-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт (влаштування) амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-06 Київ – Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачево і Ужгород) на км 447+416, 498+009, 501+183, 572+495, 572+837, 574+782, Львівська область
Завершена
2 219 580.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 097.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 097.90 UAH
Номер:
123d208def154a16a9b83861d5574e8c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-11-000148
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.01.2022 00:00
Період моніторингу:
11.01.2022 17:04 - 02.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.01.2022 № 2
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2021-08-20-010387-a 20.08.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту моніторингу закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 22 статті 1 Закону та вимоги пункту 3 розділу І Порядку № 708.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІННОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ ІНФРАСТРУКТУР», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Фінансування інфраструктурних проектів» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 20.08.2021 № 37 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 01.10.2021 № 37-3, протокол засідання тендерного комітету від 06.10.2021 № 37-4, протокол засідання тендерного комітету від 25.10.2021 № 37-5, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ІННОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ ІНФРАСТРУКТУР» (далі – ТОВ «ІННОВАЦІЙНІ СИСТЕМИ ІНФРАСТРУКТУР»), товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦДОРМОНТАЖ» (далі – ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ»), повідомлення про намір укласти договір від 06.10.2021 б/н, рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 22.09.2021 № 21627-р/пк-пз, договір від 29.10.2021 № 5ДР-88/10/21 (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 04.11.2021 № 1 та від 23.12.2021 № 2, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 18.12.2021 та від 21.01.2022, звіт про виконання договору від 17.01.2022 року.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до частини 22 статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
За результатами моніторингу уставлено, що Замовник у річному плані закупівель та оголошенні про проведення відкритих торгів визначив код предмета закупівлі 45000000-7 – «Будівельні роботи та поточний ремонт» національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником другої цифри основного словника, чим порушив вимоги пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708), де визначено що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 3 технічних вимог до предмету закупівлі Додатку № 5 визначено надання учасником сканованої копії з оригіналу протоколу натурних випробувань конструкції амортизаційного пристрою відповідно до ДСТУ EN 1317-3:2019.
Зазначимо, що встановлений у вимогах тендерної документації Замовником стандарт ДСТУ EN 1317-3:2019 «Дорожні стримувальні системи. Частина 3. Класи експлуатаційних характеристик, критерії прийнятності ударних випробувань та методи випробування амортизаційних дорожніх пристроїв (EN 1317-3:2010, IDT)» затверджено наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації сертифікації та якості» від 19.09.2019 № 286 «Про прийняття національних стандартів» з набрання чинності з 01 жовтня 2020 року.
Учасник торгів ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ» в тендерній пропозиції надав копію звіту випробування (протокол випробування) Науково-Дослідного Інституту Автодоріг Кореї, завірену ТОВ «Пасс+Ко ЮА», відповідно до якого 19 лютого 2014 року – 07 березня 2014 року на замовлення SHINDO INDUSTRY Co LTD здійснено випробування амортизаційного пристрою (демпферна система) за методом випробування EN 1317-1 (2010) та ЕN 1317-3(2010).
Водночас, учасник ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ» у тендерній документації надав паспорти на амортизаційні пристрої (демпферна система) (файли «Паспорт 100.pdf» та «Паспорт 110.pdf»), виробництва ТОВ «Пасс+Ко ЮА».
Слід відмітити, що відповідно до інформації розміщеній в єдиному державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «Пасс+Ко ЮА» створено 02 лютого 2017 року.
Таким чином наданий учасником ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ» протокол випробувань стосується амортизаційних пристроїв (демпферних систем) вироблених SHINDO INDUSTRY Co LTD до березня 2014 року, немає жодного відношення до амортизаційних пристроїв (демпферних систем) вироблених ТОВ «Пасс+Ко ЮА» уже після лютого 2017 року.
Таким чином учасник ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ» у складі своєї тендерної пропозиції не надав протокол натурних випробувань конструкції амортизаційного пристрою виробництва ТОВ «ПАСС+КО ЮА» відповідно до ДСТУ EN 1317-3:2019, чим не дотримався вимог пункту 3 технічних вимог до предмету закупівлі Додатку № 5.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦДОРМОНТАЖ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ним договір.
За інформацію опублікованою в електронній системі закупівель Замовник під час здійснення моніторингу цієї процедури закупівлі 17.01.2021 оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
03.02.2022 15:14 - 18.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
03.02.2022 15:14
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в суді
Дата публікації:
11.02.2022 14:29
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
aa6411e3fa374706821c8315ef2433c9
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.01.2022 13:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного середнього ремонту (влаштування) амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-06 Київ – Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачево і Ужгород) на км 447+416, 498+009, 501+183, 572+495, 572+837, 574+782, Львівська область, очікуваною вартістю 2 219 580,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-20-010387-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Також просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 розділу 6 тендерної документації, в частині надання банківської гарантії на забезпечення виконання договору про закупівлю.
