-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт відокремленого підрозділу Василівського сільського клубу – філія №4 відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області за адресою вул. Остапа Вишні, буд. 22, с. Василівка, Полтавського району Полтавської області
згідно ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013
Завершена
4 210 135.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 050.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 050.68 UAH
Номер:
c58d5d94172f4b7fbfd4a3c3e0210444
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-19-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.04.2022 00:00
Період моніторингу:
19.04.2022 13:48 - 14.05.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.04.2022 № 156
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 19.04.2022 № 156.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-07-31-000116-b, 31.07.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/2714-2022 від 11.04.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ», визначення вказаного учасника переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору вимогам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-07-31-000085-b), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.07.2021 №55; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ»; протокол засідання тендерного комітету від 17.08.2021 №62; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані після аукціону переможцем документи; договір від 03.09.2021 №150 та додаткову угоду від 27.01.2022 №1 до нього; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Згідно з вимогами пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Проведеним моніторингом встановлено, що в пункті 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зазначено, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок».
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Отже, нормою частини шостої статті 17 Закону імперативно визначено обов’язок переможця надати замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, які підтверджують відсутність відповідних підстав, визначених, зокрема, пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої цієї статті.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої), а укладено з вказаним переможцем договір.
Слід зазначити, що здійснити перевірку наявної в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/reyestr-koruptsioneriv/) та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search) інформації щодо ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ» під час моніторингу не видалося за можливе, оскільки на час проведення та завершення моніторингу вільний публічний доступ до вказаних реєстрів був відсутній (обмежений у зв’язку з технічними роботами, спрямованими на максимальне посилення захисту даних в умовах воєнного стану).
Період усунення порушень:
10.05.2022 16:12 - 25.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
10.05.2022 16:12
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0020/2022пр
Дата відкриття провадження:
12.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/545/1265/22
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
13/0019/2022пр
Дата відкриття провадження:
12.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/545/1266/22
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
13/0018/2022пр
Дата відкриття провадження:
12.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/545/1267/22
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
13/0017/2022пр
Дата відкриття провадження:
12.12.2022 00:00
Номер відкриття провадження :
3/545/1268/22
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління Західного офісу Держаудитслужби
Заперечення до висновку
про результати моніторингу закупівлі
у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Ознайомившись із висновком за результатом моніторингу закупівлі за №UA-M-2022-04-19-000045, відносно процедури закупівлі за предметом "капітальний ремонт відокремленого підрозділу Василівського сільського клубу – філія №4 відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області за адресою вул. Остапа Вишні, буд. 22, с. Василівка, Полтавського району Полтавської області" шляхом застосування процедури відкритих торгів, що опублікована у системі публічних закупівель Prozorro за №UA-2021-07-31-000116-b, яка розпочата відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області повідомляємо наступне:
Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – Замовник) 31 липня 2021 року було оголошено процедуру закупівлі в системі електронних закупівель Prozorro за ідентифікатором закупівлі - UA-2021-07-31-000116-b (посилання на оголошення в мережі Інтернет - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-31-000116-b) щодо закупівлі за предметом "капітальний ремонт відокремленого підрозділу Василівського сільського клубу – філія №4 відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області за адресою вул. Остапа Вишні, буд. 22, с. Василівка, Полтавського району Полтавської області" згідно коду за ДК 021:2015 (CPV 2008) - 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Дана закупівля проводилась на виконання вимог розділу IV з урахуванням умов визначених частиною 4 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII в редакції від 24.07.2021 року (далі – Закон №922).
На виконання вимог другого абзацу частини 8 статті 8 Закону №922 Замовником надаються аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі, який оприлюднений за № UA-M-2021-10-25-000014 (далі – Висновок).
Згідно до протокольного рішення тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області від 30.07.2021 № 55 було затверджено тендерну документацію щодо проведення процедури відкритих торгів за вище визначеним предметом закупівлі та розпочато процедуру відкритих торгів. Тендерна документація (далі – Документація) додатково до її змісту має додатки 1, 2, 3, 4, 5, 6, які є її невід’ємною частиною.
По суті зазначеної інформації у Висновку повідомляється наступне.
1. У констатуючій частині Висновку зазначено, що на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
У ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, зокрема: «2.У тендерній документації зазначаються такі відомості: … 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. …».
У «Переліку формальних помилок», затвердженого 15.04.2020 наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (надалі – «Перелік формальних помилок»), зазначено:
«1.Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: уживання великої літери; уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок; написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс; нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2.Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3.Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4.Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5.У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6.Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7.Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8.Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9.Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10.Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв`язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11.Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12.Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду».
До того, в ході розгляду пропозиції учасника не було встановлено фактів, які б суперечили вимогам тендерної документації та/або Закону №922 в частині формальних помилок, яких, до речі не було встановлено в ході проведеного аналізу пропозиції.
При цьому у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 26.07.2021 за №164 не обґрунтовано не міститься інформації про які саме формальні помилки йде мова.
