-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
«Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» шахтний саморятівник типу ШСС-1П КS, саморятівник навчальний типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2); патрон регенеративний до учбового саморятівника типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2) на 15 хв.; патрон регенеративний до учбового саморятівника типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2) на 60 хв.
Завершена
35 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 358 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 358 000.00 UAH
Номер:
e201df83cdb444d582083e8ff2e6734b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-12-08-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2021 00:00
Період моніторингу:
08.12.2021 11:19 - 31.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
Херсон
08.12.2021 № 791
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2021-08-10-003825-a.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава ЩЕРБЕНКА від 07.12.2021.
Начальник управління
Південного офісу Держаудитслужби
в Херсонській області Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами питання аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом– порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та у зв’язку на відсутність механізму їх усунення керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП «Селидіввугілля» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом тендерного комітету Замовника від 10.08.2021 №200; тендерні пропозиції ТОВ «СТЕНСІС КЕПІТАЛ» та ТОВ «ЗАХИСТПРОМ ТРЕЙД»; протокол розгляду тендерних пропозицій від 24.09.2021; повідомлення про намір укласти договір від 22.07.2021; договір від 20.10.2021 № Т1/43-2021; пояснення Замовника, отримані на запит Управління через електронну систему закупівель 10.12.2021.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) не оприлюднив інформацію про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного веб-сайту (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedi nij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachivbyudzhetnihkoshtiv), та Open Budget - Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies) Замовник є отримувач бюджетних коштів, головний розпорядник – Міністерство енергетики України.
Відповідно до пояснення, оприлюдненого в електронній системі закупівель 10.12.2021 слідує, що Замовник вважає не обов’язковим опублікування вказаної вище інформації у зв’язку з використаням власних коштів, що отримані від господарської діяльності підприємства. Разом з цим, положення Постанови №710, які визначають обов’язок замовників оприлюднювати відповідну інформацію щодо запланованих процедур закупівель, не відокремлюють такі закупівлі за певним джерелом фінансування.
Щодо технічної можливості оприлюднення відповідних обґрунтувань, зазначаємо, що відсутність у розпорядників бюджетних коштів, суб’єктів господарювання державного сектору економіки власного веб-сайту або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, не звільняють службову (посадову), уповноважену особу замовника від обов’язку оприлюднення інформації у спосіб, визначений Постановою № 710.
При цьому слід зауважити, що відповідно до пункту 5 Постанови № 710 Кабінет Міністрів України доручив Держаудитслужбі забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Також, моніторингом встановлено, що тендерна документація до вищезазначеної процедури закупівлі не відповідає вимогам Закону, а саме на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації для об’єднання учасників Замовник не зазначив умови щодо надання інформації та способу підтвердження їх відповідності установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.
Крім того, відповідно до вимог частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Проте, моніторингом встановлено, що розділ 3 тендерної документації Замовника, містить у переліку документів, які учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель ProZorro, вимогу до учасників надати інформацію про ціну, а саме: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження нижченаведених документів, які надаються в сканованому вигляді окремими файлами в форматі Portable Document Format (PDF), в тому числі і Тендерну пропозицію, за формою наведеною в Додатках 1 та 1.1 цієї тендерної документації. В графі «Ціна» зазначається загальна вартість предмету закупівлі - стартова сума аукціону з урахуванням ПДВ.»
При цьому, тендерна документація замовника не містить інформації про те, що тендерна пропозиція учасників має бути подана з урахуванням вимог статті 28 Закону.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником порушено вимоги частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
16.12.2021 17:01 - 01.01.2022 00:00
Дата публікації висновку:
16.12.2021 17:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
згідно протоколу № 284 від 23.12.2021
Дата публікації звіту:
23.12.2021 11:17
Запити/Пояснення
Номер:
d563eb976de24275a286c1afc2476d5b
Назва:
Запит Замовнику на отримання пояснень
Дата опублікування:
08.12.2021 17:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015: 42510000-4 — Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої проведеного Державним підприємством «Селидіввугілля» вартістю 35 800 000 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-08-10-003825-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1) Надати пояснення (інформацію та документи), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2) Просимо пояснити причини визначення коду предмету закупівлі, а саме шахтний саморятівник та комплектуючі, що за суттю є пристроєм для захисту людини, проте Замовником віднесено до групи товарів 42500000-1 Охолоджувальне та вентиляційне обладнання в розділі 42000000-6 ПРОМИСЛОВА ТЕХНІКА . Разом з цим згідно інформаційно-пошукової системи Prozorro інші замовники використовують коди 33157000-5 Газотерапевтичні та респіраторні апарати або 18140000-2 — Аксесуари до робочого одягу .
