Код ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі (утеплення фасаду) Черкаського колегіуму "Берегиня" Черкаської міської ради по вул. Хоменка, 14/1 в м. Черкаси Черкаської області (коригування)) ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»
Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Не перекладаються з російської на українську мову наступні документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою. В тому числі не потребують перекладу з російської мови буклети, паспорти на обладнання, інструкції з експлуатації обладнання, тощо. Інші документи викладені іноземною мовою, повинні мати автентичний переклад на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом перекладача та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту. Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до ч. 6 р. ІІІ тендерної документації
Завершена
8 846 773.20UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 44 233.87 UAH
Період моніторингу:18.10.2021 15:55 - 08.11.2021 23:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.10.2021 № 596
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 28.09.2021 № 003100-18/12313-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 18.10.2021 № 596
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-08-18-002672-c, 18.08.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 13 частини першої статті 17, частини десятої статті 29 та абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону; виконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом застосування норм пункту 2 частини першої статті 32 Закону, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; виконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.08.2021 (зі змінами) (далі – тендерна документація); рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 09.09.2021 № 20597-р/пк-пз; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО БУДПРОЕКТ» (далі – ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ»); протокольне рішення від 30.09.2021; повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» від 01.10.2021; дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі від 04.10.2021); протокольне рішення від 11.10.2021; дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі від 12.10.2021); повідомлення про намір укласти договір ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» від 11.10.2021; документи, що надані ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» як переможцем торгів: пояснення Замовника, оприлюднені на вебпорталі Уповноваженого органу 20.10.2021.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметами розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що згідно з даними Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/unifie-register-search) Замовник зареєстрований в Управлінні Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської обюласті та має статус розпорядника бюджетних коштів. Проте, Замовником не виконано вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710) щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
В ході моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 13 частини першої статті 17 та пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». Так, дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі від 04.10.2021) свідчать про наявність у ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Також відсутні дані, що ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством.
Однак, Замовником повторно прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» (протокольне рішення від 11.10.2021) з порушенням вимог частини десятої статті 29 Закону (на 12-й робочий день, за відсутності повідомлення в електронній системі закупівель про продовження строку розгляду тендерної пропозиції), та повторно розміщено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». При цьому, дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі від 12.10.2021) повторно засвідчили про наявність податкового боргу у ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». Однак на порушення вимог пункту 13 частини першої статті 17 та пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ».
В ході моніторингу також встановлено, що в порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Зокрема, пп.1.3.4 пункту 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації містить вимогу щодо надання суб’єктами персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника, згоди суб’єкта персональних даних, що адресована замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі.
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» відсутня згода на обробку персональних даних директора Муратова О.О. (протокол від 03.11.2020 № 5). Слід зазначити, що на порталі Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result) для публічного доступу наразі недоступні дані щодо Муратова О.О. в якості директора/керівника ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ».
Окрім того, згода на обробку персональних даних Дерев’янко Н.Є. не відповідає вимогам пп.1.3.4 пункту 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації (не адресована замовнику торгів та не містить посилання та ідентифікатор даної закупівлі).
Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» містяться згоди на обробку персональних даних Тарасюк О.В. та Столюк Д.В., які надані в межах іншої процедури закупівлі з ID: UA-2021-08-20-004904-c.
Вищезазначені порушення не можуть бути віднесені до формальних помилок (пояснення Замовника, оприлюднені на вебпорталі Уповноваженого органу 20.10.2021), виходячи з наступного.
Відповідно до пп.1.6 пункту І «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, в документах, які підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі тендерної пропозиції. Разом з тим, у пп.1.3.4 пункту 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено: «Суб’єкт персональних даних в розрізі даної тендерної документації - фізична особа, персональні дані якої обробляються (містяться у складі пропозиції учасника)».
Отже, вищевказані згоди на обробку персональних даних підготовлені та надані фізичними особами, а не учасником процедури закупівлі.
