-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Бензин та дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Завершена
220 356.00
UAH з ПДВ
Номер:
fb0a3f0e946a49449ba10054f1864185
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-18-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2021 00:00
Період моніторингу:
18.08.2021 17:29 - 11.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.08.2021 № 476
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Додаток
до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 18.08.2021 № 476
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8. UA-2021-08-11-010006-a 11.08.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимоги абзацу першого частини сьомої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Семенівської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, протокольне рішення уповноваженої особи від 11.08.2021 № 143, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 11.08.2021, договір від 18.08.2021 № 349, укладений Замовником з Приватним підприємством «ТТ-Нафта» (далі – ПП «ТТ-Нафта»), пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 28.08.2021.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону).
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником 11.08.2021 прийнято рішення про намір укласти договір з ПП «ТТ-Нафта», повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури оприлюднено в електронній системі закупівель 11.08.2021.
За результатами переговорів Замовником з ПП «ТТ-Нафта» укладено договір від 18.08.2021 № 349 (на 7-й день).
Відповідно до вимог абзацу першого частини сьомої статті 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Частиною першою статті 253 Цивільного кодексу України визначено, що перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
Таким чином, договір від 18.08.2021 № 349, укладено Замовником з
ПП «ТТ-Нафта» з порушенням строків, передбачених абзацом першим частини сьомої статті 40 Закону та, як наслідок, відповідно до вимог пункту 4 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним.
Період усунення порушень:
31.08.2021 15:30 - 15.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
31.08.2021 15:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв'язку з неможливістю усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, договір розірвано за згодою сторін.
Дата публікації звіту:
06.09.2021 17:14
Запити/Пояснення
Номер:
4649f4b57c9747d8aab1bb0bea4e3030
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.08.2021 13:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу переговорної процедури закупівлі «Бензин та дизельне паливо» (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти), очікуваною вартістю 220 356,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-11-010006-a ), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a05df22c23d74d1db04b39fb4771eada
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
28.08.2021 15:11
Опис:
Замовником Семенівською міською радою 23.06.2021 року оголошено тендер – відкриті торги на закупівлю палива ,а саме :бензину А-95 та дизельного палива (ID: UA-2021-06-23-012791-c), але у зв'язку із тим, що була подана пропозиція лише одним учасником (ПП «ТТ-НАФТА» ), вказана закупівля визначена системою як така, що не відбулась (п.1 ч.2 ст.32 Закону).
Зважаючи на зазначені обставини, 13.07.2021 року оголошено повторний тендер - відкриті торги на закупівлю палива без зміни виду палива та об’ємів , а саме: бензину А-95 та дизельного палива (ID: UA-2021-07-13-008767-c). Цінову пропозицію щодо участі в тендері подано лише одним учасником (ПП «ТТ-НАФТА» ), тому,зважаючи на вимоги п.1 ч.2 ст.32 Закону, вказана закупівля повторно визначена системою як така, що не відбулась.
З метою задоволення потреб громади, для забезпечення своєчасного виконання сезонних робіт з благоустрою населених пунктів та безперебійного функціонування місцевих пожежно-рятувальних підрозділів, керуючись п. 1 ч. 2 ст 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовником Семенівською міською радою 11.08.2021 року оголошено переговорну процедуру закупівлі бензину А-95 та дизельного палива (ID: UA-2021-08-11-010006-а).
