-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015-39710000-2-Електричні побутові прилади (Інфрачервоні обігрівачі та терморегулятори)
Завершена
513 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 569.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 569.50 UAH
Номер:
2223e5b4524c444999842904624aebd5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-05-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.10.2021 00:00
Період моніторингу:
07.10.2021 15:46 - 01.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.10.2021 432
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 04.10.2021 № 432
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-07-23-006283-b 23.07.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності правильності заповнення форм документів, вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 зі змінами (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області (далі - Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.07.2021; скаргу до процедури від 26.08.2021 № UA-2021-07-23-006283-b.c3; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ, Орган оскарження) 20384-р/пк-пз від 07.09.2021; тендерну пропозицію фізичної-особи підприємця Бовкун Романа Андрійовича (далі – ФОП Бовкун Р.А.); протокол засідання повноваженої особи Замовника від 16.08.2021 № 1; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю товару від 14.09.2021 № 251.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами проведеного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено пропозицію ФОП Бовкун Р.А. (протокол розгляду тендерної пропозиції від 16.08.2021 № 1) з остаточною ціновою пропозицією в сумі 364 869,00 гривень.
Моніторингом відповідності тендерної пропозиції ФОП Бовкун Р.А., вимогам тендерної документації встановлено, що згідно із вимогами пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації створення та подання Учасником документів Тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155) шляхом накладання на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації.
Відповідно до Закону № 2155 кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасник ФОП Бовкун Р.А. подано свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ФОП Бовкун Р.А. електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованими, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що в повідомлені про намір укласти договір про закупівлю відсутня інформація щодо місця поставки товарів, чим порушено вимоги пункту 3, частини другої статті 33 Закону.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Бовкун Р.А., як таку, що не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав із ним договір.
Період усунення порушень:
07.10.2021 15:55 - 26.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.10.2021 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник керуючись абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у встановлені діючим законодавством строки надає аргументовані заперечення за результатами розгляду констатуючої частини висновку по моніторингу закупівлі: ДК 021:2015-39710000-2-Електричні побутові прилади (Інфрачервоні обігрівачі та терморегулятори), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-07-23-006283-b
Згідно інформацію моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі зазначені наступни типи порушень:
1. Встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
2. 2. Встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій)
Замовник надає аргументовані заперечення про дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення вищезазначеної процедури публічних закупівель, з огляду на наступне:
1. Повідомляємо Вам, що в моніторингу є посилання на невідповідність учасника-переможця ФОП Бовкун Роман Андрійович вимогам пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Замовником під час розгляду моніторнгу, встановлено, що в пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено наступне:
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи, які вимагаються замовником у додатку 2 до Тендерної документації, та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Створити та підписати електронний документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису можна за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign. -------------------------------------------------------------------------------- Замовником не вимагається від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.
Таким чином згідно умов Тендерної документації відсутня імперативна вимога обов’язкова до виконання щодо накладення КЕП на пропозицію.
Крім того повідомляємо:
Згідно ст. 6 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України "Про електронні довірчі послуги".
Статтею 5 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" передбачено поняття Електронний документ, це - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
Відповідно до статті 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Вказаний Закон визначає кваліфікований електронний підпис як удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, який видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, засвідчувальним центром або центральним засвідчувальним органом і відповідає вимогам цього Закону.
Електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа (стаття 1 Закону України «Про електронний цифровий підпис», який діяв на момент вчинення процесуальної дії).
Відповідно до ст.3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо: електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису; під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису; особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.
Таким чином з урахування вищенаведеного, Замовником взято до уваги інформацію з електронного майданчика Замовника, в якому зазначено, що на тендерну пропозиції накладено ЕЦП/КЕП (Додаток № 1), відомості про ідентифікацію надавача тендерної пропозиції, а також враховуючи наявність в електронній системі закупівель протоколу створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису щодо підтвердження, що учасник здійснив подання документів у складі пропозиції шляхом накладання цифрового підпису отриманий від організації, яка зареєстрована в офіційному переліку Міністерства цифрової трансформації України, як кваліфікований надавач довірчих послуг (п.17).
Згідно Закону кваліфікований електронний підпис є удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – кеп) і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Згідно діючого законодавства та вимог тендерної документації не заборонено використання цифрових підписів з типом носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
Повідомляємо, що згідно з вимогами абз.2 ч.2 ст.17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» застосовувати виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки мають: Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори та нотаріуси.
Відповідно до абз. 2 п.1 постанови Кабінету міністрів України від 03.03.2020 р. № 193 приватні суб’єкти господарювання зобов’язані будуть використовувати КЕП виключно на захищених носіях з 31.12.2021 р. (з 17.03.2021 р. зміни в постанові вже з 05 березня 2022 року).
Таким чином уповноваженою особою дотримано принципи проведення процедур закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
На підставі викладеного у Замовника були відсутні законні підстави для відхилення пропозиції учасника ФОП Бовкун Роман Андрійович, яка відповідає вимогам Замовника.
Стосовно другого зазначеного твердження про наявність порушення, наголошуємо, що згідно п. 3 Загальних вимог зазначених у Додатку 1 до Тендерної документації встановлено, що Постачальник повинен буде здійснити за власний рахунок транспортування запропонованого товару за адресою замовника, послуги з навантаження та розвантаження при поставці товару.
В повідомленні про намір укласти договір зазначено про здійснення поставки згідно вимог Додатку 1 до Тендерної документації.
На підставі викладеного процедура відкритих торгів проведена з дотриманням вимог діючого законодавства з питань публічних закупівель, а також Замовник вжито заходів щодо надання аргументовних заперечень щодо зазначених на думку органа державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, які не призвели до завдання збитків бюджетам усіх рівнів та/або державним інтересам.
Дата публікації звіту:
18.10.2021 21:14