• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Поточний ремонт приміщення Денного центру соціально – психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства та/ або насильства за ознакою статі (з кризовою кімнатою) Дніпровського міського центру соціальних служб за адресою м.Дніпро, вулиця Новосільна, будинок № 21 (Код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

1 367 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 835.20 UAH
Номер: 5ed04ffcd5db45a38b03d9ebac51c7fe
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-13-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.09.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 17.09.2021 14:27 - 09.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 17.09.2021 № 492 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 17.09.2021 № 492 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № З/П Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 9 UA-2021-08-05-013688-a 05.08.2021 Дніпровський міський центр соціальних служб (код ЄДРПОУ 21945667) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olgavet3012@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в частині опублікування оголошення про проведення відкритих торгів без інформації про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції переможця торгів встановлено порушення пунктів 1,2 частини 1 статті 31 Закону. Крім того встановлено порушення пункту 1 частини 16 статті 29 Закону в частині не опублікування повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в поданих документах переможцем торгів. За результатами аналізу питання обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення інформації передбаченої постановою КМУ «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), відображення закупівлі у річному плані закупівлі, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжиття заходів щодо розірвання договору від 13.09.2021 № 49 шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 жовтня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання та оприлюднення договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дніпровського міського центру соціальних служб (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника ФОП Євсічева Вікторія Олександрівна (далі ФОП Євсічева В.О.), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 31.08.2021 №3, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 31.08.2021, договір від 13.09.2021 № 49, пояснення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 22.09.2021. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції, при цьому надання забезпечення тендерної пропозиції визначено у розмірі 41 011,20 гривень. Проте в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено, «вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: Присутнє забезпечення». Також моніторингом установлено, що у пункті І Додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель шляхом надання довідки у довільній формі. Отже Замовник зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону шляхом надання довідки в довільній формі. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі (до переліку документів як до переможця) не є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону. Так відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29.11.2016 № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018, довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256. Отже, на порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації у переліку документів для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону. Крім того відповідно до форми договірної ціни на поточний ремонт приміщення, яка міститься в тендерній пропозиції переможця торгів ФОП Євсічева В.О. зазначено, що договірна ціна є динамічною, визначена згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 та складена в поточних цінах станом на 16.08. 2021. Згідно із Правилами визначення вартості будівництва ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі Правила), визначення вартості будівництва при складанні ціни пропозиції учасника конкурсних торгів регламентується пунктом 6.2 цих Правил. Підпунктом 6.2.6 Правил визначено, що загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н БД.1.1-3, виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів). Так, відповідно до вимог розділу 5.3 Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 №405 (зі змінами), визначення підрядником на стадії визначення ціни договору адміністративних витрат здійснюється на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітний період, та завантаженості будівельної організації. Аналізом тендерної пропозиції переможця торгів встановлено, що ФОП Євсічева В.О. відповідно до реєстраційних документів є фізичною особою – підприємцем, не має будівельної організації, та відповідно до документів, які містяться у складі наданої їм тендерної пропозиції, - не має апарату управління. З огляду на зазначене ФОП Євсічева В.