• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету

Завершена

6 489 075.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 732.00 UAH
Номер: 74c7e89931974f5e8fdd94cbf5691563
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-29-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.11.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 29.11.2021 15:53 - 21.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.11.2021 №685 Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 25 листопада 2021 року №003100-18/14939-2021, 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 29.11.2021 №685 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 13.UA-2021-08-27-008372-a 27.08.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-11-51, pompazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції НВ ТОВ «СОЛВЕР» (лот 1, 3, 7, 10, 18) установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ТЕРА НЕТ», ТОВ «АВАТОР ІСП», ТОВ «Домашні системи», ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» та ТОВ «ЦЕНТРТЕЛЕКОМ», своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договорів (лот 1, 3, 7, 10, 18) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконавчого комітету Зіньківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 27 серпня 2021 року №138), тендерні пропозиції ТОВ «ТЕРА НЕТ», ТОВ «АВАТОР ІСП», НВ ТОВ «СОЛВЕР», ТОВ «Домашні системи», ТОВ «НПК «ХОУМ-НЕТ» та ТОВ «ЦЕНТРТЕЛЕКОМ», протоколи розгляду тендерних пропозицій щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07 жовтня 2021 року №176 (лот 1), №177 (лот 2), №178 (лот 3), №179 (лот 4), №180 (лот 5), №181 (лот 6), №182 (лот 7), №183 (лот 8), №184 (лот 9), №185 (лот 10), №186 (лот 11), №187 (лот12), №188 (лот 13), №189 (лот 14), №190 (лот 15), №191 (лот 16), №192 (лот 17), від 13 жовтня 2021 року №202 (лот 18), від 07 жовтня 2021 року №193 (лот 19) та №194 (лот 20), запитання до процедур 14 вересня 2021 року, відповіді Замовника від 14 та 15 вересня 2021 року, вимоги про усунення порушення UA-2021-08-27-008372-а.с1, UA-2021-08-27-008372-а.b5, UA-2021-08-27-008372-а.b2, UA-2021-08-27-008372-а.b3, UA-2021-08-27-008372-а.b7, UA-2021-08-27-008372-а.b4, UA-2021-08-27-008372-а.b6, рішення Замовника від 17 вересня 2021 року, від 13 жовтня 2021 року, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20 жовтня 2021 року №23743-р/пк-пз, №23658-р/пк-пз, №23714-р/пк-пз, №23709-р/пк-пз, №23735-р/пк-пз, №23668-р/пк-пз, №23749-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 07 жовтня 2021 року (лот 1-17, лот 19,20) та від 13 жовтня 2021 року (лот 18), договори надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції від 22 жовтня 2021 року №333 (лот 5), №334 (лот 6), №342 (лот 8), №335 (лот 9), №336 (лот 11), №337 (лот 12), №338 (лот 13), від 23 жовтня 2021 року №347 (лот 1), №332 (лот 2), №348 (лот 3), №344 (лот 4), №349 (лот 7), №350 (лот 10), №345 (лот 14), №346 (лот 15), №343 (лот 16), №339 (лот 17), №340 (лот 19), №341 (лот 20), та від 25 жовтня 2021 №351 (лот 18), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 22 жовтня 2021 року (лот 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13) від 23 жовтня 2021 року (лот 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15, 16, 17, 19, 20) та від 25 жовтня 2021 року (лот 18) та пояснення від 02 та 07 грудня 2021 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що річний план (UA-P-2021-08-20-010566-a) не містить інформації про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону. Поряд з цим, установлено, що тендерною документацією Замовника встановлено наступні вимоги щодо надання довідки, у якій має бути зазначено інформацію про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ, орієнтовну вартість надання послуг субпідрядною організацією сумою (грн.) та у відсотках (%) до ціни тендерної пропозиції, довідки у довільній формі щодо відсутності підстав для відхилення субпідрядної організації відповідно до ст. 17 Закону (додаток 3 до тендерної документації), або інформації у довільній формі щодо незалучення співвиконавця (пункт 7 розділу ІІІ тендерної документації). При цьому, учасником НВ ТОВ «СОЛВЕР», якого допущено до аукціону та у подальшому визначено переможцем (лот 1, 3, 7, 10, 18), у складі тендерної пропозиції не надано інформації у довільній формі щодо незалучення співвиконавця, чим порушено пункт 7 розділу ІІІ тендерної документації. Відповідно до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, Замовником на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону визначено переможцем НВ ТОВ «СОЛВЕР» (лот 1, 3, 7, 10, 18) та укладено з ним договори надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції від 23 жовтня 2021 року №347 (лот 1), №348 (лот 3), №349 (лот 7), №350 (лот 10), від 25 жовтня 2021 року №351 (лот 18).
