-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
Персональні комп’ютери форм-фактора ноутбук
ДК 021:2015 – 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)»
Завершена
46 633 080.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 233 166.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 233 166.00 UAH
Номер:
5550d97ea03a47179a6436ffc2fa626f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-18-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.11.2021 00:00
Період моніторингу:
18.11.2021 13:33 - 10.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.11.2021 №664
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 18.11.2021 №664
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2. UA-2021-07-27-011352-b 27.07.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу 3 та 5 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виконання рішення органу оскарження - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності вимогам Закону повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виконання рішення органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 27 липня 2021 року №20), вимоги про усунення порушення UA-2021-07-27-011352-b.b1 від 28 липня 2021 року, UA-2021-07-27-011352-b.b2 від 05 серпня 2021 року, UA-2021-07-27-011352-b.b3 від 06 серпня 2021 року, UA-2021-07-27-011352-b.c4 від 09 серпня 2021 року, UA-2021-07-27-011352-b.c5 та UA-2021-07-27-011352-b.c6 від 10 серпня 2021 року, UA-2021-07-27-011352-b.c7 від 11 серпня 2021 року, UA-2021-07-27-011352-b.a8, UA-2021-07-27-011352-b.b9, UA-2021-07-27-011352-b.b10 та UA-2021-07-27-011352-b.a11 від 16 серпня 2021 року, рішення Замовника від 02 серпня 2021 року, від 09 серпня 2021 року, від 10 серпня 2021 року, від 12 серпня 2021 року, від 13 серпня 2021 року та від 19 серпня 2021 року, тендерні пропозиції ТОВ «Український Дата-Центр», ТОВ «Енсоф», ТОВ «БМС Техно», ТОВ «Еверест Лімітет», повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 10:57 год. 22 вересня 2021 року та до 14:48 год. 04 листопада 2021 року, протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 11 листопада 2021 року №84, повідомлення про намір укласти договір, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 26 жовтня 2021 року №24269-р/пк-пз та пояснення від 30 листопада 2021 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Моніторинг, щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція, у будь якому випадку, повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються тендерної документацієї.
Однак, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Енсоф», якого допущено до аукціону, не містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Оскільки, під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/ verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енсоф» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Енсоф» як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а за результатами розгляду тендерних пропозицій допустив його до аукціону.
Також, установлено, що відповідно до пункту 3 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи банка-гаранта, що підписала гарантію.
При цьому, банківська гарантія у вигляді електронного документа (файл «БГ-6487.pdf») учасника ТОВ «Український Дата-Центр», якого допущено до аукціону, не містить накладений кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи банка-гаранта, що підписала гарантію.
Водночас, під час перевірки електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/ verify) установлено, що акціонерним товариством «РВС Банк» на банківську гарантію накладено електронну цифрову печатку, що не відповідає вимогам пункту 3 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу 5 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Український Дата-Центр» у разі, якщо забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції, а за результатами розгляду тендерних пропозицій допустив його до аукціону.
Вищевказане призвело до порушення пункту 2 частини другої статті 32 Закону, відповідно до якого тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 Закону. Крім того, установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Водночас, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код ДК 021:2015: 30210000-4 – «Машини для обробки даних (апаратна частина)», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступну позицію щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 34213000-5 – «Персональні комп’ютери».
Період усунення порушень:
01.12.2021 16:17 - 16.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
01.12.2021 16:17
Запити/Пояснення
Номер:
64849805a2d84e778153ce870bd795d7
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
25.11.2021 11:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі персональних комп’ютерів форм-фактора ноутбук (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-07-27-011352-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Яким чином замовником розглянуто тендерні пропозиції учасників ТОВ «Український Дата-Центр» та ТОВ «Енсоф», яких допущено до аукціону, на відповідність вимогам статті 17 Закону в частині пов’язаності осіб з іншими учасниками процедури закупівлі?
3. Яким чином учасником ТОВ «Український Дата-Центр», якого допущено до аукціону, виконано умови пункту 3 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації в частині надання банківської гарантії, у вигляді електронного документу, скріпленого кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи банка-гаранта, що підписала гарантію?