О. не має підстав для нарахування у договірній ціні та в актах приймання виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в адміністративних витрат. З урахуванням роз’яснень Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.06.2013 «Про визначення вартості будівельних робіт, що виконуються фізичною особою - підприємцем із залученням державних коштів», які розміщенні на офіційному сайті Мінрегіону України, адміністративні витрати при складанні договірної ціни фізичною особою - підприємцем не враховуються. Проте відповідно до тендерної пропозиції ФОП Євсічева В.О. у договірну ціну на виконання поточного ремонту приміщення Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства та /або насильства за ознакою статі (з кризовою кімнатою) Дніпровського міського центру соціальних служб за адресою м. Дніпро, вулиця Новосільна, будинок № 21 увійшли адміністративні витрати у розмірі 3 301,09 грн, чим завищено вартість тендерної пропозиції. Згідно із пунктом 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Євсічева В.О. Також моніторингом установлено, що відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено, що учасник надає у складі своєї пропозиції довідку у довільній формі, де учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в тому числі зазначається інформація про наявність офісу та складського-виробничого приміщення у власності або на правах оренди, строком оренди не менше ніж до 31.12.2021 з зазначенням адреси та права користування за підписом уповноваженої особи учасника. В тендерній пропозиції ФОП Євсічева В.О. міститься Довідка від 20.08.2021 вих.№3 «Про наявність матеріальної бази, необхідного обладнання, машин та інструментів», в якій відсутня інформація про наявність офісу та складського-виробничого приміщення у власності або на правах оренди, строком оренди не менше ніж до 31.12.2021 з зазначенням адреси та права користування, що не відповідає підпункту 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. Натомість в тендерній пропозиції зазначеного учасника міститься договір оренди об’єкту нерухомості від 01.08.2021 № 2, укладений з ТОВ «СТИЛЬ», відповідно до якого ФОП Євсічева В.О. орендує нежитлове приміщення площею 77,0 кв.м. за адресою: м. Дніпро, вул. Журналістів,1 під офіс та складське приміщення строком до 31.12.2021 року. Пунктом 1 вказаного договору визначено, що орендодавець зобов’язується передати за плату орендареві в термінове користування, а орендар зобов’язується прийняти в термінове користування вищевказане приміщення, згідно зі Схемою приміщення і акту приймання – передачі, які з дати їх підписання є невід’ємною частиною договору (додатки №1 і 2 до Договору). Проте в тендерній ФОП Євсічева В.О. відсутні додатки №1 і 2 до договору оренди об’єкту нерухомості, підтверджуючі факт передачі в оренду приміщення. Отже учасником ФОП Євсічева В.О. документально не підтверджено кваліфікаційний критерій, установлений Замовником відповідно до пункту 1 частини 2 статті 16 Закону в частині підтвердження наявності офісу та складського-виробничого приміщення. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, встановленою статтею 16 цього Закону. Проте Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Євсічева В.О. та укладено із зазначеним учасником договір від 13.09.2021 № 49 на суму 1 352 083,73 гривень. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Пунктом 1 частини 16 статті 29 Закону визначено, що Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Замовником на порушення пункту 1 частини 16 статті 29 Закону в електронній системі закупівель не опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей поданих ФОП Євсічева В.О. документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі вищезазначеному кваліфікаційному критерію відповідно до статті 16 Закону.
Період усунення порушень: 04.10.2021 15:09 - 21.10.2021 00:00
Дата публікації висновку: 04.10.2021 15:09

Оскарження висновку в суді

Опис: Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата публікації: 20.10.2021 13:35
Дата відкриття провадження: 21.10.2021 12:00
Номер відкриття провадження: 160/19412/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 04.10.2021 року Східним офісом Держаудитслужби оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-08-05-013688-a «Поточний ремонт приміщення Денного центру соціально - психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства та/ або насильства за ознакою статі (з кризовою кімнатою) Дніпровського міського центру соціальних служб за адресою м. Дніпро, вулиця Новосільна, будинок № 21 (Код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (далі – Висновок), за змістом якого Держаудитслужбою виявлені порушення вимог ч.3 ст. 17, п.2 ч.2 ст. 22, п.1, 2 ч.1 ст. 31, п.1 ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25 грудня 2015 року, з наступними змінами та доповненнями (далі – Закон № 922). У Висновку Східним офісом Держаудитслужби встановлений спосіб усунення виявлених порушень, а саме: здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжиття заходів