-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
запасні частини до вантажних вагонів
запасні частини до вантажних вагонів
Завершена
34 020 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 28 350.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 28 350.00 UAH
Номер:
bd8633100b1e46738045252891c3433b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-04-26-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.04.2022 00:00
Період моніторингу:
26.04.2022 13:59 - 20.05.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.04.2022 № 5-з
Ужгород
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 11.04.2022 № 003100-18/2714-2022, почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 26.04.2022 № 5-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2021-07-14-003570-b 14.07.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій в частині відхилення/не відхилення (безпідставне/неправомірне відхилення) замовником тендерної пропозиції ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» за лотами один, два та чотири встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 та вимог пункту 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства ТОВ «СПЕЦВАГОНКОМПЛЕКТ», ТДВ «Попаснянський вагоноремонтний завод», ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договорів, своєчасності надання роз’яснень на звернення учасників щодо тендерної документації – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень у подальшому, зокрема, шляхом дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників через забезпечення неупередженого розгляду тендерних пропозицій учасників у відповідності до вимог статті 31 Закону № 922-VIII (проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII ), своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства та наявності підстав для їх відхилення, своєчасності виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення, прийняття рішення про відміну торгів за лотами 1-2.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 14.07.2021; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ) №21687-р/пк-пз від 23.09.2021; виконання Замовником рішення Колегії АМКУ; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників: лот – 1: товариство з додатковою відповідальністю «Попаснянський вагоноремонтний завод» (далі - ТДВ «Попаснянський вагоноремонтний завод»), приватне акціонерне товариство «Дніпровагонмаш» (далі - ПрАТ «Дніпровагонмаш»), публічне акціонерне товариство «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» (далі – ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД») та приватне акціонерне товариство «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» (далі – ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД»); лот – 2: ТДВ «Попаснянський вагоноремонтний завод», ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» та ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД»; лот – 3: ТДВ «Попаснянський вагоноремонтний завод», ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» та ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД»; лот – 4: товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦВАГОНКОМПЛЕКТ" (далі – ТОВ «СПЕЦВАГОНКОМПЛЕКТ») ТДВ «Попаснянський вагоноремонтний завод», ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» та ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД»; протоколи розгляду тендерних пропозицій (лоти 1-4); повідомлення про намір укласти договір за лотами 3 та 4, інформація про відміну за лотами один та два; договори на закупівлю ПР/НХ-21564/НЮ від 26.10.2021 та
ПР/НХ-21549/НЮ від 21.10.2021 з усіма змінами та доповненнями.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
В ході проведення моніторингу щодо питання про прийняття рішення про відміну торгів за лотами 1-2 (ДК 021:2015: 34631000-9 — Частини локомотивів чи рухомого складу) встановлено, що процедуру відкритих торгів за лотами 1 та 2 відмінено, оскільки Замовником прийнято рішення про відхилення тендерних пропозицій ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» та ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» та допущено до аукціону одного учасника ТДВ «Попаснянський вагоноремонтний завод».
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» та ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД», викладених в протоколах розгляду тендерних пропозицій за лотами 1-2 встановлено наступне
Щодо відхилення тендерних пропозицій ПрАТ «Дніпровагонмаш», ПАТ «КРЮКІВСЬКИЙ ВАГОНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» встановлено, що тендерні пропозиції зазначених учасників відхилені, як такі що не відповідають вимогам тендерної документації на законодавчих підставах.