Період усунення порушень:21.10.2021 15:28 - 04.11.2021 23:00
Дата публікації висновку:21.10.2021 15:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:Відповідно до наказу Держаудитслужби 18.10.2021 № 596 «Про початок моніторингу процедур закупівель» відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Держаудитслужби від 28.09.2021 № 003100-18/12313-2021 був здійсненний моніторинг видкритих торгів «Код ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі (утеплення фасаду) Черкаського колегіуму "Берегиня" Черкаської міської ради по вул. Хоменка, 14/1 в м. Черкаси Черкаської області (коригування)) ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-18-002672-c)
За результатами моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужбою 21.10.2021 опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого за результатами розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону України « Про публічні закупівлі» (далі-Закон) в частині не відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ», як такої, що не відповідає умовам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства
Разом з цим Держаудитслужба зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом застосування норм пункту 2 частини першої статті 32 Закону, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Замовник категорично не погоджується з даним висновком та заперечує наявність порушень під час проведення даних відкритих торгів та, користуючись наданим законом правом, надає свої аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
Так, твердження щодо порушень Замовником Закону гуртуються на вільній інтерпретації вимог тендерної документації та на суб’єктивних судженнях посадових осіб Держаудитслужби в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, зокрема у ньому зазначено: «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації містить вимогу щодо надання суб’єктами персональних даних, чиї персональні дані містяться у складі документів пропозиції учасника, згоди суб’єкта персональних даних, що адресована замовнику торгів та містять посилання та ідентифікатор даної закупівлі. Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» відсутня згода на обробку персональних даних директора Муратова О.О. (протокол від 03.11.2020 № 5). Слід зазначити, що на порталі Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result) для публічного доступу наразі недоступні дані щодо Муратова О.О. в якості директора/керівника ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». Замовник заперечує дане трактування, оскільки учасником у складі тендерної пропозиції було надано документ, що не вимагався відповідно до тендерної документації, а саме протокол № 5 від 30.11.2020, що містить інформацію, яка не є необхідною для подання учасником. Окремо зазначаємо, що посилання на відсутність у складі документів тендерної пропозиції учасника – переможця ТОВ «ЕКО-БУД» згоди на обробку персональних даних від Муратова О.О. навіть за необхідності надання даного документу, не надається, оскільки інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є відкритою та загальнодоступною та НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ В РОЗУМІННІ НОРМ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАХИСТ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ» ЗГОДИ ДО ДОСТУПУ, ВИКОРИСТАННЯ ТА ЇХ ОБРОБКИ, оскільки розміщені у відповідності до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України "Про доступ до публічної інформації", та є ВІДКРИТИМИ ДАНИМИ. Також звертаємо вашу увагу, що Муратов не є директором/керівником ТОВ «ЕКО БУДРОЕТ».
Водночас зазначено : «Окрім того, згода на обробку персональних даних Дерев’янко Н.Є. не відповідає вимогам пп.1.3.4 пункту 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації (не адресована замовнику торгів та не містить посилання та ідентифікатор даної закупівлі). Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» містяться згоди на обробку персональних даних Тарасюк О.В. та Столюк Д.В., які надані в межах іншої процедури закупівлі з ID: UA-2021-08-20-004904-c. Вищезазначені порушення не можуть бути віднесені до формальних помилок (пояснення Замовника, оприлюднені на вебпорталі Уповноваженого органу 20.10.2021), виходячи з наступного. Відповідно до пп.1.6 пункту І «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, в документах, які підготовлені безпосередньо учасником та надані у складі тендерної пропозиції. Разом з тим, у пп.1.3.4 пункту 1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено: «Суб’єкт персональних даних в розрізі даної тендерної документації - фізична особа, персональні дані якої обробляються (містяться у складі пропозиції учасника)». Отже, вищевказані згоди на обробку персональних даних підготовлені та надані фізичними особами, а не учасником процедури закупівлі.»
