Проведення заходів із захисту від підтоплення і затоплення, направлених на запобігання розвитку небезпечних геологічних процесів, усунення або зниження до допустимого рівня їх негативного впливу по вул.Будівельників в м.Бурштин Івано-Франківського району Івано-Франківської області (капітальний ремонт) ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013
Тендерна документація додається (ТД). Перелік робіт та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації. Учасник повинен надавати послуги, що передбачені в технічному завданні, з матеріалів, які повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих ДСТУ, національних стандартів та чинному законодавству.
Завершена
6 499 861.60UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 499.31 UAH
Період моніторингу:29.09.2021 14:12 - 23.10.2021 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
29.09.2021 №597
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о.начальника Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 29.09.2021 №597
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2021-08-21-000204-a 21.08.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі та внесення змін до тендерної документації установлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питань розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відхилення тендерної пропозиції ПП «Тегеран» – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів, щодо відміни торгів у відповідності до статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 08 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Бурштинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи Замовника від 20.08.2021 №90, зі змінами від 27.08.2021 (далі – тендерна документація); тендерні пропозиції Приватного підприємства «Тегеран» (далі – ПП «Тегеран») та Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮТАР-КОНСАЛТ» (далі – ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.09.2021 №95 та від 21.09.2021 №105; повідомлення про намір укласти договір від 21.09.2021.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу в окремому документі перелік змін до ТД, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Також, всупереч вимог пункту 2 Розділу №2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку № 1 до ТД «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників, встановленим у тендерній документації, кваліфікаційним критеріям» (далі – Додаток № 1 до ТД) учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу штатного розпису або витягу зі штатного розпису для підтвердження наявності робітників та інженерно-технічних робітників.
Крім того, учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» на вимогу абзацу другого Розділу №1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку № 1 до ТД у складі тендерної пропозиції надано договір оренди-найму транспортних засобів від 01.04.2021 № 01-04, укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-ІФ» (далі – ТОВ «Автомагістраль-ІФ»), згідно умов якого Орендодавець (ТОВ «Автомагістраль-ІФ») передав , а Орендар (ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ») прийняв автогрейдер Liu Gong CLG 4165, коток дорожній HAMM HD 85, коток дорожній HAMM HD 12VV, фрезу дорожню WIRTGEN W 500 DC та навантажувач одноковшовий фронтальний Liu Gong CLG 835 H2020.
Однак, у наданій учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» довідці на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відсутня інформація про наявність машиністів машин, механізмів та устаткування, а в складі тендерної пропозиції надано документи «18-Лист__субпiдрядники.pdf» та «9- Довідка про залучення осіб на підставі договорів цивільно-правового характеру.pdf», в яких учасник ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» зазначив, що: «роботи будуть виконуватись своїми силами. До виконання робіт субпідрядники залучатись не будуть» та «не плануємо залучення осіб на підставі договорів цивільно-правового характеру».
Таким чином, наданою учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» інформацією не підтверджено його відповідність встановленому у тендерній документації кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації.
Отже, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Також, за результатами моніторингу встановлено, що пунктом 1 розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовника визначено, що документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису та накладення на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів). Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» № 2155 кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис – електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов'язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов'язаний цей електронний підпис.
