• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція загальноосвітньої школи № 305 на вул. Євгена Харченка, 53 у Дарницькому районі (ДК 021:2015(CPV):45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)

Завершена

161 650 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 808 250.00 UAH
Номер: 2863cb6803744c2ab92249ea933a4d98
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-10-11-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.10.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.10.2021 15:09 - 03.11.2021 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.10.2021 № 586 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби 08.10.2021 № 586 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2021-07-29-010103-b 29.07.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, katiii_kati@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини 9 статті 26, частини 16 статті 29, частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 29.07.2021 № 4/21 (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» (далі – Переможець), протокол розгляду тендерної пропозиції від 19.08.2021 № 6/21, запитання до процедури від 04.08.2021 та від 05.08.2021, повідомлення про намір укласти договір від 19.08.2021, договір від 29.09.2021 № 06-21, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.09.2021 № 21358-р/пк-пз, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 18.10.2021. За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД. Відповідно до пункту 2.2 додатку 3 до ТД учасники повинні надати копії документів, що підтверджують освіту інженерно-технічних працівників, які будуть залучатися до виконання робіт. В складі пропозиції Переможця міститься довідка про працівників, в якій зазначено, що інженерно-технічну освіту інженерно-технічних працівників мають Куць В.А., Розбицький Б.В., Ясинський А.І., Яценко О.В., Загоровський О.В., Шмигельська Ю.О. При цьому, документи, що підтверджують освіту надано лише на Розбицького Б.В., Ясинського А.І., Загоровського О.В. Отже, Переможцем не дотримано вимогу пункту 2.2 додатку 3 до ТД, в частині не надання документів, що підтверджують освіту інженерно-технічних працівників Куця В.А., Яценка О.В., Шмигельської Ю.О. Також, відповідно до пункту 2.3 додатку 3 до ТД учасники повинні надати копії відповідних документів, які підтверджують знання (надати копії посвідчень та протоколів/витягів) на працівників робітничих професій, не менше трьох, зокрема з перевірки знань з питань НПАОП 28.52-1.31-13 «Правила охорони праці під час зварювання металів». Однак, в складі пропозиції переможця міститься документи з перевірки знань з питань НПАОП 28.52-1.31-13 «Правила охорони праці під час зварювання металів» лише на двох працівників з трьох, чим не дотримано вимогу пункту 2.3 додатку 3 до ТД. Крім цього, відповідно до пункту 8 додатку 2 до ТД учасники в складі пропозиції повинні надати копію протоколу та посвідчення щодо перевірки знань Закону України «Про охорону праці» на директора та працівників ІТР Товариства. Всі працівники робітничих професій повинні мати дійсні посвідчення по перевірці знань з охорони праці та витяг з протоколу засідання комісії, які підтверджують знання (надати копії посвідчень та протоколів). При цьому, Переможцем не надано посвідчення та протоколу, які підтверджують знання Закону України «Про охорону праці» на Федуна О.Б., чим не дотримано вимогу пункту 8 додатку 2 до ТД. Також, відповідно до пункту 1 додатку 2 до ТД (вимоги, що підтверджують відповідність пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації) учасники повинні надати скан-копію оригіналу ліцензії державної архітектурно-будівельної інспекції України господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками учасника з додатками, або документ (наказ державного органу) про видачу такої ліцензії з посиланням на відповідні дані в електронному реєстрі ліцензій. В складі пропозиції Переможця міститься ліцензія державної архітектурно-будівельної інспекції України господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками. Однак, додаток до даної ліцензії наданий лише з переліком видів робіт за класом наслідків СС2. Виходячи з вищевикладеного, Переможцем не підтверджено наявність ліцензії державної архітектурно-будівельної інспекції України господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з значними наслідками, чим не дотримано вимогу пункту 1 додатку 2 до ТД. Крім цього, відповідно до пункту 2 додатку 2 до ТД (вимоги, що підтверджують відповідність пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації) учасники повинні надати скан-копію оригіналу діючого сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, (ISO 9001:2015, IDT), та копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту; скан-копію оригіналу діючого сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), та копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту. Однак, ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» не надано вищевказані документи, чим не дотримано вимогу пункту 2 додатку 2 до ТД. Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та як таку яка не відповідає умовам технічної специфікації, а уклав з ним договір від 29.09.2021 № 06-21 на загальну суму 159 134 372,00 грн. Вищевказане призвело до порушення частини 16 статті 29 Закону та частини 9 статті 26 Закону, відповідно до яких Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, а учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Період усунення порушень: 03.11.2021 10:12 - 18.11.2021 00:00
Дата публікації висновку: 03.11.2021 10:12