4. Яким чином учасником ТОВ «Енсоф», якого допущено до аукціону, виконано умови пункту 1 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації в частині накладання кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі на тендерну пропозицію?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e024347df2b34ae6950076da373cf1d5
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.11.2021 17:57
Опис:
На виконання запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 25.11.2021 № UA-M-2021-11-18-000015 про надання пояснень щодо предмета закупівлі: щодо закупівлі Персональних комп’ютерів форм-фактора ноутбук (далі – Ноутбуки) (ID закупівлі UA-2021-07-27-011352-b), в порядку викладених запитань, пояснюю наступне:
І. Придбання Ноутбуків проводиться на виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2021 року № 403 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на заходи, спрямовані на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками під час навчального процесу у закладах загальної середньої освіти» (далів - Постанова).
Пунктом 6 Порядку та умов надання субвенції, затверджених Постановою, встановлено, що придбання ноутбуків для організації педагогічними працівниками дистанційного навчання, інших форм здобуття загальної середньої освіти з використанням технологій дистанційного навчання, в тому числі в умовах карантину та запроваджених обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, здійснюється згідно з вимогами типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого МОН.
Такий Типовий перелік, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» від 02.11.2017 року № 1440, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 травня 2021 року за № 644/36266 (в редакції наказу від 27.04.2021) та встановлює, технічні характеристики до ноутбуків та їх складових.
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено згідно із вимогами Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, та на підставі цін, вказаних у проведених аналогічних закупівлях в електронній системі закупівель "Prozorro" і моніторингу інформації виробників з загальнодоступних джерел, відповідно до необхідних технічних характеристик Ноутбуків.
Крім цього, Замовником, при визначені очікуваної вартості предмета закупівлі та підготовки тендерної документації, враховано спільний Лист-роз’яснення Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України від 10.06.2021 № 1/11-4216/1/06-1-6282 щодо використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на заходи, спрямовані на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками під час навчального процесу у закладах загальної середньої освіти» (в частині придбання ноутбуків) (додається).
Разом з викладеним, інформую, що 29.11.2021 Замовником отримано Лист Міністерства цифрової трансформації від 26.11.2021 №1/06-2-13485 про погодження проекту інформатизації.
Веб-сайт Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації на даний час перебуває на стадії розробки, тому обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено на веб-сайті Вінницької обласної державної адміністрації в розділі Департамент гуманітарної політики облдержадміністрації/ Державні закупівлі за посиланням: http://www.vin.gov.ua/departament-humanitarnoi-polityky-oblderzhadministratsii/derzhavni-zakupivli/40498-obgruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli-30-07-2021 .
ІІ. В ході розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, у тому числі ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ДАТА-ЦЕНТР» та ТОВ «ЕНСОФ», Замовником, з метою проведення перевірки їх відповідності вимогам частини 20 пункту 1 статті 1 та статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), вивчено установчі документи засновників та відомості, наявні у відкритих джерелах, у тому числі, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
ІІІ. На виконання вимог пункту 3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій», ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ДАТА-ЦЕНТР», через електронну систему закупівель (prozorro.gov.ua) надано Банківську гарантію (папка БГ), Довіреність на підписання гарантії, Договір про надання гарантії №Д-6487-21-Г від 17.08.2021 року та додаткову угоду до вказаного договору від 01.09.2021 року.
Кваліфікований електронний підпис, яким засвідчено Банківську гарантію, перевірено на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify .
ІV. На виконання вимог пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій», ТОВ «ЕНСОФ» надано довідку Довідку про повноваження щодо права підпису тендерної пропозиції від 01.09.2021 року №9-Ф/485 та інші підтверджуючі документи (Статут ТОВ «ЕНСОФ», протокол загальних зборів учасників ТОВ «ЕНСОФ» №28/05/2020 від 28.05.2020 року, наказ «Про призначення Каліткіна М.Ю. директором» №24К від 29.05.2020 року).
Вказаними документами підтверджуються повноваження директора ТОВ «ЕНСОФ» - Каліткіна М.Ю. щодо підпису тендерної пропозиції.
Відповідно до вимог частини 1 статті 26 Закону та вимог тендерної документації, тендерна пропозиція ТОВ «ЕНСОФ» подана в електронному вигляді через електронну систему закупівель (prozorro.gov.ua), з відповідним накладанням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі на підписання документів тендерної пропозиції, що підтверджеється відомостями (файл «sign.p7s / 22-09-2021 10:22:48 / Публічний»).
Кваліфікований електронний підпис Каліткина М.Ю. перевірено на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify .
Номер:
6ac92ccfcce643f28eeeafb140ded86c
Назва:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
08.12.2021 18:08
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі закупівлі UA-2021-07-27-011352-b (Відкриті торги з публікацією англійською мовою щодо закупівлі закупівлі Персональних комп’ютерів форм-фактора ноутбук (далі – Ноутбуки).
