• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Комплекти меблів для оснащення кабінетів закладів освіти CPVДК 021:2015 39160000-1 Шкільні меблі

Завершена

16 617 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 166 170.00 UAH
Номер: 1c4892bb1af44bc694cc37ab21b189e7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-22-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.11.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127366
Період моніторингу: 22.11.2021 11:23 - 14.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З Дніпро 19.11.2021 № 577 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пунктів 1 та 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 13 пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами) НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Ігор БЄЛІК Додаток до наказу від 19.11.2021 № 577 Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації UA-2021-07-28-011424-b 28.07.2021 п.4 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Маріуполь
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 62) 953-07-42, olga_monitoring@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлене порушення частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2021 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін, надання роз’яснень до неї, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 27.09.2021, тендерні пропозиції учасників: товариство з обмеженою відповідальністю «Розком» (далі – ТОВ «Розком»), товариство з обмеженою відповідальністю «ФОРМАКС ГРУП», товариство з обмеженою відповідальністю «4 Д ГРУП», протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.10.2021, протокольні рішення тендерного комітету від 18.10.2021 № 65, від 12.11.2021 № 81, протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.11.2021, повідомлення про намір укласти договір від 16.11.2021, договір про закупівлю від 01.12.2021 № 43, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.09.2021 № 21021-р/пк-пз, від 08.11.2021 № 251421-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника, надані 25.11.2021 через електронну систему закупівель на запит Управління. Моніторинг закупівлі щодо тих питань, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено що тендерна документація не відповідає вимогам Закону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у 2 таблиці «Документи переможця» Додатку 5 до тендерної документації в переліку документів на підтвердження відповідності пропозиції вимогам, визначеним в статті 17 Закону визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону у вигляді - довідки, складеної учасником у довільній формі, а саме - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256. Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. За результатом аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлене наступне. Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Так, тендерна документація повинна містити, зокрема: - кількість товару та місце його поставки; - проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Учасник процедури закупівлі подає замовнику тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації. Згідно з абзацу четвертому підпункту 1.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» у складі тендерної пропозиції учасник повинен завантажити заповнений Додаток 1. Відповідно до пункту 13 «Форми тендерної пропозиції» (Додаток 1 до тендерної документації) колонки 5, 6, 7 (ціна за одиницю товару без ПДВ; Ціна за одиницю товару з ПДВ; Сума товару) цінової пропозиції та відповідні рядки цінової пропозиції щодо ціни заповнюються лише переможцем торгів при підготовці документального підтвердження розрахунку ціни після аукціону та визначення переможця. Пунктом 1 Додатку 5 до тендерної документації «Документи переможця» переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинен надати підтвердження ціни тендерної пропозиції: оновлена цінова пропозиція по формі що наведена у Додатку 1 відповідно до ціни, що була подана в останньому раунді аукціону. Згідно з частиною шостої статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Частиною четвертою статті 41 Закону встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. На порушення пункту 1 Додатку 5 до Тендерної документації учасником-переможцем процедури закупівлі ТОВ «Розком» у встановлений строк не надано підтвердження оновленої цінової пропозиції по формі що наведена у Додатку 1 відповідно до ціни, що була подана в останньому раунді аукціону. Отже, укладений договір відрізняється від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону в частині цін за одиницю товару (які в тендерній пропозиції переможця відсутні), чим порушено частину четверту статті 41 Закону. Відповідно до пункту 2.3 проекту договору про закупівлю (Додаток 4 до тендерної документації) товар