-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» (КОЛІСНИЙ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ЕКСКАВАТОР-НАВАНТАЖУВАЧ JCB модель 4СX SITEMASTER або еквівалент )
Завершена
3 285 057.36
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 425.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 425.29 UAH
Номер:
847a9a9658144dec84d0201ceaff5425
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-17-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2022 00:00
Період моніторингу:
17.11.2022 14:55 - 09.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.11.2022
№ 53-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.11.2022 №53-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
22. UA-2021-08-26-016852-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством установлено порушення вимог передбачених частиною 5 статті 8 Закону.
Питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо дотримання Замовником вимог постанови № 710 дослідити не є можливим.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть», ТОВ «АЛЕАНДА» та ТОВ «Констракшн Машинері», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог частини 5 статті 8, абзацу 2 частини 2 статті 24 та частини 4 статті 23 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель КП Міське комунальне підприємство «Новояворівськводоканал» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Торгова Компанія «Спецзапчасть» та
ТОВ «АЛЕАНДА», тендерна пропозиція переможця ТОВ «Констракшн Машинері», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.09.2022 року № 50, від 16.09.2022 року № 51 та від 16.09.2022 року № 52, повідомлення про намір укласти договір від 16.09.2022 року, договір про закупівлю від 05.10.2022 року № 51021.
Моніторингом установлено, що Замовником вносились зміни до технічної специфікації Додаткок 2 тендерної документації.
Однак, за результатами моніторингу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовником на порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону не оприлюднено в електронній системі закупівель в окремому документі перелік змін, що вносились до тендерної документації.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація тендерної документації Замовника (Додаток 2 до тендерної документації) містить посилання на конкретні торгові марки та виробника («Powershift», «MICHELIN») з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Крім цього, в порушення вимог передбачених частиною 5 статті 8 Закону, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовником не надано інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Враховуючи не надання на вищевказаний запит інформації та документів, що стосуються питання дотримання Замовником вимог постанови № 710, питання дотримання Замовником вимог постанови № 710 дослідити не є можливим.
Період усунення порушень:
06.12.2022 18:31 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2022 18:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо розгляду висновку
про результати моніторингу закупівлі
У зв’язку з проведенням моніторингу та виявленням порушень у відповідальних осіб по закупівлі ДК 021:2015: 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» (КОЛІСНИЙ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ЕКСКАВАТОР-НАВАНТАЖУВАЧ JCB модель 4СX SITEMASTER або еквівалент), ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-26-016852-a Північного Офісу Держаудитслужби в Житомирській Області згідно наказу від 17.11.2022 № 53-З, ID моніторингу UA-M-2022-11-17-000027
Н А К А З У Ю :
Взяти до уваги результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015: 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» (КОЛІСНИЙ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ЕКСКАВАТОР-НАВАНТАЖУВАЧ JCB модель 4СX SITEMASTER або еквівалент), ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-26-016852-a, що викладені у висновку Північного Офісу Держаудитслужби в Житомирській Області згідно наказу від 17.11.2022 № 53-З, ID моніторингу UA-M-2022-11-17-000027
Уповноважену особу з питань організації та здійснення публічних закупівель Шкарпінець М.Я., а також Орлова П.С. попередити про недопустимісь в подальшому допущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Уповноваженій особі з питань організації та здійснення публічних закупівель Шкарпінець М.Я. повідомити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про вжиті заходи щодо Шкарпінець М.Я., Орлова П.С.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор Роман ДОРОШ
Дата публікації звіту:
09.12.2022 10:55
Запити/Пояснення
Номер:
a03eaa9c9db54d6ba7f97783d23df148
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.11.2022 13:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «ДК 021:2015: 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» (КОЛІСНИЙ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ЕКСКАВАТОР-НАВАНТАЖУВАЧ JCB модель 4СX SITEMASTER або еквівалент)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-26-016852-a) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення та документів до наступних питань.
Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надайте посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
86555d8dbfe540d791a5fbfb43e3f508
Назва:
Про наданння відповіді до АМКУ
Дата опублікування:
05.12.2022 13:09
Опис:
Замовнику надійшов запит на отримання інформації, яким чином та на підставі яких документів було здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість? Надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) у закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2021-08-26-016852-a.
Повідомляємо, що упоновноваженою на час проведення закупівлі особою, було здійснено наступне: у відповідності до доручення (додається) Нововорівського міського голови щодо проведення тендерних процедур закупівлі екскаватора-навантажувача для обслуговування та роботи Міського комунального підприґмства "Новояворівськводоканал". було проведено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір витрат та визначення очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів на день оголошення закупівлі.
Враховуючи вимоги п. 31 частини першої ст. 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
На виконання норм п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник в тендерній документації на Закупівлю UA-2021-08-26-016852-a. відповідно до тендерної документації зазначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічне завдання (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі).
Замовником був проведений аналіз ринку відповідно до виробничих потреб у відповідності до пункту 2) пункту 1. розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Порядок) і було визначено розмір витрат та очікувану вартість предмету закупівлі, в тому числі Замовником було проаналізовано відкриті джерела публічної інформації щодо риноквих цін на предмет закупівлі, надіслано комерційні запити та отримано цінові пропозиції щодо предмету закупівлі, з чого була визначена очікувана вартість закупівлі.
Щодо розміру бюджетного призначення, повідомляємо, що фінансування було виділено рішеннями сесій Новояворівської міської ради № 845 від 26.07.2021 р. на суму 150 000, 00 грн і № 1431 від 6.12.2021 р. на суму 180 000, 00 грн.
Стосовно посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) відповідно до якої державні замовники повинні на власному сайті публікувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі, дана вимога розповсюджується на визначене коло суб’єктів, таких як головні розпорядники бюджетних коштів, розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня і суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Повідомляємо, що Міське комунальне підприємство "Новояворівськводоканал" не має статус бюджетної установи і є одержувачем бюджетних коштів, а не розпорядником, згадана Постанова не є обов'язковою до застосування Замовником.
Додатки:
1. Копія доручення Нововорівського міського голови щодо проведення тендерних процедур закурівлі екскаватора-навантажувача для обслуговування та роботи Міського комунального підприґмства "Новояворівськводоканал".