-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт вул.Небесної Сотні від вул.Комарова до будинку №22 (відновлення ділянки верхнього шару покриття) в м.Чернівці
Завершена
3 887 946.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 439.73 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 439.73 UAH
Номер:
77e7505870a44e84803edabb01f31e26
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-26-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.10.2021 00:00
Період моніторингу:
26.10.2021 13:13 - 16.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.10.2021 №652
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 26 жовтня 2021 року № 652
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2021-08-13-005071-а від 13.08.2021 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено порушення вимог абзаців другого і п’ятого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог абзаців другого і п’ятого пункту першого частини першої статті 31 Закону, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору із ПП «УКРНАМ» від 27.09.2021 № 176 з дотриманням норм частин першої – третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ПП «УКРНАМ» на пропозицію щодо розірвання договору, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамента інфраструктури та благоустрою Чернівецької міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-08-13-003495-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 13.08.2021, із змінами від 28.08.2021 (далі – тендерна документація); два звернення до Замовника від 18.08.2021 щодо тендерної документації, відповідь Замовника від 19.08.2021 та від 25.08.2021; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендері пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «СКОРПІОН-15», Приватного підприємства «УКРНАМ» (далі – ПП «УКРНАМ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «УКРНАМ» від 13.09.2021; рішення тендерного комітету від 15.09.2021; повідомлення про намір укласти договір від 15.09.2021; звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОР-БУД ІНВЕСТ СВ» до Замовника від 16.09.2021 щодо тендерної пропозиції переможця, відповідь Замовника від 17.09.2021; договір від 27.09.2021 № 176 (далі – Договір № 176), додаткова угода від 26.10.2021 № 1 до Договору № 176; повідомлення про внесення змін до договору від 26.10.2021; пояснення замовника, надане через електронну систему закупівель 05.11.2021.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації установлено, що Замовник визнав переможцем торгів учасника ПП «УКРНАМ», пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 2 розділу 3 тендерної документації учасники повинні надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог статей 560-562 Цивільного кодексу України та Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639).
При цьому додатково до банківської гарантії повинно бути надано банківську ліцензію та доручення (у разі наявності). У разі, якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії - учасник надає його разом із банківською гарантією. Не подання в електронну систему вищезазначених документів до банківської гарантії у термін до кінцевого строку подання пропозиції є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Проте, учасник ПП «УКРНАМ» у складі своєї пропозиції не надав Договір від 26.08.2021 № 16582/21-ТГ про надання банківської гарантії та Додаткову угоду від 02.09.2021 № 1 до договору, на які є посилання у Гарантії забезпечення тендерної пропозиції від 03.09.2021 №16582/21-ТГ, чим не дотримав вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
В ході моніторингу Замовнику через електронну систему закупівель Prozorro надано запитання з цього приводу.
Згідно з розміщеною Замовником відповіддю, відсутність договору про надання банківської гарантії не була врахована Замовником у зв'язку з тим, що його відсутність не впливає на зобов'язання банку щодо забезпечення тендерної пропозиції учасника, для підтвердження чого достатньо самої банківської гарантії.
Однак, тендерною документацією окремо чітко вимагалося надання у складі пропозиції учасника договору про надання банківської гарантії (якщо на неї є посилання у самій банківській гарантії), та вказувалося, що не подання в електронну систему вищезазначених документів до банківської гарантії є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Поряд з цим, за наявності визначеної тендерною документацією підстави для відхилення тендерної пропозиції, Замовником фактично не було відхилено пропозицію ПП «УКРНАМ».
Підпунктом 1.2 розділу І Додатку № 3 до тендерної документації вимагалося документальне підтвердження наявності в учасника службових, посадових та ін.(найманих) працівників, серед яких інженерно-технічні працівники (виконроб, майстер, чи інший працівник з категорії «Керівники» відповідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи») – не менше 1 особи.
Згідно з підпунктом 1.2.2 розділу І Додатку № 3 до тендерної документації наявність працівників в достатній кількості підтверджується скан-копією додатку 4ДФ Об’єднаної звітності «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» (далі – Додаток 4ДФ) за останній звітний період згідно чинного законодавства та повідомленням(ми) про прийняття на роботу працівників (якщо такі повідомлення подавалися після подання звітності).
