-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
Газове паливо (Природній газ)
Завершена
1 053 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
241e1dea9ddf487d87df9970ab2b4ab9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-27-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.09.2021 00:00
Період моніторингу:
27.09.2021 15:01 - 21.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
Ужгород
27.09.2021 № 592
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби в
Закарпатської області
від 27.09.2021 №592
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2021-07-29-008171-b 29.07.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання строків оприлюднення договору та додаткової угоди – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема припинення зобов’язань за укладеним договором з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД від 04.08.2021 №71, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір, правомірності застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення , внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунальної установи "Центр з обслуговування закладів освіти" Виноградівської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник) на 2021 рік; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол засідання тендерного комітету від 29.07.2021 №23/21; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 29.07.2021; договір від 04.08.2021 №71; додаткова угода від 20.09.2021 №1; пояснення Замовника на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, надані через електронну систему закупівель 04.10.2021.
За результатами аналізу обґрунтування застосування переговорної процедури встановлено, що умовою для закупівлі товару Замовником застосовано абзац четвертий пункт 3 частини другої статті 40 Закону, саме: розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера.
Проте, в електронній системі закупівель відсутня додаткова угода, яка свідчила б, що станом на час прийняття рішення про застосування переговорної процедури (29 липня 2021 року), договір з ТОВ «Кастум» від 03.02.2021 №27, укладений за результатами відкритих торгів UA-2020-11-30-004092-c від 30.11.2020, розірвано.
На письмовий запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 29.09.2021 щодо підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого пункту 3 частини другої статті 40 Закону, Замовником надано пояснення та документи, згідно яких було встановлено, що Замовником договір з ТОВ «Кастум» від 03.02.2021 №27, розірвано 04 серпня 2021 року.
Таким чином, Замовником, проведено переговорну процедуру на закупівлю – «Газове паливо (Природній газ), код ДК 021:2015: 09123000-7 — Природний газ» без настання умов для її застосування, визначених абзацом четвертим пункту 3 частини другої статті 40 Закону.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язано забезпечити: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/unifie-register-search) та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/43229131/info) Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
На запит Управління від 29.09.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником 04.10.2021 повідомлено про те, що у КУ "Центр з обслуговування закладів освіти" Виноградівської міської ради Закарпатської області відсутній власний веб-сайт.
Таким чином, Замовник, не оприлюднивши обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, порушив вимоги пункту 4-1 постанови № 710.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовником за результатами проведеної переговорної процедури укладено з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» договір на постачання природного газу від 04.08.2021 №71 (далі - Договір), згідно пункту 3.1 розділу 3 Договору ціна природного газу за 1000 куб. метрів становить 16200,00 грн. з ПДВ.
Замовником 21 вересня 2021 року з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» укладено додаткову угоду № 1 до Договору, керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону та внесено такі зміни: викласти п. 3.2. Договору у наступній редакції: «3.1. Ціна газу за 1000 куб. м., з урахуванням компенсації вартості послуги доступу до потужності Споживачем, становить: у період з дня підписання Договору до 01.09.2021 року (включно): 16 200,00 грн., в тому числі ПДВ - 2 700, 00 грн.; у період із 02.09.2021 року до 31.12.2021 року (включно): 18 012,00 грн., в тому числі ПДВ - З 002,00 грн.».
Таким чином, Замовником згідно укладеної додаткової угоди № 1 підвищено ціну за 1000 куб. метрів природного газу на 1812,00 грн з ПДВ, що складає 11,19 %.
Згідно пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону ціна за одиницю товару може змінюватися не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Враховуючи вищезазначене, за результатами моніторингу питання внесення змін до істотних умов договору установлено, що Замовником з ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» укладено додаткову угоду № 1 до Договору від 04.08.2021 №71 з порушенням вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Крім цього, виконання зобов’язань за цим договором може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів, а саме, збільшено ціну за одиницю товару, що призвело до пропорційного зменшення кількості самого товару. Дане зменшення в подальшому обумовить недостачу необхідної кількості товару на весь рік та призведе до додаткових виділень бюджетних коштів, проведення нових процедур закупівель. Можливість зміни ціни договору внаслідок недобросовісних дій сторін договору робить результат закупівлі невизначеним та тягне за собою неефективне використання бюджетних коштів, що є прямим порушенням принципів процедури закупівлі, визначених преамбулою та статтею 5 Закону.
Період усунення порушень:
06.10.2021 14:15 - 23.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2021 14:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На основі результатів проведеного моніторингу, сторони за взаємною згодою прийшли до спільного рішення розірвати Договір №71 від 04 серпня 2021 року, цим самим виконати зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель від Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області.
Дата публікації звіту:
08.10.2021 15:59
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionChanges: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю
Дата публікації:
12.10.2021 15:17
Запити/Пояснення
Номер:
20b79219089448b593d9ac51aeef3a3f
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
29.09.2021 11:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.10.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі товару «Газове паливо (Природній газ) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-07-29-008171-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Які саме експертні, нормативні, технічні або інші документи підтверджують умови застосування вищезазначеної переговорної процедури закупівлі (унікальний номер оголошення процедури закупівлі відкритих торгів, за якою було розірвано договір, додаткова угода про розірвання договору про закупівлю природного газу, укладеного 03.02.2021 за № 27)?
