-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Централізоване опалення (09323000-9)
Завершена
383 409.00
UAH з ПДВ
Номер:
35cde4d4c23544d0995087fdc4e1d48f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-02-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.11.2021 00:00
Період моніторингу:
02.11.2021 14:32 - 24.11.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.11.2021 №679
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області Євген ДЕРЖЕРУКА
Додаток
до наказу
Західного офісу
Держаудитслужби
від 02.11.2021 № 679
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
6. UA-2021-08-20-001460-a від 20.08.2021 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію, що свідчить про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон №922), оприлюднення інформації про закупівлю, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Чортківської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 20.08.2021, договір від 01.09.2021 №14073, пояснення та документальне підтвердження Замовника від 04.11.2021 оприлюднене через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Замовником зазначено таку підставу для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин. При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, зокрема, якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на», а також щодо викладення абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону в такій редакції «відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником».
Таким чином, застосування переговорної процедури закупівлі на підставі абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин повинно бути обов’язково документально підтверджено Замовником, а оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
05.11.2021 13:01 - 20.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
05.11.2021 13:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КНП "ЦПМСД" Чортківської МР вжило заходів щодо розірвання договору від 01.09.2021 за №14073 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту:
11.11.2021 12:14
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
12.11.2021 09:50
Запити/Пояснення
Номер:
e822c78fe6464d62ba36e0cbc839f9bf
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.11.2021 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Централізоване опалення (09323000-9)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-08-20-001460-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель замовником зазначено таку підставу для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин. При цьому, відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо
роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі: експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
З огляду на вищезазначене, прошу пояснити чому Вами не завантажено в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Пояснення з документальним підтвердженням необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3a54afe83c0a4a8a90e6cf39c15f5421
Назва:
На Ваш запит про надання пояснення повідомляємо наступне:
Дата опублікування:
04.11.2021 10:41
Опис:
1. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно обов’язково містити інформацію відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону, проте в цьому переліку відсутня інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення.
Оскільки, відповідно до пункту 4 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), затвердження заходів щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на веб-сайті органу місцевого самоврядування протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель для органів місцевого самоврядування носить рекомендаційний характер. Та нам не відомо про затвердження заходів щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів Чортківською міською радою, яка є засновником нашого підприємства інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення не оприлюднювалась.
Відповідно до роз’яснень Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.09.2021 року № 3304-04/54160-06, Планування закупівель є динамічним та безперервним процесом, що здійснюється замовниками протягом року.
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів).
Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.
Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень. Тому, в проекті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовнику необхідно передбачити відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. При цьому істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Законом.
Тому, в п.6.2.3. Договору від 01.09.2021 року № 14073, укладеного за результатами проведення переговорної процедури (опублікованої в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-08-20-001460-a), передбачено право Замовника зменшувати обсяг надання послуг та загальну вартість договору залежно від реального фінансування видатків.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося виходячи із загальної площі приміщень, яку необхідно отопити, фактичного обсягу спожитої теплової енергії у попередніх роках та тарифу на теплову енергію затвердженого рішенням Тернопільської обласної ради від 03.02.2021 року № 61 «Про коригування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послугу з постачання теплової енергії для потреб населення, бюджетних установ та інших споживачів (крім населення), що надаються комунальним підприємством теплових мереж Тернопільської обласної ради «Тернопільтеплокомуненерго».
Тому,
ОВрег = V × Цтар, де:
ОВрег – очікувана вартість закупівлі товарів/послуг;
V – кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується;
Цтар – ціна (тариф) за одиницю товару/послуги, затверджена відповідним нормативно-правовим актом.
Очікуване споживання до кінця 2021 року – 150 Гкал. Тариф на серпень 2021 року – 2 556,06 грн. з ПДВ. Загальна вартість предмета закупівлі на 2021 рік – 383 409,00 грн. з ПДВ (150 * 2 556,06 = 383 409,00 грн.).
2. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі та не містить прямого обов’язку долучати зазначені документи до повідомлення про початок переговорної процедури. Обґрунтування оприлюднено шляхом заповнення відповідного поля в електронній системі закупівель з посиланням на зведений перелік суб’єктів природних монополій (що є у вільному доступі на сайті Антимонопольного комітету України) та довідку від 18.08.2021 року № 830/04 про підключення КНП «ЦПМСД» Чортківської МР до теплових мереж від котельні КПТМТОР «Тернопільтеплокомуненерго» по вул.. Т. Шевченка, 33а в м. Чортків наданої КПТМТОР «Тернопільтеплокомуненерго», тому з технічних причин відсутня можливість отримувати теплову енергію від інших організацій, які постачають теплову енергію. Таким чином, у зв’язку із відсутністю альтернативи, забезпечення тепловою енергією приміщень КНП «ЦПМСД» Чортківської МР розміщених в місті Чортків по вул.. Д. Пігута, 31а та по вул.. Д. Пігута, 29 за їх місцезнаходженням може бути здійснене лише певним постачальником - КПТМТОР «Тернопільтеплокомуненерго». Довідка від 18.08.2021 року № 830/04 долучена до даної відповіді. Згідно частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України. Згідно з розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 року № 874-р зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http:/ www.amc.gov.ua). Так, в рядку 46 на сторінці 326 зведеного переліку суб’єктів природних монополій за серпень 2021 року містяться відомості щодо комунального підприємства теплових мереж Тернопільської обласної ради «Тернопільтеплокомуненерго», як суб’єкта господарювання, що займає монопольне (домінуюче) становище в сфері транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами на території Тернопільської області.