• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт харчоблоку Комунального закладу "Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №34 Полтавської міської ради Полтавської області" по бульвару Євгена Коновальця,8 в м. Полтава

Завершена

4 820 655.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 103.28 UAH
Номер: c02ace4dec7b42dab5420b94934b0af3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-05-02-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.05.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 02.05.2022 15:48 - 25.05.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.05.2022 № 165 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.05.2022 №165 . Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-08-09-009568-a, 09.08.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/2714-2022 від 11.04.2022. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо). Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 травня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Полтавського міськвиконкому (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-08-09-008767-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕЙКОР» (далі - ТОВ «МЕЙКОР»); протокол засідання тендерного комітету від 20.08.2021 № 20-2; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем після аукціону документи та інформацію; договір від 13.09.2021 №77-юр/21; додаткові угоди від 30.12.2022 №4 та від 29.04.2022 №5 до вказаного договору, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Згідно з пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. У наданому під час моніторингу поясненні щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником повідомлено, що у нього не має власного веб-сайту, надано посилання на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів (https://rada-poltava.gov.ua/files/UKB_kabinetvodolikuvannia_280122.zip), на якому була розміщена інформація, а також зазначено, що відповідно до постанови КМУ від 12 березня 2022 року №263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» на період дії військового стану в Україні доступ до офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів обмежено в частині розміщення публічної інформації. Так, при переході за наданим Замовником посиланням на офіційному сайті Полтавської міської ради та виконавчого комітету міститься наступна інформація: «Сторінку не знайдено. Помилка 404 — сторінку, що запитується, не знайдено». З врахуванням вищевикладеного, дослідити під час моніторингу дотримання Замовником вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 в частині опублікування відповідної інформації, шляхом її розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, не можливо. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що у пункті 3 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» установлено випадки обов’язкового використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток, серед яких - для реалізації органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, державними реєстраторами, нотаріусами та іншими суб’єктами, уповноваженими державою на здійснення функцій державного реєстратора, повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону. Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, тендерна документація, повідомлення про намір укласти договір, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. За умовами пункту 5.1 укладеного Договору №77-юр/21 строки виконання робіт: Початок робіт – вересень 2021 р., Закінчення – листопад 2021 р., а за умовами пункту 10.1 – цей договір набуває чинності з моменту його підписання і діє до виконання умов цього договору – до 30 листопада 2021 року; остаточно – до виконання зобов’язань сторонами за цим договором в повному обсязі. Слід зазначити, що відповідно до норм статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов, істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. Також відповідно до статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Крім того, відповідно до пункту 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, до істотних умов договору віднесено, зокрема, строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта). Замовником в електронній системі закупівель опубліковано додаткову угоду №4 від 30.12.2021 та додаткову угоду №5 від 29.04.2022 до договору № 77-юр/21 від 13.09.2021 (далі – Договір №77-юр/21), водночас, додаткові угоди № 1, № 2 та № 3 до вказаного договору не опубліковано. На запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу Замовником надано відповідь, якій зазначено, що додатковими угодами №1 від 26.11.2021; №2 від 20.12.2021; №3 від 29.12.2021 до Договору №77-юр/21 було внесено зміни щодо уточнення вартості робіт на 2021 рік відповідно до виділених рішенням сесії Полтавської міської ради бюджетних призначень, при цьому загальна вартість робіт (ціна договору) по об’єкту не змінювалася, враховуючи, що уточнення вартості робіт на бюджетний рік не є істотною умовою договору та не підпадають під випадки, зазначені ч.5 ст.41 Закону, тому зазначені додаткові угоди Замовником не було оприлюднено. Водночас, проведеним моніторингом (з врахуванням наданих під час моніторингу Замовником інформації та документів) встановлено, що додатковою угодою від 26.11.2021 №1 до Договору №77-юр/21 сторонами внесено зміни, зокрема, до пункту 5.1 договору щодо строків виконання робіт (за новою редакцією: закінчення робіт – грудень 2021 року), а також до пункту 10.1 договору в частині строку дії договору (за новою редакцією: до 31 грудня 2021 року, остаточно – до виконання зобов’язань сторонами за цим договором в повному обсязі). Відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. До випадків внесення змін до істотних умов договору про закупівлю за пунктом 4 частини п’ятої статті 41 Закону віднесено: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Однак, Замовником при внесенні додатковою угодою від 26.11.2021 №1 до Договору №77-юр/21 змін щодо продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт повідомлення про внесення таких змін до договору про закупівлю та самі зміни до договору (додаткова угода від 26.11.2021 №1) не опубліковані, чим порушено вимогу пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 16.05.2022 15:37 - 31.05.2022 00:00
Дата публікації висновку: 16.05.2022 15:37

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок моніторингу оскаржено в суді
Дата публікації: 27.05.2022 11:03
Дата відкриття провадження: 21.06.2022 00:00
Номер відкриття провадження: №440/4818/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ НА ВИСНОВОК МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ по об'єкту: «Капітальний ремонт харчоблоку Комунального закладу "Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №34 Полтавської міської ради Полтавської області" по бульвару Євгена Коновальця,8 в м. Полтава» Процедура закупівлі за ID: UA-2021-08-09-009568-a
Дата публікації звіту: 20.05.2022 11:35

Запити/Пояснення