щодо розірвання договору № 49 від 13.09.2021 року шляхом укладення відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Абзацом 2 ч.8 ст. 8 Закону № 922 регламентовано, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. На виконання ч.8 ст. 8 Закону № 922 Дніпровський міський центр соціальних служб повідомляє про неможливість усунення виявлених порушень у спосіб, визначений у Висновку від 04.10.2021 року, з наступних причин: 1. За результатами публічної закупівлі «Поточний ремонт приміщення Денного центру соціально - психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства та/ або насильства за ознакою статі (з кризовою кімнатою) Дніпровського міського центру соціальних служб за адресою м. Дніпро, вулиця Новосільна, будинок № 21 (Код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (ідентифікатор публічної закупівлі № UA-2021-08-05-013688-a) був визначений переможець відкритих торгів – ФОП Євсічева В.О., з яким укладений договір № 49 від 13.09.2021 року. Станом на теперішній час підрядні роботи за договором № 49 від 13.09.2021 року фактично виконані підрядником в орієнтовному обсязі 40 %, в зв’язку з чим в результаті розірвання договору сторони не зможуть повернутися у первісний стан та відповідно таке розірвання в жодному разі не матиме своїм наслідком усунення виявлених порушень, оскільки зміст останніх зводиться до формальних недоліків тендерної документації та тендерної пропозиції учасника, які не впливають ні на хід виконання підрядних робіт, ні на їх результати, ні на вартісні показники виконуваних робіт. 2. Публічна закупівля № UA-2021-08-05-013688-a реалізована на виконання на ступних нормативно-правових актів за кошти субвенції з державного бюджету. Так, відповідно до ст. 4 Закону № 922 планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Дніпровським міським центром соціальних служб сформовано річний план закупівель з урахуванням затверджених кошторисних призначень місцевого бюджету, затвердженого рішення Дніпровської міської ради від 28.07.2021 №3/9 «Про внесення змін до рішення міської ради від 16.12.2020 року № 13/01-2 «Про бюджет Дніпровської територіальної громади на 2021 рік». Кабінетом Міністрів України від 24.02.2021 року № 145 затверджено Постанову «Питання Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року». На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 21.04.2021 № 398 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі» Дніпровським міським центром соціальних служб сформовано потребу на основі моніторингу ринку з послуг поточного ремонту та надано до департаменту соціальної політики Дніпровської міської ради пропозиції щодо проведення поточного ремонту приміщення Денного центру за адресою: м. Дніпро, вул. Новосільна, буд. 21, у сумі 1 367 040,0 грн. Міністерством соціальної політики України відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 696-р «Про затвердження розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, у 2021 році» згідно з поданими департаментом соціальної політики Дніпровської міської ради пропозиціями, виділено кошти державної субвенції на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, зокрема 1 367 040,0 грн для проведення поточного ремонту приміщення Денного центру за адресою: м. Дніпро, вул. Новосільна, буд. 21. Відповідно до п.9 Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (у редакції від 27.01.2021 року), з наступними змінами та доповненнями, обсяг субвенцій з державного бюджету, не використаний на кінець бюджетного періоду, перераховується в останній робочий день такого періоду органами Казначейства до державного бюджету, якщо інше не передбачено Бюджетним кодексом України та/або законом про Державний бюджет України. Таким чином, розірвання договору № 49 від 13.09.2021 року призведе до втрати Дніпровським міським центром соціальних служб цільової субвенції з державного бюджету в зв’язку з її поверненням до держбюджету у кінці року, оскільки враховуючи тривалість процедури публічної закупівлі та часу необхідного для виконання підрядних робіт, реалізація повторної публічної закупівлі за предметом «Поточний ремонт приміщення Денного центру соціально - психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства та/ або насильства за ознакою статі (з кризовою кімнатою) Дніпровського міського центру соціальних служб за адресою м. Дніпро, вулиця Новосільна, будинок № 21 (Код ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» та завершення виконання робіт до кінця поточного року є неможливим, що у кінцевому підсумку унеможливіть досягнення соціальної мети замовника, а саме – облаштування приміщення для надання соціально-психологічної допомоги постраждалим від насильства, та порушить принцип пропорційності між виявленими порушеннями та обраним способом їх усунення. Так, у Рішенні від 25 січня 2012 р. № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який у сфері соціального захисту означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Конституційний Суд України визначає принцип