При цьому, серед поданих ПП «УКРНАМ» копій документів відсутні скан-копія Додатку 4ДФ або повідомлення про прийняття на роботу, якими б підтверджувалася наявність у цього учасника інженерно-технічного працівника у кількості не менше 1 особи. Тобто, учасником не підтверджено у спосіб, передбачений тендерною документацією, свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію.
Як випливає з пояснення Замовника, відсутність у складі пропозиції учасника зазначених передбачених тендерною документацією документів не була врахована Замовником, оскільки пропозиція ПП «УКРНАМ» містила інші документи, що підтверджують наявність у ПП «УКРНАМ» такого інженерно-технічного працівника, а саме копію цивільно-правової угоди № 1 від 25.08.2021, укладеної з Біликом Михайлом Володимировичем (Виконавець), згідно умов якої Виконавець бере на себе зобов’язання організації будівельних дорожніх робіт та надання послуг виконавця робіт (виконроба).
Проте, вказана угода згідно з її змістом є цивільно-правовою, а не трудовою. Зокрема, вказана угода не містить положень, що регламентують процес організації трудової діяльності (підпорядкування правилам внутрішнього трудового розпорядку, час початку і завершення робочого дня, тривалість перерви, місце та періодичність виконання роботи тощо).
Відповідно до п. 2.1 вказаної цивільно-правової угоди підставою для підписання документа, який підтверджує виконання робіт Виконавцем за цим договором, є підписаний Акт приймання виконаних робіт на об'єкті. Така умова свідчить про те, що предметом договору є не процес праці, а конкретний результат, без досягнення якого відсутня підстава для підтвердження виконання роботи та проведення оплати за договором.
Крім того, вказана цивільно-правова угода не містить умови матеріального забезпечення – в ній не зазначено як має визначатися розмір оплати за договором (розмір винагороди, що виплачується виконавцю робіт).
Окремо слід зазначити, що у повідомленні про прийняття працівника на роботу, поданому самим ПП «УКРНАМ» у складі тендерної пропозиції, відсутній Білик Михайло Володимирович.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ПП «УКРНАМ» відсутні передбачені тендерною документацією документи, що підтверджують відповідність ПП «УКРНАМ» кваліфікаційним вимогам у частині наявності у цього учасника службового, посадового або іншого найманого інженерно-технічного працівника в кількості не менше 1 особи.
Таким чином, Замовник на порушення вимог абзаців другого і п’ятого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив учасника ПП «УКРНАМ» як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, та забезпечення тендерної пропозиції якого не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
11.11.2021 15:34 - 26.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2021 15:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі виконано Замовником. Договір №176 від 27.09.2021р розірвано 18.11.2021р
Дата публікації звіту:
18.11.2021 12:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
22.11.2021 12:09
Запити/Пояснення
Номер:
0215ccfdfed64d5bba48fca13c6cedd9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.11.2021 16:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Поточний ремонт вул. Небесної Сотні від вул. Комарова до будинку №22 (відновлення ділянки верхнього шару покриття) в м. Чернівці» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-13-005071-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. З яких причин Вами не відхилено тендерну пропозицію учасника Приватного підприємства «УКРНАМ» (далі – ПП «УКРНАМ») при тому, що у складі пропозиції учасника відсутні наступні документи:
А) договір про надання банківської гарантії, про наявність якого зазначено у наданій учасником Гарантії забезпечення тендерної пропозиції від 03.09.2021 № 16582/21-ТГ (пункт 2 розділ 3 тендерної документації);
Б) скан-копія додатку 4ДФ Об’єднаної звітності «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за останній звітний період згідно чинного законодавства (підпункт 1.2.2 пункту 1.2 частини І Додатку 3 до тендерної документації)?
2. Чи внесено учасником-переможцем ПП «УКРНАМ» грошову суму (кошти) забезпечення виконання договору про закупівлю на рахунок замовника, що передбачено пунктом 6 розділу 6 тендерної документації? Надайте підтверджуючі документи (у разі наявності).