Перевіркою електронного цифрового підпису, накладеного на тендерну пропозицію учасника – переможця ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ», на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», який не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Період усунення порушень:08.10.2021 13:47 - 27.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:08.10.2021 13:47
Оскарження висновку в суді
Опис:Івано-Франківському окружному адміністративному суду 76018, вул. Незалежності, 46 м. Івано-Франківськ
позивач: Бурштинська міська рада код ЄДРПОУ 04357466 77111, вул.Січових Стрільців, 4 м.Бурштин Івано-Франківської області
відповідач: Управління Західного офісу Держаудитслужби України в Івано-Франківській області код ЄДРПОУ 40479801 76018, вул. Василиянок, 48
П О З О В Н А З А Я В А про визнання протиправним та скасування висновку Держудитслужби про результати моніторингу закупівель
Згідно з наказом в.о. начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби України в Івано-Франківській області (далі – відповідач) № 597 від 29.09.2021 року прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі оприлюдненого 21.08.2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу – Бурштинської міської ради (далі – замовник) UA-2021-08-21000204-а з підстав виявлення ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дана інформація оприлюднена в електронній системі закупівель 08 жовтня 2021 року. Відповідно до частини 10 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон № 922) у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Враховуючи те, що висновок відповідачем оприлюднено 08.10.2021 року об 13 год.47 хв., кінцевий день його оскарження припадає на 25 жовтня 2021 року. За результатами моніторингу відповідачем встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 та абзацу другого частини другої статті 24 Закону № 922. За результатами аналізу питань розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Ютар-Консалт» встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922. За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) відповідності тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону, відхилення тендерної пропозиції ПП «Тегеран» - порушень не встановлено. Вважаємо висновок відповідача в частині невідповідності вимогам Закону № 922 тендерної пропозиції ТОВ «Ютар-Консалт» упередженим та необгрунтованим і таким, що порушує права й інтереси замовника, які полягають у здійсненні ним закупівель для забезпечення потреб громади. Так, за результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено, що замовником не оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу в окремому документі перелік змін до ТД, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 10 та абзацу другого частини другої статті 24 Закону № 922. Такий висновок вважаємо передчасним, виходячи з наступного:
Дотримуючись вимог Закону та таких основних принципів здійснення закупівлі, як недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі, замовником були внесені зміни до ТД за документом-файлом «Додаток № 1 Кваліфікаційні (3).docx» та оприлюднені: завантажено в ЦБД Prozorro 21.08.2021. Версія документу від 27.08.2021. Замовником технічно не відображено у вигляді нової редакції ТД додатково до початкової редакції ТД з причин внесення змін у окремо розміщений файл «Додаток № 1 Кваліфікаційні (3).docx» в електронній системі закупівель. Такі рішення та дії Замовника жодним чином не вплинули на подальший перебіг процедури закупівлі, не обмежили права учасників процедури закупівлі, оскільки участь прийняли 4 (чотири) учасники згідно реєстру пропозицій. Порушення про неоприлюднення в окремому документі переліку змін до ТД не призвели до жодних негативних наслідків і порушень фінансової дисципліни та не може трактуватись як порушення замовником вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель. У висновку також зазначено, що всупереч вимог пункту 2 розділу 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку № 1 до ТД «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників, встановленим у тендерній документації, кваліфікаційним критеріям» (далі - додаток № 1 до ТД) учасником ТОВ «Ютар-Консалт» не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу штатного розпису або витягу зі штатного розпису для підтвердження наявності робітників та інженерно-технічних працівників. Відповідно до ч.3 ст.64 Господарського кодексу України для організації своєї діяльності підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, кількість працівників, посади, які вони займатимуть, а також належні їм оклади, що відображається в єдиному документі, який називається «штатний розпис». На виконання вимог ч.2 ст.16 