-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ БД 1.1-1:2013 «Будівництво загальноосвітної школи №23 у Таврійському мікрорайоні 4-А у м.Херсоні» (СРV за ДК 021:2015 – 45214000-0: Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)
Завершена
174 384 330.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 743 843.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 743 843.00 UAH
Номер:
2c742a7f93c9460892bbf2da81a11d6f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-10-26-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.10.2021 00:00
Період моніторингу:
26.10.2021 11:14 - 16.11.2021 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.10.2021 № 371
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Галина ВАШЕКА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2021-07-21-004817-c 21.07.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПМК № 132» установлено порушення вимог абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «Укратоменергобуд», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 21.07.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПМК № 132» (далі – ТОВ «ПМК № 132») та приватного акціонерного товариства «Укратоменергобуд» (далі – ПрАТ «Укратоменергобуд»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 27.09.2021, протоколи засідання тендерного комітету від 11.10.2021 та від 23.10.2021 № 78, повідомлення про намір укласти договір від 23.10.2021, договір про закупівлю від 05.11.2021 № 12-П, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками одночасно із тендерними пропозиціями забезпечення тендерних пропозицій, у формі – електронних банківських гарантій. Також передбачив, що учасники завантажують в електронну систему закупівель електронні банківські гарантії, оформлені з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний підпис, захищені кваліфікованими електронними підписами (КЕП) відповідальних осіб банків.
Учасник ТОВ «ПМК № 132» разом із тендерною пропозицією надав банківську гарантію від 20.08.2021 № 04/G/4/21 (видану акціонерним товариством «Мотор-Банк») на яку накладено електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку-гаранта.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на електронну банківську гарантію (забезпечення тендерної пропозиції) електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранта, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПМК № 132», як таку, чиє забезпечення не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції та допустив його до аукціону.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
18.11.2021 18:44 - 03.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2021 18:44
Оскарження висновку в суді
Опис:
Інформуємо, що Департаментом розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації було прийнято рішення про оскарження висновку Держаудитслужби та направлено позовну заяву від 29.11.2021 № 07-07-2410/0/21/317.3 до Херсонського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
02.12.2021 14:37
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо заперечення до висновку Держаудитслужби України про результати моніторингу закупівлі Департаменту розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) ДСТУ БД 1.1-1:2013 «Будівництво загальноосвітної школи №23 у Таврійському мікрорайоні 4-А у м. Херсоні» (ідентифікатор закупівлі UA- 2020-07-21-004817-c) оприлюдненого в електронній системі закупівель 18 листопада 2021 року.
У констатуючій частині Висновку Держаудитслужби України зазначено що:
1. «За результатами моніторингу установлено, що у пункті 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками одночасно із тендерними пропозиціями забезпечення тендерних пропозицій, у формі – електронних банківських гарантій. Також передбачив, що учасники завантажують в електронну систему закупівель електронні банківські гарантії, оформлені з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг та електронний підпис, захищені кваліфікованими електронними підписами (КЕП) відповідальних осіб банків.
Учасник ТОВ «ПМК № 132» разом із тендерною пропозицією надав банківську гарантію від 20.08.2021 № 04/G/4/21 (видану акціонерним товариством «Мотор-Банк») на яку накладено електронний цифровий підпис уповноваженої особи банку-гаранта.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на електронну банківську гарантію (забезпечення тендерної пропозиції) електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранта, який не може вважатися кваліфікованим та, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПМК № 132», як таку, чиє забезпечення не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції та допустив його до аукціону.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій».
Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке.
Відповідно до Постанови КМУ від 3 березня 2020 р. № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів»: удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, що відповідають затвердженим пунктом 2 цієї постанови вимогам, можуть використовуватися користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Тобто, до 5 березня 2022 року, законодавством передбачено використання УЕП навіть тоді, коли передбачено тільки використання КЕП.
Крім того, зазначена невідповідність не впливає на зміст тендерної пропозиції та є незначною.
Також, звертаємо Вашу увагу, що тендерним комітетом було визначено переможця з найменшою ціною чим дотримано принципи Закону та зекономлено 1 745 91715,00 грн. бюджетних коштів.
Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
22.11.2021 16:37
Запити/Пояснення
Номер:
b6f5966d818c44f4b0695171618df9ca
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
02.11.2021 12:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі робіт з будівництва загальноосвітної школи №23 у Таврійському мікрорайоні 4-А
м. Херсон (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-07-21-004817-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Також, просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо осіб тендерного комітету, які прийняли рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій учасників торгів ТОВ «ПМК № 132» і ПрАТ «Укртоменергобуд» та щодо осіб тендерного комітету, які відповідальні за оприлюднення інформації про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
35186c2cc2b4494e9fa99d3cff39f151
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
05.11.2021 09:40
Опис:
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надаємо пояснення на запит від Державної аудиторської служби України (далі - Держаудитслужба) у межах проведення моніторингу закупівлі робіт по об’єкту «Будівництво загальноосвітної школи №23 у Таврійському мікрорайоні 4-А у м.Херсоні (СРV за ДК 021:2015 – 45214000-0: Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-07-21-004817-c) , що проводить Департамент розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації оприлюдненого в електронній системі закупівель 21 липня 2021 року.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість здійснено згідно наступних документів:
- проектно-кошторисної документації, розробленої проектною організацією (ТОВ «Інститут Харківпроект»), згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (Зведений кошторис Додається);
- експертного звіту, отриманого за результатом розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом (Експертний звіт Додається);
Розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі можна отримати на сайті https://khoda.gov.ua/ekonomichnij-rozvitok-xersonsko%25d1%2597-oblasti/zhitlovo-komunalna-sfera/%D1%96nshe/
На підтвердження щодо осіб тендерного комітету, які прийняли рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій учасників торгів ТОВ «ПМК № 132» і ПрАТ «Укртоменергобуд» надаємо скан-копію протоколу від 27 вересня 2021 року № 68 засідання тендерного комітету Департаменту розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації
Щодо осіб тендерного комітету, які відповідальні за оприлюднення інформації про закупівлю, інформуємо наступне. Відповідно до Положення про тендерний комітет та уповноважену особу Департаменту розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації затвердженого Наказом Директора Департаменту розвитку територій Херсонської обласної державної адміністрації від 12 березня 2020 року № 20 секретар тендерного комітету, за дорученням Голови комітету, забезпечує розміщення інформацію про публічні закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу через авторизований електронний майданчик.