Відповідно до протоколів розгляду тендерних пропозицій (лот 1-2) підставою відхилення пропозиції ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» було наступне: «Не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (на виконання вимог п.2 Додатку 3 тендерної документації учасником надане ТУУ 35.2- 33493948-006:2011, власником якого є ООО «Группа Интер Кар Груп», в той час як лист про передачу повноважень на використання даного ТУ наданий від ТОВ «АУРУМ ТРАНС»; в наданому учасником кресленні ИКГ.45.300.СБ відслідковується геометричний параметр ширини кришки 1555 (1515+40) замість необхідних 1575, які зазначені в ТУУ (1590х1575))»
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з: - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника умовам в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, згідно переліку документів, що викладені в ДОДАТКУ № 3 тендерної документації. Додаток 3 Документації містить Перелік документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: 2. Копії нормативних документів, відповідно до яких виготовляється продукція (ГОСТ, ДСТУ тощо). Якщо продукція виготовляється за технічними умовами (ТУ), або технічним завданням (ТЗ) надати повну копію нормативного документу. Якщо виробник продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом і скріпленого печаткою (за 4 наявності) виробника про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником. Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником. Інформація, зазначена в документах на виконання вимог п.2; п.4; п.6 додатку 3, має співпадати. У випадку наявності розбіжностей у відповідних параметрах або даних щодо найменування виробника(ів) продукції, міста та країни походження товару; року виготовлення, гарантійного терміну експлуатації, зберігання тощо тендерна пропозиція відхиляється. Якщо продукція виготовляється за креслеником, учаснику необхідно надати: - скановану копію кресленика на запропоновану для постачання продукцію з підписом та печаткою (за наявності) власника кресленика; - документ (документи) виробника, який містить (містять) вимоги до способів контролю кількісних і якісних показників продукції, обсягу вибірки, правил і методів контролю, вимог до транспортування, маркування, пакування, гарантій виробника (керівництво з експлуатації, технічний паспорт тощо – у разі, якщо вказані вимоги не містяться в наданих учасником креслениках). Якщо виробник не є власником кресленика, надати скановану копію документу, завірену підписом та печаткою (за наявності) власника кресленика щодо надання права на використання даного кресленика у виробництві продукції, яка пропонується до постачання. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів з: - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника умовам в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, згідно переліку документів, що викладені в ДОДАТКУ №3 тендерної документації. Додаток 3 Документації містить Перелік документів для підтвердження умов в частині технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: 2. Копії нормативних документів, відповідно до яких виготовляється продукція (ГОСТ, ДСТУ тощо). Якщо продукція виготовляється за технічними умовами (ТУ), або технічним завданням (ТЗ) надати повну копію нормативного документу. Якщо виробник продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом і скріпленого печаткою (за 4 наявності) виробника про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником. Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником. Інформація, зазначена в документах на виконання вимог п.2; п.4; п.6 додатку 3, має співпадати. У випадку наявності розбіжностей у відповідних параметрах або даних щодо найменування виробника(ів) продукції, міста та країни походження товару; року виготовлення, гарантійного терміну експлуатації, зберігання тощо тендерна пропозиція відхиляється. Якщо продукція виготовляється за креслеником, учаснику необхідно надати: - скановану копію кресленика на запропоновану для постачання продукцію з підписом та печаткою (за наявності) власника кресленика; - документ (документи) виробника, який містить (містять) вимоги до способів контролю кількісних і якісних показників продукції, обсягу вибірки, правил і методів контролю, вимог до транспортування, маркування, пакування, гарантій виробника (керівництво з експлуатації, технічний паспорт тощо – у разі, якщо вказані вимоги не містяться в наданих учасником креслениках). Якщо виробник не є власником кресленика, надати скановану копію документу, завірену підписом та печаткою (за наявності) власника кресленика щодо надання права на використання даного кресленика у виробництві продукції, яка пропонується до постачання.
При цьому, в складі тендерної пропозиції учасника ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» міститься:
- дані про товар від 16.08.2021 № 18/16.08, Позначення нормативно-технічної документації, за якою виготовляється продукція, що пропонується до постачання - ТУ У 35.2-33493948-006:2011 Кришка люка універсального напіввагона зі змінами №1, сповіщення № ИКГ-33493948-006- 1:2017 та кресленика ИКГ.45.300 СБ;
- ТУ У 35.2-33493948-006:2011 «Крышка люка универсального полувагона» утверждаю исполнительній директор ООО «Группа Интер Кар Групп»; ширины крышки люка не более 1575 мм;».