Період усунення порушень: 21.12.2021 08:52 - 07.01.2022 00:00
Дата публікації висновку: 21.12.2021 08:52

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно наказу від 29.11.2021 №685 Північним офісом Держаудитслужби ДАСУ було розпочато моніторинг закупівлі по Виконавчому комітету Зіньківської міської ради, а саме : відкриті торги з публікацією англійською мовою « Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету» здійснену Виконавчим комітетом Зіньківської міської ради ( ідентифікатор закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-08-27-008372-a). Розглянувши висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області № UA-M-2021-11-29-000067 від 21 грудня 2021 відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закону) надає аргументоване заперечення та пояснення по суті про причини неможливості усунення виявлених порушень. За результатом проведеного моніторингу закупівлі служба аудиту зобов’язує вжити заходів щодо розірвання договорів (лот 1, 3, 7, 10, 18) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Згідно вищезазначеного висновку, було зазначено виявлене порушення вимог пункту 2 частини другої статті 4 Закону стосовно відображення закупівлі у річному плані, а саме: річний план https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2021-08-20-010566-a не містить інформації про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі ( лотів). Згідно чинного законодавства, Замовник працює, на одному з авторизованих майданчиків та розміщує через майданчик все відповідну інформацію, яка в подальшому розміщується на порталі PROZORRO. Уповноважена особа виконавчого комітету Зіньківської міської ради працює на майданчику zakupki.prom.ua. План вищезазначеної закупівлі, розміщений на майданчику та містить інформацію про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), в інакшому разі, провести вищезазначені відкриті торги з публікацією англійською мовою полотово не було б ніякої технічної можливості. (https://my.zakupki.prom.ua/cabinet/purchases/state_plan/view/17571535 ). Для офіційного підтвердження того факту, що план був розміщений правильно та коректно на майданчику zakupki.prom.ua, провелося листування з відділом технічної підтримки майданчика та було встановлено, що інформація про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником стосовно кожного лота та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі ( лотів) в плані реалізовано лише на майданчику zakupki.prom.ua , на порталі PROZORRO –ця інформація технічно не відображається, відсутність даного функціоналу на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua) не означає того, що Замовник не виконав вимоги пункту 2 частини другої статті 4 Закону. Для офіційного підтвердження інформації про відсутність порушення зі сторони Виконавчого комітету Зіньківської міської ради, так як всі відповідні дії згідно чинного законодавства були нами здійснені, було направлено лист до технічної служби підтримки майданчика zakupki.prom.ua (додається - запит Виконком Зіньківської МР.pdf) ТОВ « Закупки.пром. уа» надало офіційне пояснення стосовно вищевикладеного випадку та підтверджує, що Замовником ( Виконавчим комітетом Зіньківської міської ради) в плані закупівлі UA-P-2021-08-20-010566-a в розділі « Список товарів та послуг, що закуповуються» зазначено 20 окремих позицій з назвою « Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету» та до кожної позиції було вибрано код «ДК 021:2015: 72410000-7 Послуги провайдерів» (додаються - лист-відповідь майданчика.pdf та лист з цифровим підписом 20211221(1359-12).pdf.p7s (електронний документ (з електронним підписом), що є аналогом паперового документа, підписаного власноруч. Його відкриття відбувається через сайт Центрального засвідчувального органу: https://www.czo.gov.ua/verify.). Щодо відсутності в учасника НВ ТОВ «СОЛВЕР» інформації у довільній формі про незалучення співвиконавця (пункт 7 розділу ІІІ тендерної документації). Слід зазначити, що Документація передбачала надання інформації саме у довільній формі щодо незалучення співвиконавця. У складі Пропозиції НВ ТОВ «СОЛВЕР», зокрема, міститься: - довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. В колонці *Назва співвиконавця: відсутня інформація щодо назви співвиконавця" (файл " 02.Підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям.pdf"). Враховуючи зазначене в Замовника відсутні підстави вважати, що учасник планує залучати субпідрядників до виконання договору чи стверджувати про відсутність відповідної довідки. (аналогічна позиція викладена зокрема в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 23299-р/пк-пз від 13.10.2021) Стосовно вжиття заходів щодо розірвання договорів ( лот 1,3,7,10,18) з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексу України повідомляємо наступне. Згідно з частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України), зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до частини 2 статті 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно з частиною 1 статті 654 ЦК України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту. Отже, законодавство не визначає висновок як окрему підставу для розірвання договору про закупівлю. Навіть маючи висновок, в якому чітко зазначено про необхідність усунення порушень законодавства шляхом розірвання договору про закупівлю, замовник не має права в односторонньому порядку розірвати договір про закупівлю, якщо інше не передбачено самим договором. Прийнявши рішення про розірвання договору про закупівлю без дотримання вимог закону, керуючись лише висновком, замовник ризикує порушити права інших осіб та понести відповідну майнову відповідальність. Згідно статті 599 Цивільного кодексу України, зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Згідно статті 526 Цивільного Кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Згідно пункту 28 договору Договір припиняється (розривається): у разі завершення виконання сторонами своїх зобов’язань; за згодою сторін; у разі неможливості виконання сторонами своїх зобов’язань у зв’язку з прийняттям нормативно-правових актів, що змінили умови, встановлені договором,і незгоди будь-якої із сторін внести зміни до договору. Водночас станом на сьогодні вказані порушення не становлять негативного впливу на бюджет і не можуть бути усунені замовником у зв’язку з прийняттям рішення про намір укладення договору про закупівлю та, відповідно, переходом у нові правовідносини, укладенням договору про закупівлю (договори надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету, закупівля яких здійснюється за рахунок субвенції від 23 жовтня 2021 року №347 (лот 1), №348 (лот 3), №349 (лот 7), №350 (лот 10) та від 25 жовтня 2021 №351 (лот 18)) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом про публічні закупівлі. Сьогодні діють цивільно-правові та господарсько-правові відносини між замовником та постачальником, тому на даному етапі вказані моменти, які не є суттєвими, не можуть бути усунені, однак у наступних, подальших закупівлях Замовником будуть враховані вказані зауваження та візьмуться до уваги основні індикатори ризику». З матеріалів судової практики, вбачається, що порушення процедури закупівлі, які не мали впливу на результати тендеру, не є підставою для розірвання договору про закупівлю, оскільки такий спосіб усунення порушення не відповідає принципу пропорційності. Згідно п.3 Розділу Предмет договору « Послуги з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету» повинні бути надані протягом 90 календарних днів з дати підписання договору, але у будь-якому разі до 20 грудня 2021 р. Надання послуг з підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету НВ ТОВ « Солвер» були завершені, про що свідчать протоколи тестування послуг ( додаються - Протокол тестування до договору № 348.pdf, Протокол тестування до договору № 350.pdf, Протокол тестування до договору № 347.pdf , Протокол тестування до договору № 349.pdf , Протокол тестування до договору № 351.pdf ) . Тестування послуг проводилося в режимі реального часу, по лоту 1- договір № 347 від 23.10.2021 р. (протокол тестування № 002373 від 03.12.2021 р.), лот 3 – договір № 348 від 23.10.2021 р. (протокол тестування № 002318 від 03.12.2021 р.), лот 7- договір № 349 від 23.10.2021 р. (протокол тестування № 002733 від08.12.2021 р.), лот 10- договір № 350 від 23.10.2021 р. (протокол тестування № 003729 від14.12.2021 р. ) та лот 18- договір № 351 від 25.10.2021 р. (протокол тестування № 00241 від03.12.2021 р.). Згідно з абз.1 п.5 розділу Права та обов’язки сторін Замовник зобов’язаний: своєчасно та в повному обсязі сплачувати за надані послуги, а відповідно до п.8 розділу Права та обов’язки сторін Виконавець має право своєчасно та в повному обсязі отримувати плату за надані послуги. Виходячи з вищевикладеного, після прийняття послуг Замовник зобов’язаний був провести оплату за надані послуги, що й було зроблено 17.12.2021 р. ( платіжні доручення додаються -ПД дог 348.pdf , ПД дог 347.pdf, ПД дог 349.pdf, ПД дог 3450.pdf , ПД дог 3451.pdf ). Вимога розірвати договора з переможцем публічної закупівлі НВ ТОВ "Солвер", який сумлінно виконаний сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору. Крім того, як написано вище, згідно статті 599 Цивільного кодексу України, зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Важливим моментом є те, що за умовами договору виконавець зобов’язаний надавати послуги замовнику на безоплатній основі протягом 1 (одного) календарного року. Тому дострокове розірвання договору потягне за собою додаткові незручності для замовника та фінансові витрати для Держави та відповідно громади, адже мета даної закупівлі- це підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості на об»єктах соціальної інфраструктури ( ФАПи, бібліотеки, школи, дитячі садочки та ін..)
Дата публікації звіту: 24.12.2021 14:31

Запити/Пояснення