поставляється за рахунок Постачальника. Згідно Додатку № 2 до договору «Адреса поставки по закладах освіти» передбачено поставку 191 одиниць комплектів. При цьому, відповідно Додатку 1 «Специфікація» до Договору про закупівлю від 01.12.2021 № 43 (далі – Договір про закупівлю) загальна кількість (комплектів) складає 193 одиниці. Поряд з тим, учасником ТОВ «Розком» на вимоги абзацу першому пункту 4 Розділу VI тендерної документації в складі тендерної пропозиції було надано Довідку про погодження учасника з проектом договору про закупівлю від 04.10.2021 № 06/09/21-017 відповідно якій учасник погоджується с умовами проекту договору, викладеному у Додатку 4 до тендерної документації. Тобто, учасник погодився з умовами Замовника щодо поставки 191 комплекту меблів, а не 193 комплекти, як передбачено Додатком 1 «Специфікація» до Договору про закупівлю. Отже, учасником не підтверджено поставку товару за рахунок Постачальника 2 одиниць комплектів. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону Договір про закупівлю є нікчемним.
Період усунення порушень: 09.12.2021 10:35 - 24.12.2021 00:00
Дата публікації висновку: 09.12.2021 10:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень Щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-07-28-011424-b від 09.12.2021 року Відповідно до наказу Східного офісу Державної аудиторської служби України №577 від 19.11.2021 було розпочато моніторинг закупівлі по предмету «Комплекти меблів для оснащення кабінетів закладів освіти CPVДК 021:2015 39160000-1 Шкільні меблі», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-07-28-011424-b). За результатами проведення моніторингу 09 грудня 2021 року в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про його результати. В пункті 2 констатуючої частини висновку встановлено наявність порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. Окрім того, в електронній системі публічних закупівель зазначено про наступні порушення: - Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону - Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. 1.Пояснення по першому пункту висновку, зазначеному в п. 1 р. «Констатуюча частина» щодо надання документального підтвердження відсутності підстав для відмови переможцю в участі у процедурі закупівлі, передбаченій п.12 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): Згідно частини 2 статті 24 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Відповідно до інформації, розміщеній в оголошенні про проведення процедури закупівлі за номером UA-2021-07-28-011424-b кінцевий строк на подання тендерних пропозицій завершився 06 жовтня 2021 року о 00:00, станом на сьогодні Замовник не має можливості внести зміни до тендерної документації та усунути порушення. 2. Пояснення по другому пункту висновку, зазначеному в п. 1 р. «Констатуюча частина» щодо ненадання ТОВ «Розком» оновленої цінової пропозиції за результатами аукціону: З приводу цього питання повідомляємо, що Законом не передбачено обов’язку, щоб тендерна пропозиція переможця містила ціну за одиницю товару. Частиною 4 статті 41 Закону передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Окрім того, вважаємо, що зміст частини 4 статті 41 не містить однозначного висновку про те, що тендерна пропозиція за результатами аукціону повинна обовʼязково містити ціну за одиницю товару. Більш того, в Законі взагалі відсутнє імперативне визначення щодо обовʼязку зазначення або надання ціни за одиницю товару в тендерній пропозиції учасника. Як наслідок, зміст частини 4 статті 41 Закону передбачає, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону, у тому числі ціни за одиницю товару (у разі зазначення ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. 3. Повідомлення про усунення порушень, зазначених у висновку по другому пункту, зазначеному в п. 1 р. «Констатуюча частина» щодо невідповідності кількості комплектів: 14 грудня 2021 року між ТОВ «Розком» та Департаментом освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації було укладено Додаткову угоду №2 до Договору №43 від 01 грудня 2021 року, в пункті 1.1. якої зазначено: У зв’язку з технічною помилкою та відповідно до пункту 1 частини 5 статті 41 Закону: внести зміни до додатку 1 Специфікація до договору від 01.12.2021 № 43, а саме виключити наступні позиції: - Комплект меблів для кабінету біології (тип 1) - 1 комплект; - Комплект меблів для кабінету біології (тип 3) - 1 комплект. Таким чином, Замовником було усунуто порушення, зазначення у висновку про про результати моніторингу процедури закупівлі від 09.12.2021 року
Дата публікації звіту: 16.12.2021 16:37

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Частково усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionContracting: Так
Опис: Порушення в моніторингу частково усунуто
Дата публікації: 23.12.2021 13:38

Запити/Пояснення