- 
                    Переговорна процедура
 - 
                        Безлотова
 - 
                        КЕП
 - 
                        Без аукціону
 
Послуга із вивезення мулу (розробка, навантаження, перевезення та вивантаження осаду з мулових майданчиків каналізаційних очисних споруд) (ДК 021:2015 - 90510000-5 Закупівля послуг з утилізації сміття та поводженням зі сміттям).
Замовник - КП "Чернігівводоканал", 14017 м. Чернігів, вул. Жабинського, 15, код 03358222; категорія - юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання.Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено пропозиції - пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами документації та додатками до неї складаються українською мовою
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                6 450 045.38
                UAH з ПДВ
            
                            
        
                    Номер:
                    fea6e1649f12435da0813d319e08cc0a
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2021-09-06-000026
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    06.09.2021 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    06.09.2021 16:07 - 28.09.2021 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Порушення виявлені
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.09.2021 № 511
Чернігів
Про початок моніторингу 
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби  від  20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ: 
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Управління 
Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області          Вікторія  ПЕРИНСЬКА      
Додаток 
до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 06.09.2021  № 511
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі  унікальний номер	дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.	UA-2021-07-16-002518-a	16.07.2021	Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління
Північного офісу Держаудитслужби 
в Чернігівській області       Світлана ЛУК’ЯНЕНКО
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
 - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
 
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
 
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Інші порушення законодавства у сфері закупівель
 
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено невідповідність умов договору нормам частини п’ятої статті 41 Закону. 
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю - порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 13 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю та відповідності його умов вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 16.07.2021, оприлюднене в електронній системі закупівель, договір від 30.07.2021 № 300721/М, укладений Замовником з СФГ «ЛАН» (далі – Договір). 
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі (26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону).
За результатами аналізу відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено, що підпунктом 2 пункту 8.2 Договору передбачено таку підставу для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Однак, нормами частини п’ятої статті 41 Закону збільшення ціни за одиницю до 10 відсотків за відповідних умов передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар. Отже, включення до Договору (договір про надання послуг) такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, не відповідає нормам частини п’ятої статті 41 Закону.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    13.09.2021 16:25 - 28.09.2021 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    13.09.2021 16:25
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    Аргументовані заперечення до висновку
1.Щодо відсутності обгрунтування застосування переговорної процедури з підстав визначених ч.2 ст.40 Закону: "якщо двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначених Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) 
Частина 2 статті 40 Закону визначає перелік умов застосування переговорної процедури закупівлі, до яких відносяться: «якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначених Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації».   
Частиною 2 статті 32 Закону передбачено: «тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання до участі у відкритих торгах – менше двох тендерних пропозицій.
   Оскільки від учасників не було подано тендерних пропозицій, електронною системою 01.03.21 закупівлі  UA-2021-01-27-002375-c та 05.04.21 закупівлі UA-2021-03-01-003806-b було визначено статус - не відбулася, що відповідно відобразилось на веб-порталі Уповноваженого органу.
01.03.21. електронною системою закупівель був сформований звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-01-27-002375-c  
05.03.21. електронною системою закупівель був сформований звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-01-27-002375- 
На сьогоднішній час, чинним законодавством у сфері закупівель, іншими нормативними документами не передбачено, якими саме експертними, нормативними, технічними та іншими документами Замовник повинен підтвердити застосування переговорної процедури закупівлі.  
 Замовником, в якості такого документа було оприлюднено повідомлення про намір укладання Договору, в якому міститься вся необхідна інформація щодо підстав та обгрунтування проведення переговорної процедури закупівлі  UA-2021-07-16-002518-a.   
Тобто станом на дату проведення переговорної процедури підстави для її проведення та документальне обгрунтування Замовником були наявні, що відображено в електронній системі закупівель шляхом оприлюднення повідомлення про намір укладання Договору. 
2.   Замовник під час виконання Договору на  закупівлю послуг № 300721/М від 30.07.21, зокрема,  в частині зміни його істотних умов, передбачених п.8.2., застосовує ті його положення, що стосуються безпосередньо закупівлі послуг відповідно до Закону не порушуючи основних його вимог.    
В свою чергу, КП «Чернігівводоканал» прийме до уваги трактування органом державного фінансового контролю положень Закону в цій частині.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    20.09.2021 15:34
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    0ee17445855c4a28b32ab22188796c3c
                
                                                                        
                    Назва:
                    Роз'яснення щодо висновку
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    16.09.2021 08:40
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    ЗВЕРНЕННЯ ЗА РОЗ"ЯСНЕННЯМ
Комунальне підприємство "Чернігівводоканал" Чернігівської міської ради відповідно до ч.8 ст. 8 ЗУ "Про публічні закупівлі" просить надати роз"яснення, який документ (експертний, нормативний, технічний та інший документ) повинен бути наданий Замовником в якості підтвердження  умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав визначених ч.2 ст.40 Закону: "якщо двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначених Законом (далі  - по тексту). При цьому, слід зазначити, що відповідно до ч. 2 ст.32 Закону: тендер АВТОМАТИЧНО відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів.(далі - по тексту)".
 На сьогоднішній час, Уповноваженим органом, який здійснює державне регулювання у сфері закупівель відповідно до свої функцій, передбачених ст. 9 Закону, роз’яснень щодо документального обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з підстав визначених ч.2 ст.40 Закону не надано.