-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Акумулятори та акумуляторні батареї (31430000-9 - Електричні акумулятори)
Акумулятори та акумуляторні батареї (31430000-9 - Електричні акумулятори)
Завершена
25 186 744.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 125 933.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 125 933.72 UAH
Номер:
5dd5e092a8b94148b741cc66fbba7b31
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-29-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.08.2022 00:00
Період моніторингу:
29.08.2022 11:35 - 20.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.08.2022 № 183
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
20 UA-2021-08-28-008032-a 28.08.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту моніторингу закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АДС СЕРВІС», ТОВ «СМАРТХАУС СЕРВІС», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 10.09.2021 б/н, протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.10.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АДС СЕРВІС» (далі – ТОВ «АДС СЕРВІС»), товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТХАУС СЕРВІС» (далі – ТОВ «СМАРТХАУС СЕРВІС»), повідомлення про намір укласти договір
від 29.10.2021 № ЦВЗ-1832/4620, договір поставки від 11.11.2021
№ ЦЗВ-07-03221-01 (далі – Договір), додаткова угода від 13.12.2021 № 1 до Договору, звіт про виконання договору про закупівлю від 31.08.2022, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель 08.09.2022 та 14.09.2021.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. При цьому згідно із вимогами пункту 3 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель повинен містити інформацію про розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі.
Отже перед здійсненням процедури закупівлі замовник зобов’язаний визначити очікувану вартість предмета закупівлі з урахуванням усіх його необхідних технічних, функціональних та якісних характеристики.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 05.09.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема, інформації та документів, на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, та 09.09.2021 з метою отримання інформації та документів, що підтверджують виконання договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 в частині отримання продукції та здійснення розрахунків (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення, тощо).
Однак, Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель документи, на підставі яких визначив технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розрахував розмір витрат і очікувану вартість предмета закупівлі, та документи, що підтверджують виконання договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 в частині отримання продукції та здійснення розрахунків (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення, тощо).
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовник 31.08.2022 оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
21.09.2022 16:32 - 06.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
21.09.2022 16:32
Запити/Пояснення
Номер:
13aa9c74ac53417b941f8d05c9d0bbdb
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.09.2022 12:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі акумуляторів та акумуляторних батарей (31430000-9 - Електричні акумулятори) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:
UA-2021-08-28-008032-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України
від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
3. Крім того просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «АДС СЕРВІС» умов пункту 7.5 розділу 7 тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії в розмірі 0,5% від вартості договору про закупівлю.
4. Чому звіт про виконання договору про закупівлю не оприлюднено в електронній системі закупівель протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d8098916a9714be9a0d9d910f3d942b4
Назва:
Відповідь на зпит
Дата опублікування:
08.09.2022 14:38
Опис:
1. Некоректне запитання щодо обґрунтування розміру витрат, оскільки при здійсненні процедури закупівлі відсутні витрати. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та очікувана вартість надаються внутрішніми листами Департаментів АТ «Укрзалізниця».
2. Закупівлю № UA-2021-08-28-008032-a оголошено 28.08.2021 та відповідно до частини 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) філією «Центр забезпечення виробництва» «Укрзалізниця» (або Товариство) забезпечено розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також очікуваної вартості предмета закупівлі у системі PROZORRO та на веб-сайті Товариства шляхом автоматичного відображення у дзеркалі (віджеті). Скріншот додається.
Через введення військового стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» та за наявності загрози об’єктам інфраструктури АТ «Укрзалізниця», які за критеріями ризику відноситься до об’єктів критичної інфраструктури держави, Товариством прийнято рішення обмежити роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Враховуючи викладене так зване «віддзеркалення інформації», розміщеної у системі PROZORRO з переадресацією на сайт АТ «Укрзалізниця» припинено під час воєнного стану. Поновлення звичайної роботи обміну інформації буде поновлено за результатами втрати дії рішень Президента та Кабінету Міністрів України зазначених у п. 2 цієї інформації.
3. За результатами проведення Процедури закупівлі з переможцем торгів – Товариством з додатковою відповідальністю «АДС Сервіс» укладено договір поставки від 11.11.2021
№ ЦЗВ-07-03221-01.
Відповідно до п. 7.5 розділу 7 тендерної документації замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі надання ним не пізніше дня укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у розмірі 0,5 % від вартості договору про закупівлю.