Закону № 922 учасник закупівлі підтверджує працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тож, якщо учасник не має фахівців, як вимагає замовник, він вправі залучити субпідрядників, які мають таких працівників. Крім того, згідно із ч.4 ст.22 Закону № 922, ТД не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ТД, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Слід зауважити, що учасник - ТОВ «Ютар-Консалт» неодноразово брав участь в закупівлях, через що документи товариства є у вільному доступі на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Замовнику не заборонено законодавчо та ТД отримувати інформацію про достовірність даних від учасників торгів з інших джерел. Так, замовником було проаналізовано документи торгів, де ТОВ «Ютар-Консалт» брало безпосередню участь та було визнано переможцем. Файл під назвою «Довідка працівники.pdf» містить штатний розпис, де підтверджено наявність директора, інженера-будівельника, виконроба та інженера з охорони праці. Ці ж посади та особи були визначені учасником у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені до виконання робіт за предметом закупівлі: «Проведення заходів із захисту від підтоплення і затоплення, направлених на запобігання розвитку небезпечних геологічних процесів, усунення або зниження до допустимого рівня їх негативного впливу по вул. Будівельників в м. Бурштин Івано-Франківського району Івано-Франківської області (капітальний ремонт) ДСТУ Б.Д.1.1-1-1:2013». Відповідно до ч.15 ст.29 Закону № 922 замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. На письмовий запит замовника ТОВ «Ютар-Консалт» ще раз підтвердив запитувану інформацію щодо даних в штатному розписі і цього було достатньо, щоб кваліфікувати учасника - ТОВ «Ютар-Консалт» переможцем закупівлі. За результатами моніторингу процедури закупівлі також зазначено, що ТОВ «Ютар-Консалт» на вимогу абзацу другого Розділу 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій додатку № 1 до ТД у складі тендерної пропозиції надано договір оренди-найму транспортних засобів від 01.04.2021 року № 01-04, укладений із ТОВ «Автомагістраль-ІФ» про надання в оренду автогрейдера, коток дорожній HD 85, коток дорожній HD 12VV, фрезу дорожню та навантажувач одноковшовий фронтальний. Таким чином, як зазначено у висновку, інформацією наданою ТОВ «Ютар-Консалт», не підтверджено відповідність останнього встановленому у ТД кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації. Як спростування такого висновку служить довідка № 3 від 03.09.2021 року, надана ТОВ «Ютар-Консалт» у складі тендерної пропозиції, про наявність робітників основних будівельних професій для виконання замовлення, зокрема, про необхідність додатково прийняти 10 робітників-бруківників та 3 робітники-бетонярі відповідно до нормативної потреби проектно-кошторисної документації. Також у складі тендерної пропозиції надано договір оренди-найму дорожної техніки та автомобілів (5 найменувань) з оператором. Однак, висновок про результати моніторингу не висвітлює слова «з оператором», як це зазначено в договорі від 01.04.2021 року № 01-04. Дана інформація розміщена за файлом в електронній системі закупівель у складі тендерної пропозиції учасника: 1-Мат-тех.база. pdf; завантажено в ЦБД Prozorro 05.09.2021. Як уже було зазначено вище, згідно тендерної документації замовника на підтвердження наявності робітників основних будівельних професій вимагається надати «скановану копію оригіналу штатного розпису або витягу зі штатного розпису». Вимоги, щодо підтвердження наявності в учасників закупівлі робітників конкретних посад та спеціальностей – відсутні, а договір оренди-найму спецтехніки та транспортних засобів, укладений з ТОВ «Автомагістраль-ІФ» від 01.04.2021 року № 01-04 свідчить, що зазначена техніка не використовується учасником на постійній основі, а необхідна лише для виконання відповідних робіт, через що учасник може не мати потреби в наявності машиністів таких машин перманентно. В складі тендерної пропозиції ТОВ «Ютар-Консалт» надано документи «18-Лист субпідрядники.pdf» та «9-Довідка про залучення осіб на підставі договорів цивільно-правового характеру.pdf», в яких ТОВ «Ютар-Консалт» зазначив, що «роботи будуть виконуватись своїми силами. До виконання робіт субпідрядники залучатись не будуть та не планується залучення осіб на підставі договорів цивільно-правового характеру». ТОВ «Ютар-Консалт» не був зобовʹязаний підтвердити наявність машиністів у штаті, залучити робітників субпідрядника чи укласти договори цивільно-правового характеру. Однак, замовником не заборонено учасникам залучити необхідних робітників, зокрема машиністів, за результатами закупівлі, а саме прийняти їх у штат після укладення договору про закупівлю.