Враховуючи наведені норми права та обставини закупівлі Замовник не погоджується з доводами наведеними у констатуючій частині Висновку щодо наявності складу порушення в цій частині.
2. У констатуючій частині Висновку зазначено, що проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону №922 переможцем тендеру ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ» у визначений Законом №922 термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону №922.
В ході розробки Документації прийнято до уваги наведене у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.06.2020 за №3304-04/34835-06 «Щодо застосування статті 17 Закону» на адресу органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств та інших суб`єктів сфери публічних закупівель.
Згідно до вимог та умов визначеих у частинах 3, 4, 5, 6 статті 17 Закону №922П підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону №922 не вимагається від учасників процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.
При цьому на виконання даної вимоги, умовами тендерної документації визначено умову, яка має виконуватись учасником згідно до вимог розділу I Додатку 2 та Документації.
Згідно до вимог частини 6 статті 17 Закону №922 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Поряд з цим, згідно з частиною п’ятою статті 17 Закону, замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 "Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних" затверджено Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.
Інформація, яка вимагається для надання згідно з пунктом 2 частини першої статті 17 Закону №922 вноситься до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, доступ до якого є вільним за посиланням в мережі Інтернет на веб-порталі https://nazk.gov.ua.
Інформація, яка вимагається для надання згідно з пунктом 3 частини першої статті 17 Закону №922 вноситься до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, доступ до якого є вільним за посиланням в мережі Інтернет на веб-порталі https://nazk.gov.ua.
Інформація, яка вимагається для надання згідно з пунктом 8 частини першої статті 17 Закону №922 відображається у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, доступ до якого є вільним за посиланням в мережі Інтернет на веб-порталі https://usr.minjust.gov.ua.
Отже, оскільки Законом №922 заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону №922 не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.
На виконання даних вимог Закону №922, Замовником перевірялась інформація про відсутність підстав для відмови учаснику, якого було визначено переможцем.
Тому, у Замовника не було вмотивованих підстав вважати що учасник, якого було визначено переможцем, не надав у повній мірі інформацію про відсутність підстав для відмови, умови яких визначено пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону №922.
При цьому, ознайомившись із описом зазначеного у Висновку за результатом проведеного моніторингу, у Замовника немає законних підстав щодо вжиття заходів, що стосуються усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, щодо зауважень, які викладені у Висновку за результатом проведення моніторингу закупівлі.
Усунення Замовником встановлених під час моніторингу порушень закону є умовою не застосування адміністративної відповідальності до службової (посадової) особи замовника. Але для цього таке усунення має бути можливим як за законом, так і на практиці.
Визначення завідомо недосяжного зобов`язання усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель не відповідає меті встановлення такого правового регулювання. Адже вказане усунення має відновити стан законності. У іншому випадку буде наявним склад адміністративного правопорушення, а передбачене ч.9 ст. 8 Закону №922 звільнення від відповідальності стане неможливим.
Як вимагалось у Висновку, Замовника зобов`язано вжити заходів щодо припинення зобов’язання за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ» щодо розірвання договору.
При цьому у Висновку не зазначено згідно до якої норми права, зокрема Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, Замовник разом із ТОВ «НВП «ТЕРМОТЕХ» мають законні підстави виконати дану умову.
Відповідно до норм ч.2 ст. 202 Господарського кодексу України з дотриманням положень цього кодексу та Цивільного кодексу України, встановлено, що господарське зобов`язання припиняється у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду.
Частиною 3 статті 202 того самого кодексу визначено, що до відносин щодо припинення господарських зобов`язань застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст. 206 ГК України господарське зобов`язання може бути розірвано сторонами відповідно до правил, встановлених статтею 188 цього Кодексу. У свою чергу частина 1 статті 188 Господарського кодексу України передбачає заборону розірвання господарських договорів в односторонньому порядку, якщо інше не передбачено законом або договором.
Аналогічні приписи містяться у ст. 651 ЦК України.
Зі змісту п. 16.1 договору, укладеного за результатами спірної публічної закупівлі, вбачається, що він може бути розірваний в односторонньому порядку. Проте, підстави для такого розірвання не містять випадків порушення вимог Закону України “Про публічні закупівлі” при його укладенні, надходження висновку Держаудитслужби, складеного за результатами моніторингу закупівлі, або аналогічних.
Тому з наведених у Висновку підстав позивач у відповідності до норм статей 188, 202 ГК України та статті 651 ЦК України в односторонньому порядку не вправі припинити господарські зобов`язання за договором.
Що стосується такої підстави для припинення господарського зобов`язання, як визнання його недійсним за рішенням суду.
У будь-якому разі припинення господарського зобов`язання за договором не може усунути ті порушення Закону №922, які відображені у Висновку навіть з урахуванням висновків по питанням, зазначених у констатуючій частині.
