-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Магнітно-резонансний томограф
Завершена
52 833 333.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 529 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 529 000.00 UAH
Номер:
fe58996e66aa455a9960a43f7243c2b1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-04-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.08.2022 00:00
Період моніторингу:
04.08.2022 10:16 - 26.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.08.2022 № 161
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
29 UA-2021-08-05-012829-a 05.08.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Євромедпроект» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Артек медікал груп», своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Клінічної лікарні «Феофанія» Державного управління справами (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 29.07.2021 (протокол № 74) зі змінами, затвердженими рішенням тендерного комітету від 02.09.2021 (протокол № 81), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Артек медікал груп» (далі – ТОВ «Артек медікал груп») та товариства з обмеженою відповідальністю «Євромедпроект» (далі – ТОВ «Євромедпроект»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 30.09.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.10.2021, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.10.2021, повідомлення про намір укласти договір від 08.10.2021, договір № 889 від 06.12.2021 (далі – Договір), укладений між Замовником та ТОВ «Артек медікал груп», додаткові угоди від 08.12.2021 № 1 та від 30.12.2021 № 2 до зазначеного договору, відповідь Замовника, надана 17.08.2022 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, зокрема шляхом завантаження інших документів, необхідність подання яких у складі Пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Так, згідно із додатком № 2 до тендерної документації Замовника дана форма пропозиції подається учасником на етапі подання пропозицій без зазначення ціни та вартості товару, оскільки розкриття ціни до проведення аукціону на етапі попередньої кваліфікації стає доступною іншим учасникам, що порушує принципи добросовісної конкуренції. У разі вказання учасником ціни і вартості на етапі подання пропозиції така пропозиція буде відхилена Замовником торгів.
Учасник процедури закупівлі ТОВ «Євромедпроект» у складі своєї тендерної пропозиції надав тендерну пропозицію (файл «37_Тендерна пропозиція без ціни.pdf») за формою, передбаченою додатком 2 до тендерної документації Замовника.
У вказаній формі тендерної пропозиції зазначена інформація, зокрема про назву предмету закупівлі – магнітно-резонансний томограф uMR 570, виробника – Shanghai United Imaging Healthcare Co, Ltd та про те, що «…Уважно вивчивши тендерну документацію та вимоги, які висуваються до предмета закупівлі (у т.ч. до його частин (лотів)) ми, уповноважені на підписання Договору, маємо можливість та погоджуємося виконати вимоги Замовника та Договору за наступною ціною (загальна тендерної вартість пропозиції*): 52 830 000 гривень…».
Отже, учасник процедури закупівлі ТОВ «Євромедпроект» у складі своєї тендерної пропозиції на етапі подання пропозицій без зазначення ціни та вартості товару надав форму тендерної пропозиції (файл «37_Тендерна пропозиція без ціни.pdf») з зазначенням ціни на запропонований товар, чим не дотримався вимог додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Євромедпроект» як такого, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з умовами пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
24.08.2022 18:35 - 08.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.08.2022 18:35
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок буде оскаржено в судовому порядку
Дата публікації:
31.08.2022 12:39
Дата відкриття провадження:
14.09.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
№640/14936/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
6b2016f63787462fb5270e4d99aac14a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.08.2022 16:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Магнітно-резонансний томограф» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-08-05-012829-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
У зв’язку з чим просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо об’єктивних обставин продовження строку дії договору № 889 від 06.12.2021 відповідно до додаткової угоди № 2 від 30.12.2021 до цього договору.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
be0085679f4f49a9b04e2bcb2fc3e961
Назва:
Звернення
Дата опублікування:
29.08.2022 14:25
Опис:
Відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-05-012829-a Клінічна лікарня «Феофанія» Державного управління справами повинна здійснити заходи усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Суть звернення:
1. Яким чином та на підставі якого Закону (нормативних-документів), Клінічна лікарня «Феофанія» Державного управління справами повинна виконати Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-05-012829-a?
2. Просимо поетапно прописати наші дії на визнання недійсності/нікчемності договору.
Номер:
3b6101c0e3124c2cbc4d6d6d9f9ba86f
Назва:
відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
02.09.2022 10:09
Опис:
Державна аудиторська служба розглянула ваше звернення за роз’ясненням, оприлюднене в електронній системі закупівель, щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі за номером UA-2021-08-05-012829-a (далі – Висновок) стосовно зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та повідомляє.
Частиною сьомою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що у висновку обов’язкового зазначаються, зокрема:
опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
При цьому, у висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Разом з тим, наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 року за № 958/35241 (далі – Наказ № 552) затверджено форму такого висновку, який складається із вступної частини, в якій зазначається інформація про закупівлі, предмет закупівлі, інформація про оприлюднення та застосовану процедуру закупівлі, підстави здійснення моніторингу та дата початку моніторингу, та констатуючої частини, де зазначається дата закінчення моніторингу та інформація про результати моніторингу, висновок про наявність чи відсутність порушення та зобов’язання щодо його усунення у разі виявлення.
Отже, відповідно до положень частини сьомої статті 8 Закону та положень Наказу № 552 Держаудитслужба склала Висновок з описом тієї інформації, яку вимагають зазначені норми законодавства.
Рішенням Верховного Суду у справі № 640/467/19 визначено, що у разі встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язання замовнику усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба має конкретизувати, якого саме заходу має вжити позивач для усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Спонукання позивача самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Частина п’ята статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
За результатами моніторингу установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «Євромедпроект» (далі – ТОВ «Євромедпроект»), а саме – у складі своєї тендерної пропозиції на етапі подання пропозицій без зазначення ціни та вартості товару учасником надано форму тендерної пропозиції (файл «37_Тендерна пропозиція без ціни.pdf») з зазначенням ціни на запропонований товар, чим не дотримано вимоги додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Євромедпроект» як такого, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи зазначене, невідхилення Замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Євромедпроект» вплинуло на результати проведення торгів, а саме на визначення переможця.
Отже, зважаючи на викладене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: припинення зобов’язань за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
При тому, повідомляємо, що порядок припинення зобов’язань (розірвання договору) регулюється законодавством, в тому числі Цивільним та Господарським кодексами України.
Принагідно повідомляємо, що відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.