пропорційності, в першу чергу, як процесуальну справедливість: «Обмеження конституційних прав повинно відповідати принципу пропорційності: інтереси забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та безпеки тощо можуть виправдати правові обмеження прав і свобод тільки в разі адекватності соціально обумовленим цілям». Пропорційність – один із загальних принципів права Європейського співтовариства. Спочатку він був визнаний Судом ЄС, а згодом закріплений як загальний принцип в Угодах про утворення ЄС (зокрема, в ст. 5 Договору про заснування Європейського співтовариства). У розгорнутому формулюванні він звучить так: для досягнення певної мети органи влади не можуть накладати на громадян зобов`язання, які перевищують установлені межі необхідності, що випливають з публічного інтересу. Принцип пропорційності є універсальним і незмінним гарантом захисту основних прав і свобод людини за допомогою збалансованого обмеження прав і свобод та забезпечення гармонії в суспільстві Вимога мінімальності державно-правового впливу на суспільні відносини означає, що засоби повинні бути якнайменш обтяжливими для суб`єктів права. В умовах правової держави заборона надмірного державного втручання у свободу особи розглядається як аксіоматична вимога: держава має право обмежувати право людини тільки тоді, коли це дійсно необхідно, і тільки в такому обсязі, в якому її заходи будуть співмірними з поставленою метою. Іншими словами, у цій сфері проголошується і діє принцип пропорційності (розмірності, адекватності). Отже, в контексті наведеного принципу пропорційності, спосіб усунення порушень виявлених Східним офісом Держаудитслужби під час проведення моніторингу закупівлі № UA-2021-08-05-013688-a повинен бути співмірним змісту таких порушень. Дотримання принципу співмірності є гарантом захисту суб`єктів права у сфері публічних відносин та застосування найменш обтяжливих засобів до них збоку держави. Встановлені у Висновку від 04.10.2021 року порушення не призводять до жодних негативних наслідків, зокрема до нецільового використання бюджетних коштів, не спричиняють збитків державному бюджету, не порушують права інших учасників публічної закупівлі, що свідчить про непропорційність співвідношення таких порушень із обраним Східним офісом Держаудитслужби способом їх усунення у формі розірвання договору № 49 від 13.09.2021 року, оскільки розірвання останнього призведе до неспівмірних негативних наслідків у вигляді втрати Дніпровським міським центром соціальних служб цільової субвенції з державного бюджету, порушення майнових інтересів підрядника ФОП Євсічева В.О., яка вже виконала частину підрядних робіт за таким договором, та неможливість забезпечення мешканців територіальної громади м. Дніпро затребуваною соціально - психологічною допомогою для осіб, які постраждали від насильства, через відсутність належно облаштованого приміщення для надання такої допомоги, що у підсумку нівелює можливість досягнення відповідного позитивного соціального ефекту. 3. Частинами 1, 2 ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26 січня 1993 року, з наступними змінами та доповненнями (далі – Закон № 2939), визначено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Частиною 1 ст. 5 Закону № 2939 передбачено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно до ч.6, 7 ст. 8 Закону № 922 за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. У висновку обов’язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов’язання щодо усунення такого порушення. Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи. Відповідно до п.3 розділу ІІІ «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого Наказом Державної аудиторської служби України № 86 від 23 квітня 2018 року, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 червня 2018 р. за № 654/32106 (далі – Порядок № 86), у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов'язання щодо їх усунення. Виходячи зі змісту наведених норм вбачається, що висновок про результати моніторингу закупівлю має містити вимогу про усунення виявлених порушень та одночасно чинним законодавством України не встановлені способи такого усунення, в тому числі в органу державного фінансового контролю відсутні повноваження на визначення способів усунення виявлених порушень, що підтверджується приписами Закону № 922, Закону № 2939, Порядку № 86. Таким чином, встановивши вимогу, наведену в оскаржуваному висновку, про розірвання договору закупівлі, Східний офіс Держаудитслужби вийшов за межі своїх повноважень, що є порушенням вимог ст. 19 Конституції України. Крім того, безпосередньо в оскаржуваному висновку від 27.07.2020 року відповідач зазначив про необхідність усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, тобто виходячи з припису п.3 розділу ІІІ Порядку № 86, відповідач повинен був навести конкретну вказівку на нормативно-правовий акт, яким передбачений такий спосіб усунення виявленого порушення як розірвання договору про закупівлю, що Східним офісом Держаудитслужби протиправно здійснено не було та свідчить про безпідставність вимоги про розірвання договору № 49 від 13.09.2021 року і неможливість такого розірвання з огляду на відсутність відповідного правового обґрунтування. 