3) Чому в оголошенні про закупівлю Замовником визначено кількість товару як 4 шт, проте в тендерній документації зазначено закупівля наступних товарів :
Шахтний саморятівник типу ШСС-1П КS – 1700 од;
Саморятівник навчальний типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2) – 40 од;
Патрон регенеративний до учбового саморятівника типу ТРЕНЕР
(ШСС-1Т2) на 15 хв. – 3200 од;
Патрон регенеративний до учбового саморятівника типу ТРЕНЕР
(ШСС-1Т2) на 60 хв. – 500 од
4) Чому в оголошенні про закупівлю Замовником не визначено місце поставки товарів, а міститься посилання на тендерну документацію?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
352eded650cf484daacc75be00fb3381
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
10.12.2021 14:59
Опис:
Відповідь на 1 питання
Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена відповідно до п.1 Розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 шляхом застосування методу ринкових цін на підставі інформації отриманої з цінових пропозицій постачальників товару. Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) то в даному випадку слід зазначити, що вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» розповсюджуються на головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та направлені на ефективне використання коштів Державного бюджету України. Однак змістом оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-08-10-003825-a передбачено, що джерелом фінансування закупівлі є власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) а не бюджетні кошти. Додатково повідомляємо, що замовник не має власного офіційного веб-сайту.
Відповідь на 2 питання
Відкриті торги UA-2021-08-10-003825-а здійснювались за предметом закупівлі ЄЗС ДК 021:2015 – 42510000-4 «Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої». Саморятівник це індивідуальний дихальний апарат, який використовується для захисту органів дихання під час евакуації підземного персоналу з атмосфери, непридатної для дихання, що містить дим, небезпечні гази, а також при недостатній кількості кисню. Саморятівник складається з фільтруючого патрона, на патрубку якого закріплений загубник з носовим затиском, оголовка для закріплення фільтруючого патрона на обличчі, та герметичного металевого футляра для зберігання і носіння саморятівника. З огляду на те, що основним елементом саморятівника є фільтруючий патрон, який здійснює фільтрацію повітря від оксиду вуглецю і аерозолів (пил, дим, сажа), перетворюючи його на необхідний для дихання кисень, саморятівник за своєю будовою та принципом дії відноситься до фільтрувальних пристроїв. Отже ця закупівля була оголошена в системі закупівель саме за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 42510000-4 «Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої».
Відповідь на 3 питання
В оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-08-10-003825-а у рядку «Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг» зазначено 4 одиниці, що означає те, що замовником здійснюється закупівля 4 найменувань товару, а саме: шахтний саморятівник типу ШСС-1П КS у кількості 1700 од.; саморятівник навчальний типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2) у кількості 40 од.; патрон регенеративний до учбового саморятівника типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2) на 15 хв. у кількості 3200 од.; патрон регенеративний до учбового саморятівника типу ТРЕНЕР (ШСС-1Т2) на 60 хв. у кількості 500 од.
Відповідь на 4 питання
В оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-08-10-003825-а міститься посилання на тендерну документацію, у якій вказане місце поставки товару. Відповідно до п.п.4.3 п.4 «Інформація про предмет закупівлі» Розділу І «Загальні положення» тендерної документації місцем поставки товару є відокремлені підрозділи «Шахта 1-3 «Новогродівська», «Шахта «Котляревська», «Шахта «Україна», «Шахта «Курахівська» Державного підприємства «Селидіввугілля». Додатково місце поставки товару зазначено у специфікації до проекту договору, який є Додатком 6 тендерної документації.