Як порушення процедури закупівлі у висновку відповідача зазначено: пунктом 1 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД замовника визначено, що документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме, шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) та накладення на тендерну пропозицію КЕП особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів). Перевіркою електронного цифрового підпису, накладеного на тендерну пропозицію учасника – переможця ТОВ «Ютар-Консалт», на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що тип носія особистого ключа «незахищений удосконалений», який не може вважатися кваліфікованим і не відповідає пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
В цій частині з висновком відповідача не можна погодитись, виходячи з наступного: За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис це удосконалений електронний підпис (далі – УЕП), який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Під час подання пропозиції ТОВ «Ютар-Консалт» було накладено електронний підпис, який є удосконаленим електронним підписом уповноваженої особи. Відповідно до листа Міністерства цифрової трансформації від 16.02.2021 року № 1/06-3-1587 та Закону України «Про електронні довірчі послуги» до закінчення 2021 року учасники мають право накладати на пропозицію КЕП або УЕП. Всі сертифікати (документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність ключа підписувачу) випущені після 07.11.2018 року, прирівнюються до кваліфікованих, тому вони залишаються кваліфікованими і на сьогодні. Заміна сертифікатів має відбуватися планово, в залежності від закінчення їхнього строку дії. В згадуваному вище листі Міністерства цифрової трансформації також розʹяснюється, що до 31.12.2021 року є можливість використовувати УЕП та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». При цьому також слід зауважити, що підписання пропозиції удосконаленим, а не кваліфікованим типом носія особистого ключа, жодним чином не впливає на можливість учасника якісно та у строки виконати роботи за предметом закупівлі, не є критерієм та показником технічних можливостей учасника, а тому не впливає на зміст тендерної пропозиції. Враховуючи вищенаведене, Бурштинська міська рада вважає, що зазначені у висновку про результати моніторингу закупівлі обставини, як порушення, не призводять до жодних негативних наслідків та порушень фінансової дисципліни, а лише містять замість реальних порушень опис похибок, на що наголошується в Постанові Верховного Суду від 27.05.2021 року у справі № 520/646/19. Також вважаємо, що замовником дотримано вимог Закону та основних принципів здійснення публічних закупівель, через що підстав для відміни торгів не вбачається, а висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області є необґрунтованим та протиправним і просимо суд його скасувати. Витребувати від Управління Західного офісу Держаудитслужби України в Івано-Франківській області підписаний та затверджений висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-08-21000204-а. Підтверджуємо, що позивачем не подано іншого позову до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав. На підставі викладеного вище, частини 10 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», керуючись ст.ст. 19, 160, 161 КАС України, - П Р О Ш У:
1. Визнати протиправним та скасувати висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби України в Івано-Франківській області про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-08-21000204-а, яка проведена Бурштинською міською радою Івано-Франківської області.
2. Судові витрати по справі у розмірі 2270 грн. покласти на відповідача та стягнути вказану суму на нашу користь.
Додаток: - квитанція про сплату судового збору; - знімок екрана компʹютера (скріншот) з електронного кабінету замовника, в якому відображено висновок за результатами моніторингу закупівлі; - квитанція про направлення копії позову відповідачу.
Опис звіту:Опрацювавши висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2021-08-21-000204-a Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 08.10.2021 року, Бурштинська міська рада (Замовник) відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) надаємо заперечення до висновку Держаудитслужби України про результати моніторингу закупівлі.
1.За результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено: Замовником не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу в окремому документі перелік змін до ТД, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Заперечення 1. Дотримуючись вищезазначеного положення Закону та таких основних принципів здійснення закупівлі, як недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі Замовником були внесені зміни до тендерної документації в частині продовження строку подання тендерних пропозицій до 05.10.2018, 10.10.2018 та 16.10.2018 відповідно. Зміни до тендерної документації були внесені за «Додаток №1 Кваліфікаційні (3).docx» та оприлюднені Завантажено в ЦБД Prozorro: 21.08.2021 13:09 Версія документу від: 27.08.2021 18:46. Замовником технічно не відображено у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації за причини внесення змін у окремо розміщений файл «Додаток №1 Кваліфікаційні (3).docx» в електронній системі закупівель.
Такі рішення та дії замовника жодним чином не вплинули на подальший перебіг процедури закупівлі, не обмежили права учасників процедури закупівлі, оскільки участь прийняли 4 (чотири) учасники згідно реєстру пропозицій. Порушення про неоприлюднення в окремому документі перелік змін до ТД не призвели до жодних негативних наслідків. Таким чином, замовником дотримано вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Озвучені позиції знайшли чергове підтвердження у Постанові Верховного Суду України від 27.05.2021 у справі № 520/646/19 (справа щодо оскарження висновку ДАСУ замовником).
2. За результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено: Всупереч вимог пункту 2 Розділу №2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Додатку № 1 до ТД «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників, встановленим у тендерній документації, кваліфікаційним критеріям» (далі – Додаток № 1 до ТД) учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію оригіналу штатного розпису або витягу зі штатного розпису для підтвердження наявності робітників та інженерно-технічних робітників.
