-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ноутбуки для навчальних кабінетів початкової школи НУШ 30210000-4 Машини для обробки даних (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Завершена
336 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 680.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 680.00 UAH
Номер:
e5c54498e5d24c8f92b833855d4e1c2e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-06-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.09.2021 00:00
Період моніторингу:
06.09.2021 11:41 - 28.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
Ужгород
03.09.2021 № 542
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 03.09.2021№ 542
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2021-07-19-004039-b 19.07.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо вимоги про усунення невідповідності встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (зі змінами), Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує щодо порушень, які на даному етапі неможливо усунути в установленому законодавством порядку, вжити заходів з недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 вересня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами, далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти, культури, молоді та спорту Великобичківської селищної ради на 2021 рік (далі - Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття; тендерну документацію затверджену рішенням від 19.07.2021; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «САНОР» (далі – ТОВ «САНОР»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.08.2021; повідомлення про намір укласти договір від 10.08.2021р; договір про закупівлю від 27.07.2021 № 196; пояснення Замовника на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, надані через електронну систему закупівель 10.09.2021.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у Додатку 2 «Перелік документів та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників (переможця) вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» тендерної документації визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону у вигляді довідки складеної у довільній формі про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС №1256.
Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не було встановлено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстави, передбаченої у пункті 12 частини першої статті 17 Закону для переможця.
Так, відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону зазначено, що «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю;»
Проте, всупереч зазначеному, Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених у поданих учасником ТОВ «САНОР» документах щодо інформації про модифікацію моделі з посиланням на веб - ресурси або пояснення, що підтверджують існування запропонованого ноутбука, чим порушено норми частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Період усунення порушень:
21.09.2021 14:30 - 06.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.09.2021 14:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Організувати та пройти онлайн-навчання Уповноваженій особі з публічних закупівель.
2. Застосовувати отримані знання в подальшій роботі з метою недопущення помилок та порушень законодавства у сфері закупівель.
Дата публікації звіту:
24.09.2021 16:18
Запити/Пояснення
Номер:
b87e1cad461a4ebf97a0bb50e91b3cf4
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
07.09.2021 10:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу закупівлі ноутбуків для навчальних кабінетів початкової школи НУШ 30210000-4 Машини для обробки даних (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-07-19-004039-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f2641173e05c41f685bac11384c728dd
Назва:
Відповідь на запит та пояснення
Дата опублікування:
10.09.2021 16:29
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень щодо здійснення закупівлі товару – Ноутбуки для навчальних кабінетів початкової школи НУШ 30210000-4 Машини для обробки даних (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»), інформацію про яку оприлюднено в системі закупівель за номером UA-M-2021-09-06-000005 відділ освіти, культури, молоді та спорту Великобичківської територіальної громади повідомляє, що у звʼязку з необхідністю забезпеченням якісною, сучасною та доступною загальною середньою освітою «Нова українська школа», Закарпатська облдержадміністрація своїм розпорядженням № 627 від 25.06.2021 р.(додається) розподілом субвенції направила до бюджету Великобичківської територіальної громади 374,4 тис. грн. для здійснення закупівлі компʼютерного обладнання для початкових класів. Станом на 01.07.2021 р. до відділу освіти, культури, молоді та спорту Великобичківської територіальної громади надійшла інформація про 21 сформований перший навчальний клас у ЗЗСО громади. У звязку з цим виникла необхідність у закупівлі 21-го ноутбука з дотриманням вимог «Типового переліку компʼютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України №1440 від 02.11.2017 р. (зі змінами від 18.05.2021 р.) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0055-18). Здійснивши моніторинг цін на ноутбуки, які відповідають вищевказаним вимогам, було виявлено, що на ринку присутні моделі ноутбуків із відповідними якісними та технічними характеристиками вартістю до 16 тис. грн. (https://repka.ua/noutbuki/lenovo-ideapad-5-15alc05-81yk00vjra-546945/?utm_source=nadavi&utm_medium=cpc&utm_term=546945&utm_campaign=noutbuki), (https://www.citrus.ua/noutbuki-i-ultrabuki/hp-15-dw1000-laptop-pc-7cz28av-2f3j5ea-silver-677042.html?utm_source=nadavi.market&tab=description), (https://itmag.ua/catalog/noutbuki-dell/dell_inspiron_3501_black_i3501fw38s2il_10bk/). На залишкову вартість із суми субвенційних надходжень є потреба в закупівлі принтерів для класів НУШ.
Отже, виходячи з вищезазначеного, вважаємо, що закупівля – Ноутбуки для навчальних кабінетів початкової школи НУШ 30210000-4 Машини для обробки даних (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник») здійсненна з дотриманням всіх правил та норм чинного законодавства про публічні закупівлі, з метою ефективного використання державних коштів, а також надаємо посилання на сторінку веб-сайту відділу освіти, культури, молоді та спорту Великобичківської селищної ради, на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (https://osv.org.ua/rada/44106333/news/1631260005).