної хвороби після видалення з нього джерела інфекції. Враховуючи викладене, вимога Замовника щодо надання договору із спеціалізованим підприємством на проведення: дератизації, дезінфекції та дезінсекції приміщення, де здійснюється приготування їжі не суперечить вимогам законодавства та не може слугувати підставою для учасника щодо його не подання відповідно до частини одинадцятої статті 26 Закону. Таким чином, Замовником в порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено учасника ТОВ «Ксемар», яким документально не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у спосіб, установлений у тендерній документації. Окрім того, під час аналізу документів, завантажених ТОВ «Ксемар» в електронну систему закупівель як переможцем процедури закупівлі, встановлено, що спосіб їх подання не відповідає умовам тендерної документації. Так, у пункті 5.4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в тому числі, установлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель у вигляді, передбаченому згідно пункту 1.3. цієї документації - всі визначені тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій, придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції та ті документи, які надаються Учасником-переможцем закупівлі, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію). Проте, документи, подані переможцем у формі електронного документа через електронну систему закупівель, не містять власноручного підпису учасника/уповноваженої особи на жодному з поданих документів, а кваліфікований електронний підпис накладено на всі документи в цілому, а не на кожен з таких документів, що передбачає відхилення переможця у відповідності до абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону. Однак, Замовником, не відхилено учасника-переможця, пропозиція якого не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону у спосіб, встановлений у тендерній документації та який, як переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, а уклав з ним договір про закупівлю послуг на загальну суму 1516223,60 гривень за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері закупівель. Вказані дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені пунктами 3 та 5 частини першої статті 5 Закону, а саме - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення пунктів 3 та 5 частини першої статті 5, частини восьмої статті 12, частин тринадцятої, шістнадцятої статті 29, абзаців другого, третього пункту 1 та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
Період усунення порушень: 08.11.2021 15:34 - 23.11.2021 00:00
Дата публікації висновку: 08.11.2021 15:34

Запити/Пояснення