Заперечення 2. Для організації своєї діяльності підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, кількість працівників, посади, які вони займатимуть, а також належні їм оклади, що відображає в єдиному документі, який називається «штатний розпис».
Крім цього, на виконання вимог за частиною 2 статті 16 Закону, учасник закупівлі підверджує працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тож, якщо Учасник не має, наприклад, фахівців, як вимагає Замовник, він має право залучити субпідрядників, які мають таких працівників.
3. За результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено: Учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» на вимогу абзацу другого Розділу №1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку № 1 до ТД у складі тендерної пропозиції надано договір оренди-найму транспортних засобів від 01.04.2021 № 01-04, укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-ІФ» (далі – ТОВ «Автомагістраль-ІФ»), згідно умов якого Орендодавець (ТОВ «Автомагістраль-ІФ») передав , а Орендар (ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ») прийняв автогрейдер Liu Gong CLG 4165, коток дорожній HAMM HD 85, коток дорожній HAMM HD 12VV, фрезу дорожню WIRTGEN W 500 DC та навантажувач одноковшовий фронтальний Liu Gong CLG 835 H2020. Висновок: таким чином, наданою учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» інформацією не підтверджено його відповідність встановленому у тендерній документації кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації.
Заперечення 3. Учасником ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ» у складі тендерної пропозиції надано довідка №3 від 03.09.2021 про наявність робітників основних будівельних професій для виконання замовлення, зокрема про необхідність додатково прийняти 10 (десять) робітників (бруківники) та 3 (три) робітники (бетонярі) відповідно до нормативної потреби проектно-кошторисної документації.
2-Довідка працівники.pdf
Завантажено в ЦБД Prozorro: 05.09.2021 17:09
Версія документу від: 05.09.2021 17:09
Також у складі тендерної пропозиції надано договір оренди-найму транспортних засобів від 01.04.2021 № 01-04, укладений із Товариством з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-ІФ» (далі – ТОВ «Автомагістраль-ІФ»). Згідно п.1.1. Договору Орендодавець передає в оренду або у найм Орендареві дорожню техніку та автомобілі (5 найменувань) з оператором. Однак висновок про результати моніторингу не висвітлює слова «з оператором» з даного договору від 01.04.2021 № 01-04. Дана інформація розміщена за файлом в електронній системі закупівель у складі тендерної пропозиції Учасника:
1-Мат-тех база.pdf
Завантажено в ЦБД Prozorro: 05.09.2021 17:09
Версія документу від: 05.09.2021 17:09
4. За результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено: пунктом 1 розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовника визначено, що документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису та накладення на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів).
Перевіркою електронного цифрового підпису, накладеного на тендерну пропозицію учасника – переможця ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ», на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», який не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Заперечення 4. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – УДОСКОНАЛЕНИЙ електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Під час подання пропозиції Учасника ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ було накладено електронний підпис який є удосконаленим електронним підписом уповноваженої особи. Також звертаємо увагу, що до закінчення 2021 року учасники мають право накладати на пропозицію КЕП або УЕП відповідно до листа Міністерства цифрової трансформації від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 та ЗУ “Про довірчі електронні послуги” де нормативно було встановлено, що всі сертифікати (документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність ключа підписувачу), випущені після 7 листопада 2018 року, прирівнюються до кваліфікованих, тому вони лишаються кваліфікованими і на сьогодні. Заміна сертифікатів має відбуватися планово, в залежності від закінчення їхнього строку дії.
5. За результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено: Замовник на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮТАР-КОНСАЛТ», як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Заперечення 5. Замовник заперечує вищенаведені порушення у висновку про результати моніторингу закупівлі, як порушення, що не призводять до жодних негативних наслідків або містять замість реальних порушень опис похибок.
Озвучені позиції знайшли чергове підтвердження у Постанові Верховного Суду України від 27.05.2021 у справі № 520/646/19 (справа щодо оскарження висновку ДАСУ замовником).
Таким чином, замовником дотримано вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
6. За результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів, щодо відміни торгів у відповідності до статті 32 Закону.
Заперечення 6. Відповідно до ч.10 ст.8 Закону: у разі незгоди Замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право окаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель.