-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31. (коригування)»
Звернути увагу Учасника, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізнятимуться від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (UA-2021-08-06-001933-b).
Завершена
5 327 503.00
UAH з ПДВ
Номер:
93d49bc7c1684a50aaf8cf567c3d12e2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-06-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.10.2021 00:00
Період моніторингу:
06.10.2021 13:28 - 30.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.10.2021 № 614
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 28.09.2021 №003100-18/12313-2021 почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 06 жовтня 2021 року № 614
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
9. UA-2021-08-28-000517-c від 28.08.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту першого частини другої статті 40 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, –
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту першого частини другої статті 40 Закону, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору від 20.09.2021 № 35 з дотриманням норм частин першої – третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (UA-P-2021-08-28-000130-c) на 2021 рік Департамента капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації (далі – Замовник); протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.08.2021 № 6, від 31.08.2021 № 10; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 01.09.2021 (далі – Повідомлення); договір підряду від 20.09.2021 № 35 (далі – Договір № 35); додаткова угода від 20.09.2021 № 1 до Договору № 35; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 22.09.2021; пояснення Замовника із документами, наданих через електронну систему закупівель 25.10.2021.
Відповідно до частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у випадках, передбачених пунктами 1-7 частини другої статті 40 Закону.
Так, в ході моніторингу встановлено, що Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі на підставі пункту першого частини другої статті 40 Закону, а саме: двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
При цьому, умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту першого частини другої статті 40 Закону передбачає, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Тобто, замовник може застосовувати переговорну процедуру з підстав визначених пунктом першим частини другої статті 40 Закону не змінюючи при цьому жодних вимог до предмета закупівлі, його технічні та якісні характеристики, та вимоги до учасника, які були встановлені на відкритих торгах, що двічі не відбулись через відсутність достатньої кількості учасників.
В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Повідомлення Замовник зазначив про дві закупівлі, що не відбулися з підстав подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій, а саме: ID: UA-2021-04-22-000604-c та ID: UA-2021-08-06-001933-b.
Проведеним аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель щодо відкритих торгів за номерами ID: UA-2021-04-22-000604-c та ID: UA-2021-08-06-001933-b встановлено, що вимоги до учасників, викладені у тендерній документації, затвердженій рішенням тендерного комітету від 06.08.2021 № 60 із змінами від 06.08.2021 № 61 (ID: UA-2021-08-06-001933-b), відрізняються від вимог, викладених у тендерній документації, затвердженої рішенням тендерного комітету від 22.04.2021 № 17 із змінами від 07.05.2021 (ID: UA-2021-04-22-000604-c), зокрема, в частині вимог щодо: накладення електронного підпису на тендерну пропозицію, забезпечення тендерної пропозиції, кваліфікаційних критеріїв, умов проєкту договору, надання договірної ціни та розрахунків до неї, календарного графіку виконання робіт та інших документів.
З огляду на зазначене, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі на підставі двох відмінених торгів з різними вимогами до учасників.
Таким чином, за результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту першого частини другої статті 40 Закону в частині неправомірного обрання та застосування переговорної процедури за предметом «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31 (коригування)».
Період усунення порушень:
27.10.2021 15:35 - 10.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:
27.10.2021 15:35
Оскарження висновку в суді
Опис:
Департамент капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) заперечує проти висновку про результату моніторингу закупівлі за предметом «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31. (коригування)» (ID: UA-2021-08-28-000517-с).
Щодо порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в частині неправомірного обрання та застосування переговорної процедури.
Замовник оголошував в 2021 році процедуру закупівлі відкриті торги за предметом закупівлі «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради "Сумський обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф", зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31» на суму закупівлі 5 327 503,00 грн. три рази: 22.04.2021- не відбулася, менше двох учасників (UA-2021-04-22-000604-c), 11.06.2021 – дискваліфіковано всіх учасників (UA-2021-06-11-003863-b) та 06.08.2021 – не відбулася, менше двох учасників (UA-2021-08-06-001933-b). В тендерну документацію протягом проведення всіх трьох згаданих процедур закупівлі з різних обставин вносилися зміни, про що зазначалося в електронній системі закупівель. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики залишалися незмінними.
Відповідно до частини другої статті 40 Закону однією з умов застосування переговорної процедури є двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому, предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому, в статті 40 Закону не зазначено «тендерній документації» в множині.
В оголошеній переговорній процедурі замовника за предметом закупівлі «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради "сумський обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф", зі створенням та облащтуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31» предмет закупівлі не змінився, технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізняються від вимог, що були зазначені замовником у тендерній документації процедури закупівлі відкриті торги UA-2021-08-06-001933-b, про що Уповноваженою особою зроблено запис в Примітках процедури закупівлі UA-2021-08-28-000517-c, що відповідає умовам пункту 1 частини 2 статті 40 Закону.
Отже, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області безпідставно порівнює тендерну документацію у закупівлях за ID: UA-2021-04-22-000604-c та ID: UA-2021-08-06-001933-b, оскільки відповідно до положення пункту 1 частини 2 статті 40 Закону вимоги до учасника переговорної процедури ТОВ «Донінтерпласт» (UA-2021-08-28-000517-с) не мають відрізнятися від вимог, що визначені Замовником у тендерній документації у закупівлі UA-2021-08-06-001933-b. Саме ці дві закупівлі і слід порівнювати.
Таким чином, обравши переговорну процедуру і уклавши договір про закупівлю з ТОВ «Донінтерпласт» від 20.09.2021 № 35, Замовник діяв у повній відповідності з нормами чинного законодавства і жодним чином не порушив пункт 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації:
02.11.2021 13:02
Дата відкриття провадження:
24.12.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
480/13807/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
935ab49ba8e94c71822aff33da8493f0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.10.2021 13:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31. (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-28-00-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до частини другої статті 40 Закону однією з умов застосування переговорної процедури є двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому, предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Чому вами застосована переговорна на підставі пункту першого частини другої статті 40 Закону в той час, коли вимоги, встановлені у тендерних документаціях двічі відмінених торгів за ID:UA-2021-04-22-000604-c та ID:UA-2021-08-06-001933-b, до учасників відрізняються, зокрема в частині вимог щодо: накладення електронного підпису на тендерну пропозицію; забезпечення тендерної пропозиції; кваліфікаційних критеріїв; умов проєкту договору; надання договірної ціни та розрахунків до неї, календарного графіку виконання робіт та інших документів?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0052602333c54faeb93d5535e9dffa83
Назва:
Про надання пояснень UA-2021-08-28-000517-c
Дата опублікування:
25.10.2021 17:27
Опис:
З 06.10.2021 Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області (далі – Держаудитслужба) проводиться моніторинг процедури закупівлі «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31. (коригування)» UA-2021-08-28-000517-с.
21.10.2021 було розміщено в електронній системі закупівель інформація про необхідність надання пояснення з приводу рішення про моніторинг. На виконання вказаного рішення повідомляємо.
1. Уповноваженою особою протоколом № 6 від 27.08.2021 було розглянуто та прийнято рішення про закупівлю робіт за предметом закупівлі «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради «Сумський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» зі створенням та облаштуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31. (коригування)» (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція) з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі — Закупівля) шляхом застосування Переговорної процедури відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (копія протоколу додається). В протоколі обгрунтовано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
У Департамента капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації є власний Web-сайт http://www.kap-bud.sm.gov.ua, де на Головній сторінці в розділі «Річний план закупівель» (під реквізитами та розпорядком роботи Департаменту), в підрозділі «2021 рік», дванадцятою за порядком є «Інформація щодо процедур закупівель», в якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). (копію інформації додаємо).
2. Замовник оголошував в 2021 році процедуру закупівлі відкриті торги за предметом закупівлі «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради "сумський обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф", зі створенням та облащтуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31» на суму закупівлі 5327503,00 три рази: 22.04.2021- не відбулася, менше двох учасників (UA-2021-04-22-000604-c), 11.06.2021 – дискваліфіковано всіх учасників (UA-2021-06-11-003863-b) та 06.08.2021 – не відбулася, менше двох учасників (UA-2021-08-06-001933-b). В тендерну документацію на протязі проведення всіх трьох зазначених процедур закупівлі з різних обставин вносилися зміни, про що зазначалося в електронній системі закупівель. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики залишалися незмінними.
Відповідно до частини другої статті 40 Закону однією з умов застосування переговорної процедури є двічі відмінені процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому, предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому, в статті 40 не зазначено «тендерній документації» в множині.
В оголошеній переговорній процедурі замовника за предметом закупівлі «Реконструкція будівлі комунального закладу Сумської обласної ради "сумський обласний центр екстренної медичної допомоги та медицини катастроф", зі створенням та облащтуванням навчально-тренувального відділу за адресою: м. Суми, вул. Привокзальна, 31» предмет закупівлі не змінився, технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізняються від вимог, що були зазначені замовником у тендерній документації процедури закупівлі відкриті торги UA-2021-08-06-001933-b, про що Уповноваженою особою зроблено запис в Примітках в процедурі закупівель UA-2021-08-28-000517-c, що відповідає умовам пункту 1 частини 2 статті 40 Закону.
Отже, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області безпідставно порівнює тендерну документацію у закупівлях за ID: UA-2021-04-22-000604-c та ID: UA-2021-08-06-001933-b, оскільки відповідно до положення п.1 ч.2 ст.40 Закону вимоги до учасника переговорної процедури ТОВ «Донінтерпласт» (UA-2021-08-28-000517-с) не мають відрізнятися від вимог, що визначені Замовником у тендерній документації у закупівлі UA-2021-08-06-001933-b. Саме ці дві закупівлі і слід порівнювати.
В.о. директора Департаменту Віталій БАБИНЕЦЬ
Тетяна Шпаченко 22 24 05