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
47f3480bacc146ffb58ba3a346ff16dc
Назва:
Відповіді на запитання по моніторингу
Дата опублікування:
05.11.2021 15:30
Опис:
Відповідь на питання 1, пункт А)
Відповідно до п.2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії (безвідкличної, безумовної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог статей 560-562 Цивільного кодексу України та Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004р. №639), із зобов’язанням банку-гаранта у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, сплатити на рахунок Замовника (бенефіціара) суму забезпечення тендерної пропозиції, визначену в тендерній документації. При цьому додатково до банківської гарантії повинно бути надано банківську ліцензію та доручення (у разі наявності). У разі, якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії - учасник надає його разом із банківською гарантією. Не подання в електронну систему вищезазначених документів до банківської гарантії у термін до кінцевого строку подання пропозиції є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Учасник ПП «Укрнам» надав у складі тендерної пропозиції електронну банківську гарантію №16582/21-ТГ від 03.09.2021, ліцензію банку, доручення, що відповідає умовам надання тендерного забезпечення.
Оскільки банківська гарантія підтверджує забезпечення виконання зобов’язань, при якому банк бере на себе обов’язок забезпечити тендерну пропозицію учасника і видається на підставі вже укладеного договору про банківську гарантію, відсутність такого договору не впливає на обов’язок банку щодо взятих зобов’язань. Також, відсутність договору з банком не впливає на рішення про визначення переможця за наявності основного документу забезпечення тендерної пропозиції – банківської гарантії. Отже, причиною невідхилення тендерної пропозиції ПП «УКРНАМ» було саме наявність основного документу забезпечення тендерної пропозиції – банківської гарантії №16582/21-ТГ.
Відповідь на питання 1, пункт Б)
Пунктом 1.2 частини І додатку 3 до тендерної документації визначено перелік документів, що підтверджують наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема:
1.2.1. Інформаційна довідка в довільній формі за підписом учасника (уповноваженого представника) про наявність достатньої кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг, вказаних в технічному завданні (вказати ПІБ, посади, досвід роботи всіх службових, посадових та ін.(найманих) працівників, які будуть задіяні для виконання послуг згідно технічного завдання), а саме:
- інженерно-технічні працівники (виконроб, майстер, чи інший працівник з категорії «Керівники» відповідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи») з досвідом роботи виконробом, майстром, чи іншим працівником з категорії «Керівники» відповідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» не менше 2 років – не менше 1 особи;
- дорожні робітники – не менше 8 осіб;
- водії спецтехніки – не менше 4 осіб.
1.2.2. Наявність працівників в достатній кількості підтверджується:
- скан-копією додатку 4ДФ Об’єднаної звітності «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за останній звітний період згідно чинного законодавства та повідомленням(ми) про прийняття на роботу працівників (якщо такі повідомлення подавалися після подання звітності). Додатково для підтвердження кваліфікації інженерно-технічного працівника надається копія диплому про вищу освіту або базову вищу освіту за спеціальністю «192 Будівництво та цивільна інженерія», а також копія трудової книжки (сторінка із даними працівника, та сторінки, що підтверджують відповідний досвід роботи).
Учасником у складі пропозиції надано довідку від 27.08.2021р. № 27/08-06, де відображено інформацію про наявність працівників у тій кількості, що відповідає вимогам тендерної документації.
На підтвердження інформації, відображеної в довідці, учасником надано:
- повідомлення про прийняття працівника на роботу від 25.08.2021р., де відображено інформацію про прийняття на роботу 12 працівників;
- копії наказів про прийняття на роботу 12 працівників, з яких 8 – дорожніх робітників, 4 – водіїв. Інформація в наказах про прийняття на роботу в повній мірі відповідає інформації, відображеній в повідомленні про прийняття на роботу працівників;
- копію цивільно-правової угоди № 1 від 25.08.2021р., укладеної з фізичною особою Біликом Михайлом Володимировичем, відповідно до умов якої, Виконавець (Білик Михайло Володимирович) бере на себе зобов’язання організації будівельних дорожніх робіт та надання послуг виконавця робіт (виконроба).
Отже, відповідно до поданих учасником документів, його тендерна пропозиція в повній мірі відповідає кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Виходячи з наведеного вище, подання скан-копії додатку 4ДФ Об’єднаної звітності «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» за останній звітний період згідно чинного законодавства несло б виключно інформативний характер і не впливало б на відповідність тендерної пропозиції учасника згаданому вище кваліфікаційному критерію.
Відповідь на питання 2
Учасником-переможцем ПП «УКРНАМ» внесено забезпечення виконання договору про закупівлю в розмірі 2 % від вартості договору про закупівлю (копія відповідного платіжного доручення додається). Відповідно до ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено перелік інформації про закупівлю, яку Замовник оприлюднює в електронній системі. При цьому забезпечення виконання договору в даному переліку відсутнє.