-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4)
«Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4)
Торги відмінено
271 550.40
UAH без ПДВ
Номер:
a49d858917c94a438ad1c7eb73579eab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-06-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2021 00:00
Період моніторингу:
06.08.2021 13:51 - 01.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.08.2021 Одеса № 445
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 06.08.2021.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 06.08.2021 № 445
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
6 UA-2021-07-30-001589-c 30.07.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів, передбачених пунктом 2 частини восьмої статті 40 Закону, і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 серпня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської філії ДП «АМПУ» (далі – Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 30.07.2021 в електронній системі закупівель, пояснення отримані 11.08.2021 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що 30.07.2021 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення переговорної процедури за номером ІD: UA-2021-07-30-001589-c на закупівлю товарів за предметом Папір А4 (ДК 021:2015:30190000-7: Офісне устаткування та приладдя різне), очікуваною вартістю 271 550,40 гривень.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень стосовно вищезазначеного питання надав 11.08.2021 інформацію, що не спростовує виявлених порушень Замовника.
Відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону Замовник відміняє переговорну процедуру закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Період усунення порушень:
12.08.2021 15:03 - 31.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
12.08.2021 15:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
06.08.2021 року органом державного фінансового контролю оприлюднено в електронній системі закупівель наказ Південного офісу Держаудитслужби від 06.08.2021 №445 «Про початок моніторингу процедур закупівель» щодо виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, зокрема по закупівлі товару за унікальним номером повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-07-30-001589-c.
Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадовою особою органу державного фінансового контролю було оприлюднено запит замовнику про надання пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу. В свою чергу, замовником були надані відповідні пояснення через електронну систему закупівель щодо спростування виявлених порушень.
Однак, 12.08.2021 року органом державного фінансового контролю оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – висновок), за результатами якого виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель за унікальним номером UA-2021-07-30-001589-c, а саме в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до висновку замовника зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходи, передбачені пунктом 2 частини восьмої статті 40 Закону, і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
За результатами обговорення вирішено відмінити переговорну процедуру закупівлі товару: «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4), оприлюднену в електронній системі закупівель за номером: UA-2021-07-30-001589-c на підставі пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Протокол про відміну процедури оприлюднено 18.08.2021
Дата публікації звіту:
18.08.2021 15:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
19.08.2021 13:57
Запити/Пояснення
Номер:
d3b094fcd7614c2585393bf9f81173fc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.08.2021 11:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Звертаємо Вашу увагу, що 26.06.2021 набув чинності Закон України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель, яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ac8ef25832d5417f99d5ebe80f0327bb
Назва:
Пояснення на запит Південного офісу Державної аудиторської служби України від 09.08.2021 у межах проведення моніторингу закупівлі: «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2021-07-30-001589-c
Дата опублікування:
11.08.2021 10:51
Опис:
30.07.2021 Замовником – Одеською філією державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Одеського морського порту) в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4) (надалі – Переговорна процедура закупівлі), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-07-30-001589-c.
Наказом Державної аудиторської служби від 06.08.2021 № 445 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної Переговорної процедури закупівлі.
09.08.2021 об 11:04:28 в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість повідомляємо наступне.
Адміністрація Одеського морського порту, згідно діючого законодавства, "Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в Одеській філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом ОФ ДП "АМПУ" № 206 /19 від 14.05.2020 р. та Розподільчої відомості на 2021 рік, у відповідності до заявок, виробничих потреб підрозділів ОФ ДП «АМПУ» на 2021 рік та для забезпечення безперебійної роботи підприємства, здійснює закупівлю "Офісне устаткування та приладдя різне" за Кодом ДК 021:2015- 30190000-7 (Папір А4).
Вважаємо за необхідне зазначити, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було наведено у складі тендерних документацій, які було оприлюднено в електронній системі закупівель, а саме у Додатку 2 «Технічна специфікація за предметом закупівлі: «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4)» унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі по проведенню відкритих торгів з публікацією англійською мовою, що не відбулися двічі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-03-19-006640-b, UA-2021-05-13-001109-a. При цьому, умова застосування переговорної процедури (п.1 ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі») встановлює, що технічні та якісні характеристики не можуть відрізнятися від вимог, що були визначені у Тендерній документації.
Що стосується розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості на закупівлю Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4), повідомляємо:
Витрати на зазначені послуги передбачені фінансовим планом на 2021 рік. Очікувана вартість розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки №275 від 18.02.2020, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових листів-запитів цінових пропозицій (електронною поштою) потенційним контрагентам. На підставі трьох комерційних пропозицій розрахована середня орієнтовна вартість предмету закупівлі. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає: 271 550,40 грн. (без ПДВ)/ 325 860,48 грн. (з ПДВ).
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Слід зазначити, що зазначена стаття містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Інформація про очікувану вартість предмета закупівлі зазначена у оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо обґрунтування Замовником відповідності оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Замовником двічі було оголошено закупівлю товару: «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4) за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Зазначені закупівлі не відбулись через подання для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій, що підтверджується відповідними звітами про результати проведення процедури закупівлі, сформованими електронною системою закупівель (унікальні номери закупівель UA-2021-03-19-006640-b, UA-2021-05-13-001109-a).
При формуванні в електронній системі закупівель Прозорро Повідомлення про намір укласти договір, Замовником було дотримано пункт 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». А саме Замовником заповнено всі поля електронної форми Повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури):
- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
- назва предмета закупівлі із зазначенням коду та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі;
- кількість, місце та строк поставки товарів;
- найменування, ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань постачальника товарів;
- місцезнаходження та контактний номер телефону учасника, з яким проведено переговори;
- узгоджена ціна пропозиції учасника процедури закупівлі;
- умова застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- обґрунтування застосування переговорної процедури.
Додатково зазначаємо, що у відповідності до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» Електронна система закупівель є загальнодоступною та гарантує недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам.
Електронна система закупівель забезпечує збереження та належний захист усієї інформації щодо закупівель відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", можливість взаємодії з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, та можливість доступу до цієї інформації замовникам, учасникам, органам, уповноваженим здійснювати контроль у сфері закупівель, органу оскарження, Уповноваженому органу та іншим особам відповідно до цього Закону. Відповідно до статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій, внаслідок чого електронною системою закупівель автоматично оприлюднюється інформація про відміну тендеру.
Під час оприлюднення оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі «Офісне устаткування та приладдя різне» за кодом ДК 021-2015: 30190000-7 (Папір А4), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-07-30-001589-c та Повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником надано обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на процедури відкритих торгів з публікацією анлійською мовою, що не відбулись через подання для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій, що підтверджується відповідними звітами про результати проведення процедури закупівлі, сформованими електронною системою закупівель (унікальні номери закупівель UA-2021-03-19-006640-b, UA-2021-05-13-001109-a), до відомостей яких контролюючий орган має відкритий доступ для можливості перевірки правильності визначення процедури закупівлі Замовником.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовником дотримано вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки звіти про подачу менше двох пропозицій наявні в електронній системі закупівель та підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.