Кількість Постачальників , які можуть постачати товар на території Семенівської громади, обмежені, що унеможливлює отримання достатньої кількості комерційних пропозицій. Тому Замовник отримав лише одну комерційну пропозицію 10.08.2021 року від ПП «ТТ-НАФТА», в якій ціна на товар виявилась найнижчою в порівнянні з ринковими цінами Постачальників , АЗС яких розміщені на території Семенівської громади. Зважаючи на зазначені обставини, Замовником розглянуто питання проведення переговорної процедури закупівлі з єдиним учасником (ПП «ТТ-НАФТА» ), який виявив бажання взяти участь у процедурах на закупівлю бензину А-95 та дизельного пального, та визначення очікуваної вартості на підставі наданої комерційної пропозиції. Під час проведення переговорів ( протокол проведення переговорів № 10 від 11.08.2021 року), учасником ПП «ТТ-НАФТА» було надано документи, що підтверджують відповідність кількісних,технічних та якісних характеристик товару умовам, визначеним Замовником в тендерній документації двох попередніх процедур закупівель , що не відбулись (п.1 ч.2 ст.32 Закону). Учасник ПП «ТТ-НАФТА» підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям і відсутність підстав, визначених ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Розмір бюджетного призначення визначений на підставі потреби для закупівлі пального в рамках кошторису на 2021 рік.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), розміщено на власному вебсайті ( https://semenivka-gromada.gov.ua/ ) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
В зв’язку із внесенням змін до умов застосування переговорної процедури закупівлі, п.8 ч.6 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить чіткого визначення способу оприлюднення та вичерпного переліку документів для обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі ( ID: UA-2021-08-11-010006-а)проведена на підставі п.1ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», тому документами, що обґрунтовують застосування даної підстави, є звіти про результати двох відкритих торгів, що не відбулися. Такі звіти є електронними документами, створеними та розміщеними в електронній системі закупівель, а тому не потребують повторного оприлюднення. В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі ,що має міститися в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю,наведено інформацію про закупівлі, що до яких було оприлюднено в системі звіти про результати двох відкритих торгів, які не відбулися.
На момент проведення вищезазначеної переговорної процедури закупівлі, жодних роз’яснень та рекомендацій від Уповноваженого органу ,щодо практичного застосування п.8 ч.6 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі» не було.
Номер:
9c6c8440506b4ca184ca6ca37ad9d02b
Назва:
звернення за роз'ясненням
Дата опублікування:
02.09.2021 17:15
Опис:
Відповідно до ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
31 серпня 2021 року опублікований висновок про результати моніторингу закупівлі «Бензин та дизельне паливо» (ДК 021:2015 -09130000-9 Нафта і дистиляти) ID: UA -2021-08-11-010006-а, де зазначено, що порушення виявлено за результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону, в результаті встановлено порушення п. 8 ч.6 ст.40 Закону. З метою недопущення відповідних порушень в подальшому , просимо надати інформацію, якими саме експертними,нормативними, технічними та іншими документами потрібно підтверджувати наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, відповідно до п.1.ч.2.ст.40 Закону (якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом ), і що повинен був оприлюднити замовник разом з повідомленням про намір укласти договір про закупівлю та у який спосіб це завантажувати у електронну систему.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлення порушення вимоги абзацу першого частини сьомої статті 40 Закону (замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів – у разі у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу,централізованого постачання теплової енергії,централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. З метою недопущення відповідних порушень в подальшому , просимо роз’яснити, чи можна укладати договір на закупівлю бензину та дизпалива в результаті проведення переговорної процедури закупівлі не раніше п’яти днів – у разі закупівлі «нафти та нафтопродуктів сирих».
Роз’яснення просимо надати протягом двох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненням через електронну систему закупівель,щоб Замовник дотримав строки встановлені ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» та мав можливість здійснити відповідні заходи реагування на висновок про результати моніторингу закупівлі.
Номер:
746b6ddceffa448a8ea363526913256c
Назва:
Надання відповіді
Дата опублікування:
06.09.2021 16:39
Опис:
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовнику при оприлюдненні повідомлення про намір укласти договір про закупівлю необхідно розмістити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону.
Згідно з положеннями абзацу першого частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи, що відповідно до норм чинного законодавства (частина перша статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункти 99-101 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. N 459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2019 р. N 838), до основних функцій та завдань Міністерства економіки України віднесено, зокрема, надання роз'яснень щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель, а також надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель. З огляду на зазначене, за роз'ясненнями щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель рекомендуємо звернутись до Міністерства економіки України, як до уповноваженого органу, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.