Визнання договору недійсним або його розірвання не може поновити законність у етапах проведення публічної закупівлі, які вже минули.
Після укладення відповідного договору можливим є тільки притягнення до відповідальності - адміністративної або фінансової. Заходи, які можуть бути вчинені для цього, залежать від способу державного фінансового контролю.
За приписами ч.4 ст. 653 ЦК України сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов`язанням до моменту зміни або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором або законом.
Отже ті заходи, які Замовник зобов’язаний вчинити відповідно до спірного Висновку, не можуть бути виконані ним за законом та не призведуть до усунення наведених порушень законодавства в сфері публічних закупівель.
Враховуючи вище викладене, за відсутності у Висновку аргументованих причин відносно вимог чинного законодавства, які б могли об’єктивно встановлювати факт порушення з боку замовника або в ході розгляду пропозицій учасників відносно умов та вимог, визначених у Документації, які були предметом розгляду, Замовником не може бути вжито заходів, які обумовлюють виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Уповноважена особа ________ / _Ольга РЕЗНІК_
Дата публікації звіту:
13.05.2022 10:25
Запити/Пояснення
Номер:
759ff42fae5b40a3966c514d57cba3c9
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
20.04.2022 13:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-07-31-000116-b, яка проводилась Відділом освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
6ad2d9b0d29345da96c087bc72eacd99
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
21.04.2022 15:22
Опис:
На виконання вимоги частини 5 статті 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року №922-VIII (далі – Закон) надаємо пояснення у вигляді інформації по суті питань, які отримані у запиті про надання інформації.
По першому питанню:
З метою виконаннявимог Закону та вимог Постанови КМУ від 16 грудня 2020 р. № 1266 "Про внесення змін до постанов КабінетуМіністрівУкраїни від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710" замовником було затверджено та оприлюднено тендерну документацію разом із технічними та якісними характеристиками предмета закупівлі, визначено очікувану вартість предмета закупівлі та розміру бюджетного призначення. Технічні та якісні характеристиками предмета закупівлі у додатку 5 тендерної документації визначено згідно до вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 "Правила вартості будівництва" на підставі проектно-кошторисної документації, за результатом перевірки якої було отримано позитивний експертний звіт. Згідно п. 5.1.1 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 кошторисна вартість будівництва, що визначається у складі інвесторської кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва, проведення процедури закупівлі. При цьому, згідно до п. 5.1.2 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, кошторисна вартість будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат. Проектна документація розроблена у відповідності до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності надійності та довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, в тому числі щодо доступності осіб з обмеженими можливостями та інших мало мобільних груп населення, санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, пожежної безпеки, техногенної безпеки, енергозбереження, охорони праці. За результатом розгляду проектної документації та її розрахунків (кошторисна вартість будівництва) було затверджено (схвалено) в установленому порядку, в результаті чого було отримано позитивний експертний звіт №08-21П від 09 березня 2021р. Розробленим проектом кошторисної документації, за яким отримано позитивний експертний звіт, за об'єктом та з урахуванням його технічного стану, визначено зокрема обсяг робіт, кількість та якість матеріалів, які мають використовуватись при виконання робіт за об'єктом" капітальний ремонт відокремленого підрозділу Василівського сільського клубу – філія №4 відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Коломацької сільської ради Полтавського району Полтавської області за адресоювул. Остапа Вишні, буд. 22, с. Василівка, Полтавського району Полтавської області". Очікувана вартість предмета закупівлі визначалась згідно до вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та наказу Мінрегіонбуду від 05.07.2013 №293, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснюється згідно Зведеного кошторисного розрахунку, який є частиною проекту кошторисної документації за об'єктом будівництва, за результатом перевірки отримано позитивний експертний звіт №08-21П від 09 березня 2021р. З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проведено розрахунок наступним чином у зведеному кошторисному розрахунку об’єкта будівництва затверджений рішенням сесії Коломацької сільської ради від 26.03.2021 року. Розмір витрат визначався із дотриманням вимог до визначення очікуваної вартості робіт згідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарстваУкраїни від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" та відповідно до Програми «Програма реконструкції освітніх закладів Коломацької сільської ради на 2021-2025 рр.» затвердженої рішенням (третої (позачергової) сесії сільської ради восьмого скликання) зі змінами за рахунок коштів місцевого бюджету Коллмацької територіальної громади, на підставі зведеного – кошторисного розрахунку по об'єкту будівництва за предметом закупівлі. Більш детально у відповідь на дане питання можна ознайомитись в обґрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, яке розміщено на офіційному веб-сайті головного розпорядника https://kolomacka-gromada.gov.ua/
По другому питанню:
На виконання вимоги пункту 4-1 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 "Про ефективне використання державних коштів" (зі змінами) було розміщено на офіційному веб-сайті головного розпорядника обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням в мережі Інтернет - https://gromada.org.ua/gromada/kolomacka/news/1650528524/