2. Які вимоги до учасника переговорів - Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» установлені Комунальною установою "Центр з обслуговування закладів освіти" Виноградівської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник) для підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону та інші вимоги?
3. Які документи подані учасником переговорів для підтвердження його відповідності установленим вимогам Замовника ?
4. На підставі якого (яких) документу (документів) додатковою угодою від 20.09.2021 №1, внесені зміни до договору, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 04.08.2021 № 71 в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10%? Одночасно, просимо надати документи (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій), які підтверджують коливання ціни на ринку природного газу та обґрунтовують внесення змін щодо збільшення ціни за одиницю товару.
5. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснення необхідно долучити документальне підтвердження по кожному питанню, зазначеному у запиті.
Номер:
d939df2030074613822367e3b8d9b3ca
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
04.10.2021 17:54
Опис:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України що до моніторингу на закупівлю Газове паливо (Природній газ) (UA-2021-07-29-008171-b) від 29.09.2021.
Товариством з обмеженою відповідальністю «КАСТУМ», діючим постачальником природного газу Комунальної установи «Центр з обслуговування закладів освіти» Виноградівської міської ради Закарпатської області (далі – Замовник) станом на липень 2021 року (відповідно до проведених відкритих торгів в системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-11-30-004092-c), було надіслано Лист-повідомлення «Про розірвання Договору №27 від 03 лютого 2021 року» Вих.№14/07/01 від 14 липня 2021 року, внаслідок чого сторони уклали Додаткову угоду №11 від 04.08.2021 року «Про розірвання Договору №27 від 03.02.2021 р.». Виходячи з вищесказаного та на час повторного оголошення Відкритих торгів по закупівлі Газового палива (Природній газ) за ДК 021:2015 «09120000-6» Газове паливо (в системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-08-19-002341-c), згідно абзацу 3 п.3 ч.2 ст. 40 Закону, відповідно Протоколу засідання тендерного комітету Замовника №23/21 від 29.07.2021 року замовником було прийнято рішення провести Переговорну процедуру (скорочену) по закупівлі Газового палива (Природній газ) за ДК 021:2015 «09120000-6» Газове паливо (далі – Товар) з ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" код ЄДРПОУ: 42827548, відповідно до запитань надаємо інформацію (пояснення):
1. Для визначення методу та застосування вищезазначеної переговорної процедури закупівлі товару тендерний комітет Замовника керувався абзацом 3 п.3 ч.3 ст.40 Законом України «Про публічні закупівлі», в якому зазначено «якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі: розірвання договору про закупівлю з вини учасника на строк, достатній для проведення тендера, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі про закупівлю, який розірваний з вини такого учасника. Застосування переговорної процедури закупівлі в такому випадку здійснюється за рішенням замовника щодо кожного тендера». В замовника виникла нагальна потреба у закупівлі товару відразу після того як сторони підписали Додаткову угоду №11 від 04.08.2021 року до Договору №27 від 03.02.2021 року, що був укладений після проведених відкритих торгів в системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-11-30-004092-c.
2. У зв’язку з аномальним зростанням ціни природного газу та для визначення учасника переговорів, спочатку було проведено моніторинг ринку постачальників, в основному використовувався портал публічних закупівель - https://prozorro.gov.ua/ і модулі аналітики - https://bi.prozorro.org/ та https://clarity-project.info/, після чого вибраному тендерним комітетом постачальнику природного газу ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" код ЄДРПОУ: 42827548 (далі – Учасник) було надіслано Запрошення до участі у переговорній процедурі №01-10/225 від 29.07.2021року. Безпосередньо на переговорах до Учасника, для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 16 та 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», були висунуті такі умови:
- Загальна інформація про учасника;
- Цінову пропозицію;
- Документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів;
- Установчі документи;
- Ліцензія на постачання природного газу – основний документ, який дає право постачальнику здійснювати постачання природного газу або посилання на розміщення відповідної інформації на офіційному веб-сайті НКРЕКП;
- Договір на транспортування природного газу;
- Договір на зберігання (закачування, відбору) природного газу;
- Інформацією та документами щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону.
3. Для підтвердження відповідності установленим вимогам Замовника, учасником переговорів подані всі вище вказані документи та необхідні копії документів що підтверджують необхідну матеріально технічну базу, досвід виконання аналогічних договорів.
Всі скан-копії документів наданих учасником будуть долучені (завантажені) разом з поясненням на запит.
4. Учасником було надіслано Лист-повідомлення Замовнику Вих.№02/09-004 від 02 вересня 2021 року та Висновок № 0309/5 «за результатами проведення експертного товарознавчого дослідження» складений 03.09.2021 року ТзОВ «НЕЗАЛЕЖНИЙ ЦЕНТР СУДОВИХ ЕКСПЕРТИЗ», виходячи з вищенаведеного та на підставі Додаткової угоди №1 від 20.09.2021р., були внесені зміни до договору, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» від 04.08.2021 № 71 в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10%? Одночасно, просимо надати документи (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій), які підтверджують коливання ціни на ринку природного газу та обґрунтовують внесення змін щодо збільшення ціни за одиницю товару.
5. Повідомляємо, що даний момент Замовник не має власного діючого веб-сайту а засновником і головним розпорядником бюджетних коштів виступає Виноградівська міська рада. Також хочемо наголосити що вимога пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» несе за собою рекомендаційний характер і необов’язковий до виконання.