Проте Замовник заперечує такий висновок, оскільки усі документи тендерної пропозиції готуються та завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування складені безпосередньо учасником (довідки в довільній формі, інші документи, складені учасником згідно цієї документації), що в цілому складають тендерну пропозицію. Будь-яка фізична особа не має такої технічної та правової можливості завантажити згоди на обробку персональних даних, які не входять до складу пропозиції Учасника. З огляду на вищезазначене Замовник розцінює дану невідповідність як формальну помилку, яка не впливає на тендерну пропозицію вцілому. Крім того, згідно Переліку формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 № 710, який містить наступне: помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Також в ході моніторингу установлено, що «на порушення вимог пункту 13 частини першої статті 17 та пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». Так, дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі від 04.10.2021) свідчать про наявність у ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Також відсутні дані, що ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством. Однак, Замовником повторно прийнято рішення про визначення переможцем ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» (протокольне рішення від 11.10.2021) з порушенням вимог частини десятої статті 29 Закону (на 12-й робочий день, за відсутності повідомлення в електронній системі закупівель про продовження строку розгляду тендерної пропозиції), та повторно розміщено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». При цьому, дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (Відповідь на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) із сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби, в учасника процедури закупівлі від 12.10.2021) повторно засвідчили про наявність податкового боргу у ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ». Однак на порушення вимог пункту 13 частини першої статті 17 та пункту 1 частини першої статті 31 Закону»
Дане твердження є хибним, з огляду на наступне: відповідно до статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
При цьому в Законі України «Про публічні закупівлі» не зазначено, що замовнику заборонено переглядати пропозицію учасника закупівлі за наявності такої можливості. Замовником було прийнято рішення про відміну протокольного рішення уповноваженої особи щодо визначення учасника переможцем та повторного розгляду його тендерної пропозиції. Дані дії замовника законом та функціоналом електронних майданчиків не заборонені та цілком передбачені. За результатами повторного розгляду замовником було прийнято рішення про визначення учасника переможцем повторно (протокольне рішення від 11.10.2021), та у відповідності до Закону учасник у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір на підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно частини першої п.13 ст.17 Закону завантажив довідку №121389 від 18.10.2021 року видану ГУ ДПС у м. Києві в якій зазначено що станом на 18.10.2021 року даний учасник не має податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів(у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої) , контроль за справлянням яких покладено на контролюючи органи.
Зважаючи на вищевикладене, підстави для виконання припису, вказаного у висновку за результатами моніторингу у замовника відсутні.
Просимо врахувати надану інформацію, прийняти наданні заперечення та скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, проведеного Держаудитслужбою, який опублікований в електронній системі закупівель 21.10.2021 року за процедурою закупівель «Код ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі (утеплення фасаду) Черкаського колегіуму "Берегиня" Черкаської міської ради по вул. Хоменка, 14/1 в м. Черкаси Черкаської області (коригування)) ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-18-002672-c).
Дата публікації звіту:26.10.2021 14:07
p7s
sign.p7s
Запити/Пояснення
31950
Номер:ed0c0347d8c1479a95aac5eda77cc66b
Назва:запит про надання пояснень
Дата опублікування:18.10.2021 16:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:22.10.2021 00:00
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.) +38 (0 47) 263-16-14 kornienko.monitoring@gmail.com
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Код ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі (утеплення фасаду) Черкаського колегіуму "Берегиня" Черкаської міської ради по вул. Хоменка, 14/1 в м. Черкаси Черкаської області (коригування)) ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-18-002672-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснень із наступних питань:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2021-08-18-002672-c відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? (Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація).
3) чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ»?
ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), про що свідчать дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби. ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» не надав підтвердження, що здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Окрім того, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» відсутня згода на обробку персональних даних Муратова О.О. (протокол від 03.11.2020 № 5), Тарасюк О.В та Столюк Д.В дали згоду на обробку персональних даних в межах процедури з ID: UA-2021-08-20-004904-c. А згода на обробку персональних даних Дерев’янко Н.Є не відповідає вимогам пп.1.3.4 п.1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. До пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
p7s
sign.p7s
32069
Номер:de0d6ef9f4184749940d658298a6b304
Назва:Надання пояснень в межах проведення моніторингу
Дата опублікування:20.10.2021 14:29
Автор:Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради
18000, Україна, Черкаська область, Черкаси, вул. Гоголя, 251
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:На Ваш запит про надання пояснень від 18.10.2021 року, у межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Код ДК 021-2015 (CPV) 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт будівлі (утеплення фасаду) Черкаського колегіуму "Берегиня" Черкаської міської ради по вул. Хоменка, 14/1 в м. Черкаси Черкаської області (коригування)) ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-18-002672-c) постала потреба в отриманні пояснень із наступних питань:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2021-08-18-002672-c відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? (Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація).