- извещание №ИКГ-33493948-006-1:2017 об изменении №1, разработал ООО «Аурум транс»; содержание изменения – заменить наименование собственника технических условий ООО «Группа Интер Кар Групп» на ООО «Аурум транс» (ст. 38 ТУ кришка люка.pdf);
- лист-підтвердження від 23.07.2021 №01/23.07 ТОВ «Аурум Транс» як власник ТУ У 35.2-33493948-006:2011 та кресленика ИКГ 45.300 СБ повідомляє про передачу повноважень та дозволяє використання у виробництві зазначеного ТУ та кресленика (Лист-підтвердження.pdf);
- кресленик ИКГ 45.300 СБ, ширина 1515 ±2 40 ±1.
Враховуючи вищенаведене, учасником ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» підтверджено в повному обсязі вимогу щодо технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі викладеної в тендерній документації (пункт 2 Додатку 3 тендерної документації), відповідно Замовником тендерна пропозиція учасника ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» була неправомірно відхилена з підстав наведених в протоколах розгляду тендерних пропозицій за лотами один та два чим порушено вимоги абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII.
Внаслідок чого, тендер автоматично відмінено електронною системою за лотами 1-2, у зв’язку з допущенням до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, оголошених відповідно до частини третьої статті 10 Закону № 922-VIII.
Аналогічне порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII встановлено під час аналізу протоколу розгляду тендерних пропозицій за лотом чотири щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД».
При цьому зазначаємо, що рішенням Колегії АМКУ №21687-р/пк-пз від 23.09.2021, було встановлено неправомірне відхилення тендерної пропозиції учасника ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» за лотом три з аналогічних підстав, які наведені в протоколах розгляду тендерних пропозицій за лотами один, два та чотири.
Таким чином, за результатами питання розгляду тендерних пропозицій учасників та наявності підстав для їх відхилення встановлено неправомірне відхилення Замовником, тендерної пропозиції учасника ПрАТ «СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД» за лотами один, два та чотири чим порушено вимоги абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII. Окрім того, Замовником під час розгляду тендерних пропозицій не дотримано основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників встановлених частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII, зокрема: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Період усунення порушень:
13.05.2022 14:45 - 28.05.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.05.2022 14:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху(запасні частини до вантажних вагонів).
Відповідно до умов Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за якістю п.14 «Приемка продукции по качеству и комплектности производится в точном соответствии со стандартами, техническими условиями, Основными и Особыми условиями поставки, другими обязательными для сторон правилами, а также по сопроводительным документам, удостоверяющим качество и комплектность поставляемой продукции (технический паспорт, сертификат, удостоверение о качестве, счет-фактура, спецификация и т. п.)». Відповідно до наданого ПрАТ "СВЕСЬКИЙ НАСОСНИЙ ЗАВОД" зразку паспорта на кришку люка, вона повинна відповідати ТУ У 35.2-33493948-006:2011 та кресленику ИКГ. 45.300 СБ. В додатку Б до ТУ У 35.2-33493948-006:2011 габаритні розміри кришки люка та кресленника ИКГ. 45.300 СБ не відповідають одна одній, що може призвести до порушення порядку приймання продукції, та нанесення фінансових втрат замовнику від несхоронності перевезення вантажів в разі встановлення такої кришки люка на рухомий склад. Саме цей висновок було зазначено в рішенні КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №21687-р/пк-пз від 23.09.2021.
Вказані вище протиріччя між вимогами тендерної документації та документами, представленими учасником, виникли через недостатньо чіткий опис предмету закупівлі.
У зв’язку з введенням в Україні воєнного стану, та обмеженою кількістю працівників на робочих місцях, з присутніми були проведені бесіди. З метою неухильного дотримання основних принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників наразі і в подальшому будуть проведені технічні навчання щодо підготовки технічної частини та опису технічних характеристик предмету закупівлі в тендерній документації для всіх працівників, відповідальних за підготовку тендерної документації, та оцінку наданих пропозицій учасниками.
Дата публікації звіту:
19.05.2022 14:39