4. Процедура розірвання господарського договору регламентується чинним цивільним та господарським законодавством України. Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Статтею 654 ЦК України встановлено, що зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту. Статтею 188 Господарського кодексу України (далі – ГК України) регламентовано, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що підставою для розірвання договору може бути: - рішення суду за вимогою однієї із сторін договору у випадку істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; - досягнення згоди сторін на таке розірвання договору в тій самій формі, в якій було укладено договір; - одностороння відмова від договору, якщо право на таку відмову передбачено договором або законом. Тобто чинним законодавством України не встановлено підстави для розірвання договору у вигляді порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» або наявність вимоги органу державного фінансового контролю, що свідчить про те, що Східним офісом Держаудитслужби покладений на замовника обов’язок з вжиття заходів щодо розірвання договору № 49 від 13.09.2021 року, який не має реального механізму виконання, та об’єктивну неможливість виконання вимог Висновку від 04.10.2021 року. 5. Щодо змісту порушень, наведених у Висновку від 04.10.2021 року, Дніпровський міський центр соціальних служб зазначає про їх фактичну відсутність та помилковість висновків Східного офісу Держаудитслужби про допущення таких порушень. 5.1. У Висновку від 04.10.2021 року зазначено, що: «За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції, при цьому надання забезпечення тендерної пропозиції визначено у розмірі 41 011,20 гривень. Проте в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено, «вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників: Присутнє забезпечення».». Відповідно до ч.1, п.9 ч.2 ст. 21 Закону № 922 оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, зокрема, інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Згідно з п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 року № 1082, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/ постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично. При заповненні електронних полів оголошення про проведення відкритих торгів Дніпровським міським центром соціальних служб була внесена інформація про вид та умови надання забезпечення учасників, а саме - гарантія, що підтверджується змістом відповідної інформації, розміщеної за посиланням https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/23048995/ на електронному майданчику SmartTender.biz (офіційний майданчик державних тендерів та аукціонів Prozorro), роздрукована копія якої додається. При цьому, при формуванні на веб-порталі SmartTender.biz інформації про проведення відкритих торгів у вигляді окремого документу для друку, в такий документ з найменування «Оголошення про проведення відкритих торгів» інформація про вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників включена у вигляді вказівки «присутнє забезпечення», що однак не виключає факту зазначення виду забезпечення «гарантія» замовником у відповідному електронному полі, реалізованому в системі, що спростовує висновок Східного офісу Держаудитслужби про порушення замовником вимог п.9 ч.2 ст. 21 Закону № 922. Крім того, у тендерній документації Замовника (яку використовували працівники Управління Східного офісу Держаудитслужби під час проведення моніторингу) у п.2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначена детальна інформація про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції, яку повинні надати Учасники при поданні тендерної пропозиції, зокрема, «Розмір забезпечення тендерної пропозиції становить 3 % від очікуваної вартості закупівлі та складає: 41 011,20 грн (Сорок одна тисяча одинадцять гривень 20 копійок). Вид забезпечення тендерної пропозиції – банківська гарантія. Подається в електронному форматі разом з тендерною пропозицією». 5.2. У Висновку від 04.10.2021 року зазначено, що: «Також моніторингом установлено, що у пункті І Додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель шляхом надання довідки у довільній формі. Отже Замовник зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону шляхом надання довідки в довільній формі. /…/ Отже, на порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації у переліку документів для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону». Наведений висновок Східного офісу Держаудитслужби є помилковим та спростовується змістом Тендерної документації. Так, п.І Додатку 2 Тендерної документації за публічною закупівлею № UA-2021-08-05-013688-a встановлює документи, які вимагаються від учасників, а не від переможця закупівлі, про що свідчить найменування відповідного пункту: «І. Документи, що вимагаються від учасників для підтвердження інформації про відсутність підстав відмови їм в участі у процедурі закупівлі, передбачених ст. 17 Закону та інші документи:». Так одночасно п.