-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини внутрішніх приміщень амбулаторії за адресою: вул. Горького, 9, смт. Есхар Чугуївського району Харківської області
Завершена
2 003 715.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 018.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 018.58 UAH
Номер:
e56416b5ae354ebabdce0ddbff543d8b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-08-000124
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.09.2021 00:00
Період моніторингу:
08.09.2021 17:07 - 30.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.09.2021 № 393
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П.В. від 08.09.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 08.09.2021 № 393
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
17 UA-2021-08-04-010823-b 04.08.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону, вимог частини шостої статті 17 Закону, вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону та принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів не допущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24.09.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ» НОВОПОКРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію (нова редакція), затверджену протоколом тендерного комітету від 19.08.2021, роз’яснення та запитання до процедури закупівлі, тендерна пропозиція учасника – переможця ТОВ «БУДКОМ ПАРТНЕР», протокол розгляду тендерних пропозицій від 31.08.2021 та повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2021 року.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація не містить прикладів формальних помилок, чим порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Також, в ході моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог пункту 6.7 розділу 3 тендерної документації обов’язковим є ознайомлення Учасника з об’єктом з підписанням відповідного акту огляду з Замовником. Зазначений акт, підписаний Учасником та Замовником, подається у складі Пропозиції Учасника. В акті обов’язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника, дата та час складання та підписання цього акту. Відсутність в пропозиції даного акту є підставою для відхилення пропозиції Учасника.
Однак, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до Додатоку 2б до тендерної документації Замовником вимагається від переможця процедури закупівлі надання документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5,6,12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Однак, нормою частини шостої статті 17 Закону встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Таким чином, тендерна документація містить вимогу щодо надання переможцем закупівлі тільки частини документів, передбачених частиною шостою статті 17 Закону, що суперечить вимогам частини шостої статті 17 Закону та є порушенням вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації - Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: 1) інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до статті 16 Закону, згідно Додатку №1 до тендерної документації (Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази у довільній формі та Довідка, що містить інформацію про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт у довільній формі).
Так, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця надані довідки від 19.08.2021 №26 та від 19.08.2021 №27. Проте, у довідках не зазначена та не підтверджена інформація про наявність працівників які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт та про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ «БУДКОМ ПАРТНЕР» підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Натомість Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив учасника ТОВ «БУДКОМ ПАРТНЕР», визнав його переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір.
Період усунення порушень:
24.09.2021 16:53 - 09.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
24.09.2021 16:53
Запити/Пояснення
Номер:
4e566fd667914738913ba18b376caa84
Назва:
Обгрунтовані заперечення
Дата опублікування:
30.09.2021 14:23
Опис:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-04-010823-b від 24 вересня 2021 року, який опубліковано в електронній системі закупівель 24 вересня 2021 року.
Згідно з Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-08-04-010823-b від 24 вересня 2021 року (надалі- Висновок) встановлено порушення норм ст.5, частини 3 статті 17, пункту 19 частини другої статті 22, абз.2 п.1ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме:
1) У Висновку вказано, що тендерна документація не містить приклад формальних помилок. Натомість в оприлюдненій в системі електронних закупівель тендерній документації, що затверджена рішенням тендерного комітету 04.08.2021 року (зі змінами та доповненнями) у п.п.1.7 п.1 розділу ІІІ тендерної документації чітко вказано, що «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки».
Відповідно до Наказу № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а також наведено перелік та опис таких формальних помилок.
2) щодо вимоги тендерної документації про надання акту огляду об’єкту, то Замовник вважає за необхідне зазначити, що згідно з ч.3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Беручи до уваги, що виконання робіт буде здійснюватися у медичному закладі, що є вкрай відповідальною та соціально важливою закупівлею, а функцією Замовника є максимально ефективне проведення зазначеної закупівлі, Замовником було вирішено включити до тендерної документації вимогу щодо надання Акт огляду об’єкту. Окрім того, відповідно до пункту 9.1 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" стадія "Робоча документація (Р)" розробляється на підставі затвердженої попередньої стадії "Проект (П)", який визначає містобудівні, архітектурні, художні, екологічні, технічні, технологічні, інженерні рішення об'єкта будівництва, які необхідні та визначають чіткі обсяги робіт по розробці другої стадії проектування "Робоча документація (Р). Відтак, з метою наочного ознайомлення з об’ємом робіт, передбачених в технічному завданні, учаснику необхідно провести обстеження (огляд) розробленої та затвердженої проектної документації (стадія "П"), у тому числі обєкту, про що у складі пропозиції надати акт обстеження (огляду) об'єкту. Разом з тим, Замовник звертає увагу, що жоден з учасників/потенційних учасника не звертався до Замовника, що вказано норма є дискримінаційною, а включена Замовником лише з метою захисту від недобросовісних учасників. Кожен з учасників є вільним та не обмеженим в отриманні такого документу. Встановлені вимоги жодним чином не звужують коло можливих потенційних учасників та не містять обмежень для участі в тендері. Замовником встановлені єдині для всіх та рівні умови участі у процедурі закупівлі. Тому Замовник вважає, що дана вимога жодним чином не є дискримінаційною, не суперечить Закону, оскільки будь-який суб’єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми чи форми власності може отримати вказаний документ у разі його звернення до Замовника.
3) Відповідно до п.5 розділу ІІІ тендерної документації Переможець торгів, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону (докладніше у додатку №2б до Тендерної документації). Відповідно до частин 5, 6 статті 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.
Згідно з роз’ясненням Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04/34835-06 від 03.06.2020 «Щодо застосування статті 17 Закону» Замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, при цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі.
Слід зазначити, що тендерною документацією вимагається надання довідки, виданою Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель щодо фізичної особи, яка є учасником та службової (посадової) особи учасника.
Вищезазначена довідка МВС є документальним підтвердженням (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником та службової (посадової) особи учасника юридичної особи, а отже є документальним підтвердженням щодо відсутності (наявності) підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 статті 17 Закону.
Законом не заборонено Замовнику встановлювати додаткові вимоги щодо документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі для Переможця процедури закупівлі.
На підставі викладеного, Замовником при складанні тендерної документації не порушені частина 3 статті 17 Закону.
4) Відповідно до п.2 ч.2 ст. 22 Закону в тендерній документації має міститися один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. На виконання вищезазначеного Замовником було встановлено у Додатку 1 до тендерної документації, що документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям є Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази у довільній формі та Довідка, що містить інформацію про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід з виконання заявлених робіт у довільній формі. Таким чином, умовами та вимогами тендерної документації не встановлювалося та не передбачалося підтвердження інформації про наявність необхідних знань та досвіду з виконання заявлених робіт та про наявність відповідної матеріально-технічної бази.
Враховуючи вищенаведене, у Замовника відсутні були правові підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника-переможця торгів – ТОВ «БУДКОМ ПАРТНЕР».
Таким чином, тендерна документація складена Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а розгляд та визначення переможця торгів здійснено у відповідності до Закону.