Забезпечення виконання договору надається учасниками торгів у вигляді оригіналу гарантії: гарантії виконання зобов’язань Учасника по сплаті забезпечення виконання договору, гарантом за якою виступає банківська установа.
Всі необхідні реквізити для оформлення гарантії зазначені в Додатку
№ 7 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору надається учасником-переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю та має термін дії на весь строк дії договору.
Розділом ІІ Додатку № 7 до тендерної документації визначено вимоги до гарантії виконання зобов’язань учасника по сплаті договірного забезпечення, де однією із вимог передбачено, що забезпечення виконання договору надається учасником-переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю та має термін дії на весь строк дії договору, до повного виконання договору в частині поставки продукції.
Додатки:
1. Копія витягу з державного реєстру банків щодо АТ «Банк інвестицій та заощаджень» на 1 арк.
2. Копія банківської ліцензії від 24.10.2011 № 221 на 1 арк.
3. Копія довіреності від 29.12.2020
№ 05-1/07-224 на 1 арк.
4. Копія банківської гарантії від 03.11.2021 № 21240/21-ГВ на 2 арк.
(Додаток у форматі PDF файлу з назвою «Договір ЦЗВ-07-00322-01»).
4. Остаточний розрахунок з Товариством з додатковою відповідальністю «АДС Сервіс» по договору поставки від 11.11.2021
№ ЦЗВ-07-03221-01 настав 22.08.2022 р. Звіт оприлюднено в електронній системі закупівель 31.08.2022р. – що не порушує строки оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю.
Номер:
59950c49437f450b998e208dd3fb5c0a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.09.2022 10:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі акумуляторів та акумуляторних батарей (31430000-9 - Електричні акумулятори) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:
UA-2021-08-28-008032-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та документів, що підтверджують виконання договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 в частині отримання продукції та здійснення розрахунків (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення, тощо).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
62978a5e61934dcc9aa2fc47d2132f95
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
14.09.2022 16:15
Опис:
Щодо запиту Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про надання пояснень та документів за процедурою закупівлі № UA-2021-08-28-008032-а (4620), а саме: інформації та документів, що підтверджують виконання договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 в частині отримання продукції та здійснення розрахунків (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення тощо), та, в межах компетенції, повідомляється наступне.
Відповідно до пункту 12 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель протягом 20 робочих днів з дні виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.
Як вже пояснювалось замовником на попередній запит ДАСУ від 05.09.2022, остаточний розрахунок з Товариством з додатковою відповідальністю «АДС Сервіс» по договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 настав 22.08.2022, звіт про виконання договору оприлюднено в електронній системі закупівель 31.08.2022, що не порушує строки оприлюднення звіту, встановлені пунктом 12 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (пояснення оприлюднено в електронній системі закупівель 08.09.2022 ).
Стосовно вимоги органу контролю про надання підтверджуючих документів через електронну систему закупівель, звертаємо увагу на таке.
Відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про інформацію» конфіденційною є, зокрема, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.
Крім того, визначення комерційної таємниці міститься в Цивільному та Господарському кодексах України. Зокрема, це інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона загалом чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які зазвичай мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв’язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних наявним обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію.
По своїй суті комерційна таємниця є такою, що містить конфіденційну інформацію (інформацію з обмеженим доступом).
Відповідно до пункту 12.1. договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 текст договору, будь-які матеріали, інформація та відомості, які стосуються договору, є конфіденційними і не можуть передаватись третім особам без попередньої згоди іншої сторони договору.
Отже, документи про отримання продукції та здійснення розрахунків (рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення тощо) за договором поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01 містять інформацію з обмеженим доступом і не підлягають оприлюдненню, в тому числі через електронну систему закупівель, доступ до якої є вільним.
Зважаючи на зазначене, вбачається відсутність правових підстав для виконання запиту ДАСУ в частині оприлюднення документів, які стосуються виконання договору поставки від 11.11.2021 № ЦЗВ-07-03221-01.
Водночас, відповідно до пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631, можуть провести перевірку закупівель у разі виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі, зокрема, стану виконання умов договору. Під час такої перевірки Філією «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» гарантовано буде надано повний доступ до запитуваної інформації та документів.