І Додатку 2 Тендерної документації містить застереження, що: «Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель», тобто наведеним положенням чітко передбачено, що від переможця вимагається саме документальне підтвердження відсутності підстав, передбачених п.5, 6, 12, 13 ч.1 та ч.2 ст. 17 Закону № 922, а не надання довідки. Аналогічно у п.ІІІ додатку 2 Тендерної документації замовника зазначено: «ІІІ. Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону». Чинним законодавством України чітко визначено, що відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, підтверджуються довідкою про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України - документом, який містить відомості з персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України та який залежно від обсягу запитуваної особою інформації може містити відомості про: відсутність (наявність) судимості; притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України; персонально-довідковий облік - систематизований банк (база) даних інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення тощо, та яка видається Департаментом інформатизації МВС, територіальними сервісними центрами МВС (п.2 наказу та п.2 Порядку доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 29.11.2016 року № 1256, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 січня 2017 р. за № 22/29890. Будь-якого альтернативного способу документального підтвердження інформації про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України, не передбачено, в зв’язку з чим вказівка п.ІІІ додатку 2 Тендерної документації про надання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених п.2, 3, 5, 6, 8, 12, 13 ч.1 та ч.2 ст. 17 Закону № 922, має однозначне тлумачення як вимога про надання переможцем саме довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України, виданою компетентним органом. 5.3. У Висновку від 04.10.2021 року зазначено, що: «Аналізом тендерної пропозиції переможця торгів встановлено, що ФОП Євсічева В.О. відповідно до реєстраційних документів є фізичною особою – підприємцем, не має будівельної організації, та відповідно до документів, які містяться у складі наданої їм тендерної пропозиції, - не має апарату управління. З огляду на зазначене ФОП Євсічева В.О. не має підстав для нарахування у договірній ціні та в актах приймання виконаних будівельних робіт примірної форми №КБ-2в адміністративних витрат. /…/ Проте відповідно до тендерної пропозиції ФОП Євсічева В.О. у договірну ціну на виконання поточного ремонту приміщення Денного центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від насильства та /або насильства за ознакою статі (з кризовою кімнатою) Дніпровського міського центру соціальних служб за адресою м. Дніпро, вулиця Новосільна, будинок № 21 увійшли адміністративні витрати у розмірі 3301,09 грн, чим завищено вартість тендерної пропозиції». Однак, п. 5.8.16 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» містить перелік витрат, які необхідно врахувати при складанні інвесторської кошторисної документації, а саме зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва. Розмір коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організації обчислюють за ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва». Згідно з п. 5.2.1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 в інвесторській кошторисній документації кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначають на підставі середніх показників, що наведено в додатку Д (вищезазначеного ДСТУ). Відповідно до п. 5.3.1., п.5.3.2., п.5.3.3. ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів адміністративні витрати визначає підрядник на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася в цій організації за попередній звітний період. Для розрахунку показника адміністративних витрат потрібні дані про обґрунтовані адміністративні витрати, пов’язані з виконанням будівельних робіт, за даними бухгалтерського обліку за попередній звітний період, а також загальна нормативно-розрахункова трудомісткість виконаних робіт за всіма об’єктами за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в, додаток Т ДСТУ Б Д.1.1-1). Розрахунок адміністративних витрат виконують з використанням Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт і переліку адміністративних витрат (додаток Г). Згідно з п. 5.3.5 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, розраховані підрядною організацією показники адміністративних витрат, погоджені із замовником у договірній ціні, використовують при проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних робіт. Відповідно до п.4.9. ДБН Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» вартість будівництва визначається: - на стадії проектування - в складі інвесторської кошторисної документації; - на стадії визначення виконавця робіт (проведення процедури закупівлі) - в ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)); - на стадії проведення взаєморозрахунків - шляхом уточнення окремих вартісних показників, визначених на попередніх стадіях, залежно від виду договірної ціни в порядку, обумовленому в договорі підряду. Пунктом 6.2.6 ДБН Д.1.1-1:2013 Загальновиробничі та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б Д.1.1-3, виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів). Перелік адміністративних витрат, які включаються до вартості будівельно-монтажних робіт за будівельним контрактом, наведено в розділі I додатка 3 до Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених Наказом Мінрегіонбуду № 573 від 31.12.2010 року. Жодний з перелічених нормативно-правових актів не визначає організаційно-правової форми будівельної організації, в зв’язку з чим будівельна організація може функціонувати як у формі юридичної особи, так і у формі фізичної особи – підприємця. Так, відповідно до ст. 51 ЦК України до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин. Таким чином, виходячи з наведеного, при визначенні вартості підрядних робіт фізична особа-підприємець як будівельна організація може враховувати адміністративні витрати на підставі структури, яка склалася в цій організації за попередній звітний період, бухгалтерського обліку за попередній звітний період, а також на підставі загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об’єктами за той самий період, що спростовує висновок Східного офісу Держаудитслужби про безпідставність включення ФОП Євсічева В.О. у договірну вартість адміністративних витрат. 5.4. У Висновку від 04.10.2021 року зазначено, що: «Також моніторингом установлено, що відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено, що учасник надає у складі своєї пропозиції довідку у довільній формі, де учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в тому числі зазначається інформація про наявність офісу та складського-виробничого приміщення у власності або на правах оренди, строком оренди не менше ніж до 31.12.2021 з зазначенням адреси та права користування за підписом уповноваженої особи учасника. /…/ Проте в тендерній ФОП Євсічева В.О. відсутні додатки №1 і 2 до договору оренди об’єкту нерухомості, підтверджуючі факт передачі в оренду приміщення. Отже учасником ФОП Євсічева В.О. документально не підтверджено кваліфікаційний критерій, установлений Замовником відповідно до пункту 1 частини 2 статті 16 Закону в частині підтвердження наявності офісу та складського-виробничого приміщення. Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, встановленою статтею 16 цього Закону. Проте Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Євсічева В.О. та укладено із зазначеним учасником договір від 13.09.2021 № 49 на суму 1 352 083,73 гривень». Абзацом 10, 11 пп.2 п.5 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що: «Учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям Замовника надає у складі своєї пропозиції: Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) у довільній формі, де Учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (машини, механізми чи інструменти; заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується), в тому числі зазначається інформація про наявність офісу та складського-виробничого приміщення у власності або на правах оренди, строком оренди не менше ніж до 31.12.2021 з зазначенням адреси та права користування за підписом уповноваженої особи учасника». Наведена вимога Тендерної документації містить вимогу про надання саме інформації про наявність офісу та складського-виробничого приміщення у власності або на правах оренди, строком оренди не менше ніж до 31.12.2021 з зазначенням адреси та права користування, та не містить вимоги про надання договору оренди (у випадку оренди офісу, складського приміщення) або його копії. При цьому, п.1 розділу ІІІ Тендерної документації містить застереження про те, що «Замовник не заперечує щодо надання Учасником за його бажанням будь – яких додаткових документів. Подання таких додаткових документів, які не вимагаються Документацією, не буде розцінено як невідповідність тендерної пропозиції умовам Документації». Таким чином, подання учасником публічної закупівлі договору оренди без повного обсягу додатків за відсутності вимоги про надання такого договору не є порушенням приписів Тендерної документації. Одночасно завантаження такого договору оренди у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Євсічева В.О. (без додатків) реалізовує вимогу абз.10, 11 пп.2 п.5 розділу ІІІ Тендерної документації, оскільки такий договір містить інформацію про наявність офісу та складського-виробничого приміщення на правах оренди, строком оренди не менше ніж до 31.12.2021 року, із зазначенням їх адреси, що свідчить про відповідність тендерної пропозиції ФОП Євсічева В.О. вимогам пп.2 п.5 розділу ІІІ Тендерної документації Замовника.
Дата публікації звіту: 08.10.2021 16:52

Запити/Пояснення