Крім цього, просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо осіб тендерного комітету, які приймали рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Інноваційні системи інфраструктури» та визначення переможця ТОВ «Спецдормонтаж» та які відповідальні за оприлюднення інформації про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cfda39445d5b4ba1b2b4f3c11673e985
Назва:
Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» у відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу процедури закупівлі надає відповідь:
Дата опублікування:
18.01.2022 15:44
Опис:
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі «Поточний середній ремонт (влаштування) амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-06 Київ – Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачево і Ужгород ), на км 447+416, 498+009, 501+183, 572+495, 572+837, 574+782, Львівська область» визначено технічним завданням на проведення закупівлі амортизаційних пристроїв («демпферних систем») виходячи з категорійності доріг, допустимої максимальної швидкості на зазначених ділянках доріг, відповідності індексу тяжкості наслідків травм (ASI) - індексу А. Окрім того, в технічному завданні було обов’язково зазначено, що технічні характеристики амортизаційного пристрою мають бути підтверджені паспортом на виріб та протоколом натурних випробувань згідно ДСТУ EN 1317-3:2019.
Очікувана вартість предмету закупівлі була визначена відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» шляхом проведення ринкових консультацій. Розмір витрат визначався на підставі СОУ Д.2.4-41119952-001:2019.
ТОВ "СПЕЦДОРМОНТАЖ" було визнано переможцем закупівлі 06.10.2021 року згідно протоколу № 37-4.
25 жовтня 2021 року було прийнято рішення про продовження строку для укладання договору про закупівлю з учасником ТОВ "СПЕЦДОРМОНТАЖ" до 60 днів.
Згідно меморіального ордеру № 56 на рахунок замовника забезпечення виконання договору у вигляді грошових коштів в сумі 103 708,62 грн. надійшло 22.10.2021 року.
Договір забезпечення виконання договору № БДР-88/10/21 було укладено 29.10.2021 року.
Договір підряду № БДР-88/10/21 було укладено 29.10.2021 року.
Первинні документи, які свідчать про перерахування коштів на рахунок Замовника, договорів про забезпечення виконання договору додаються.
Відповідно до протоколу від 06 жовтня 2021 року № 37-4, який розміщено в електронній системі закупівель, рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Інноваційні системи інфраструктури» та визначення переможця ТОВ «Спецдормонтаж» приймали наступні члени тендерного комітету: Фрич Тарас Богданович, Заволока Сергій Миколайович, Хордиков Руслан Анатолійович, Косоруков Вячеслав Миколайович, Гиря Оксана Дмитрівна, Дробович Євгеній Русланович, Аркуша Ігор Олександрович, Осиковий Сергій Миколайович. Оприлюднення інформації про закупівлю було доручено члену тендерного комітету Хордикову Руслану Анатолійовичу.
Посилання на сторінку власного веб-сайту:
https://fininpro.com/fininpro_img/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_UA-2021-08-20-010387-a.pdf.
Номер:
aa418094370243b286b356d9194011f1
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.01.2022 16:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі послуг з поточного середнього ремонту (влаштування) амортизаційних пристроїв (демпферні системи) на автомобільній дорозі загального користування державного значення М-06 Київ – Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачево і Ужгород) на км 447+416, 498+009, 501+183, 572+495, 572+837, 574+782, Львівська область (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-08-20-010387-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення з підтверджуючими документами щодо обґрунтованої необхідності для продовження строку для укладання договору про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c8e7be41d485407dab9ea58a293e3730
Назва:
Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» у відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ у межах проведення моніторингу процедури закупівлі надає відповідь:
Дата опублікування:
21.01.2022 13:47
Опис:
Відповідно до пункту 6 статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
На виконання вищезазначених вимог, Замовник маючи обґрунтовану необхідність, продовжив строк для укладання договору до 60 днів. Необхідно зазначити, що Закон не містить переліку випадків та умов такого продовження. Тобто замовник визначає обґрунтовану необхідність продовження строку для укладання договору на власний розсуд.
На Інформаційному ресурсі, створеного Прозорро, зазначено, що Законом не визначено конкретного переліку випадків щодо продовження строку для укладення договору про закупівлю. Тому Замовник самостійно визначає такі випадки та обґрунтовує їх. Це може бути, наприклад, укладання договору з нерезидентом, довга погоджувальна процедура у Замовника чи Постачальника тощо. (https://infobox.prozorro.org/articles/prodovzhennya-stroku-ukladannya-dogovoru-chi-publikuvati-shchos-v-prozorro).
Це також підтверджується відповіддю №2008/2020 Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит від Служби автомобільних доріг у Київській області: «Законом не визначено конкретного переліку випадків щодо продовження строку для укладення договору про закупівлю, замовник самостійно визначає такі випадки та обґрунтовує їх.»
Таким чином, затвердження такої необхідності було прийнято рішенням тендерного комітету, яке документально оформлене протоколом із зазначенням дати ухвалення рішення та підписами членів тендерного комітету і полягало в довгій погоджувальній процедурі у Замовника: «у зв’язку з продовженням терміну візування проєкту договору, відповідно до Порядку організації та ведення договірної роботи на ДП «ФІНІНПРО» (з протоколу від 25.10.2021 №37-5).
Протокол засідання тендерного комітету №37-5 від 25.10.2021р. оприлюднений в електронній системі Прозоро з накладанням ЕЦП Замовника, скан-копію з оригіналу протоколу як підтверджуючий документ надаємо.