Оскарження висновку в суді

Опис: Аргументовані заперечення. Щодо висновку про наявність порушень законодавства під час проведення публічної закупівлі UA-2021-07-29-010103-b «Реконструкція загальноосвітньої школи № 305 на вул. Євгена Харченка, 53 у Дарницькому районі (ДК 021:2015(CPV):45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)» складеного Державною аудиторською службою України та оприлюдненого в системі публічних закупівель 03.11.2021, повідомляємо наступне. Із вказаним висновком Замовник не згоден та буде оскаржувати його в судовому порядку. На нашу думку тендерна пропозиція Переможця відповідає вимогам тендерної документації, а саме: Відповідно до пункту 2.2 додатку 3 до ТД учасники повинні надати копії документів, що підтверджують освіту інженерно-технічних працівників, які будуть залучатися до виконання робіт. Документи, що підтверджують освіту інженерно-технічних працівників додавались до тендерної пропозиції. За технічної помилки не був доданий документ, що підтверджує освіту інженерно-технічного працівника, а саме Яценка О.В., який наразі додається. Підпунктом 2.3. пункту 2 розділу 1 додатку 3 до тендерної документації вимагається надати копії відповідних документів, які підтверджують знання (надати копії посвідчень та протоколів\витягів) на працівників робітничих професій, не менше трьох: з перевірки знань з питань НПАОП 28.52-1.31-13 «Правила охорони праці під час зварювання металів» що пройшли навчання НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» Звертаємо увагу, що в тендерних пропозиціях були додані посвідчення та витяги з протоколу щодо трьох працівників робітничих професій, а саме: Сліпенький С.Г. - зварник; Родзаєвський Г.В. - монтажник; Охременко С.В. - покрівельник: з перевірки знань з питань НПАОП 28.52-1.31-13 «Правила охорони праці під час зварювання металів» що пройшли навчання НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» Вимога тендерної документації виконана, правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХ ПРОМ СЕРВІС" згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутні. Разом з тим, у разі, якщо все ж наявна невідповідність в цій частині, згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, у разі якщо такі невідповідності виявлені в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону. Пунктом 8 Вимог додаток 3, вимагається, що всі працівники робітничих професій повинні мати дійсні посвідчення по перевірці знань з охорони праці та витяг з протоколу засідання комісії, які підтверджують знання (надати копії посвідчень та протоколів). Додаються дійсні (дійсних) посвідчення (посвідчень) по перевірці знань з охорони праці та витяг (витягів) з протоколу (протоколів) засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці від 02.07.2021 № 81-708-21, які підтверджують знання працівників ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІC». Пунктом 1 вимог додаток 2 до тендерної документації вимагалось надати у складі пропозиції «Скан-копія оригіналу ліцензії державної архітектурної-будівельної інспекції України господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками з додатками або документ (наказ державного органу) про видачу такої ліцензії з посиланням на відповідні дані в електронному реєстрі ліцензій) надається Учасником у складі його пропозиції». Переможцем у складі пропозиції надано скан-копію Ліцензії державної архітектурно-будівельної інспекції України, яка видана ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС», щодо господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з середніми та значними наслідками з додатком. Відповідно до додатку даної ліцензії ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» має право здійснювати господарську діяльність з будівництва об’єктів по видам робіт, що відносяться до класу наслідків СС2. Одночасно Переможцем в складі пропозиції надано скан-копію Ліцензії із провадженням господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середнім (СС2) та значними (СС3) наслідками, щодо субпідрядника ТОВ «Будівельна компанія Екобудквартал». Тендерною документацією, а також положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», не вказані вимоги щодо будь-яких обмежень для виконання будівельних робіт субпідрядником. Тендерна документація також не містить вимоги, що ліцензія повинна бути видана виключно щодо учасника процедури закупівлі. Додатково звертаємо увагу, що у повній відповідності до вимог п. 7 Розділу 3 тендерної документації учасником надано довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт (незалежно від обсягу від вартості договору про закупівлю), а також надано лист-згоду від такого субпідрядника/співвиконавця про готовність виконання таких субпідрядних робіт. Тендерна документація не містить вимог щодо конкретного відсотку, щодо якого може бути залучено субпідрядника/співвиконавця. Дана вимога виконана Учасником, правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХ ПРОМ СЕРВІС" згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутні. Пунктом 2 Вимог Додатку 2 до тендерної документації, вимагається скан-копія оригіналу діючого сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту; скан-копія оригіналу діючого сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту. Учасником ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» в складі пропозиції надано скан-копію оригіналу діючого сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) та копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту; скан-копію оригіналу діючого сертифікату на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та копію звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, щодо субпідрядної організації. Тендерною документацією не встановлені вимоги щодо надання даних документів виключно на учасника виконавця робіт, також не зазначено будь-яких відсоткових обмежень щодо виконання будівельних робіт субпідрядником. Будівельні роботи на об’єкті «Реконструкція загальноосвітньої школи № 305 на вул. Євгена Харченка, 53 у Дарницькому районі (ДК 021:2015(CPV):45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт)» триватимуть до 2023р. Учасник має змогу отримати вищевказані сертифікати. Дана вимога виконана Учасником, правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТЕХ ПРОМ СЕРВІС" згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутні. Заключений договір на виконання робіт по об’єкту «Реконструкція загальноосвітньої школи № 305 на вул. Євгена Харченка, 53 у Дарницькому районі» від 29.09.2021 № 06-21 між КП «Позняки-Інвест-УКБ Дарницького району міста Києва» та ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» упродовж жовтня 2021р. вже частково виконаний підрядником. Відповідно до ч. 1 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексі України з урахуванням особливостей, визначених цим Кодексом. Умовами договору від 14.05.2021р. №04-21 не передбачено права Замовника в односторонньому порядку розривати укладений договір у випадку виявлення Держаудитслужбою порушень, на її думку, процедури проведеної закупівлі. Відповідно до проведеного з підрядником листування, ТОВ «ТЕХ ПРОМ СЕРВІС» відмовляється добровільно за обопільною згодою розривати укладений договір від 29.09.2021р. №06-21 (додаток додається). Відповідно до ч. 1 ст. 629 ЦК України, договір є обов'язковим для виконання сторонами. Відповідно до ч.1 ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до ч. 1 ст. 188 ГК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. З урахуванням викладеного, на даний час відсутня юридична можливість для розірвання вже укладеного та частково виконаного договору від 29.09.2021р. №06-21. Ініціювання одностороннього розірвання договору без належних на те правових підстав в судовому порядку може призвести до додаткових бюджетних витрат комунального підприємства.
Дата публікації: 09.11.2021 15:42
Дата відкриття провадження: 10.11.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 640/32376/21

Запити/Пояснення