У відповідь на інформацію, яку наведено у висновку моніторингу, повідомляємо наступне:
1. Щодо частини Висновку про порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, а саме, допущення до електронного аукціону та не відхилення тендерної пропозицію учасника ТОВ «Енсоф», як такої, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства пояснюємо наступне.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Крім цього, частиною 4 вказаної статті встановлено, що електронна система закупівель забезпечує збереження та належний захист усієї інформації щодо закупівель відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", можливість взаємодії з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, та можливість доступу до цієї інформації замовникам, учасникам, органам, уповноваженим здійснювати контроль у сфері закупівель, органу оскарження, Уповноваженому органу та іншим особам відповідно до цього Закону
Відповідно до пунктів 23 та 44 частини 1 статті Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому, згідно нормами, встановленими пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» - засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки, який відповідає вимогам цього Закону;
Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Енсоф» містить накладений електронний підпис Каліткіна Михайло Юрійовича (директор), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Каліткіна М.Ю. не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги підпункту пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Разом з цим, інформуємо про наступне: постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», з метою забезпечення доступності електронних довірчих послуг встановлено у тому числі, що: удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають, затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
У переліку обмежень застосування вищевказаної постанови не міститься підприємств приватного права, які вступають у правовідносини у сфері публічних закупівель, яким є, зокрема, учасник ТОВ «Енсоф».
Окрім вказаного, звертаємо Вашу увагу, що Міністерство цифрової трансформації України роз’яснюючи порядок застосування законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а саме щодо відмінності удосконаленого та кваліфікаційного підпису (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587), також посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №193 та наголошує щодо можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Одночасно з викладеним, Мінцифри, у цьому ж листі, наголошує на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Підсумовуючи викладене та аналізуючи норми законодавства, можна дійти висновку, що учасники закупівель мають право використовувати тип електронного підпису «удосконалений», який базується на сертифікаті «кваліфікований», в такому разі тендерна пропозиція вважається підписаною належним чином, та такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до протоколу перевірки електронного підпису, сформованого на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify, на пропозицію учасника ТОВ «Енсоф» накладено удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Окрім цього, даний протокол містить прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа) – Калітник Михайло Юрійович, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджено відповідно до поданих документів, що відповідає вимогам тендерної документації, і, у свою чергу, не створює жодних правових підстав для встановлення даного учасника таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та згідно яких його пропозицію має бути відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Враховуючи викладене, обґрунтування Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області свого висновку щодо того, що накладений підпис не може вважатися кваліфікованим із посиланням на лист Мінцифри від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, не узгоджується з позицією Мінцифри, викладенюю у цьому ж листі так і з нормами постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 р. №193.
Щодо частини Висновку про порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, а саме, допущення до електронного аукціону та не відхилення тендерної пропозицію учасника ТОВ «Український Дата-Центр», як такої, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства пояснюємо наступне.
ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ДАТА-ЦЕНТР», через електронну систему закупівель (prozorro.gov.ua) надано Банківську гарантію у формі архіву ZIP «БГ 6487», який містить 3 файли ( БГ 6487.pdf, БГ 6487.pdf2.p7s, БГ 6487.pdf). Достовірність та цілісність кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої цифрової печатки було перевірено на офіційному веб-сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Відповідно до пункту 5 статті 18 Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна печатка має презумпцію цілісності електронних даних і достовірності походження електронних даних, з якими вона пов’язана.
Таким чином, за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного печатки здійснено ідентифікацію Гаранта та підтверджено достовірність електронних цифрових підписів банківської гарантії.
Щодо визначення коду предмета закупівлі повідомляю наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначено Замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
При цьому, Замовником застосовані відомості Національного Класіфікатора України ДК 021:2015: «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749.
Враховуючи викладене, при визначені предмета закупівлі, Замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника обрано код ДК ДК 021:2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)», який в свою чергу включає в себе код ДК 30213000-5 (за 5 цифрою) «Персональні комп’ютери».
Разом з тим зауважуємо, що Висновок про результати моніторингу зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема, шляхом відміни процедури закупівлі у відповідності з вимогами п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, направлених на виконання зобов'язань, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Нормою п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. З огляду на зазначене вище з урахуванням відсутності порушень, встановлених у Висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2021-07-09-005568-a, виконання вимоги Південного офісу Держаудитслужби щодо відміни закупівлі юридично не вбачається можливим. Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Нормою ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Враховуючи зазначене Замовник повідомляє, що не погоджується із результатами моніторингу закупівлі, оформленого Висновком.