-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери форм-фактора ноутбук) (мультилотова закупівля)
мова українська
Завершена
46 653 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 26 753.40 UAH
мін. крок: 0.1% або 26 753.40 UAH
Номер:
5f3e50ce6c1f4cd6a9ca2ebe8b06e58e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-17-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.09.2021 00:00
Період моніторингу:
17.09.2021 13:08 - 09.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
17.09.2021
№ 538
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.09.2021 № 538.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2021-07-15-005411-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій по лотах № 1-4 установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ «ЕЛІЗ ЛАБЗ» по лотах № 1-4 - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходи щодо відміни тендера з урахуванням вимог частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій по лотах № 1-4.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Департаменту освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерна документація від 15.07.2021 (із змінами від 21.07.2021 та 13.08.2021), тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІЗ ЛАБЗ» (далі - ТОВ «ЕЛІЗ ЛАБЗ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» (далі - ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР») по лотах № 1-4, протоколи розгляду тендерних пропозицій по лотах № 1-4 від 08.09.2021, протокол засідання тендерного комітету від 16.09.2021 № 15, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ЕЛІЗ ЛАБЗ» по лотах № 1-4 від 07.09.2021, повідомлення про намір укласти договір по лотах № 1-4 від 17.09.2021.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено ряд порушень, а саме:
- в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, пункт 4 розділу VІ та Додатку № 4 тендерної документації (пункт 7 Додатку № 2 до проєкту договору) Замовника містить умови, щодо можливості зміни істотних умов договору про закупівлю з урахуванням норм Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», при тому, що зазначений нормативний документ втратив чинність;
- в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (Додаток № 3 тендерної докуменатції) містить посилання на виробника (Microsoft Windows 10 Pro Ukr (за програмою National academic)) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Відповідно до протоколів розгляду тендерних пропозицій від 08.09.2021 року по лотах № 1-4 встановлено, що Замовником розглянуто тендерні пропозиції ТОВ «ЕЛІЗ ЛАБЗ» та ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» по лотах № 1-4 на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та відповідність кваліфікаційним критеріям і прийнято рішення щодо допущення вказаних учасників до електронних аукціонів по лотах № 1-4.
Однак, за результатами проведеного моніторингу установлено, що допущена до оцінки тендерна пропозиція учасника ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» по лотах № 1-4 не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 3 тендерної документації, на відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником (з метою забезпечення оригінальності товару та його відповідності вимогам безпеки), від учасників у складі тендерних пропозицій по лотах № 1-4 імперативно вимагалось надання, зокрема, копії декларації про відповідність технічним регламентам на персональні комп’ютери форм-фактора (ноутбук), а саме: технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання та технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання або технічному регламенту радіообладнання.
На виконання вказаних вимог, учасником ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» у складі тендерних пропозицій по лотах № 1-4 надано копію декларації про відповідність від 06.08.2019 № 071-19TR-PO, яка підтверджує відповідність лише Технічному регламенту радіообладнання, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року № 355 на персональні комп’ютери форм-фактора (ноутбук).
Також, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» по лотах № 1-4, надано довідку від 19.08.2021 № 1623 щодо відсутності обов’язкової сертифікації на персональні комп’ютери форм-фактора (ноутбук), яка не спростовує необхідність надання у складі тендерної пропозиції декларації про відповідність на персональних комп’ютерів форм-фактора (ноутбук) Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1067 (далі - Технічний регламент № 1067).
Так, відповідно до статті 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», дія цього Закону поширюється на всі види продукції, за винятком: об’єктів будівництва, виробів мистецтва та унікальних виробів народного художнього промислу та предметів антикваріату.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману.
Разом з тим, пунктами 1 та 2 Технічного регламенту № 1067, визначено, що технічний регламент встановлює вимоги стосовно захисту здоров’я та безпеки людей і свійських тварин та майна, яким повинно відповідати низьковольтне електричне обладнання (далі - електрообладнання) з метою надання його на ринку України. Дія цього Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму.
В той же час, пунктом 8 Технічного регламенту № 1067 визначено, що якщо відповідність електрообладнання цілям, пов’язаним з безпечністю, була доведена процедурою оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам.
Однак, у складі тендерних пропозицій учасника ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» по лотах № 1-4 на персональні комп’ютери форм-фактора (ноутбук) відсутня декларація про відповідність Технічному регламенту № 1067, чим не підтверджено відповідності вказаного товару вимогам безпеки, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ та Додатку № 3 тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасника ТОВ «ОСВІТНІЙ ПРОСТІР» по лотах № 1-4, як такі, що не відповідали встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
В той же час, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини 3 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
20.09.2021 17:36 - 05.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2021 17:36
Оскарження висновку в суді
Опис:
05.10.2021 року до Житомирського окружного адміністративного суду була подана та зареєстрована поз0овна заява від Департаменту освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації до у Держаудитслужби служби в особі Управління Північного офісу у Держаудитслужби в Житомирській області.
Другий екземпляр позовної заяви направлено відповідачу.
Дата публікації:
05.10.2021 16:45
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Додатка 3 Тендерної документації, з метою надання підтвердження щодо безпечності товару та його відповідності вимогам чинних регламентів з технічної відповідності Учасник закупівель мав надати копію декларації про відповідність технічним регламентам на персональні комп’ютери форм-фактора ноутбук, а саме технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання та технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання або технічному регламенту радіообладнання.
У складі пропозиції ТОВ «Освітній простір» надано копію декларації про відповідність (№ 071-19 TR-PO) від 06 серпня 2019 р. Згідно п.5, вказаної декларації, об’єкт відповідає вимогам «Технічного регламенту радіообладнання» (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 355).
В свою чергу, згідно вищезазначеної постанови, Технічний регламент радіообладнання складається з трьох регламентів: Технічного регламенту радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання, Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання. Під час надання Декларації може враховуватись необхідність підтвердження одним документом всіх регламентів або лише одного з них .
ПУНКТ 6.1.підтверджує відповідність Технічного регламенту радіообладнання і телекомунікаційного кінцевого (термінального) обладнання
ПУНКТ 6.2. підтверджує відповідність Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання
ПУНКТ 6.3. підтверджує відповідність Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання.
Зважаючи на наявну у складі пропозиції декларацію, яка включає у себе відповідність щодо всіх зазначених у тендерній документації технічних регламентів у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «Освітній простір».
Дата публікації звіту:
23.09.2021 16:44