3) чому не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ»? ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), про що свідчать дані інтеграції електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби. ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» не надав підтвердження, що здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Окрім того, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» відсутня згода на обробку персональних даних Муратова О.О. (протокол від 03.11.2020 № 5), Тарасюк О.В та Столюк Д.В дали згоду на обробку персональних даних в межах процедури з ID: UA-2021-08-20-004904-c. А згода на обробку персональних даних Дерев’янко Н.Є не відповідає вимогам пп.1.3.4 п.1 «Терміни, які вживаються в тендерній документації» розділу I «Загальні положення» тендерної документації.
По першому питанню пояснюємо наступне, Замовником – Департаментом освіти та гуманітарної політки Черкаської міської ради, з метою обґрунтування розміру витрат та визначеня очікуваної вартості закупівлі було отримано позитивний Експертний звіт. Очікувану вартість закупівлі визначено згідно Експертного звіту (позитивного) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт будівлі (утеплення фасаду) Черкаського колегіуму "Берегиня" Черкаської міської ради по вул. Хоменка, 14/1 в м. Черкаси Черкаської області (коригування)» №24-0108/01-21 від 14.04.2021року. Очікувана вартість робіт з капітального ремонту визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293 відповідно до розробленої та затвердженої проектно-кошторисної документації. Дана норма закріплена у наказі Мінекономіки від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі». При визначенні очікуваної вартості використовуємо зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, згідно якого загальна кошторисна вартість будівництва складає 8`846`77320 грн. Очікувана вартість робіт розрахована за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника» та глави 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва з урахуванням ПДВ.
По другому питанню зазначаємо наступне, Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів, зокрема передбачено, рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення. На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
Щодо третього питання зазначаємо наступне, відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 , 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 , 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті.
Учасник ТОВ «ЕКО БУДПРОЕКТ» у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір на підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі згідно частини першої п.13 ст.17 Закону завантажив Довідку №121389 від 18.10.2021 року видану ГУ ДПС у м. Києві в якій зазначено що станом на 18.10.2021 року не має податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів(у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризованої) , контроль за справлянням яких покладено на контролюючи органи.
Також пояснюємо щодо відсутності згоди на обробку та використання персональних даних Муратова О.О. (протокол від 03.11.2020р). відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до публічної інформації у формі відкритих даних», із змінами і доповненнями, внесеними Законом України, від 25 грудня 2015 року N 922-VIII, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України "Про доступ до публічної інформації", та згідно статті 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації», визначено, що публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. На підтвердження надаємо посилання https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за яким можливо перевірити інформацію що містить персональні дані фізичної особи, а саме Муранова Олександра Олесійовича яка є публічною та оприлюднюється і надається на запит у формі відкритих даних .
Розпорядники інформації зобов'язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації
Отже, посилання на відсутність у складі документів тендерної пропозиції учасника – переможця ТОВ «ЕКО-БУД» згоди на обробку персональних даних від Муранова О.О. не надається, оскільки інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є відкритою та загальнодоступною та НЕ ВИМАГАЮТЬ В РОЗУМІННІ НОРМ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАХИСТ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ» ЗГОДИ ДО ЇХ ДОСТУПУ, ВИКОРИСТАННЯ ТА ОБРОБКИ, оскільки розміщені у відповідності до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України "Про доступ до публічної інформації", та є ВІДКРИТИМИ ДАНИМИ.
Також пояснюємо, що згода на обробку персональних даних Дерев’янко Н.Є, яка міститься у складі банківської гарантії не адресована замовнику та не містить посилання на дану закупівлю , Замовник розцінює як формальну помилку, яка не впливає на тендерну пропозицію вцілому. Відповідно до п. 1.6. ч. 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, зокрема, те, що у випадку допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а саме: - відсутність підписів, печаток на окремих документах; - технічні і орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо Учасником та надані у складі пропозиції; -зазначення невірної назви документу, що підготовлений безпосередньо Учасником, у разі якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам цієї документації; - інші помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст.
Крім того, згідно Переліку формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 № 710, який містить наступне: помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа, що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Отже, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника переможця згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» такої, що не відповідає умовам тендерної документації у Замовника були відсутні.